Sivuja: 1 ... 786 787 [788] 789 790 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5604689 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11805 : 06.06.2010 21:12:25 »

Voi kun mussa ois ees hippanen leijonaa..

Mä en ota tilaa. Mä oon ihan epäleijona: ei mussa oo leijonaa siis yhtään...
Toistanko vielä kerran? Oon just tällanen, mulla menee puhuessakin sikana aikaa siihen kun toistan samaa asiaa.  Grin
Niin ja mulle sanottiin, että kun mä alan kertoon jotain tarinaa, niin pohjustan sen tarinan aina tosi kaukaisista tapahtumista, joskus jopa niin kaukaa että menen itse sekaisin, enkä enää muista asian ydintä.

Paitsi kuun noususolmu härässä 5. huoneessa.. Siis sitä leijonavaikutusta. Ei muuta.

Mä rasitan itseäni. Oon ihan päläpälä höpöhöpö hihihi tsihihi tuulella.
Ei sitä jaksa kukaan. Ja oon täällä yksin kotona.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #11806 : 07.06.2010 11:14:28 »

Athamaaritilla on mielestäni palstan parhaat jutut, siis vastaukset.. no siis on muitakin hyviä, kuten minä Itse  2funny ja Pia.. mutta löytyi taas jotain.

koska olitte viimeksi merillä? laivalla, saaristossa? biitsillä.. kutsuu. katsoin 49ers tapahtumaa ja teki mieli taas lähteä, vaikka juuri tulin viikko sitten laivalla. sitten.. auto, lentokone, lentokone, biitsi. todella.. junallakin vois mennä, mutta olisi hidasta. juna laiva juna.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2010 11:20:58 kirjoittanut ^Célestine^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #11807 : 08.06.2010 09:36:37 »

Huomenta  smitten
Täällä ilmoittautuu yksi kappale reippaita opiskelijoita lukuhetkeen... yksin on NIIN tylsää käydä läpi näitä juttuja, monologia tai korkeintaa yksi puolista kinaamista kirjan kanssa  Tongue

Kuinkas muiden kesäsuunnitelmat sujuvat? Tiedossa mukavaa aikaa Suomen suvessa...  Cheesy
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #11808 : 11.06.2010 13:51:36 »

Halojaa tupahan!

Taas täällä landella kädet hommaa täynnä, mutta hyvä niin! Mä tykkään touhuta. Tänään vähän kimpassa rakennellaan, sitten pidän yksäriä ja vielä suuren ryhmän kanssa illalla yritetään selvitä esityksen rakenteesta läpi. Oon pyöräillyt edellisten kahden päivän aikana jotain 50 kilsaa yhteensä, tuntuu takapuolesta aika hyvin, kun tuollaisia matkoja ei tule yleensä tehtyä. Mutta reidet tykkäävät, oikein kehräävät, kun joutuvat hommiin!

Hyviä viikonloppuja kaikille!
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Asterix
Vieras
« Vastaus #11809 : 11.06.2010 17:48:13 »

Hello tupaan! Smiley

Täällä on kuumaa kuin keskellä Afrikan savannia. crazy2
Mutta en mie valita..töissä on ilmastointi. angel

Kumma juttu, kun jättää miehet ja hörhöilyt vähemmälle,
niin työt alkavat luistaa. Tongue
Mun pomo on tarjonnut mulle osakkuutta firmassa. Smiley Vähän aikaa sitten tuli ylennys
ja palkankorotus, joka jo enteili, että ne haluaa pitää kiinni musta ja ammattitaidostani.
Nyt keskustelemme, kuinka tuo osakkuus käytännössä toteutetaan.
Firma on vanha ja vakaa, mutta ei kovin iso. Toiminut jo 36 vuotta. Smiley
Tarkoitus on tehdä "face-lifting" firmaan, siis uudistua ja nykyaikaistua
ja parantaa palvelujen laatua ja pomoni uskoo, että mä olen oikea henkilö tekemään sen.

Saas nyt nähdä taas..  :Smiley
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11810 : 11.06.2010 20:57:24 »

Iltaa tupaan. =)
Piti tulla vaihteeksi katselemaan mitä tänne kuuluu, mutta nyt on kyllä aika jälkeenjäänyt olo. ^^
Tosiaan muutto alkaa olla ohi ja nyt vaan tavaroita laitetaan paikoilleen. Nettiä odotellessa. Nyt kyllä pikaisella visiitillä vanhoilla seuduilla jälleen.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11811 : 12.06.2010 11:25:12 »

Onnea vaan Kreiville, vaikka eihän tuo varmaankaan onnesta johdu, vaan juurikin ammattitaidosta.


Ensimmäiset 5 päivää yritysmaailmassa takana. Cool

Minulle kyllä kävi sen suhteen onni, tai sitten tähdet olivat oikeassa asennossa ja alkemialliset ainesosat sopivassa suhteessa, että paikassa on niin hyvä henki.

Olen kuitenkin sellaisen käsityksen saanut, että se ei ole aina työpaikoilla itsestäänselvyys.

Se minkä minä sain tästä paikasta tuntuman, oli että

-luotetaan (tää on jotenkin ihanaa maailmassa, jossa aina epäillään kaikkia ja kaikkea...juuri sen takia haluaa olla vielä enemmän luottamuksen arvoinen.)

-kunnioitetaan

-opetetaan mielellään harjoittelijaa


Ja saa silti ilmaista mielipiteitään suoraan, keskustelu on oikeastaan tuolla alalla edellytys kaikelle...


Ei sillä että olisi mitään hyötyä näitä asioita tänne listata, listaan vaikka koululleni sitten kun seuraavat opiskelijat etsivät harjoittelupaikkaa Smiley mutta seuraavat 5 kk 3 vk ovat vielä minun, minun minun smitten




...
« Viimeksi muokattu: 12.06.2010 11:26:44 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #11812 : 12.06.2010 15:14:33 »

 Kiss  smitten naminami
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11813 : 12.06.2010 17:33:25 »

 Wink smitten

hieno avatar sulla, naisvoimaa coolsmiley

Niin, jos järjellä ajattelee, niin yritys jossa on hyvä henki, on työpaikkana ihmisille innostava, ja tämä johtaa siihen että yritys menestyy, koska työntekijöiden hyvä fiilis työpaikalla on suoraan verrannollinen siihen, kuinka hyvää jälkeä he tuottavat, ja hyvä jälki näkyy ulos tuotteissa, ja yritys joka tunnetaan hyvin tehdyistä tuotteista saa lisää hyvää...jne.

oli mulla pitkä yritysmaailman kurssi viime syksynä, mutta ehkä se nyt oli vaan ensikosketus, enkä sillä kauheasti päde, vaikka sainkin jopa 4 (5 oli korkein) Grin olen ihan aloittelija sen suhteen millaista siinä maailmassa on (ja myös varmasti riippuu hyvin paljon siitä minkä alan firma on kyseessä!), monilla on varmasti paljon enemmän kokemusta....no, jos vertaa siihen, kuinka vähän minulla on mistään liike-elämään liittyvästä kokemusta, niin olen päässyt hyvin alkuun.

Luulenpa, että ns. maalaisjärjelläkin pääsee jo hyvin liikkeelle :Smiley
« Viimeksi muokattu: 12.06.2010 17:35:19 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11814 : 12.06.2010 18:29:19 »

totta, olen ainakin itse saanut kuvan, ja uskon että se on aika totuudenmukainen kuva nyky-ajasta:

Työpaikan omaaminen on etuoikeus.


Sen takia en oikein jaksa sellaista, kun syytetään laiskuudesta tai halusta elää siivellä (kokeilkaa vaan itse, kuinka hauskaa se on, joka näin luulee.... Undecided), jos ei ole löytänyt työtä.

Minulla olikin tästä työpaikasta sellainen olo, että nyt minulla on käynyt erittäin hyvä onni, koska jo haastattelutilanteesta aisti sen kemian. Ei minullakaan tosiaan kaikkien kanssa kemiat käy yhteen Smiley

Tosiaankin tiedän sen, että vaikka kukaan ei toimisi väärin ja kenessäkään ei olisi mitään vikaa, niin ne kemiat on tärkeitä. On vain ihmisiä, joiden ei pitäisi olla samassa tilassa, vaikka kummassakaan ei itsessään olisi mitään vikaa, he eivät vain sovi samaan paikkaan. Ja varmaan joskus sitä ei saa valita.

Muuten peruskoulu on tästä hyvä esimerkki....on pakko olla samassa tilassa ison joukon ihmisiä kanssa vaikka kemiat olisi millaiset.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2010 18:34:31 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11815 : 12.06.2010 19:01:35 »

joo, minä kävin kanssa viimeisen lukiovuoden iltalukiossa satojen kilometrien päässä, vaikka silloisessa lukiossa ei niin paljon ollutkaan ketään sopimattomilla kemiolla varustettuja henkilöitä ja sain olla ihan rauhassa, ja muutenkaan en missään erikoisasemassa, niin se ylä-aste oli sellainen kokemus, että kaikki mikä viittasikin siihen, teki silloin mieli vaihtaa johonkin mahdollisimman muuhun :Smiley

Mun miehellä kävi just niin, että tietäen sen kuinka tärkeätä työharjoittelupaikka on tulevalle työllistymiselle, hänellä ei ollut rahaa silloin muuttaa etelään työharjoittelupaikkaan, hän olisi saanut paikan jopa italiasta asti, eikä hänellä vanhemmat tukeneet mitenkään...monet hänen entiset opiskelukaverit on hyvissä viroissa valtamediassa...(tähän sen nimi....), koska saivat silloin sen työharjoittelupaikan :Smiley...ja ennen 25 ikävuotta hän oli ollut koti-isänä...ja vaikka hänellä onkin paljon lahjakkuutta ja ammattitaiota ja koulutustakin jo kertynyt paljon, niin se jalka kun jäi saammatta oven väliin silloin kun se olisi pitänyt, jotta pääsisi suhteisiin kiinni. Suhteet ne on joillakin aloilla aika tärkeitä. Siis, on hänellä työhistoriaakin, mutta paljon vähemmän suhteessa siihen, mihin hän olisi ollut valmis ja pätevä.


Minullakin se henkilö, joka ohjaa minua tuolla harjoittelussa, on ollut alalla 20 v, ja freelancerina....ja reissannut maailman ympäri....mietin juuri, että jos olisin löytänyt tämän alan aikaisemmin, olisin nyt voinut jo olla n. 6-7 vuotta työelämässä. Mutta en kyllä kadu taideopiskelujakaan, kyllä ne loppujen lopuksi oli hyvä pohja tälle alalle.

Minullakaan ei kovin lupaavalta näytä, kun ne mahdolliset lapset on aika pian (muutaman vuoden sisään)  tulossa.... :Smiley

Toisaalta...sitten taas huomasin että en luo mieleeni mitään ennakkoluuloisia lukkoja siitä, että näin ei voi käydä ja että en voi onnistua, jos se ei mene kaavan mukaan. Kyllä uskon että on mahdollista, että 'ura' on mahdollista aloittaa vanhempanakin. Kyllähän jotkut aloittaa ihan uusia uria vielä keski-ikäisenäkin. Kaikki on mahdollista.

Huomasin myös, että kun olen viettänyt niin paljon aikaa opiskelijana vailla kokemusta työ-elämästä, niin minulle oli kehittynyt sellainen mielikuva työ-elämästä, että 'en minä sinne koskaan pääse'....nyt tajusin, ihmisiä hekin ovat, siis että myös minulla on mahdollisuus...ja että työpaikka on oikeastaan vasta se paikka, missä se opiskelujen anti alkaa elää.....


freelanceri työ sopisi mulle kyllä erittäin hyvin, jos olisin saanut hankittua kaikki ohjelmat ja oman koneen, voisin tehdä työtä kotonakin vaikka lapsi pyörisi jaloissa. No, ainakin mulla on kokenut koti-isä Cool


« Viimeksi muokattu: 12.06.2010 19:08:02 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11816 : 12.06.2010 19:08:50 »



Toisaalta, ehkä se, että jos ammattitaitoinen henkilö ei löydä työtä, niin se on kohtalon merkki siitä että 'Sinun tulee perustaa oma firma' tai ainakin toiminimi.


tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11817 : 12.06.2010 20:43:13 »

Ei siinä ainakaan hävitä voi jos antaa sille mahdollisuuden Smiley


Minä en muuten sopisi mainostoimistoon Smiley


jep. olen hyvin tietoinen että tällä alalla on kova kilpailu, se on tullut selväksi jo koulussa. Mutta en anna sen enää masentaa. Tai sitten pitää tulla niin hyväksi että tekee sillä vaikutuksen, ja sellaiseksi tulee vaan tekemällä paljon. Minua auttaa ainakin kun rajaan jonkun alan mihin erikoistun. En edes lähtisi tuonne web-maailmaan kilpailemaan...voisin kyllä lisäksi ottaa sen puolen haltuun jollain tasolla. olen nähnyt niin hienoja juttuja mitä toiset on tehneet, joten ei ole ainakaan kuvaa siitä että olisin jotenkin 'ainoa'- Sitten muutenkin kun on yli kymmenen vuotta ollut vaan 'taiteellisten' ihmisten keskellä, niin tuli sellainen kuva, että kaikki on taiteellisia.


Mikä ei pidäkään paikkaansa....onneksi. Tarkoitan ammattitaidon kautta, en sitä etteikö jokainen olisi pohjimmiltaan luova jne. Ihmisillä vaan on erilaisia vahvuuksia, en minäkään tekniikkaa osaa kehittää...muun muassa.

Että siitä taiteellisesta ammattitaidosta voi joskus pyytää rahaakin, koska sitäkään ei kaikki osaa, ja se puoli tarvitaan myös, sinne minne se tarvitaan.


Mutta jos ei työtä löydy, niin sitten pitää nauttia elämästä muuten. Olen ainakin oppinut sen kuinka nauttia elämästä hyvin pienellä, lähes olemattomalla rahalla angel Se on oikeastaan aika huippu taito. Kun sen jälkeen kaikki on plussaa....

Sitten kaikki mitä on hankkinut, kirjoista kameraan yms, on sellaisia, että ne on kerätty pitkän ajan kuluessa, ja harkittu, niin ne tuntuu arvokkailta....


« Viimeksi muokattu: 12.06.2010 20:46:28 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11818 : 12.06.2010 21:19:26 »

Pitipä tuohon vielä lisätä, siksikin, kun koen kyseisen teeman sydämenasiaksi, eli se, että mikäli se kutsuu, niin kaikilla on minusta oikeus tehdä ja kokeilla 'taiteellisia' juttuja (kaikkiahan se ei edes kutsu...mutta monia kylläkin)...inhoan sellaista että jokin osa-alue kielletään koska 'et sinä ole sellainen'...koska kuka tahansa voi olla. tarkoitun nyt vaan tuota työmaailmaa, jossa jokaisella pitää olla joku alue, mihin on pätevöitynyt. Se nyt vaan on sellaista. Etenkin tässä ajassa, kun yhteiskunnat ovat niin suuria, että ihmisten täytyy erikoistua jollekin kapealle kaistaleelle työkseen.


Taiteellisiinkin ammatteihin vaaditaan kasvamista ja kokemusta, vaikka usein kuvitellaan, että 'ne nyt vaan taiteilee' :Smiley Yllättävänkin paljon kaikenlaista, jota ei voi tietää, ellei ole opetettu ja opetellut.
tallennettu

Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #11819 : 13.06.2010 01:19:31 »

Kiitos  Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: 1 ... 786 787 [788] 789 790 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: