Sivuja: 1 ... 982 983 [984] 985 986 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5549596 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14745 : 06.11.2011 21:54:05 »

Mä JUST mietin eilen eri vaihtoehtoja mihin mennä töihin ja toi veripalvelu nousi mun mieleen,
ja nyt siitä on tällasta pohdintaa täällä.  Grin


Mä en näe hommassa minkäänlaista eettistä ongelmaa, itsekin olen luovuttanut vakituisesti verta kunnes sain erään sairauden jonka vuoksi en voi enää luovuttaa. Tosin töissä ollessa usein vaan ketutti, et niitä veripusseja tiputellaan tasaseen tahtiin niihin samoihin ihmisiin, jotka ovat päättäneet luopua jo terveydestään ja ajautuvat osastolle uudestaan ja uudestaan puolipakolla, kun eivät enää esim ryyppyputken jälkeen enää pysy tolpillaan ja kärsivät maha-suolikanavan verenvuodosta ja anemiasta... Oon parin vuoden työkokemukseni aikana tiputtanut verta varmaan 200 yksikköä (eli pussia) kuolevaan, elämänsä luovuttaneelle ihmiselle...

Toki se veri kuuluu kaikille, mut silti tuntui liian usein et nyt se menee hukkaan. Sori vaan, jos tämä mun ajattelutapa jotain kauhistuttaa. Mut mieluitin tiputtaisin ne veret ihmisille joilla on elämä edessä, tahtoa elää ja ikää vähemmän kuin 100v... (juu, joskus niitä veriä tiputettiin myös tosi vanhoille, täysin dementoituneille halvauspotilaille, joilla ei ole mitään toivoa enää kuntoutua..).. Siitä tulee jotenkin parhain mieli jos ne veret menee vaikka autokolarin uhrille tms leikkauspotilaalle, tai verisyöpää sairastavalle muuten perusterveelle lapselle/aikuiselle, sillon kun se oikeesti pelastaa hengen ja antaa lisävuosia jollekin joka haluaa vielä elää!
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #14746 : 07.11.2011 02:13:47 »

Tuosta Veripalvelusta oli juttua vuosi sitten. Toimitilavuokrat, palkat sivukuluineen, tarjottavat, välineet, mainoskampanjat yms on asia sinänsä ja pakkohan ne on maksaa, mutta tuossa taisi sylettää enemmän se, että korkealla pallilla istuvat sedät kierrättävät isoja rahoja keskenään omaksi hyödykseen.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/09/1183914/sprn-paasihteeri-huolissaan-kohun-vaikutuksesta-verenluovuttajiin
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/09/1184615/tarkastusvaliokunta-selvittamaan-veripalvelun-sotkuja
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14747 : 07.11.2011 09:23:23 »

Tosta veripalvelusta..

Öö.. Tottakai terveydenhoitaja/sairaanhoitaja ansaitsee ammattinsa mukaisen palkan. En minä ainakaan näe tuota verenluovutuspaikassa työntekijänä olemista minään hyväntekeväisyytenä, se on hoitajan työtä siinä missä muutkin ja vaatii käden tarkkuutta, taitoa pistää suoneen ja käsitellä veriä asiaankuuluvalla aseptiikalla ja tietää miten ne säilötään, miten tiedot kerätään ylös, tarkkailla potilaita verenluovutuksen yhteydessä, sit esihaastattelut ja hemoglobiinin mittaukset ja kaikki tämänjälkeiset tietojen siirrot koneelle järjestelmään.

Siinä tarvitsee todella hyvin tietää vereen liittyvät asiat ja työhön päästäkseen tarvitsee omata myös hyvän kielitaidon.
tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5905


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #14748 : 07.11.2011 09:41:56 »

Eikös noissa verenluovutuksissakin ole paljon juttuja, mitkä täytyy maksaa? Kun mistä ne tarjottavat sitten tulee, jos niitä ei joku maksa? Eli voisko luovutetusta verestä saadut rahat mennä noihin kaikenlaisiin sivukuluihin, eikä niinkään mihinkään palkkoihin?
Ja tuskin Ylelläkään enää niin peruskommareita ollaan, että huijaamalla keräävät kaikkien muiden rahat itselleen?
Lahjoitukset ovat muutenkin aina hyvä juttu, vaikka onhan noita jäänyt kiinni kaikenlaisia huijareita, mutta nämä julkiset kampanjat ovat varmaan aika luotettavia.
Mutta kuvitelkaapa tilanne, missä ihminen ei luotakaan lahjoituksen menevän perille, niin jos joku lapsi vaikka kuolisi juuri sen takia jossain, koska kukaan ei lahjoitakaan muutamaa lanttia johonkin keräykseen? Se muutama euro tuskin kaataa ketään meillä Suomessa, mutta se voi olla kallisarvoinen jossain köyhissä maissa. Ja jos jollain suomalaisella olisikin niin tiukkaa, että viimeisetkin eurot on laskettava omaan käyttöön, niin sellaistenkin takia on hyvä muiden sitten antaa omistaan yhteisen hyvän käyttöön. Smiley

Samaa mieltä. Itse olen kyllä uskaltautunut säännöllisesti tukea muutamia tunnetuimpia järjestöjä. Oman työnkin puolesta monella tapaa hyväntekeväisyydessä mukana ja olen nähnyt konkreettisestikin muutamista tahoista että apu todellakin mennyt perille. Vaikka huijauksia ja väärinkäytöksiäkin ollut, niin ne lienevät kuitenkin vähemmistönä ja yleisesti ottaen keräyksiin voi luottaa, että apu todella menee perille tavalla taikka toisella. Näissä asioissa mielestäni kannattaa ajatella mahdollisimman positiivisesti ja luottaa siihen, että yksi ihminenkin voi tehdä ja vaikuttaa paljon.  smitten
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14749 : 07.11.2011 12:43:17 »

Niinpä. ihmisten on hirveen helppo vedota siihen, että apu ei muka mene perille ja kiristää niitä lompakon nyörejä..

Itsellä on tapana lahjottaa aina elämä lapselle konsertin keräykseen...
Ja jos ruokakaupassa on joku lippaan kans päivystämässä niin tyhjään taskun kolikot sinne lippaaseen. En tiedä miksi mulla on AINA taskut täynnä kolikoita, vaikka harvemmin nykyään maksaa käteisellä. Sama juttu käsilaukun pohja ja taskut. Jos iskee vararikko niin voin saada 50€ kokoon tyhjäämällä kaikki taskuni ja laukkuni - siis kolikoista... Grin

Mutta joo, en mä kaikkiin lahjoituksiin pistä rahaa, en ees kaikkiin niihin minkä uskon menevän ihan hyvään tarkotukseen. Aika tilanteesta riippuvaa. Yhteen aikaan (kun olin sinkku ja oli aikaa) kävin noin kerran viikossa löytökissakodissa silittelemässä kissat läpi ja vein mukana lahjoitukseksi aina muutaman purkin kissanruokaa. Siitä tuli kyllä aina hyvä mieli, kun tiesi minne se aivan takuulla se lahjoitus menee.  Smiley Mirrien masuihin!
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14750 : 07.11.2011 14:11:06 »

Nyt niitä töitä ois sitten joka puolella  Shocked

Tuo on totta, että on pirun helppoa vedota siihen, että ei se kumminkaan perille mene, ja sitten saa siitä oivallisen tekosyyn olla antamatta rahaa.

tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #14751 : 07.11.2011 17:44:37 »

http://www.adressit.com/superfood

Laitetaan tannekin. Smiley Tama Suomen laaketehdaskartelli taas ajamassa lapi "hienoja" uudistuksiaan ja ajamassa meita pois luonnollisesta terveydenhoidosta.

Kirjoita addressi jos koet, etta superfoodien ja lisaravinteiden ja luontaistuotteiden positiivisista vaikutuksista saataisiin puhua jatkossakin. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14752 : 07.11.2011 20:28:12 »

Tää on oikeesti NIIN typerää. Että auringonhattu-uutetta ei sais enää. Eikö ne jossain vaiheessa ollu kieltämässä basilikan kasvatustakin omalla pihalla?

*A*
Se oli kai joku ankka...siis vinoon uutisoitu tai jotain, muistaakseni, joku äärikärjistäjä hieman äärikärjisti ^

Eikös  saturnus aspect_tri aurinko
ja eritoten  saturnus aspect_con MC ( jolla syntymäkartalla  saturnus aspect_con pluto)
Saata olla oikein hyvä juttu nimenomaan näissä työ ja opiskelukuvioissa?  Cool

Kaverina  uranus  aspect_con kuu ...ehkä siitäkin on hyötyä?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14753 : 08.11.2011 07:42:22 »

Epätavallista ja rankkaa vois kuvata mun koko tähänastista elämää Cheesy

Ehkä se on mun tulevan kirjan nimi Cheesy   buck2

Katsotaan, mitä tuo tullessaan, selviäähän tuo aikanaan.

KUU perskule. Ihmettelin minne uni katosi, mutta siellähän se on melkein täytenä taas, mokoma.
Väsyttää!
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #14754 : 08.11.2011 08:47:25 »

viikompäästä on muuten uusikuu, sillo voip taasen tehä sen fengshui rahataian Cheesy

Mulla neppari oli rankka. erosin osuuskunnastani jonka alkuunpanija olin. ja entinen yhtiökumppani teki todella veemäiset oharit. mutta nyt on mennyt jätetty sitte kunnolla taa ja oli tilaa uuden tulla. sain opettajankeikan joulukuulle ammattikorkeeseen ja jos musta tykätään, alotan siellä  maalis huhtikuulla opettajana yhelle kurssille. Smiley tuli myöskin 2 luentoo, toinen tammikuulle , toinen maaliskuulle. siitä en tiiä että oliko tässä nyt tää mun fengshuisiivoominen taustalla, mutta hyvältä näyttää vaikka rankkaa alussa olikin.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14755 : 08.11.2011 14:04:23 »

Täällä aina puhutaan siitä, mitä olen edellisenä päivänä ajatellut - ajattelin nimittäin eilen et pitäis tehdä se feng shui täyden kuun taikamalja sit kun on seuraava täysikuu... Mulla on jo kelluvia kynttilöitä eri väreissä sitä varten!  Grin

(täällä on jossain Elämänilon perustama topikki siitä täydenkuun taikamaljasta siis jossain, jos joku ei ole sitä nähnyt niin hakutoiminnolla löytynee  Smiley )

Jee, nyt on sitten tilattu miehelle ylikalliit bokserit ja ei niin kallis pitkähihainen paita, toimitus 2-6 päivää, saa nähdä kerkeeks siis perjantaiks tänne  Tongue (kun sunnuntaina isänpäivä ja sit pian on myös hänen synttärit..)..
En tiiä oisko noi kaks vai yks lahjaa, toisaalta mulla ei ois varaa enempää ostaa, mutta tahtoisin!
Ehkä ne on sit yks lahja ja siihen vielä lisäks voisin yrittää leipoa hienon kakun. Huom. todellakin YRITTÄÄ...
Mun leipominen menee enemmän tai vähemmä lipsahdusten ja huumorin puolelle, tykkään siis ihan sikana leipoo mut tuotoksilla on taipumusta mennä jollain tapaa pieleen ja koko keittiö on kuin ydinfysiikkakokeilujen jäljiltä sen mun session jälkeen - mut hei mä rakastan leipomista ja skorppari aina sanoo et siitä on ihanaa kun häärään keittiössä  2funny joten en aio harrastusta lopettaa..  knuppel2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14756 : 08.11.2011 15:43:08 »

Mun mielialat heiluu laidasta laitaan enkä  pysty keskittymään yhtään mihinkään. Ja haluaisin vaan tunkea maailman supersafe-kassakaappiin ja ottaa sen sieltä vasta sitten, kun oon valmis kohtaamaan sen. Hengitellä ihan yksikseni hetkenaikaa.
Mistä moinen olo, ka sita ma tieda en ?

Leipominen on ihanaa..joskus, mutta mullakin tuppaa olemaan ainakin kaikkien makeiden leipomusten kanssa vähän omituisia lopputuloksia, ainakin joltain osin Cheesy

En tiedä mistä tuo kuuhulina on tullut...ei mulla nuorempana ollu mitään ongelmia  Undecided
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14757 : 08.11.2011 16:58:56 »

kuuhilda, onko sullakin sellanen olo, jota voi kuvailla oikeastaan vaan pistämällä koko hymiörimpsun peräkkäin? Mulla menee kaikki jutut ihan ohi ja on vaan sellanen.. positiivisesti velmu olo. Ja todella, todella vaikea keskittyä.

Ja *Marie*, mie oon ihan samanlainen ikimuuttaja, tämä on nyt minun kymmenes muutto muutaman vuoden sisällä. Embarrassed :Smiley

Maisemanvaihto tekee välillä tosi hyvää. Jos nykysellä paikkakunnalla ei viihdy, niin en ymmärrä miks pitäis pakosta siellä olla. Ellei ole päässyt hyvään kouluun tai töihin. (Minun luonteella ei kyllä silloinkaan pysyttäis paikoillaan jos asuinpaikka tympis.) Se on kumminki niin iso osa elämää, ettei oo kivaa jos se tuntuu pahalta.

Täsmälleen tuommonen olo Soma Cheesy
Mulla vaan lisää ahdistusta siihen päälle se, kun nää hommat kaatuu päälle, jos velmuhössötän pari päivää. Täällä on aika kaoottista  buck2

Minäkin olen ikimuuttaja Smiley Oon pyrkiny asumaan samassa paikassa, siis omistusasunossa, mutta silloinkin onnistuin olemaan paikallani vain 4v.
En oikeastaan ole etsinyt sitä muuttoa kertaakaan...mutta niitä on vain tullut.
Maisemat vaihtoon vaan, eikä saa antaa edes koulun tai työn estää, jos siltä tuntuu, ja jos minulta kysytään Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14758 : 08.11.2011 17:26:13 »

Kuu se kai on.
Tai mites sitten tää pikkanen asteroidi, joka nyt lähentelee maata...tulee maan ja kuun väliin. Voisko tommonen pikkanen papana saada mtn. tuntemuksia aikaan? Eiks se ollu vaan jtn. 400m halkaisijaltaan?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14759 : 08.11.2011 18:12:24 »

Mäkin olen muuttanut 7 kertaa 5v sisällä! Ja tykkään muuttamisesta nykyään, nämä pari viimestä muuttoa ovat olleet tosi positiivisia muuttoja. Ollaan miehen kans nyt katseltu kauheesti noita talopaketteja, vaikka vasta 8kk ollaan tässä ekassa omistusasunnossamme asuttu.. Muakin himottais vaihtaa ihan asuinkaupunkia, mut en tiiä miten toi mies lämpenis sille. Täällä hämeessä on niin sulkeutuneita ihmisiä et mua välillä niin ahdistaa se, en mäkään mikään savolainen ole, mutta voin ihan hyvin rupatella ihmisille vaikka jumpan pukuhuoneessa tai bussipysäkillä, ihmeellistä kun se on joistakin niin outoa. Täällä saa jutella vieraille ihmisille vain kännissä, mut mieluiten ei silloinkaan.  idiot2 crazy2

Se vaan on niin että tämä rivariasuminen ei ole mua varten...  knuppel2

Ihan selkeesti eniten ärsyttäviä naapureita.. tickedoff tickedoff

Sit jos ois omakotitalo rauhaisalla paikalla tai isolla tontilla niin sais olla kuin ellun kanat siellä kotonaan.

Kerrostalossa ei ikinä oo ollu naapureista häiriötä, koska he itse ovat häiriköineet niin paljon, etteivät valita mistään.  2funny Nyt on siis tässä rivarissa sadellut meille valituksia kaikista pilkunnussimis-asioista. Ja viereinen naapuri haukkuu meille kaikkia muita naapureita, mut silti näköjään juttelee niille hymyillen (ilmeisesti haukkuen meitä?)... Tuntuu ihan saakelin älyttömälle, et me hyvin käyttäytyvät nuoret jotka emme biletä tai ole äänekkäitä täällä kodissamme ja tervehdimme naapureita iloisesti jne jne jne saamme valituksia jostain nurmikosta tai siitä et yks roskapussi oli pihalla viikon. ***** että tuollainen ottaa päähän! Itse asiassa näimme hyvin paljon vaivaa tuohon pihaamme silloin kun muutettiin, koska se oli kuin roskalava edellisen omistajan jäljiltä. Tuo meidän harvahkoon tahtiin leikattu nurmikko ei ollut mitään sen kaatopaikan rinnalla...  uglystupid2

Kiitos ja anteeksi!

Nyt miettiin minkälaisen kakkupohjan sitä tekis...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 982 983 [984] 985 986 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: