Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskonnollinen instituutio?  (Luettu 4351 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« : 11.01.2006 12:51:11 »

Olen tässä viimeaikoina törmännyt sellaiseen ilmiöön, että uskonnollista instituutiota on alettu kyseenalaistamaan enenevässä määrin.

Törmään lähes päivittäin pienempiin tai isompiin asioihin, jotka laittavat miettimään, että onko se uskonto, jota minullekin on tyrkytetty vastasyntyneestä asti sittenkin täyttä humpuukia?

Seppo kirjoittaa vuosihoroskoopissa näin:

Tämä vaikuttaa melko rankalta vuodelta sekä talousnäkymien että luonnonilmiöiden osalta. Chironin ja Saturnuksen oppositio korjaa ihmisen luomia rakenteita luonnon suurella ehdottomuudella, joka ei pörssikursseja suuremmin kunnioita.

Tarkat ohitusajat ovat 20.2 ja 20.6, jolloin voi mielenkiinnolla seurata maailman menoa ja sitä, miten se tällä kertaa ihmiskuntaa kouluttaa. Jonkinlaisesta yhteisestä kriisistä lienee kuitenkin kysymys, vaikka tapahtuma koskettaisikin jotain yksittäistä aluetta.

Myös Saturnuksen oppositio Neptunukselle 31.8 merkinnee joidenkin sosiaalisten tai poliittisten väärinkäytösten julkituloa tavalla, joka ruokkii kansalaistottelemattomuutta. Itse veikkaan joko valtion päämiesten tai korkeiden virkamiesten paljastumista täysin korruptoituneiksi oman edun tavoittelijoiksi. Talousalan tietäjät kertoivat juuri ennen vuodenvaihdetta, että elämme selvää noususuhdannetta, joka tulee nostamaan pörssikurssit uuteen kukoistukseen. Astrologisesti näyttäisi tapahtuvan jotain aivan päinvastaista, mutta vasta aika näyttää, kuka on oikeassa. Erilaiset valtaa keskittävät liittoutumat, kuten EU, Nato ja USA saattavat joutua kärsimään hyvin yllättävistä taloudellisista ongelmista, jotka puolestaan vetävät talousnäkymät pakkasen puolelle. Jupiter tekee neliötä Neptunukselle melkein koko vuoden, ja siksi kenenkään ei kannata ladata liian suuria odotuksia tulevaisuudelle. Pettymykset kuuluvat tänä vuonna näiden jo edellä mainittujen merkkien normaaliin kattaukseen. Täytyy kuitenkin muistaa, että juuri tuossa oman illuusion paljastumisessa on avain vakaaseen menestykseen. Eikä siinä tarvitse muuta kuin katsoa peiliin ja havaita omat virheensä. Virheiden korjaaminen on lopulta ainoa avain menestyksekkääseen elämään. Nyt tähän on loistava mahdollisuus. Koetteleva jakso jatkuu vielä pitkälle 2007 vuoden puolelle ja tulee olemaan mielenkiintoista nähdä maailmanpolitiikassa tapahtuvat paljastukset, jotka kuvastuvat aina myös yksityisessä elämässä.


anteeksi näin pitkästä lainauksesta, mutta tämä laittoi minut vain miettimään, että voisiko tämä sittenkin koskettaa vaikkapa tätä uskonnollista instituutiota (onhan sekin melkoinen rahan keruu laitos, joka Suomessakin omistaa melkoisen paljon..), koska se kuitenkin on nyt ainakin minun mielestäni kyseenalaistettu ja tuntuu, että tästä vain tahti kiihtyy.

Näitä ajatellessani, en voi välttyä ajattelemasta niitä kaikkia ihmisiä, jotka perustavat lähes koko elämänsä tämän instituution pohjalle?

nämä ovat siis vain ja ainoastaan minun päässäni risteileviä ajatuksia, enkä nyt vieritä syytä kenenkään muun niskaan, jos todellakin olen täysin väärässä. Kivittäkää sitten vaikka...  2funny
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #1 : 11.01.2006 13:03:09 »

Hei
Mielestani EI ole oikeaa tai vaaraa uskontoa, jokaisessa uskonnossa on instituutioita(tietaakseni) jotka keraavat rahaa joko omaan tai parempaan tarkoitukseen, jokainen tehkoot kuten paremmakseen nakee rahojensa kanssa,
 onhan rahakin energiaa, eraanlainen kiertokappale ja vaihtaa omistajia milloin mistakin syysta, tama on vain mielipiteeni..
Aurinkoa Diamond
tallennettu
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #2 : 11.01.2006 14:20:56 »

Uskonnollinen instituutio on kyllä kieltämättä hieman liian iso käsite, mutta, ajoin tällä takaa lähinnä kristinuskoa.

En siis ajatellut islamilaisuutta, enkä budhalaisuuta, enkä muitakaan näitä ns. vanhempia uskontoryhmiä tämän käsitteen sisälle ollenkaan.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 11.01.2006 14:43:12 »

Tutkinpa vähän transiittejani siltä ajalta, kun itse aloin kyseenalaistamaan virallisia oppeja. Tämä tapahtui muistaakseeni ala-asteen kolmannella luokalla, jolloin omassa mielessäni julistin kristinuskon humpuukiksi (ainakin siinä muodossa, mitä sitä koulussa opetettiin). Tuolloin Pluto teki oppositiota Saturnukselle ja tähtitaivaalla vastaavanlainen kuvio on ollut ihan muutama vuosi sitten. En tiedä, liittyykö tämä tähän, mutta en sulkisi poiskaan. Tämän kyseenalaistamisen seurauksena olen mm. kieltäytynyt käymästä rippikoulua.

Todellakin tuon jälkeen olen luottanut omaan ajatteluuni, havaintoihin ja kokemuksiin ja olen päätynyt melko buddhalais-taolais-uuspakanallisiin näkemyksiin.  Smiley
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: