Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: siivouspäivä  (Luettu 27164 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pipa64
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #30 : 26.03.2008 16:40:55 »

Ei aina jaksa siivota,  2funny 
ja siivousta on kyllä suunniteltava, ettei vahingossa heitä tarpeellista pois
tallennettu

life is like box of chocolates...
mondo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 123



Profiili
« Vastaus #31 : 26.03.2008 19:01:22 »

Minä olen jotenkin jakomielitautinen näissäkin asioissa. Huomaan kaikki pienet yksityiskohdat, varsinkin ns. epäkohdat ja monesti ajattelen, että itse en tekisi noin. Tuli mieleen tilanne, kun yksi työkaveri jutteli toimistoympäristössä ihan lähietäisyydellä ja kaivoi siinä ihan avoimesti nenäänsä (no mies tietysti). Se oli jotenkin jännä tilanne. Itse en tekisi niin, mutta toisaalta ajattelin, että sehän on ihan kotonaan minun seurassa.

Niin ja pienenä ihailin kaverini äitiä, jolla oli kaikki paikat sekasin. Meikkejä, koruja, pitsiliinoja, korttipakkoja, rahaa, äänilevyjä kaikkea oli sekaisin laatikoissa ja yhdessä monesti etsittiin jotain hukassa olevaa tavaraa. Oli siellä kaikin puolin sikamaista muutenkin, mutta oli kivaa siivota, kun jäljen aina näki. Koko touhua katseli silmät selällään ja nautti eksoottisuudesta.

Heinähattu ja Vilttitossu on ihan parhaita. Niillä on vapaa meininki.

Tuli mieleen lapsuuden kaveri, kun ei kotonaan saanut siirtää sohvalla olevaa tyynyä millin vertaa ja kengät riisuttiin jo oven ulkopuolella. Siellä kodissa ei leikitty. Mietin myös erästä iäkästä miestä, joka ei voi koskea vieläkään aikoja sitten pois menneiden vanhempiensa tavaroihin. Onkohan vastaavaa koulutusta ollut vai joku pyhäinjäännösriitti. Pystyyn kuivuneet ruusukimput ei ole kovin kivoja koriste-esineitä....
tallennettu

askendentti mars neptunus skorpioni
 kuu pluto uranus aurinko neitsyt
 merkurius leijona  Dc harka  Ic oinas  Mc venus vaaka   chiron kalat
pipa64
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #32 : 26.03.2008 19:35:59 »

Minä taas luotan kaaos teoriaan   Embarrassed
tallennettu

life is like box of chocolates...
pipa64
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #33 : 26.03.2008 19:43:57 »

Kaaosta seuraa aina järjestys, se on aina muutostilassa. Siivousta seuraa ainaa jonkin asteinene kaaos, ja niin edelleen.
toisinaan on totaalinen kaaos, jolloin elämä on siinä pisteessä, jolloin siivous aiheuttaa vielä suuremman kaaoksen tai on askel järjestykseen, siivouksessa yhtyvät sekä rationaalisuus että henkisyys. jos kaaos on mittava, tarvitsee henkilö-ihminen ammattiautajaa saadakseen elämänsä punaisen langan päästä kiinni. jos taas kaaos on "kosmeettinen", ammattisiivooja auttaa.... Huh
tallennettu

life is like box of chocolates...
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #34 : 27.03.2008 10:20:43 »

Niin... ammattiauttaja tai sitten tuuletus joltakin muulta taholta  :Smiley Kun kyselee ja pohtii, vääntämättä kaikkea nurinniskoin... vaan katsomalla odjektiivisesti kaaosta, voipi se kadonnut löytyä  Smiley

En ahdistu tai saa muitakaan ongelmia itselleni, jos kyläreissulla emäntä tokaisee ettei nyt ole ehtinyt imuria näyttään villakoirille. JOS tiedän paikon muutoin siistiksi  Wink Eli ei sekamelska vaan lika, sellaiseen paikkaan kun joudun istumaan ja pistämään tarjottavia suuhuni, niin... *huokaus*

Sashan kommetit Suomen taloyhtiöiden ötökkä ongelmista ovat aivan normaaleja, kokemuksia löytyy myös  Angry Asuin aikaa sitten kerrostalon ylimässä huoneistossa ja kattopellin alla pesi pääskyjä. Ihani otuksia, pidin niistä ja niiden äänistä  smitten Monta vuotta siinä olimme ja sitten tietysti juuri sinä kesänä kun sain esikoiseni, niinhin oli tarttunut lintujen yksi täikärpänen  Cry
http://fi.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4ik%C3%A4rp%C3%A4set

Linnut voivat huonosti, poikasia löytyi kuollena nurmikolta, kun muut tai emot olivat tönineet raadot pois pesästä. Sitten niitä otuksia alkoi tulla sisään tuuletusikkunasta  Shocked ilmeisesti ruokaloppui pesissä  Undecided
Siinä vaiheessa sain niin kauhean slaakin, että taisin ihan oikeasti olla viittä vaille hysterian partaalla sen vastasyntyneen kanssa isännöitsijän luona vaatimassa jotakin tehtäväksi. Lopulta suostui soittamaan terveysviranomaiselle ja sen jälkeen vasta alkoi tapahtua... myrkytys, pesien hävitys ja verkotus, etteivät takasinkaan pääse.
Loppu hyvin kaikki hyvin, meille ihmisille... pääskyjä ei enään sen jälkeen niillä taloilla nähty kesäisin, kuin ihan sattumalta  Sad
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #35 : 23.05.2008 21:34:57 »

 Wink
Kaivoinpa tämän esille...  crazy2 Olen siivonnut melkein koko päivän ja jopa vinttikoppi sai nyt kyytiä. Alkaa nurkista olla ns.turha roju poissa ja vain tarpeellinen paikoillaan. En ymmärrä kuinka olen jaksanut säilöä lapsien vaatteet seuraaville ja aina pistänyt kevät/kesä/syksy/talvi kamat siististi omiin paikkoihin... Nyt kun on tilaa, tuntuu tämä unohtuneen moniksivuosiksi ja nyt hukuimme nyssäköihin  Embarrassed
No, mutta taas on avaraa ja siistiä  Wink
pesisiköös huomenna ikkunat? Olettekos muut tätä jo harrastaneet?
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #36 : 25.05.2008 11:30:21 »

HYI Shocked Löysin eilen iltavuorossa ollessani eräästä pahvilaatikosta sokeritoukkia! buck2 Niitä oli ainakin 10 samassa laatikossa, jääneet kiikkiin sellaisiin lasituoppeihin, huoh, kamala järkytys vieläkin! Kysymys kuuluukin, että onko mahdollista, että ne toukat kulkeutuis esim. vaatteiden kautta kotiin? Nyt on kaikki vaatteet parvekkeella tuulettumassa... Voisin melkein ottaa loparit pelkästään nuiden toukkien takia!
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #37 : 25.05.2008 13:49:58 »

Teoriassa mahdollista, mutta satunaisuudesta on aina noissa kysymys. Vara ei venettä kaada, sanon minä  police police Jos tahdot pistä pakkaseen vaatteet 24h, niin voit olla varma... kuolleet ovat, jos matkaan tulivat  buck2
Sama satunnaisuus on tässäkin; Nenäpunkkeja koiralle voit tuoda omissa kengän pohjissä ihan tuliaisina mistä vaan, missä on nenäpunkkinen koira niiskutellut  Tongue Eli ulkoloisten ennaltaehkäisy on yksi suuri tekijä kesäaikaan eläinten omistajille  Smiley
tallennettu
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #38 : 25.05.2008 16:54:32 »

oon sitte maailman surkein kodinhoitaja ja se on häirinny mua niin kauan ku on tässä miehen kans yhessä asuttu. mut oon vuosi vuodelta parantanu itteäni.. nykyään ruokin meijät melkeen joka päivä ja huolehin pyykeistä ja astioista Wink mut tän hetken ongelma on mun vaatevarasto. mullon tallessa tuolla mun yläasteajoitakin riepuja.. säästin ne jos joskus vielä mahtusin niihin. noh.. nyt alan pian mahtumaan eli nyt mullon sit varmaan jätesäkillinen isoks jääneitä vaatteita tuolla. aion käyä ne ihan lähiaikoina läpi, mut en tiiä yrittäskö myyä huuto.netissä vai kirpparilla. kaikki vanhat lehetkin aion viiä paperinkeräykseen. mainoskielto mullon ollu laatikossa jo yli vuojen, riittää et töissä nään sitä paskaa kaiket päivät. suosittelisin kaikille muillekin moista kieltoa enkä pelkästään sen takia, et oon postinjakaja. en vaan ymmärrä miks ihmiset antaa meijän ja mainostenjakajien jakaa sitä paperia suut ja silmät täyteen ku ei niitä kukaan ees lue? ja jos lukee, niin.. noh.. en mä kyl huonekalumainoksia kaipaa sillonkaan, vaikka pitäs joku tavara ostaa. kyl mä meen kierteleen ihan paikan päälle mieluummin. mitä muuten ajattelette mainoksista? tuntuu niin turhalta luonnonvarojen tuhlaukselta..
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #39 : 26.05.2008 09:22:02 »

Koeta ruokasoodaa  Wink
Sitä menee jonkun verran, kun ripottelet kerroksen paikkoihin joista haluat hajun pois. Anna vaikuttaa vaikka yön yli ja imuroi... tai tee täyssiivous  angel
Jatkossa rakeinen suola jossakin avoimessa astiassa vetää myös tuoksuja puoleen tehokkaasti  police
tallennettu
He|mi^
Astro-nauttija
****
Viestejä: 848



Profiili
« Vastaus #40 : 27.05.2008 00:20:40 »

siivoon ihan tavallisella mäntysuovalla ja mopilla.
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #41 : 27.05.2008 20:37:01 »



Täytyypä testata, eli laitetaanko astiaan vettä myös vai ihan kuivana vaan?


Ruokasoodan riputtelet kuivana JOKA paikaan, sitten kun on vaikuttanut (imenyt hajut), imuroi  Wink Jos et jaksa muuta, ei ole pakko  angel Siitä ei ole haittaa vaikka vähän jäis  :Smiley
Siivoukseen käyttäisin ihan normi kamaa, mitä olet tottunut käyttämään...
Suola myös kuivana avoimeen astiaan  angel
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: