Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nivelien kulumat, apua?  (Luettu 5116 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« : 12.01.2006 17:41:32 »

Molemmat vanhempani kärsivät ikänsä fyysistä työtä tehneinä vakavista kulumista nivelissä. Äitini tilanne on kaikkein huonoin, mutta nyt on isänkin polvi alkanut niin pahaksi, että tuskin kohta kävelee. Perinteisestä lääketieteestä ei löydy enää apua; kortisonipiikki polveen auttoi kerran, ei enää toisella kerralla. kaikki geelit/voiteet on kokeiltu, ei apua. Vahvat särkylääkkeet tuovat hetkellisen apunsa, mutteivät ratkaise mitään.
Onko kellään tietoa/kokemuksia,  voiko tällaista peruuttamatonta rappeutumista auttaa millään tavalla, ts. saada särkyä pois ilman kovia lääkkeitä?
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #1 : 12.01.2006 18:26:32 »

Hainrusto-vihersimpukka valmiste, omega -3, d-vitamiini, polvituki, ja kamalan paljon positiivista ajatelmaa angel
Tottakai on kaikkea muutakin ja varmaan parempaakin, mutta minä olen saanut näistä apua.
Kylmä (avanto) tai sauna, joko tai yleensä.
Mulle pistettiin Artzaalia, eli kukonhelttauutetta, auttoi vähän aikaa, se voitelee polvea.
Niin paljon liikuntaa, kun kestää smitten   smitten   smitten
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.01.2006 19:56:23 »

Hainrusto-vihersimpukka-inkivääri valmiste, omega -3 ja glukosamiini. Lisäksi lihaskipuihin relaxant voidetta. Nämä luontaisvalmisteet auttavat, sillä ainakin itselläni reumaattiset kivut ja kulumat pysyneet kurissa. Glukosamiini on tuote, jota elimistö itse valmistaa, mutta joillakin sen tuotanto on hiipunut tai minimaalinen, jostain syystä esim. stressi, reuma, kulumat ym. vaivat.
Liikunta ja lihasten käsittely parantaa toimintakykyä, sillä ne saavat haitalliset kuona-aineet poistumaan nivelistä.

Liikuntaa oman kunnon ja mielen mukaan, sillä mitään pakkopullaa liikunnasta ei saa tehdä vaan sen pitää olla virkistävää ja rentoa.

 smitten   smitten    smitten     smitten     smitten
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 13.01.2006 21:42:46 »

Hei,

äidilläni on myös nivelien kulumaa, joka havaittiin kun tehtiin tähystys.

Tuosta liikunnasta, uiminenhan on mitä mahtavin liikuntamuoto niveliä ajatellen ja tietysti muutenkin.

 smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: