Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Chironista  (Luettu 7439 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Freya
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« : 12.01.2006 19:05:42 »

Olen hyvin 'vihreä' tässä astrologian ja horoskooppien maailmassa. Oikeastaan eksyin tänne luettuani lyhyen jutun Chironista ( ilmeisesti tunnetaan myös kheironina ?) eräästä lainaksi saadusta Astrologos lehdestä. Jostain syystä en kuitenkaan oikein löydä aiheesta tietoa, eli apua siihen miten Chironin sijoittumista omalla kartallani voisin tulkita ja miten oikeastaan tähän kiertolaiseen pitäisi suhtautua. Onko se voimakkaasti vaikuttava asia vai vain jokin hatarasti kartalla havaittava juttu, johon ei oikeastaan kannata takertua? Omalla kartallani chiron on 12 huoneessa ja oinaassa. Pystyykö pelkästään niiden perusteella tekiemään jotain tulkintoja ja jos niin mitä? Olen trooppisessa astrologiassa aurinko Skorpioni ja noususolmuni on vesimiehessä.

Tällaista mietiskelee eräs vast'ikään astrologiasta kiinnostunut  idiot2
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #1 : 12.01.2006 19:13:43 »

Oletkos tuolta jo vilassut?

http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/
tallennettu

saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #2 : 12.01.2006 19:21:17 »

Ainakin muutamalla vaikuttavalla aikansa edelläkävijällä on kiron kahdennessatoista huoneessa. Oletko kenties superspirituaalinen? Parempi, että sinä selität minulle, eikä päinvaston. Palautin jo kiron kirjani, etten voi siitä siteerata mitään.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #3 : 12.01.2006 19:35:30 »

Minullakin on chiron, mutta vesimiehessa ja kuudennessa huoneessa 5 astetta ja7', mita eroa ja miksi?
Diamond
tallennettu
Freya
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #4 : 12.01.2006 21:00:35 »

Ainakin muutamalla vaikuttavalla aikansa edelläkävijällä on kiron kahdennessatoista huoneessa. Oletko kenties superspirituaalinen? Parempi, että sinä selität minulle, eikä päinvaston. Palautin jo kiron kirjani, etten voi siitä siteerata mitään.

 Olen ryhtynyt opiskelemaan riimutyötä ja siinä ohessa haluaisin tutustua astrologiaan. Tästä syystä lainasin tuttavaltani muutaman astrologoslehden ja jotenkin jäin kiinni tähän chironiin. En ole varma mitä tarkoitat 'superspirituaalisella', mutta mikäli sillä on mitään tekemistä yleisen taikka sellaiseksi luokiteltavan henkisyyden kanssa, niin olen sen erilaisia ilmentymisiä seurannut/tutkinut niin kauan kuin jaksan muistaa. Itselläni ei kuitenkaan ole mitään henkisiä taitoja, paljon näkemyksiä ei muuta ja tietynlaista rohkeutta ehkä?
tallennettu
marzukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 125


Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!


Profiili
« Vastaus #5 : 12.01.2006 21:14:12 »

Ja tänne myös laitettava...
Mitä se sitten tekee?
Kun on  chiron  harka h.12...

Unia näen...vaikea aina hamottaa ennettä vai ei...
Heilurista ja strologiasta kiinnostunut...ja kivistä...

olen pitemmän aikaa kuvitellut että mulla on tarkoitus ja ainut mikä tuo sen tunteen on toisien auttaminen...mutta siis jo aiemmassa omassa viestissä mainitsin asiasta...mutta tuli nyt tähänki laitettua tästä chironista...

 Cheesy
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #6 : 12.01.2006 21:21:00 »

Minä muistelisin että chiron kertoo sen missä ihminen on hyvä opettamaan muita mutta sitten itse on siinä samassa asiassa ihan käsi.


No nyt löyty se tietolähdekkin

http://www.bobmarksastrologer.com/Chiron21.5.html

heh windwind ehti laittaa tän saman linkin varttia aikaisemmin toiseen ketjuun  2funny
« Viimeksi muokattu: 12.01.2006 21:38:58 kirjoittanut boboo » tallennettu

saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #7 : 12.01.2006 22:26:43 »

Ennenkuin keskustelu karkaa niin mielestäni Bob Marks tuo astrologian avulla hyvin esiin koomiset piirteet. Luulisin että näin vain web-sivuilla. Katsokaapa vaikka muitakin kohtia. Muuten ehkä toisin. Pätevä tyyppi on, mutten pitäisi koko totuutena. Ainakin koitan olla ottamatta liian vakavasti.  Smiley
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #8 : 13.01.2006 00:05:03 »

Minullekin Chiron on jäänyt vähän hämäräksi. Tai paremminkin en osaa tulkita sen symboliikkaa omalta kohdaltani. Ei vain aukea. Kartallani se on kuudennessa huoneessa, Oinaassa ja yhtymässä laskusolmuun sekä DC:hen.

Siksi se kiinnostaakin, että uskon sen symboliikan liittyvän karmaläksyihini.

Tässä pieni lainaus Café Astrologyn sivulta:

"Chiron is a comet with a unique and erratic orbit. In the natal chart, Chiron is symbolized by the "wounded healer". It represents our deepest wound, and our efforts to heal the wound. Chiron was named after the centaur in Greek mythology who was a healer and teacher who, ironically, could not heal himself.
Chiron in our natal charts points to where we have healing powers as the result of our own deep spiritual wounds. We may over-compensate in these areas of life. Chiron, as a wounded healer, first must face issues of low self-worth and feelings of inadequacy and learn to rise above these issues. Because the wound goes deep, and we may work hard to overcome the wound, healing powers are potent."

Samalta sivulta tulkinta Chironista kuudennessa huoneessa:

"You can always help (or teach) co-workers do the job better than you can do it. Perhaps you are a whiz at helping everyone else get healthy (the 6th house rules health) while you still smoke and eat junk food. Learn to take care of yourself every now and then. Sometimes it works out in the opposite fashion. Someone with a 6th house Chiron might demand that everyone else serve them, and they are usually never satisfied. Of course, obviously, this causes problems too. And oh yes, let us not forget the tendency toward eating disorders. This can also manifest as strange likes and dislikes in the food department."

En tunnista tästä itseäni.

Ja kun täällä oli monia, joilla Chiron on 12. huoneessa, tässä vielä sen tulkinta:

"As always, Chiron shows where we can do more for others than ourselves. A 12th house Chiron may compulsively try to take care of the poor the sick, and the unfortunate while neglecting their own needs and those of their own family. Conversely, there may be malingering and the person with this placement may themselves always seem in "need" because of one (frequently self-caused) "problem" after another. This placement tends to make a person feel tired and fatigued. If you have this one, be sure to get plenty of rest."

Samalta sivustolta löytyvistä aspektiselityksistä löysin sitten ainakin omalle kohdalleni enemmän osuvaa tekstiä.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #9 : 13.01.2006 10:51:30 »

Minulla on Chiron Kaloissa, 1. huoneessa. Sitä aspektoi haastavasti Saturnus (yhtymä), MC (neliö), Uranus ja Pluto (oppositiot) sekä kolmioi Jupiter. Siinähän sitä hässäkkää sitten onkin  Huh

Tuo mainittu sivusto oli kyllä hyvin asiaa valaiseva. Tunnistan kyllä itsessäni 1.huoneen tulkinnan mukaisen halun auttaa ja "ritarimaisesti" rynnätä joskus apuun - unohtaen välillä itseni ja voimavarani. Kalan merkki vielä korostanee sitä... Erinomainen neuvo oli kuvitella omalla kohdalla antavansa apua jollekin toiselle ja sitten todella hyödyntää se itse.

Tunnistan myös Saturnuksen kautta tarpeen kontrolloida tilanteita ja asioita, Pluton kautta hieman myös dominoivuutta. Positiivista on se, että jos pienenä en osannut "puolustautua", niin nyt vanhempana uskallan jo enemmän luottaa tuntemuksiini ja olla tarvittaessa vahva eikä kontrollin tarve ole kasvanut liian suureksi. Eikä minusta ole tullut "pirttihirmua"  Grin

MC:n (ja samalla IC:n) neliö näkyi varmaankin aikuistumisen kynnyksellä irtiottona vanhemmista ja tarpeesta itsenäistyä. Äidin kanssa tuli oteltua, mutta välit paranivat, kun ei tarvinnut saman katon alla asua. Jupiterin kautta näkynee tietty innostuminen ja innostaminen, optimismi. Mutta myös uskallus kohdata omat tuntemukset.

Paljon on vielä minullakin opittavaa, tästä Haavoittuneesta Parantajasta.
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: