Sivuja: 1 ... 894 895 [896] 897 898 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5549757 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #13425 : 06.05.2011 14:40:16 »

Tosta karppauksesta vielä:

mitä te otatte töihin mukaan? Vai syöttekö työpaikkaruokalan ruokaa sovellettuna?

Mä saan, varsinkin pastasta, sellaisen pari tuntia kestävän kooman. Mun ei hirveästi tee pastaa tai riisiä koskaan mieli, mutta vaalea leipä ja perunat on herkkua. Voisin kyllä niistäkin luopua, kun tietäisin mitä hittoa tilalla syön. Energian kulutus on mulla melkoinen, kun urheilen 5-6 kertaa viikossa.

Eli periaatteessa lihaa ja kasviksia vai? Näinkö se menee?


Mä syön mahdollisuuksien mukaan töissä ja koulussa, eli jos ruokana on esim. lihapullia, kalaa tai kanaa, niin sitten syön työpaikkaruokaa, jätän riisin/perunan/pastan ottamatta ja tilalle runsaasti vihreää salaattia. Jos taas ruokana on jotain vuokaruokaa, joka sisältää em., niin sitten omat eväät. Omina eväinä usein on jotain kasvisgratiinia tai salaattia, joka sisältää myös lihaa.

Periaate on joo lihaa, kalaa ja kasviksia. Rasvaa tilalle, kun hiilarit jätetään pois, muuten olotila on varmasti nuhjuinen ja tunkkainen Tongue

Huonoja kasviskunnan tuotteita, joita pitäisi välttää:

- hedelmät, paitsi ehkä omena (järettömästi sokeria!!!)
- herneet, pavut, maissi
- peruna, bataatti, jamssi yms.

Ruokiin tai välipalaksi rasvaisia kasvikunnan tuotteita, pähkinöitä, siemeniä, myöskin avokadoa tms. Rasvaksi rehellinen voi tai oliiviöljy, margariinin voi tiputtaa pois. Ja kasviksia tosiaan saa syödä ihan huoletta. Täysrasvaista juustoa sekä maitotuotteita, unohda light-tavara. Paksua kermaa saa käyttää ruoanlaitossa - itse tosin käytän kermaa edelleen vähän kitsaasti, onhan se aika tujua ja kaloripitoista tavaraa Huh  Eläinperäistä rasvaa ei tarvitse pelätä, mutta kannattaa syödä reippaasti myös rasvaista kalaa hyvien rasvahappojen saamiseksi tai nauttia esim. kalaöljykapseleita.

Ja jos leipää tulee ikävä, voi itse vääntää über-kuitupitoisia lättyjä leipähimon taltuttamiseksi Cheesy  Tässä meikäläisen oma, vähän muokattu leipäresepti - kannattaa kokeilla, jos tykkää ERITTÄIN rouheisesta tavarasta:

2 munaa
2 rkl turkkilaista jogurttia
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
3-4 dl leseitä (ruis/kaura/vehnä tai näiden haluttu sekoitus)
2 rkl seesaminsiemeniä
2 rkl pellavansiemeniä

Vatkaa munat. Sekoita jogurtti joukkoon. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää muna-jogurttiseokseen. Sekoita. Tee pellille halutunkokoisia kakkaroita - itse sain n. 5 Ruispalan kokoista lättyä. Paista 225-asteisessa uunissa, kunnes lättyset ovat saaneet kauniin värin (muutamia minuutteja).

Tässä ap-resepti - sävelsin tuon ym., koska halusin rouheisempaa leipää ja koska en pahemmin tykkää juustosämpylöistä Sad
http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=303
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #13426 : 06.05.2011 14:48:43 »

yyhyy, eikö edes hedelmiä? Omena on ainut, joka närästää, sitä en kovin usein voi syödä. Muuten mä itse asiassa syön jo noin, täysrasvaa ja rehellisiä ruokia  Smiley ei siis mitään eineksiä, mutta työpaikkaruoka on sitten mun puolelta kyllä gone ja förbi, siellä on nääs aina vaan jotain perunamössöjä.

Jaa, tarttee kai sitten oikein ruveta pohtaisemaan näitä asioita. Olis kiva kyllä olla jaksavaisempi ja saada luonnollinen tissienpienennys.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #13427 : 06.05.2011 14:52:36 »

Niinpä niin Aminthir.  Wink Mulla on ehkä vähän orpo olo ilman sitä pehmeyttä, kun painoa on nyt pudonnut 22 kiloa 15 kuukauden aikana. Kyllä niistä tisseistäkin lähtee.  :Smiley

Tääh, 22 kiloo??!! Herrajestas, mahtaako sua enää tunteekaan jos satutaan törmäämään!  Cheesy
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #13428 : 06.05.2011 15:07:13 »


Mä syön mahdollisuuksien mukaan töissä ja koulussa, eli jos ruokana on esim. lihapullia, kalaa tai kanaa, niin sitten syön työpaikkaruokaa, jätän riisin/perunan/pastan ottamatta ja tilalle runsaasti vihreää salaattia. Jos taas ruokana on jotain vuokaruokaa, joka sisältää em., niin sitten omat eväät. Omina eväinä usein on jotain kasvisgratiinia tai salaattia, joka sisältää myös lihaa.

Periaate on joo lihaa, kalaa ja kasviksia. Rasvaa tilalle, kun hiilarit jätetään pois, muuten olotila on varmasti nuhjuinen ja tunkkainen Tongue


Mulla ollut sama linja.
Perunat, riisit , makaroonit, pastan jätän pois,
otan vain lihan, kalan tai kanan salaatilla.
Raejuustoa ja rahkaa syön paljon välipaloilksi.
Sokeri ja vaaleat vehnäjauhot kokonaan pois.

Kaveri laihtui muutamassa kuukaudessa tuolla ruokavaliolla 12 kg ja pitänyt toista vuotta painonsa, vaikka joskus suokin itselleen herkkuhetkensä.
Itse olin alussa tosi tiukkalinajinen karppaaja, mutta olen suonut itselleni näitä herkkupäiviäkin ( tarkoittaa karkkeja ja harvoin tuore pulla) enkä haluakkaan elää niin, ettenkö koskaan saisi syödä mielitekojani.

Peruna, riisi,makarooni ja vaalea leipä ovat kuitenkin jääneet kokonaan pois. Eikä niitä tee edes ikinä mieli.
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #13429 : 06.05.2011 15:09:36 »

yyhyy, eikö edes hedelmiä? Omena on ainut, joka närästää, sitä en kovin usein voi syödä. Muuten mä itse asiassa syön jo noin, täysrasvaa ja rehellisiä ruokia  Smiley ei siis mitään eineksiä, mutta työpaikkaruoka on sitten mun puolelta kyllä gone ja förbi, siellä on nääs aina vaan jotain perunamössöjä.

Jaa, tarttee kai sitten oikein ruveta pohtaisemaan näitä asioita. Olis kiva kyllä olla jaksavaisempi ja saada luonnollinen tissienpienennys.

Voin sanoa, että olotila piristyy jo ekan viikon jälkeen - muutama eka päivä voi olla aikamoista ihmettelyä ja olokin voi olla vähän tukkoisa alkuunsa. Mutta kyllä se nopeasti iloksi muuttuu, ei kannata heti luovuttaa Smiley

Tuossa tuli nähtyä tuttuja pienen tauon jälkeen ja kyllä ne siinä tuijottivat mua, että herranjumala, mikä muutos on tapahtunut Cheesy  Mulla ei ole vaakaa, joten mittarina ovat toimineet omat vaatteet - mittanauha pitäisi kaivaa esiin, sillä luotan mittanauhaan enemmän kuin vaakaan Smiley

Tietty oma olo on myös kannustanut jatkamaan - ajan kanssa alkaa terveydelliset hyödyt näkyä, ei ehkä vielä näin pienen ajanjakson jälkeen.

Ja juu, Indiima, siinähän sanoit sen aivan oleellisimman karppauksesta. Eli kaikki einekset ja prosessoidut tuotteet pois ja vain luonnollista tavaraa suuhun smitten  Samoin kaikki light-tavara, rasvaa ei kannata pelätä (light-tuotteissa onkin sitten rasvan tilalla kaikkea muuta ei-niin-hyvää Tongue ). Ja ehdottomasti kaikki sokeri, valkoinen jauho ja muu ravintoarvoltaan tyhjä tavara pois.

Itse tosin juon vielä light-limuja silloin tällöin :Smiley  Lihat olen ostanut naturellina, kun marinadeissakin on ties mitä täyteainetta.

Niin, unohdin, että kookosrasva on myös mainio esim. paistorasvana Smiley
« Viimeksi muokattu: 06.05.2011 15:12:04 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #13430 : 06.05.2011 15:15:44 »

Onpas teillä kaikilla hyviä kokemuksia, sanoo hän rouskutellen sitä ainoaa sallittua hedelmää  Grin

Katsotaan, informoin kuukauden päästä että onko jotain ihmeellisyyttä tapahtunut? Jostain olen myös käsittänyt, että flunssat eivät niin helposti pääsisi jäytämään kehoa, kun karppaa. liekö väitteessä perää?
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #13431 : 06.05.2011 15:25:39 »

Itse olin alussa tosi tiukkalinajinen karppaaja, mutta olen suonut itselleni näitä herkkupäiviäkin ( tarkoittaa karkkeja ja harvoin tuore pulla) enkä haluakkaan elää niin, ettenkö koskaan saisi syödä mielitekojani.

Peruna, riisi,makarooni ja vaalea leipä ovat kuitenkin jääneet kokonaan pois. Eikä niitä tee edes ikinä mieli.

Juu, hemmottelupäiviä pitää ehdottomasti olla - ei sitä samaa jaksa orjallisesti noudattaa koko aikaa ja poikkeukset piristävät Cheesy

Vappuna söin tosiaan habanerosipsejä, jotka on mun suurta namia. Kävin tuossa äsken hakemassa kaupasta jätskiä perjantain kunniaksi smitten

Suklaahimo on tosin kadonnut jonnekin, omituista Huh  Kun suklaa on aina ollut mun suurta herkkua...

Jep, ei täälläkään kaivata enää pastaa, pottua tai riisiä - ne ajat ovat jääneet taaksepäin smitten  Leseleipää vääntelen täällä itse, tosin ei sitäkään valtavia määriä pysty syömään kerralla.
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #13432 : 06.05.2011 15:25:48 »

Tää kans miettii, miten sais ruokavalion kohilleen...
Viljat ei oikein sovi, punainen liha jumittaa suolen toiminnan, tällä hetkellä (kun imetän) on kaikki rikkipitoset ruoka-aineet pannassa (sipuli, kaalit, pavut, kananmuna) koska vauva saa niistä kipeitä ilmavaivoja maidon kautta.. Lisäks nyt epäillään et vauvalla ois maitoallergia, joten mun pitää välttää maitotuotteita. Sanokaa mitä mä SAAN syödä, kun mikään ei oikeen käy vauvalle jo se kävis mulle.. Tällanen tiukka ruokavalio ei sovi tunnesyöpölle. Tai kai mun ois aika kehittää terveempi suhde ruokaan.  Sad

Vetäisin kyllä ihan heti levyn fazerin punasta suklaata, jos se ei tekis vauvan mahaa kipeeksi!!
Ja litran aino-jäätelöä!
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #13433 : 06.05.2011 15:32:41 »

Tässä ilmoittautuu vielä yksi VHH.
Tästähän voisi tehdä oman ketjunkin tuonne vaihtoehtohoitoihin?
Minä pidän silmällä ravinnossani itseasiassa kolmea asiaa:
- hiilihydraattien määrää ja laatua
- happo-emästasapainoa
- lektiinejä (eli noudatan veriryhmäruokavalioa)

Varottaisin vehnänleseestä; se on suolistolle kuin lasivillaa, ihan sama vaikka kuinka liottaisi tai vaikka keittäisi. Herkkä suolinukka menee ruvelle. Leivän voi korvata myös kesäkurpitsaviipaleella. Siihen vaan sitten päälle reippaasti voita ja muita päällyksiä. Googlettamalla sanalla 'karppaus' löytyy karppifoorumi, jossa on mielettömän  laaja reseptiosio, siellä on kaikenlaisia karppileipien ohjeita ja paljon muitakin reseptejä. Ja oikein hyvä keskustelupalsta myös.

Hiilihydraattejakin suurempi ongelma hedelmissä on fruktoosi. Elimistö ei pysty metaboloimaan fruktoosia kuten muita sokereita, vaan maksan täytyy ensin muuttaa se rasvaksi ja se muuttuu niiksi ikäviksi triglyserideiksi, joiden juuri on todettu ennustavan halvausriskiä. Kokonaiskolesteroli ei ennusta sitä yksinään. Pahimmillaan saa siis rasvamaksan (tai jopa kirroosin) ja vielä halvauksen. Fruktoosin metaboloiminen on maksalle yhtä raskasta kuin alkoholin metaboloiminen!

Ratkaisu tähän niille, joita ei karppaus kiinnosta mutta fruktoosi huoletttaa, voi olla vaikkapa panimosokeri. Kun pöytäsokeri (ja myös hunaja valitettavasti) on puoliksi glukoosia ja puoliksi fruktoosia, on panimosokeri puhdasta glukoosia - ei se oluthiivakaan halua metaboloida fruktoosia. Sitä saa liikkeistä, jotka myyvät kotiviini- ja kotioluttarvikkeita. Maksaa yli 2 euroa kilo eli tupalasti kalliimpaa kuin pöytäsokeri, mutta jos tuntuu että sokeriin menee liikaa rahaa, niin silloin kyllä menee liikaa sokeria.  Smiley
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #13434 : 06.05.2011 15:51:29 »


Suklaahimo on tosin kadonnut jonnekin, omituista Huh  Kun suklaa on aina ollut mun suurta herkkua...


Mulla sama homma,
entinen suurin herkkuni...Ah..suklaata...saattoi mennä koko Fazerin sininen kerralla... Grin
Nytkin vielä ajoittain syön..n. kerran kuukaudessa , mihinkähän liittynee  Cheesy?
Mutta jännä juttu, että olen vaihtanut sen valkoiseen suklaahan...
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #13435 : 06.05.2011 15:52:54 »

Niinpä niin Aminthir.  Wink Mulla on ehkä vähän orpo olo ilman sitä pehmeyttä, kun painoa on nyt pudonnut 22 kiloa 15 kuukauden aikana. Kyllä niistä tisseistäkin lähtee.  :Smiley

Tääh, 22 kiloo??!! Herrajestas, mahtaako sua enää tunteekaan jos satutaan törmäämään!  Cheesy

Mä olin silloin sen miitin aikaan jo muistaakseni jotain 12 kiloa siitä lähtöpainosta tiputtanut. Silloin kun aloitin helmikuussa 2010, niin se paino putosi aika äkäseen noin 1 kg/viikossa.
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #13436 : 06.05.2011 15:59:33 »

Minäkin kokeilin karppausta mutta se jäi siihen, että maha meni sekaisin tuoresalaateista  buck2 Täydellistä laihkarikeinoa odotellessa... Eipä sillä, en jaksa repiä ressiä kehostani ja sen muodoista. Kunhan bussi-istuimelle mahtuu ilman että vierustoverin tilaa kovin rasittaa Wink

Varmaan se lihaskunto ois tärkeämpi muutenkin kuin kurvit. Mukavuuskysymyshän taitaa tämäkin olla.

*A*

Se on varmaankin ihan normaalia, että kun ihan totaalisesti muuttaa ruokavaliotaan suuntaan tai toiseen, niin vatsa menee sekaisin. Mulla oli nuo ensimmäiset viikot aikamoista ummetusta.  Lips Sealed
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #13437 : 06.05.2011 16:06:30 »

Lainaus
Minäkin kokeilin karppausta mutta se jäi siihen, että maha meni sekaisin tuoresalaateista

Minulla menee maha kuralle tomaatista, koska sen lektiinit eivät sovi veriryhmälle B.
Mutta kun jätän tomaatit pois salaatista, ei ongelmaa. Oudot ripuloinnit voivat johtua juuri sopimattomista lektiineistä, kun elimistö yrittää päästä niistä mahd.pian eroon ettei suolinukka vahingoittuisi. (Syö Oikein Oman Tyyppisi Mukaan -kirja löytyypi kirjastosta, jos kiinnostaa)

Mutta on toinenkin asia, joka aloittelija-karppaajalle voi aiheuttaa ripulia:
Liika rasva, sitä kutsutaankin sitten rasvaripuliksi.  buck2 Rasvan määrää kannattaa siis lisätä maltillista tahtia.

Mutta jos rakennat aterian vaikka siten, että se on muuten suht samanlainen kuin ei-karppaajalla, mutta korvaat vaikka riisin/perunan/pastan höyrytetyllä parsakaalilla tai kukkakaalilla, niin ei sitä salaattia tarvitse sitten vetää tuplamääriä vaan saman verran kuin muutenkin söisit. Oletuksena siis tässä on, että ateria on proteiinikomponentti (liha/kala/kana/kananmuna tms), lisuke ja salaatti.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #13438 : 06.05.2011 16:24:30 »

Täydellistä laihkarikeinoa odotellessa... Eipä sillä, en jaksa repiä ressiä kehostani ja sen muodoista.

Varmaan se lihaskunto ois tärkeämpi muutenkin kuin kurvit. Mukavuuskysymyshän taitaa tämäkin olla.

*A*

Hih...mieki odotan, että joku keksii pillerin, jonka aamuisin ottamalla laihtuu halutun määrän. Ei ruokavalio muutoksia, ei liikunnanlisäystä. Cool

Itsekkin aloitin karppaamisen vain kokeilunhalusta...voinko sitten paremmin? Pääsenkö pois kiristävistä vaatteista ja yleisestä lässähtäneestä olosta?
Enkä ota stressiä. Jos ottaisin, saisin kuitenkin vatsaani ongelman...mahahaavan. Cheesy

Tärkeimmäksi olen kokenut oman hyvän olon, pirteyden ja jaksamisen,
tulkoon se sitten,
mitä kautta tulee.
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #13439 : 06.05.2011 16:53:10 »

Hei Aminthir!

Voisiko kyseessä olla lektiiniongelma (eli ratkaisu olisi se veriryhmäruokavalio)?
Kirjassa nimittäin puhutaan juurikin ärtyvän paksunsuolen oireyhtymästä (ja crohin-taudista) sopimattomien lektiinien seurauksena ja kirjassa on myös tapauskertomuksia ihmisistä jotka ovat niistä toipuneet ko. ruokavaliota noudattamalla.

Mutta joo, keitetty salaatti kuulostaa aika kamalalta.  buck2

Karppaajista löytyy muuten porukkaa, joka syö tosi tosi vähän tuoreita vihanneksia. Eli potut/pasta/riisi/leivät on vain vaihdettu keitettyihin/höyrytettyihin kasviksiin ja muuten sitten menee proteiinia ja rasvaa reippain määrin. Karppaus kyllä monilla lisää sitä tuoresalaattien määrää, mutta ei suinkaan kaikilla. Loppujenlopuksi ei tarvitse kuin vahtia sitä hiilihydraattien määrää tai ainakin  laatua.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 ... 894 895 [896] 897 898 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: