Äänestys
Kysymys: ONKO HOMOUS SAIRAUS/EI HYVÄKSYTTÄVÄÄ?
KYLLÄ - 13 (11.8%)
EI - 97 (88.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 95

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Homous = Sairaus?  (Luettu 69995 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #45 : 22.05.2008 14:43:13 »

Kuten hetero-narsistit?  Wink
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #46 : 22.05.2008 14:44:38 »

Minä haluaisin syntyä seuraavan kerran pallolle, missä ei ole kuin yksi sukupuoli ts. naisen ja miehen elimet samassa kropassa tai sitten kaikki ruumiittomia/sukupuolettomia henkilolentoja. Syynä tämä keskustelu.   crazy2

Sä veit niinku niin jalat mun suusta ja mä olen käynyt tätä keskustelua joskus ennenkin....
All i'm trying to say: Rakkaus on rakkautta riippumatta siitä minkälainen lihanpala jalkojesi välissä roikkuu.

'Jotkut' sopii jokaisen sanan eteen;Heterot luulevat olevansa parempia kuin homot, kristityt luulevat olevansa parempia kuin muslimit, valkoiset luulevat olevansa parempia kuin mustat, miehet luulevat olevansa parempia kuin naiset (ja toisinpäin)ja ranskalaiset kuvittelevat olevansa kaikista parhaita. Ja tämä on juuri se suurin kompastuskivi mihin ihmiset ovat aina kaatua mätkähtäneet. (vapaa lain.Neale Donald Walsh)

Kuinkahan kauan tarvitaan vielä aikaa ennenkuin ihmiskunta hoksaa, että olemme kaikki äärettömän arvokkaita... yhtä äärettömän arvokkaita...
« Viimeksi muokattu: 22.05.2008 14:48:32 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #47 : 22.05.2008 14:47:00 »

Mun mielestä tällaisen topicin tulevaisuudesta voisi alkaa keskustelemaan kun keskustelu aiheuttaa turpaanvetouhoamisia ja tässä vähemmistöä vastaan tulee aika kurjaa tekstiä. Liikaa negatiivisia tunteenpurkauksia eikä faktoja kellään buck2.

Eläs nyt  Wink Kyllä niitä faktoja löytyy kun vähän rivien välistä kaivelee.. Ja on niitä suoraankin luettavissa.
Antaa ihmisten uhota, hyvää viihdettä ainaki minulle. On hieno huomata, että tämäkin topic aiheutti eriäviä mielipiteitä.
Mutta sen vois kyllä sanoa, että PYSYTÄÄN AIHEESSA! Wrestling kehät on sitten erikseen..  Wink
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
~Arkiviisu~
Vieras
« Vastaus #48 : 22.05.2008 14:53:06 »


Siirsin( lainasin, kun en enää pääse käsiksi Aaviisuisen Grin Wink teksteihin) tämän tuolta Skitsofrenia topicilta tänne aiheeseen liittyvään  smitten Ja oma näkökantani on juuri yksi yhteen tämän tekstin kanssa ...  Kiss

**********************************************************
Ylösnousseet mestarit puhuvat
HOMOSEKSUAALISUUS

Kwan Yinia kanavoinut Dhyana Markely
( www.ascendedmastersspeak.com)
16.5.2008
Vapaasti suomentanut Pirjo Laine

"Ylösnousseet mestarit puhuvat" on viestisarja, jonka ylösnousseet mestarit - nais- ja miespuoliset - antavat ajan ja paikan tuolla puolen kertoakseen oman näkökulmansa itse valitsemistaan aiheista. Liity heidän seuraansa koska tahansa suoremman kokemuksen saadaksesi lukemalla seuraava esitys.

***********

Hyvää iltapäivää, olen Kwan Yin. Tänään haluaisin puhua homoseksuaalisuudesta.

Planeetallamme on paljon hämmennystä seksuaalisuuden osalta. Sanon "planeetallamme", koska olen elänyt Äiti Maan pinnalla ja sisällä monia, monia elämiä ja olen alueen "sijaishallitsija".

Maan uskonnot ja menneet valloittajat ovat asettaneet rajoituksia ihmiskunnan seksuaalisuudelle ja kutsuneet niitä laeiksi, jotka kenties palvelivat jotain tarkoitusta menneisyydessä, mutta joiden ei enää tarvitse esittää roolia ylösnousevien ihmisen elämässä. Valloittajat olivat huolissaan orjien määrän lisäämisestä ja uskonnot ovat kiinnostuneita lisäämään seuraajiensa määrää ja näin tulojaan noilta seuraajiltaan.

Näette siis, että vallassa olleilla on ollut aina omat tavoitteensa ja niillä on ollut vähän tai EI MITÄÄN tekemistä totuuden kanssa tai sen kanssa, "mikä on kokonaisuuden hyväksi".

Minulle se "mikä on kokonaisuuden hyväksi", merkitsee sitä, mikä saattaa teitä ykseyteen ja auttaa jatkamaan ylösnousemustanne. TOTUUS tekee tämän ja totuus on, ettei sukupuolella ole ollenkaan merkitystä.

Sillä ei ole merkitystä, pidetäänkö jotain miehenä, naisena, molempina tai ei kumpanakaan. Ainoa tärkeä asia harkittavaksi on se, että jokainen yksilö ilmaisee sieluaan… sitä mikä on Jumalan osa.

Menneisyydessä on valloittajille ja uskontojen johtajille on ollut edullista pitää orjansa ja rahan tuottajansa kontrollin alla, niin ettei kukaan alkaisi ajatella itse, vaan hänet pidettäisiin aloillaan perinteellä tai heidän luomansa yhteiskunnan tavoilla. Tällä tavalla kontrolloijat saattoivat näyttää siltä, että he tekivät "Jumalan tahdon" mukaisesti, kun teille kerrottiin, että joutuisitte helvettiin, jos tekisitte tätä tai tuota.

Tiedän, ETTEIVÄT he tehneet Jumalan tahdon mukaisesti ja toivottavasti tämän esityksen lopussa myös te tiedätte. He tiesivät koko ajan, että jos teidän koskaan sallittaisiin ajatella laatikon ulkopuolella, eräänä päivänä keksisitte, että he ovat vain luoneet yhden tavan pitää ihmiset erillään.

He eivät halunneet harmoniaa ja ajatusten tai tekojen yhtenäisyyttä. He halusivat kaiken aikaa, että jokainen teistä väittelisi siitä, kuka on oikeassa niissä vaihtelevissa ja monissa asioissa, joita eteenne laitettiin. Heidän tarkoituksensa oli pitää teidät taistelemassa ja erillään.

Monet teistä ovat tällä hetkellä merkittävässä ylösnousemuksessa, joten jos teillä on mitään asenteita siitä, mikä on oikein tai väärin sukupuolen tai jonkun seksuaalisten mieltymysten osalta, teidän on aika kohdata ennakkoluulonne ja ratkaista kaikki nämä kysymykset, koska ne tulevat eteenne korkeammissa maailmoissa. Teidän ei tarvitse muuttaa mieltymyksiänne - vain asenteenne siitä, että sallitte kaikkien muidenkin pitää omat mieltymyksensä.

Maapallonne on elänyt kaksinaisuuden maailmassa niin pitkään, että monet teistä ovat täysin unohtaneet, millaista on elää RAKKAUDESSA 24/7. Kun rakastetaan - ja tarkoitan, että rakastetaan kaikkea koko ajan - tuomitseminen ja kritiikki putoavat helposti sivuun ja nähdään vain RAKKAUS.

Todellinen rakkaus ja sen vaikutukset elämäänne ja kaikkiin ympärillänne oleviin pian todistavat, miten rajoittava ja itse asiassa rakkaudeton suhteenne muihin ihmisiin maan päällä on ollut noin viimeiset 10000 vuotta.

On aika muuttaa ne ajattelunne antiikkiset asenteet, että tiedätte kaiken ja erityisesti että tiedätte, mikä on parasta kaikille muille. Jos ette tee sitä, teille tulee hyvin epämukavaa uudessa maailmassa, koska muiden säteillessä rakkautta kaikkea kohtaan Luojan luomakunnassa, te olette täynnä pelkoa, epäilystä ja vihaa. Tietenkin löydätte niitä, jotka ajattelevat teidän tavallanne ja keräännytte yhteen heidän kanssaan kertoaksenne toisillenne siitä, että te olette oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Naiset, herrat ja muut… Olen täällä kertomassa teille, ettei ole oikeaa tai väärää. Kaikki vain ON. Se mitä on, ON. Kyse on vain valinnasta, jonka Jumala sisällänne tekee, niin että voitte saada erilaisen kokemuksen. Siinä KAIKKI. Teitä on aivopesty ajattelemaan yhdellä tavalla niin pitkään, että nyt teidät on ohjelmoitu ohjelmoimaan lapsianne!

Tienkin teillä on lupa tehdä näin, mutta kuten sanoin, eräänä päivän hyvin pian teistä tuntuu erittäin epämiellyttävältä, jos välttämättä pidätte kiinni niin pikkumaisista asenteista teitä ympäröivää universumia kohtaan.

On monia, monia asuttuja planeettoja, missä pääosa väestöstä on sukupuolettomia. Nämä yksilöt eivät ole klooneja tai robotteja. He ovat luomuksia, joissa on se sama Jumalan kipinä kuin teissäkin. "Miten he lisääntyvät?", saatatte kysyä. He vain ilmaisevat tahtonsa lisääntyä ja näin tapahtuu. He eivät tarvitse edes kumppania, elleivät he valitse "ottavansa" sellaista.

Kun puhutaan kaiken ja kaikkien rakastamisesta, on paljon helpompaa ymmärtää saman sukupuolen edustajien rakastavan toisiaan. Itse asiassa on yhtä luonnollista, että vastakkaisen sukupuolen edustajat rakastavat toisiaan kuin täysin toisenlaisen seksuaalisen suuntutumisen edustajat.

Monet teistä rakastavat eläinystäviään. Onko se niin erilaista rakastaa kiveä, puuta tai täysin eri rodun yksilöä?

On totta, että joissakin alemmissa ulottuvuuksissa ei voida onnistuneesti yhdistyä täysin erilaisen lajin kanssa ja tuottaa jälkeläisiä, mutta tällä on enemmän tekemistä Jumalan universumille tekemän suunnitelman kanssa kuin näiden rakastavien mahdottoman unelman luomisen kanssa.

Olette rakkautta. Universumi on rakkautta. Kaikki on luotu rakkaudessa, rakkaudella ja rakkaudesta. Ja eläminen tällaisessa rakkaudessa on ihanin kokemus, mitä kenelläkään voi koskaan olla.

Tätä pyydän teiltä tänään. Rakastakaa. Vain rakastakaa. Olkaa rakkaus. Tuntekaa rakkaus. Antakaa rakkautta kaikille ja kaikelle.

Olen Kwan Yin ja kiitän teitä sanojeni harkitsemisesta.


**************************
Kwan Yin ~Avalokitesvara ~Guanyin


http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kristallipallo/keskustelu/t1628477
http://www.radio86.fi/kaikkea-kiinasta/kulttuuri-viihde/myytit-ja-legendat/7013/guanyin-myotatunnon-jumalatar



tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #49 : 22.05.2008 14:59:46 »

Mikä sinulle Ikiaika sanoo, mikä on väärin? Ei kait vaan.. jokin vanhakantainen uskonto?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #50 : 22.05.2008 15:36:41 »

Aika tylysti hyökätty WS:ää kohtaan, Ikiaika?  Huh
Kokemuksella voin sanoa, että kommentoit mielestäni hieman liikaa ihmistä viestin takana kuin viestiä, johon vastaat.  :Smiley
Pieni väittely on kehittävää (tässä tapauksessa aiheessa pysyttäessä), mutta riidanhaluisuus taas mielestäni paheksuttavaa.
Tip of the day: Hommaa nyrkkeilysäkki.  Wink
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #51 : 22.05.2008 15:42:15 »

Suosittelen että edes seuraat keskustelua ja sisäistät mitä sanoin tuon jälkeen.. eikö ihmisillä muuta ajateltavaa ole...Ikiaikahan näkyy olevan ihan raivon partaalla.. kumma juttu..  coolsmiley  ei se ollut hyökkäys, jos kysyn että vanhanaikainen uskontoko sanelee ajatuksia--



Maan uskonnot ja menneet valloittajat ovat asettaneet rajoituksia ihmiskunnan seksuaalisuudelle ja kutsuneet niitä laeiksi, jotka kenties palvelivat jotain tarkoitusta menneisyydessä, mutta joiden ei enää tarvitse esittää roolia ylösnousevien ihmisen elämässä. Valloittajat olivat huolissaan orjien määrän lisäämisestä ja uskonnot ovat kiinnostuneita lisäämään seuraajiensa määrää ja näin tulojaan noilta seuraajiltaan.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2008 15:45:23 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #52 : 22.05.2008 16:10:39 »

Taito riittää hyvin, kiitos kysymästä. Piti vain puuttua, koska alkoi taas menemään ala-arvoiseksi nuo kommentit (vai eikö muka tyyliin "olis parempi ettei sua olis syntyny" -kommentit niihin luokitella?). Moon muutenki niin taitava ihminen, että muistutan taas:

Pysytään aiheessa!!
Tääänks.  Wink
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #53 : 22.05.2008 16:11:07 »

Pysytäänpäs asialinjalla, vaikka aihe tuntuukin herättävän (omasta mielestäni) hämmentävän kiivasta keskustelua Astro-foorumin normaaliin keskustelutasoon verrattuna.

Tällaiseen tekstinpätkään törmäsin hetki sitten Iltalehden sivuilla.

"Äiti, rakastathan minua, vaikka en ole hetero?"

Tytär Taina
Taistelin itseni kanssa kauan ennen kuin uskalsin kertoa omasta seksuaalisuudestani muille. Kun aloin ymmärtää pitäväni poikien sijaan tytöistä, oloni oli hämmentynyt. Jouduin käymään läpi monenlaisia tunteita: mietin, onko minussa jotakin vikaa, onko mieleni järkkymässä vai mistä on kysymys. Vasta pikkuhiljaa oivalsin, ettei minun tarvitse pyytää seksuaaliseen vähemmistöön kuulumistani keneltäkään anteeksi, vaan minulla on oikeus tuntea niin kuin tunnen.

Perheelle ja lähimmille ystäville kertominen ei ollut helppoa. En uskaltanut sanoa asiaa kasvotusten. Saatoin kirjoittaa koulussa tunnilla vihkon kulmaan ystävälleni viestin, jossa kysyin olethan edelleen ystäväni, vaikka olen lesbo.


Äidilleni kerroin asiasta tekstiviestillä. Odotimme autossa siskoani ratsastustunnilta. En saanut sanottua asiaani äidille autossa. Kun hän sitten meni käymään kahvilla, kieltäydyin lähtemästä mukaan ja kirjoitin hänelle lyhyen viestin.


Äiti palasi kesken kahvin luokseni. Helpotukseni oli suuri, kun hän halasi minua ja sanoi, että olen hänelle edelleen yhtä tärkeä ja rakas kuin ennenkin eikä mikään voi muuttaa asiaa.


Äiti Tiina:
Äidin vaistolla olin jo aavistellut asiaa, ennen kuin tyttäreni kertoi seksuaalisesta suuntautumisestaan. Taina ei ollut puhunut esimerkiksi poikaystävistä, kuten monet muut hänen ikäisensä nuoret.

Jo vuosia aikaisemmin yhdeksänvuotias Taina oli kysynyt, mitä mieltä olen homoista ja lesboista. Vastasin, että toivoin jokaisen ihmisen olevan onnellinen sellaisena kuin hän on, oli sitten homo, lesbo tai hetero. Kymmenenvuotiaana tyttäreni tiedusteli, miten suhtautuisin, jos hän olisi lesbo. Tästä viiden vuoden kuluttua Taina sitten kertoi olevansa biseksuaali.

Olin otettu, että tyttäreni sanoi asian minulle itse.Tyttäreni seksuaalinen suuntautuminen ei aiheuttanut minussa hämmennystä, suuttumusta tai vihaa. Minulle oli myös heti selvää, että Taina on minulle yhtä tärkeä ja rakas kuin aiemminkin.

Neutraaliin asennoitumiseeni vaikutti se, että mietin jo nuorena suhtautumistani seksuaalisiin vähemmistöihin, koska epäilin erään läheiseni olevan homo. Epäilykseni osoittautui vääräksi, mutta vuosien takainen asian työstäminen auttoi minua suhtautumaan myös oman tyttäreni seksuaaliseen suuntautumiseen.

Tytär Taina:
Olen ylpeä äidistäni, koska hän on suhtautunut biseksuaalisuuteni alusta asti hienosti. Se ei ole itsestään selvää. Tiedän tapauksia, joissa vanhemmilla on ollut sulattelemista.

Reagointitapoja tuntuu olevan kolmenlaisia: toiset vanhemmat suhtautuvat asiaan tahdikkaasti, jotkut tarvitsevat aikaa hyväksyäkseen tilanteen ja on myös niitä, jotka näyttävät lapsilleen ovea. Vaikeinta kertomisessa on juuri se, ettei toisen ihmisen suhtautumistapaa voi koskaan tietää varmuudella etukäteen.


Äiti Tiina:
En esittele itseäni kenellekään sanomalla, että minulla on kaksi tytärtä, joista toinen on hetero ja toinen biseksuaali. En silti häpeile tai peittele asiaa. Luonnollisin tilanne puhua asiasta on, jos tyttärieni poikaystävät tulevat esille keskustelussa. Silloin saatan sanoa, että vanhempi tyttäreni asuu avomiehensä kanssa omillaan, toisella taas on ollut tyttöystävä, mutta tällä hetkellä hän ei seurustele.

Erosin Tainan isästä Tainan ollessa 3-vuotias. Otin tyttäremme seksuaalisen suuntautumisen esille Tainan isän kanssa pari vuotta sitten, koska Tainaa kiusasi isän jatkuvat kyselyt mahdollisista poikaystävistä. Kerroin neutraalisti, että tyttärellämme ei ole poikaystävää, mutta tyttöystäviä on ollut. Ilokseni hän ja muu lähipiirimme on suhtautunut asiaan hyvin.

On surullista, että toisinaan ihmisten puheista saa sellaisen kuvan, että seksuaaliseen vähemmistöön kuuluminen olisi tarttuva tauti. Kaikkien tulisi ymmärtää, ettei seksuaalista suuntautumistaan voi valita.

Yhteiskuntamme on kova ja suvaitsevaisuus monesti näennäistä. Seksuaaliseen vähemmistöön kuuluminen hyväksytään usein puheissa, mutta kun asia tulee lähemmäksi itseä, hyväksyminen ei välttämättä olekaan helppoa. Sain kokea tämän viime kesänä eräässä kahvipöytäkeskustelussa, kun televiosta tuli Satuhäät-ohjelma, jossa kaksi lesboa vietti hääjuhlaa. Moni kiitteli ohjelmaa siitä, että mukaan oli otettu myös lesbopari, mutta myönsi samaan hengenvetoon, ettei pystyisi suhtautumaan asiaan luontevasti, jos kyseessä olisi oma lapsi.


Tytär Taina:
Olen nyt 18-vuotias ja seurustellut kolme kertaa. Ensimmäisessä suhteessani emme uskaltaneet osoittaa tyttöystäväni kanssa julkisilla paikoilla mitenkään olevamme muuta kuin kavereita. Esimerkiksi suukot kuuluivat vain neljän seinän sisälle. Olen kuitenkin oppinut näyttämään tunteitani avoimemmin. Toisessa suhteessani saatoin kävellä esimerkiksi käsi kädessä kaupungilla ja kolmannessa suhteessani minun oli jo helpompi esiintyä niin kuin hyvältä tuntui.

Olen joutunut kohtaamaan syrjintää tai loukkauksia vain vähän. Ehkä Tampere on tarpeeksi suuri kaupunki ja suvaitsevaisempi kuin monet pienet paikkakunnat. Naiset saattavat kyllä toisinaan supatella nähdessään homo- tai lesboparin ja miehet huudella perään. Olen oppinut suhtautumaan letkautuksiin huumorilla, vaikka en haluaisi tulla leimatuksi seksuaalisen suuntautumiseni takia.


Äiti Tiina:
Uskon, että kaikki vanhemmat pelkäävät, että oma lapsi joutuu kisaamisen kohteeksi, jos tämä kuuluu johonkin vähemmistöön. Toivon, ettei Taina joutuisi tulevaisuudessa kohtaamaan syrjintää työpaikallaan, ystävyyssuhteissaan tai hakiessaan työtä.

Toisinaan ihmisten letkautukset ja puheet tuntuvat minusta äitinä loukkaavilta. Tuntuu pahalta, että ihmistä arvostellaan hänen seksuaalisen suuntautumisensa perusteella eikä persoonana, joka hän on. Miksi homoutta ja lesboutta pitäisi ruotia niin kovasti, kun heterouskaan ei ylitä uutiskynnystä? Toisaalta on hyvä, että asioista puhutaan eikä seksuaalinen suuntautuminen ole enää samanlainen tabu kuin muutama vuosikymmen sitten.

Toivon, että kirkko voisi siunata homo- ja lesbopareja. Siunausta haluaville asialla olisi iso merkitys, eikä kirkon tehtävä ole mielestäni tuomita vaan tukea ihmisiä.


Tytär Taina:
Olen tällä hetkellä sinkku. Biseksuaalisuuteni tarkoittaa sitä, että ei ole mahdotonta, että seurustelisin joskus miehen kanssa, vaikka en pidäkään sitä todennäköisenä. En mieti ihastuessani ensisijaisesti ihmisen sukupuolta, vaan kokonaisuutta. Äidille olen sanonut, että 80 prosentin todennäköisyydellä tuleva kumppanini on nainen ja 20 prosentin todennäköisyydellä mies. Tuntuu helpottavalta, että hänen mielestään seksuaalisuuteni on oma asiani. Tiedän, että voin esitellä äidilleni yhtä hyvin tyttö- kuin poikaystävän.

Käyn lukiota ja asun vielä kotona eli meillä on äitini kanssa kahden naisen talous. Välimme ovat hyvät, eikä minulla ole kiire muuttaa pois. Tunnen voivani olla kotona sellainen kuin olen.

En enää häpeile tai pyytele anteeksi seksuaalista suuntautumistani. Silti matka kaapista ulos on vaatinut vuosia.

Tällä hetkellä mietin, mitä elämältäni haluan ja mille alalle haluan tulevaisuudessa suuntautua. Äitiydestä en erityisesti haaveile ainakaan tällä hetkellä, mutta en ole sulkenut kokonaan pois ajatusta, että minusta joskus tulisi äiti.

Äiti Tiina:
Äidin näkökulmasta tyttöystävissä on hyvätkin puolensa. Kärjistäen voisi sanoa, että putkiaivoisen miehen ja tippaleipäaivoisen naisen parisuhteessa yhteisen näkökulman löytäminen on toisinaan työlästä. Ehkä kaksi naista katsoo elämää enemmän samalta puolelta kuin mies ja nainen? Ja kun Taina esimerkiksi toi ensimmäisen kerran tyttöystävänsä yökylään, en joutunut miettimään, oliko ehkäisy kunnossa.

Monelle vanhemmalle on kova paikka hyväksyä lapsen kuuluminen seksuaaliseen vähemmistöön. Minusta olisi hyvä muistaa, että oma lapsi, nuori tai aikuinen, tarvitsee vanhemmiltaan kaiken mahdollisen tuen ja rakkauden. Homoseksuaalisuus on tosiasia, joka on vain kohdattava. Vähintä, mitä aikuinen voi tehdä, on hyväksyä oma lapsensa sellaisena kuin hän on - hyväksyyhän lapsikin vanhempansa.

Näen tyttäressäni ensi sijassa upean, uskomattoman herkän ja empaattisen nuoren naisen. Olen iloinen, että olen saanut elää hänen kanssaan iloja ja suruja 18 vuoden ajan. Uskon tuntevani Tainan paremmin kuin kukaan muu.

Lähde: Iltalehden Ilonan verkkosivut, Minun Tarinani.
www.iltalehti.fi/ilona/200805217614706_in.shtml
 
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #54 : 22.05.2008 16:16:47 »

Mistähän mahtaisi johtua? coolsmiley Jokainen vastaa itse tuottamastaan tekstistä niin, että se noudattaa Astro foorumin netikettiä ja hyviä tapoja. Jos viestit eivät tätä tee ne poistetaan. Simppeliä, josta ei tarvinne erikseen aina mainita tai ryhtyä perustelemaan kaikille miksi juuri minun tämä tai tuo viesti on poistettu.

Eihän?
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #55 : 22.05.2008 19:16:07 »

Ei todellakaan ole sairaus.Itse olen hetero, mutta mielestäni todellakin ihmistä rakastetaan sen IHMISEN, ei sukupuolen takia.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Viper Venus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #56 : 10.09.2008 18:37:25 »



JOHN LENNON: IMAGINE

Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

 smitten

Tähän ei mitään lisättävää. smitten
tallennettu

*Aurinko Härkä
*Nousu Rapu
*Kuu Neitsyt
*Merkurius Oinas
*Venus Oinas
*Mars Oinas
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #57 : 10.06.2009 16:52:07 »

Tästä asiasta tulikin mieleen kun eilen esitettiin teeveessä ohjelma Homo-Suomi (jos oikein nimen muistan). Siinä haastateltiin mm Teuvo Lomania. Hänen kertomus omasta homoudestaan oli hyvin surullinen sekä traaginen. Hän koitti parantua homoudestaan koska luuli sen olevan sairaus, sillä seurauksella että joutui psyyken hajottua sairaalaan, ts parantolaan. Kun hän purskahti itkuun haastettelun aikana, se oli jotain niin haavoittavan näköistä. Aika paha kun ihminen menee sekainen omasta identiteetistään.

Äänesti; Homous ei ole sairaus.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
epona
Vieras
« Vastaus #58 : 10.06.2009 18:11:16 »

Taidan tässä kohtaa olla poikkeus siinä mielessä, että kummatkin vanhempani ovat kysyneet minulta (toinen hieman ujostellen, toinen suoraan hieman vihaisen oloisena), että olenko minä lesbo. Se oli aika huvittavaa, sillä en ole.

Minulla ei missään nimessä ole sellaista harhakuvaa, että homous on sairaus. Mielestäni olisi pikemminkin sairasta ajatella niin.

Olen kyllä ollut naisen kanssa, mutta lähinnä sellaisen nuoruuden seikkailun / itsensä etsimisen merkeissä. Voin kyllä edelleenkin kuvitella jopa rakastuvani naiseen, mutta silti en menisi kutsumaan itseäni edes biseksuaaliseksi....ehkä olen - en tiedä. En vain ajattele asiaa siltä kannalta.

/A

tallennettu
Posti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141


Toivo elää ja niin minäkin!


Profiili
« Vastaus #59 : 10.06.2009 18:37:10 »

Miten niin sairaus?  Huh Mun mielestä jokainen saa rakastua kehen tahtoo ja sekstailla kenen kanssa haluaa, kun vaan molemmat ovat yhteistuumin pulkassa. Minua kiinnostaa vain omat intohimoni eli rakas ukkoni tuolla grillaamassa meille makkaraa. Jo huuteleekin eli hipsin popsimaan ja pussailemaan ihan sairaasti.  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
  Tulostusversio  
 
Siirry: