Sivuja: 1 ... 1167 1168 [1169]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7817593 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17520 : 18.08.2025 21:36:42 »

Eileithyia... Noh, tuosta empatian synnynnäisestä vaikeudesta johtuen pojan käytös on melko narsistista. Siksi vaikea tilanne, eikä ikinä tiedä onko mikään sitä, miltä näyttää?

tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #17521 : 19.08.2025 12:47:26 »

Eileithyia... Noh, tuosta empatian synnynnäisestä vaikeudesta johtuen pojan käytös on melko narsistista. Siksi vaikea tilanne, eikä ikinä tiedä onko mikään sitä, miltä näyttää?

Eli siis Nepsy, jolla on narsismia vai ihan vain narsisti? Narsisti ei ole Nepsy. Tosi ikävä tilanne sinulla. Sad
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17522 : 19.08.2025 14:31:16 »

Nepsykin voi olla narsisti, eivät sulje pois toisiaan.

En tiedä, onko poika varsinaisesti narsisti, koska lähtökohta on autisminkirjo, mutta hyvin paljon samaa käyttäytymistä joka tapauksessa.

Yks taakka muiden mukana, asian voi vain hyväksyä, ja koettaa pitää itsensä turvassa. Kipua se vaan on.

Pahinta ei ole välirikko, se on lopulta jopa helpotus. Pahinta on se kaikki muu kauan ennen sitä.

Minäkin olen toivonut ja kuvitellut, lakaissut maton alle, selittänyt ja sietänyt, vähätellyt omia tunteitani, ymmärrystäni ja näkemääni... ei enää.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #17523 : 20.08.2025 12:10:47 »

En tiedä, onko poika varsinaisesti narsisti, koska lähtökohta on autisminkirjo, mutta hyvin paljon samaa käyttäytymistä joka tapauksessa.

Yks taakka muiden mukana, asian voi vain hyväksyä, ja koettaa pitää itsensä turvassa. Kipua se vaan on.

Pahinta ei ole välirikko, se on lopulta jopa helpotus. Pahinta on se kaikki muu kauan ennen sitä.

Minäkin olen toivonut ja kuvitellut, lakaissut maton alle, selittänyt ja sietänyt, vähätellyt omia tunteitani, ymmärrystäni ja näkemääni... ei enää.

Juu sitä mietinkin, että onko hän lähtökohtaisesti autisminkirjolla. Nuo on tosi vaikeita tilanteita. Olen itse vähän aikaa työskennellyt autisminkirjon ihmisten kanssa ja se on ollut minun osaamisalaa. Narsismia tosiaan voi esiintyä kaiken muun ohella.  Undecided
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17524 : 23.08.2025 06:41:03 »

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010214440.html
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17525 : 24.08.2025 05:20:31 »

Juu sitä mietinkin, että onko hän lähtökohtaisesti autisminkirjolla. Nuo on tosi vaikeita tilanteita. Olen itse vähän aikaa työskennellyt autisminkirjon ihmisten kanssa ja se on ollut minun osaamisalaa. Narsismia tosiaan voi esiintyä kaiken muun ohella.  Undecided

Juu.
Ihmiset ovat erilaisia persoonia, vaikka heillä olisi sama diagnoosi, se ei ihmistä määritä kuitenkaan. Ja autismiakin on eri tyyppistä, ihan vaikka vain ent. aspergerin sisällä. Ja miesten ja naisten erot ovat isoja, plus että adhd/autismi kimpassa, kuten meidän koko perheellä (yksi ent. add)  on vielä oma juttunsa.

Halla-Ahohan nyt on tullut ulos autisminsa kanssa. Se ei yllätä, mieshän on miltei oppikirja esimerkki.
Toivon kylläkin, että joku julkkis autismin toisesta päästä, eli ylihypersuper empaattisesta ja herkästä päästä tulisi esiin, jottei oletus ole meistä kaikista sitten... tuo.

ikiviuh

Tuo oli aivan mahtava artikkeli.
On upeaa että aletaan ymmärtää, ettei meissä ole vikaa, joka pitäisi korjata, vaan että ongelmat aiheutuvat suurimmaksi osaksi siitä, ettemme saa olla, kuten syntyjämme olemme, yhteiskunta torjuu sen.

Oon sanonu, että nepsykirjolaiset tarvis oman priden. Olis upeaa, ja henkiä pelastavaa, saada olla maailmassa oma itsensä ilman tarvetta raskaaseen maskaamiseen.
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17526 : 25.08.2025 14:59:56 »

mulla on itselläni ollut toteutumatonta tarvetta tulla nähdyksi sellaisena kuin olen ja aiemmin olen kovastikin kipuillut sen kanssa, että nähdyksi tulemisen sijaan olen saanut toimia jonkinlaisena ihmisten mielikuvien vaateripustimena, johon jokainen asettaa roikkumaan mitä huvittaa, ja sitten kohtelevat minua sen perusteella mitä siinä heidän mielestään näyttää roikkuvan. myöhemmin olen kuitenkin ymmärtänyt että syy on osittain omani, minä itse olen tullut vahingossa häivyttäneeksi itseäni siinä hötäkässä kun elämäni ajan olen vain yrittänyt olla vähän normaalimpi ja erottumatta joukosta, ja silti syvä erilaisuuden ja toiseuden kokemus on kolissut vasten kasvoja vuorovaikutuksessa. kuin jatkuvaa kurottelua kohti muita. vaikka olen tullutkin siinä taitavaksi ja se on jopa tärkein työkaluni työssä jota teen, olen ymmärtänyt että nimenomaan se oma nähdyksi tulemisen kaipuu on tehnyt minusta sen ihmisen, joka yrittää nähdä muut kuten he pohjimmiltaan ovat. on selkeästi olemassa ihmisiä joiden kanssa vuorovaikutus on yksinkertaisempaa ja helppoa, kun ei tarvitse selittää itseään eikä ainakaan toimia vaateripustimena, joka siinä koukussa roikkuessaan samalla yrittää epätoivoisesti oikoa niitä ryppyjä ja silittää paidan kuvaa esiin ryppyjen keskeltä silitysraudalla, joka ei ole seinässä, kun ei se yllä pistorasiaan ja säntäilen etsimässä jatkojohtoa enkä hämmennykseltäni löydä kun kaiken muun lisäksi minulle se on selvä sininen vaikka toinen sanoo sen olevan päivänselvä punainen. on senlaisiakin ihmisiä joiden seurassa voi olla ihan hiljaa, ilman pelkoa siitä että tulee ymmärretyksi vääränlaisena. on tietysti aika paljon vaadittu jos odottaa kaikkien ymmärtävän millainen olen sen pohjalta mitä en tee tai sano, kun suurimmilta osin uudet ihmiset odottavat että kertoisin kuka olen

ehkä myötätuntokuilu on minun sanoin sitä kurottelua, ja joskus en vain mitenkään yllä mutta en kyllä löydä siitä pimeästä toisenkaan käsiä, hänellä on ne kai taskuissaan vai jalatko tässä pitäisi tavoittaa hänen kengistään, on ne kai mullakin jotku kengät mutta taisin riisua ne jonnekin kun en odottanut että joku niitä olisi halunnut sovittaa. ja kah, olenkin jo tallonut hänen varpailleen ja hän on vihainen, enkä tiedä voinko enää sanoa tai tehdä mitään, että ymmärtäisimme toisiamme ja mulla on se silitysrauta ja toisiinsa sopimattomat jatkojohdot ja kaikki mahdolliset K-raudan värikartat sylissä enkä löydä enää edes niitä omia kenkiäni ja sitten olen vain hiljaa ja mietin että katsotaanpa huomenna uudestaan kun nyt olen jo niin väsynyt
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17527 : 27.08.2025 22:21:42 »

Herkkä kirjoitus ikiviuh <3 Tekee mieleni sanoa, että sanoitus.

Kiitos jakamisesta.

Seuraava luiskaan menijä oli ikivanha ystävä. Välit naks. Ihan puskan takaa.

Kyllä näitä nyt riittää. Jos eivät kuole, niin muutoin poistuvat.
Lakkaa enää tuntumasta missään, sitä vaan hyväksyy, käsittelee asian ja ei muuta kun seuraavaa - >

Mainitsin aiemmin ilmoittaneeni lapsuuden mahdollisesti jopa ammattimaisesta hyväksikäytöstä poliisille. Vanhentunut omalta kohdaltani, mutta ehkä jollekin voi olla vielä jotain apua mun tiedoista...soittivat oikeasti sieltä takaisin!
Se oli todella tärkeä asia.

tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #17528 : 28.08.2025 13:30:21 »

Herkkä kirjoitus ikiviuh <3 Tekee mieleni sanoa, että sanoitus.

Kiitos jakamisesta.

Seuraava luiskaan menijä oli ikivanha ystävä. Välit naks. Ihan puskan takaa.

Kyllä näitä nyt riittää. Jos eivät kuole, niin muutoin poistuvat.
Lakkaa enää tuntumasta missään, sitä vaan hyväksyy, käsittelee asian ja ei muuta kun seuraavaa - >

Mainitsin aiemmin ilmoittaneeni lapsuuden mahdollisesti jopa ammattimaisesta hyväksikäytöstä poliisille. Vanhentunut omalta kohdaltani, mutta ehkä jollekin voi olla vielä jotain apua mun tiedoista...soittivat oikeasti sieltä takaisin!
Se oli todella tärkeä asia.

Minusta on todella järkyttävää, että sellaiset rikokset saa vanhentua.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17529 : 28.08.2025 18:15:07 »

Niinhän se on!

Aivan käsittämätön epäkohta!

Yleensä ihminen on tarpeeksi vahva muistamaan ne asiat vasta hyvinkin monen kymmenen vuoden jälkeen  Angry
tallennettu
Sivuja: 1 ... 1167 1168 [1169]
  Tulostusversio  

Siirry: