Sivuja: [1] 2 3 ... 21
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vuodenaika vaihtuu...  (Luettu 129220 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Aries77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« : 07.08.2008 10:27:37 »


ihmisen mieli on hyvin mielenkiintoinen.
kesä on lopullaan ja illat pimenevät, syksy antaa merkkejään.
keväällä ja alkukesästä ajattelin miten ihanaa kun kesä tulee, ja KAUHULLA ajattelin miten nopeasti se kesä ja lämpimät ajat ja valoisat päivät menevät ohi, ja tilalle tulee kylmää, tuulista, pimeää ja vielä lunta/räntää.

mutta, miten voi ollakin että nyt kun illat lyhenevät tulee aiemmin pimeää, on tuulista ja syksyistä...niin kyllä se mieli vain innostuu tästäkin!!  Smiley Smiley Smiley

voi että miten ihanaa kaivaa kynttilät varastosta, nauttia siitä vielä lämpimästä tuulesta, illat ovat jotenkin niin tunnelmallisia!!  Smiley Smiley Smiley

siitä saa paljon hyvää energiaa!

keväällä ja kesällä ajattelin että miten sitä syksyllä/talvella selviää jos kaikki nämä "omat ongelmat" eivät selviä siihen mennessä, liikaa ongelmia ja stressiä syksyyn ja talveen...mutta nyt en oikeastaan ole enään lainkaan murheissani siitä, kyllä näistäkin illoista ja vuodenajoista sitä vain iloa pystyy ottamaan!!!


kertokaahan mitä/miten otatte iloa irti syksystä ja talvesta ??
miltä syksyn tulo tuntuu ??


 Smiley Smiley Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 08.08.2008 23:22:49 »

Minulla kesä tekee jotenkin pöhöttyneen olon, kait nautin niin auringosta ja mielelläni siinä virun ja esim. luen. Olen niin paljon auringossa kuin mahdollista, ruokahetketkin.

Mutta syksy panee minut liikkeelle. Nautin kahlata marjametsiä ja etsiä luonnon antimia kuin aarteita. Vaikka äskenkin, muutama ruttunen mustikka ja vain yksi hyvä hapero. Kiitoksen kuitenkin lausui jalkalihakseni. Ukkosen alla toki oli askel ihmeellisen raskas ja tämä energian vaihtopäivä 8.8!

Samalla jo mietin miten kukkiani hoidan, miten vaihdan paikkoja ja mihin istutan kilon narsissin sipuleita...Pihaa on kiva suunnitella!  smitten

Ja pimenevistä illoista nautin todella!  Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Aries77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #2 : 09.08.2008 16:47:45 »


voi juku ... luulin tosiaan että teen jonkinmoista henkistä kuolemaa kun huomaan kesän jääneen taka-alalle...
mutta onneksi tämän oikun mieli tekee tehtävänsä, ihan itseni huomaamattakin  Grin, ja tunnen syksyn ihanien iltojen lähestyvän...oi, kynttilät on kaivettu varastosta...ja yöt ovat kivan pimeitä...on helpompi saada nukutuksi.

 Smiley Smiley Smiley

tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #3 : 11.08.2008 19:01:20 »

Olen syksyihminen ihan väritykseltäänkin. Luonto on todella kaunis syksyisin; se väriloisto on jotain niin upeaa.  Uskon, että kun syksy saapuu kunnolla niin lähden kameran kanssa kuvailemaan Smiley Syksyssä on myös romatikkaa; ajatelkaapa syksyisiä metsäopolkuja, tai vaikka nuotioretkeä oman kullan kanssa Wink
Sydämmet roihuaa ja liekki lepattaa... Syksy tuo myös tullessaan valoja varjoineen, ja illat ovat ihanan hämyisiä jolloinka tekee mieli sytyttää tuikut palamaan. Oikeestaan syksy on ehkä kaikista kaunein vuodenaika; loppukesän loistoa parhaimmillaan.

Jos talvi olisi sellainen kuin se oli vielä reilu 4 vuotta sitten; todella luminen, isoine hankineen ja pakkasineen, niin sellaisesta talvesta pidän. Nykyään en enää sillai odota talvea, koska talvi on muuttunut ilmastonmuutoksen takia leudoksi, loskasen likaiseksi eikä pakkanenkaan enää pauku kunnolla.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #4 : 05.10.2008 13:40:45 »

Lehtipuilla voi sanoa olevansa kuin vaihdevuodet; Ne hehkuvat hävyttömän punaisessa hehkussaan kuin kuuman kiihkossa, kuitenkaan tuntematta sitä. smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #5 : 05.10.2008 14:59:36 »

Täällä on tavallista enemmän monsuunisateita. Pyykit ei kuivu. Embarrassed
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #6 : 05.10.2008 15:43:47 »

no ei se lumettomuuskaan niin haittaa, mutta jos haluaa romantiikkaa, paksuja kinoksia, takkatulia ja siis seikkailuja (karvatalja, mies ja sen sellaista plus likööriä  Grin ) niin siihen lavasteeseen kai tarttis lunta. kuten sanottu talvi voi olla romanttisin, jos niin haluaa. ja töitä voi olla paljonkin. nämä asiat kun tajusin, oivalsin jo hieman enemmän Pohjoismaiden "jutusta". vaikka valo on valoa..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Norna
Vieras
« Vastaus #7 : 05.10.2008 16:23:21 »

 Olen itse syksyllä kaikkein energisimmilläni. Talvi taas saa mielen kääntymään sisäänpäin.
 Olen ajatellut syksyn energiapiikistä niin että kun luonto käy lepoon se luovuttaa energiaansa niille jotka jäävät talveksi hereille Smiley. Keväällä olen aika voimaton, varsinkin alkukeväästä kun luonto puskee läpi ja herää. Tuntuu ettei jaksaisi, tekisi mieli jatkaa talviunia. Ehkäpä silloin me vuorostamme luovutamme vähän energiastamme niille jotka sitä tarvitsevat. Huomio keskittyy voimakkaasti uuden tulemiseeen ja voimaantumiseen, mutta voi tuntea itsensä ihan uupuneeksi ja nuhjaantuneeksi talven jäljiltä  Smiley.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 05.10.2008 16:27:31 »

Täällä on tavallista enemmän monsuunisateita. Pyykit ei kuivu. Embarrassed

Kuule, älä välitä!

Suomessakin on ollut sellainen kesä, että joka ulkonakuivaamisen jälkeen olen saanut ripustaa pyykkiä hetkeksi ovien ja kaappien päälle. En ole ilmakosteana voinut laittaa niitä kaappiin. Mutta siellä taitaa olla sama juttu sisälläkin?

Mikä yllätti tänä kesänä, ihan pikkujuttu! Saippuakukat eivät ehtineet kukkia! Ja...tyrnit kypsyivät ennätysajassa. Juuri tulin poimimasta ja puolet niistä murskaantui sormieni väliin. Oli tosi tympeätä hommaa, mutta litran sain tuota arvokkuutta!  Cheesy
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #9 : 05.10.2008 17:03:48 »

Ja syksy teetättää sen että leivän päälle pitää laittaa kunnolla voita. Eli kerätään taas sitä rasvakerrosta että selviää talvesta, ja kun kevät alkaa niin sitten taas laihtuu... aika maanläheistä toimintaa siis. Rakastan pimeitä iltoja ja kun voi kuikuilla niitä tähtiä taivaalta, missähän se linnunrata nykyään liikkuu, ei ole näkynyt aikoihin...

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #10 : 05.10.2008 18:52:01 »

Itseasisassa juuri väreistä, syksyn väreistä voi ammentaa sitä energiaa, sillä kyllä näillä väreillä on ihan valtaisa voima ja ihan tunnekkin.

Mateve; syötkö ikäänkuin varastoon talven varaksi? Kiehtovan kuuloista smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #11 : 07.10.2008 09:45:25 »

Suomessakin on ollut sellainen kesä, että joka ulkonakuivaamisen jälkeen olen saanut ripustaa pyykkiä hetkeksi ovien ja kaappien päälle. En ole ilmakosteana voinut laittaa niitä kaappiin. Mutta siellä taitaa olla sama juttu sisälläkin?

Kosteus ei ole täällä minusta niin paha ongelma kuin vaikka Hong Kongissa, mutta täällä on tapana puhjeta äkillisiä kaatosateita keskellä auringonpaistetta. Yritä siinä sitten kuivatella kalsareita. Undecided
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #12 : 12.11.2008 15:56:53 »

Minä odotan talvea, vaikka ei tuliskaan enää sellaisia lumisia nietoksia, mutta kaipaan kuitenkin niin...

Ja tämä aika, siis pimeys eikun antaa vaan mulle potkua lisää- Kynttilät on nousseet ihan ykkösiksi valon lisäksi ja sellainen mystinen musiikki missä paukkuu ihan kunnolla... Cheesy smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #13 : 12.11.2008 18:57:00 »

Uskomatonta kyllä, täällä on kylmä. Olin tottunut jo tukahduttavaan kuumuuteen ja yht'äkkiä täällä on päivälläkin viileää, olisiko peräti alle 25 astetta. Shocked
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #14 : 12.11.2008 19:52:45 »

Mateve; syötkö ikäänkuin varastoon talven varaksi? Kiehtovan kuuloista 
 
 
Vastaukseni on että oikeastaan en, on vaan tarve saada voita, ehkä pitää nähdä pimeässä paremmin.  Cool
 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Sivuja: [1] 2 3 ... 21
  Tulostusversio  
 
Siirry: