Nepsykin voi olla narsisti, eivät sulje pois toisiaan.
En tiedä, onko poika varsinaisesti narsisti, koska lähtökohta on autisminkirjo, mutta hyvin paljon samaa käyttäytymistä joka tapauksessa.
Yks taakka muiden mukana, asian voi vain hyväksyä, ja koettaa pitää itsensä turvassa. Kipua se vaan on.
Pahinta ei ole välirikko, se on lopulta jopa helpotus. Pahinta on se kaikki muu kauan ennen sitä.
Minäkin olen toivonut ja kuvitellut, lakaissut maton alle, selittänyt ja sietänyt, vähätellyt omia tunteitani, ymmärrystäni ja näkemääni... ei enää.
Juu sitä mietinkin, että onko hän lähtökohtaisesti autisminkirjolla. Nuo on tosi vaikeita tilanteita. Olen itse vähän aikaa työskennellyt autisminkirjon ihmisten kanssa ja se on ollut minun osaamisalaa. Narsismia tosiaan voi esiintyä kaiken muun ohella.
Juu.
Ihmiset ovat erilaisia persoonia, vaikka heillä olisi sama diagnoosi, se ei ihmistä määritä kuitenkaan. Ja autismiakin on eri tyyppistä, ihan vaikka vain ent. aspergerin sisällä. Ja miesten ja naisten erot ovat isoja, plus että adhd/autismi kimpassa, kuten meidän koko perheellä (yksi ent. add) on vielä oma juttunsa.
Halla-Ahohan nyt on tullut ulos autisminsa kanssa. Se ei yllätä, mieshän on miltei oppikirja esimerkki.
Toivon kylläkin, että joku julkkis autismin toisesta päästä, eli ylihypersuper empaattisesta ja herkästä päästä tulisi esiin, jottei oletus ole meistä kaikista sitten... tuo.
ikiviuh
Tuo oli aivan mahtava artikkeli.
On upeaa että aletaan ymmärtää, ettei meissä ole vikaa, joka pitäisi korjata, vaan että ongelmat aiheutuvat suurimmaksi osaksi siitä, ettemme saa olla, kuten syntyjämme olemme, yhteiskunta torjuu sen.
Oon sanonu, että nepsykirjolaiset tarvis oman priden. Olis upeaa, ja henkiä pelastavaa, saada olla maailmassa oma itsensä ilman tarvetta raskaaseen maskaamiseen.