Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: siivouspäivä  (Luettu 27112 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #15 : 24.03.2008 15:40:53 »

Oih, oma siivooja  angel Se olisi luksusta... jos se osaisi oikeasti hommansa kanssa  police Siis ammattilainen alallaan  Smiley

Grin
No ei se nyt niin ihmeellinen asia ole. Smiley
Täällä suurin osa ihmisistä palkkaa siivoojan. Smiley
Siivoojan palkkaaminen maksaa minulle kuukaudessa 180 €,
eli 45 € per kerta, ja sen hinnan pulitan mielihyvin
110 neliöisen asunnon siivoamisesta putipuhtaaksi
ja vaatteitteni silityksestä kerran viikossa. Smiley

Ne ei Suomessakaan käsittääkseni paljoa maksa ja eikö sen
laskun voi jopa vähentää veroilmoituksessakin? idiot2

Täkäläinen siivoustaso on kyllä pedanttia. police
Ihmiset pitävät hyvää huolta kodeistaan. Smiley
Tästä varmaan hyvänä esimerkkinä se, että vaikka taloyhtiö
olisi 100-200 vuotta vanha, niin mitkään ötökät ei juokse
nurkissa listojen alla tai viemäreiden lähellä.

Helsingissä asuessani, vaikka taloyhtiö oli suhteellisen nuori,
niin ne piti ensin myrkyttää ennen kuin asuntoon pystyi
edes muuttamaan
ja sitä myrkytystä piti tehdä säännöllisin väliajoin. buck2

Eräässä taloyhtiössä isännöitsiä kuittasi nurkissa juoksevat
ötökät vain sillä, että "se nyt vain kuuluu asiaan"
ja on "ihan normaalia", kun huomasin,
että koko taloyhtiö olisi pitänyt myrkyttää, kun oman asunnon
viikottainen myrkytys ei auttanut. buck2

Suomessa kai ajatellaan vieläkin, että siivoojan palkkaaminen
käy vain vanhuksille ja vammaisille tai muuten se on "elitististä",
kun kaikki pitäisi vain hammasta purren tehdä aina itse. Huh



Ja minäkin katsoin arvolleni ja kiireilleni sopivaksi sellaisen itsehemmottelun kuin siivousfirman käynnin kerran viikossa.  2funny

Vähentää hurjasti stressiäni!  smitten

Eikä minua vaivaa ollenkaan, että vieraat ihmiset nuuskivat tupaani.  Wink

No ei minuakaan, päinvastoin. Smiley
Tykkään, että joku muu järjestelee puolestani.
Oma siivoojani ns. luottosiivooja
ja työskentelee Vaa'alle hänen taloyhtiöissään yleismiehenä
ja siivoojana. Smiley
Hän auttaa minua mielellään esim. nyt näissä muutoissa.
Toi maksan hänelle extraa, jos hän tekee extra hommia. Smiley

Ja juu, HURJAN PALJON vähemmän stressiä
ja aikaa jää muuhunkin.  Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 24.03.2008 16:06:34 »


Lainaus
No ei se nyt niin ihmeellinen asia ole. Smiley
Täällä suurin osa ihmisistä palkkaa siivoojan. Smiley
Siivoojan palkkaaminen maksaa minulle kuukaudessa 180 €,
eli 45 € per kerta, ja sen hinnan pulitan mielihyvin
110 neliöisen asunnon siivoamisesta putipuhtaaksi
ja vaatteitteni silityksestä kerran viikossa.

Siellä näyttää hinnat paljon edullisimmilta kuin täällä!!!

Tämä siivousfirma ottaa 127 euroa (kilometrikorvaukset mukana) kuukaudessa neljästä tunnista, josta otetaan pois matka-aika, noin tunti. Kolmessa tunnissa ahertaa kaksi siivoajaa kylläkin. Ja olisi kyllä vähän moittimistakin. Talossa on tosin lokeroita!!!

Silityksetkin?Huh  Shocked 

Olet onnenpekka, Sasha!


tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mondo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 123



Profiili
« Vastaus #17 : 24.03.2008 16:40:54 »

Jaspiksen listan luettuani totean, etten ole nykyisin enää kovin neitsyt, enkä tiedä olenko koskaan ollutkaan siivouksen suhteen. Tykkään kyllä siivota, mutta ei se ole noin järjestelmällistä, enkä ole tarkka desinfioinnin tai monen muunkaan suhteen. Kunhan ei vaikuta (haise, näytä) siivottomalta. Enimmäkseen rauhotan harmoniankaipuuni pitämällä roinan pois silmistä ja varsinainen kuuraus on jäänyt vähemmälle. Saan usein kohtauksia, että kaikki räjäytetään kerralla, mutta se voi kohdistua vain osaan taloa. Tällä hetkellä tasoilla saattaa osin olla melkein kuukauden pölyt. Niin no. Sehän tuli jo sanottua, että tilanne näkyy läpi linjan. Jokohan kohta otan siivoojan edes kerran kuussa. Eikun rätti käteen vaan, kun kerran tulin asiantilan huomanneeksi!
tallennettu

askendentti mars neptunus skorpioni
 kuu pluto uranus aurinko neitsyt
 merkurius leijona  Dc harka  Ic oinas  Mc venus vaaka   chiron kalat
mirka222
Vieras
« Vastaus #18 : 24.03.2008 17:40:31 »

Minulla tuo  askendentti neitsyt näkyy lähinnä "itseni puhtaana pitämisessä" Grin ehkä liiankin kanssa...Suihkussa käyn joka päivä, vaatteitani pesen jatkuvasti (mikä näkyy sitten vaatteiden kulumisessa), käytän kaiken maailman hajusteita... Vaatteiden tuuletus ei riitä, enkä voi laittaa mitään riepua päälleeni, jossa on vaikka pienikin likaläntti, siis mihinkään julkiseen paikkaan...Minua suorastaan kuvottaa "paskanen letti" Grin, ja huomioin yleensä tahtomattani ihmisten puutteet hygieniassa..En ymmärrä, miten jotkut eivät pese tukkaansa esim. kolmeen päivään (vaikka tiedän että ei ole tukalle hyväksi koko ajan pestä). Teippiharja on ihan ehdoton vaatteille, vaikka ei enää lemmikkiä olekaan. Näyttää kauhealta, että vaatteissa roikkuu kaiken maailman nukkaa, karvoja ja hiuksia... Ai niin, ja värjätyn tukan näkyvä juurikasvu todella kamalaa buck2 Värjään tukkani vähintään kerran kuukaudessa...Ja finnejä en voi sietää ollenkaan, niitä nyt on pahus tullut niitten pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta ihotautilääkärille varattu aika, onneksi!

Tollasia neurooseja olen huomannut itselläni, jotka saattavat liittyä  askendentti neitsyeen Cool Kuulostaa kyllä kamalalta kun lukee ihan tekstinä nuo omat nipotukset, joilla ei kuitenkaan paljon merkitystä ole Grin

Meni taas vähän off topic...

Kotona ei haittaa jos kaikki on rempallaan kun ollaan itekseeen, ja jos on opiskeluprojektit meneillään, mutta kun tulee vieraita niin kaikki paikat on viemäreitään myöten kuurattava puhtaaksi..Eniten minua ällöttävät ne kodin hyönteiset, joita kai tulee väistämättä kaikkiin taloihin jossakin vaiheessa. Pyrin aina muuttamaan mahdollisimman uuteen asuntoon, tämä luukku on nyt noin 10v vanha, eli ei onneksi vielä ihan vanhimmasta päästä...En suostu muuttamaan kuin pakon edessä vanhaan asuntoon.. 




 
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 24.03.2008 21:14:28 »

annalilja
noista sun kammoksumista räkänokkalapsista,
aattelin tänään hiihtäessäni että niin erilailla voi asioita mieltää;
mulle räkänokkakakarat ovat terveyden perikuvia,
eivät pienistä säikähä,
toisekseen likaset vaatteet viestittävät siitä että lapsen energisyyttä/toiminnantarvetta ei ole tukahdetettu siisteyden nimissä;mikä onkaan sitten olennaista,
sekö että lapsi voi huoletta kiivetä puuhun ja tehä kuravellikastiketta hiekkaläjällään vai se että istuu nätisti
ja kuuliaisena vanhempiaan totellen vaatteitaan likaamatta,
osaa "käyttäytyä" jo 5 v.,
kauppareissut ja julkiset tilat ovat asia erikseen
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #20 : 24.03.2008 21:34:05 »

Ihan totta, liiallinen siisteysvaatimus rajoittaa lapsen kehittymistä ja vastustuskyvyn muodostumista (ihan tuulesta tempaisin nuo, en tiiä onko totta Cool), tuo myöskin riippuu ihan lapsesta..Olin pienenä (1-5v) oikea prinsessa, muut leikkivät likaisina hiekkalaatikolla, niin minulla oli joka päivä äitini tekemiä prinsessamekkoja päällä, sekä lettinauhat ja istuin vain hiekkalaatikon reunalla, koska en halunnut liata mekkoani Cool Muistan kun sitten olin joskus 6-v rymynnyt, niin naapurin v-mäinen akka sanoi, että miten sulla on nuin likaiset vaatteet, kun oli tottunut näkemään siisteissä vaatteissa, vaikka omat pennut juoksivat vaikka missä rääsyissä..

Kyllä monista lapsista kuitenkin näkee, huolehditaanko heistä vai ei, vaikka useilla onkin aina paskaset kamppeet päällä. Heistä, joista huolehditaan vaatteet vaihtuvat kuitenkin joka päivä (vaikka ovatkin loppujen lopuksi aina likaisia) ja rikkinäisten tilalle ostetaan uudet tai paikataan. Ja vaikka naamat onkin "törtteessä" jatkuvasti ne kuitenkin pyyhitään tarvittaessa, eikä näy pahaa ihottumaa tms..Likaisuus kuuluu lapsuuteen, kunhan se ei viesti välinpitämättömyydestä..

Joo, mitähän mää tässä taas selitin, ei varmaan liittynyt yhtään asiaan Cheesy
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #21 : 24.03.2008 21:55:03 »


Siellä näyttää hinnat paljon edullisimmilta kuin täällä!!!

Tämä siivousfirma ottaa 127 euroa (kilometrikorvaukset mukana) kuukaudessa neljästä tunnista, josta otetaan pois matka-aika, noin tunti. Kolmessa tunnissa ahertaa kaksi siivoajaa kylläkin. Ja olisi kyllä vähän moittimistakin. Talossa on tosin lokeroita!!!

Silityksetkin?Huh  Shocked 

Olet onnenpekka, Sasha!


Niin minäkin ajattelen, kiitos. Smiley
Täällä on erilainen systeemi verotuksen ja sosiaalikulujen suhteen,
kuin suomessa
ja yksityiset siivoojat saavat pitää tuon rahan verottamana itsellään.

Laskinkin, että siivooja tienaa kahdella siivouksella, siis 4-5 h
työpäivällä 90-120 € per päivä.
Täällä he laskuttavat sen 40-60 € per siivous.
Joten he tienaavat 1800-2600 € täysin puhtaana käteen käteisenä,
jos työskentelevät minimin 4-5 h päivä ja 20 päivää kk. Smiley

Suomessa siivoojan tunti palkka lienee 10-12 € tienoilla brutto(?)
ja rehkivät sen 8 tuntia ja sitten siitä palkasta lähtee verot
ja sosiaalikulut, joten netto tuntipalkka lienee 7-8 €?

Ja siivoojaa ei niin helposti halua vaihtaa,
jos hänet on hyväksi todennut ja heitä suositellaan tuttavien kautta,
joten uskoakseni heillä suurimmaksi osaksi vakituiset asiakkaat,
jotka käyttävät kerran viikossa, parissa.

tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #22 : 25.03.2008 09:19:32 »

Minäkin haaveilen aina välillä siivoojan palkkaamisesta, mutta mä en pysty henkisesti. Mä siivoaisin ensin kaikki paikat valmiiksi siivoojan tulla ja sitten kiemurtelisin tuskissani että joku pyyhkii mun pölyjäni. Estokerroin on liian suuri!
Kerran mulla oli ikkunanpesijä, mutta se siitä. Pesin ite uudestaan.

Taustatietona kerrottakoon; mulla on mm. Vesta kodin huoneessa: fokusoinnin jumalatar saattaa suistaa elämän pakkomielteiseksi.

Kiitos Jaspis että kaivelet näitä luurankoja kaapista, pistät ajattelemaan nolouden uhallakin.
Hih, silloin kun odotin nro.2.ni jouduin "pakkolomalle" kaikesta, kotihommiiin palkattiin apulainen. Silloin löysin todellisen hirviön sisältäni  Sad Kuljin perässä nokka solmussa lyllertäen (vaikka en olisi saanut edes liikkua kuin pakkomatkat) ja kun siivooja lähti, ennen kuin mies tuli kotiin... minä siivosin sen mitä pystyin, eli pahimmat epäkohdat. Ukkoni suostui aina välillä siivoamaan ja sain peruuttaa siivouksen, sillä ukolle kehtasin naputtaa ja sain sen siivoamaan juuri niin kuin piti  Grin Embarrassed Minulta tuo  vesta löytyy minän huoneesta... sopivaa  crazy2
Ja yhdyn teihin, tämä on kaameaa lukea omia tekstejä ja todeta niiden olevan omia. Tekstin kirjoittaminen tekee niistä objektiivisempia ja näin paremmin (joidenkin mielestä) käsiteltäviä /helpompia huomat. Eli eipä mitään Annalilja, omia luurankoja tässä myös kolistelen (tomuttelen  2funny) Hyvä jos joku muukin saa jotakin irti...  Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #23 : 25.03.2008 17:29:41 »

Suomessa puhtaanapitoalan TESin mukainen alin tuntipalkka on muistaakseni 7,14e/h... ilman ikälisiä tai muita korotuksia (ilta, yö jne.)

Riippuu tuo palkka aika paljon siitäkin että mikä TES on käytössä.. mut joka tapauksessa peruspalkka on kyllä aika surkea joten ei ihme että on hankalaa saada pysyvää työvoimaa (varsinkin kun suurin osa paikoista on osa-aikaisia eli lähinnä opiskelijoille soveltuvia).

 Shocked

Ja täällä ihmiset kuvittelevat,
että Suomessa on hyvä palkkataso sen lisäksi,
että siellä on moninkertaiset hinnat asumiselle,
vaatteille ja ruoalle ja muulle elämiselle. uglystupid2

Itävallassa McDonald'sin työntekijäkin tienaa vähintään
sen 10 €/h.
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #24 : 25.03.2008 17:43:50 »

Itävallassa McDonald'sin työntekijäkin tienaa vähintään
sen 10 €/h.

Kiitos tästä tiedosta. Taidan ensi viikolla Wienissä käydessäni sitten kysellä pääsiskö töihin mäkkärille tai siivoojaksi. Näinköhän rentoilulomasta seuraakin alanvaihto. Ei yhtään huono vaihtoehto laisinkaan.   2funny   
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #25 : 25.03.2008 18:14:17 »

 Grin

No ei ollenkaan huono vaihto-ehto, kaupunkikin on kaunis ja rento. Cheesy
Mäkkärissä ei työskentele juurikaan muita kuin ulkomaalaisia. Smiley

Tervetuloa lämpimästi! smitten
Säänkin pitäisi muutua loppuviikosta aika aurinkoiseksi,
noin +15 C.  Smiley
Kauanko aiot viipyä? Smiley
Kahville? Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 26.03.2008 16:21:57 »

Noissa räkäsiivottomissa ihmisissä on hyviäkin puolia. Ainakin minä jouduin kerran sellaiseen tilanteeseen, että oli pakko sellaisia puolustella ja antaa huutia muille.

Eräät kollegat kun syytteli erästä perhettä siivottomuudesta ja siitä kun lasten vaatteet ja kynnet ja hiukset ovat niin likaisia. Mukavia ja rauhallisia lapsia kuitenkin.

Jokin minua tympäsi siinä jutussa. Ehkä nämä henkisten puolien ainainen unohtaminen. Sanoin, että mitä on sitten se 'fiksujen ihmisten puhtaus'. Se on useimmiten myrkkyjen mahdotonta käyttöä. Mitä on ne vaatteet jotka ovat kerran päällä ja liotetaan kymmenissä myrkyissä, ei aina edes ulkona kuivata? Mitä niissä on? Saatikka sitten se myrkkyvesi? Mihin se menee? Jne... knuppel2

Jotenkin he eivät tykänneet minusta.  Embarrassed
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
pipa64
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #27 : 26.03.2008 16:40:55 »

Ei aina jaksa siivota,  2funny 
ja siivousta on kyllä suunniteltava, ettei vahingossa heitä tarpeellista pois
tallennettu

life is like box of chocolates...
mondo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 123



Profiili
« Vastaus #28 : 26.03.2008 19:01:22 »

Minä olen jotenkin jakomielitautinen näissäkin asioissa. Huomaan kaikki pienet yksityiskohdat, varsinkin ns. epäkohdat ja monesti ajattelen, että itse en tekisi noin. Tuli mieleen tilanne, kun yksi työkaveri jutteli toimistoympäristössä ihan lähietäisyydellä ja kaivoi siinä ihan avoimesti nenäänsä (no mies tietysti). Se oli jotenkin jännä tilanne. Itse en tekisi niin, mutta toisaalta ajattelin, että sehän on ihan kotonaan minun seurassa.

Niin ja pienenä ihailin kaverini äitiä, jolla oli kaikki paikat sekasin. Meikkejä, koruja, pitsiliinoja, korttipakkoja, rahaa, äänilevyjä kaikkea oli sekaisin laatikoissa ja yhdessä monesti etsittiin jotain hukassa olevaa tavaraa. Oli siellä kaikin puolin sikamaista muutenkin, mutta oli kivaa siivota, kun jäljen aina näki. Koko touhua katseli silmät selällään ja nautti eksoottisuudesta.

Heinähattu ja Vilttitossu on ihan parhaita. Niillä on vapaa meininki.

Tuli mieleen lapsuuden kaveri, kun ei kotonaan saanut siirtää sohvalla olevaa tyynyä millin vertaa ja kengät riisuttiin jo oven ulkopuolella. Siellä kodissa ei leikitty. Mietin myös erästä iäkästä miestä, joka ei voi koskea vieläkään aikoja sitten pois menneiden vanhempiensa tavaroihin. Onkohan vastaavaa koulutusta ollut vai joku pyhäinjäännösriitti. Pystyyn kuivuneet ruusukimput ei ole kovin kivoja koriste-esineitä....
tallennettu

askendentti mars neptunus skorpioni
 kuu pluto uranus aurinko neitsyt
 merkurius leijona  Dc harka  Ic oinas  Mc venus vaaka   chiron kalat
pipa64
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #29 : 26.03.2008 19:35:59 »

Minä taas luotan kaaos teoriaan   Embarrassed
tallennettu

life is like box of chocolates...
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: