Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Plutonikko  (Luettu 29122 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #30 : 20.02.2008 13:40:00 »

Olisinkohan minäkin plutonikko? Joskus siihen jossakin päädyttiinkin...

Minulla on pluto auringon vieressä huoneessa 8 monen muun seurana ja
 pluto aspect_con saturnus
 pluto aspect_squ chiron
 pluto aspect_sex neptunus
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mirka222
Vieras
« Vastaus #31 : 20.02.2008 16:13:32 »

Juu, säikähykseni huomasin, että minäkinhän olen plutonikko sitten buck2

 pluto aspect_opp kuu
 pluto aspect_opp venus
 pluto aspect_sex mars
 pluto aspect_tri jupiter
 pluto aspect_sex neptunus

Ja sitten vielä noususolmu härässä 8.huoneessa, mutta näyttää olevan 9.huoneen rajalla myös...siis lasku on sitten skorpparissa....

Olisi mukavaa, jos joku jaksaisi analysoida hieman nuita aspekteja. Shocked
Jaa, ei kauhean hyvät aspektit kuuhun ja venukseen buck2

Luonneanalyysissä ainakin sanottiin, että pyrin koko ajan tasapainottamaan elämääni, mutta aina kun kaikki on kunnossa, levottomuus valtaa mieleni, enkä innostu kuin paljon ulkoisia ja sisäisiä muutoksia vaativista jutuista.. En tiedä liittyykö tuo sitten tuohon plutoteemaan..
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #32 : 20.02.2008 16:15:56 »

Ja pluto sijaitsee 3.huoneessa...Ennen näytti tuo kartta, että se on 2.huoneessa, mutta nyt sitten siirtynyt 3.huoneeseen. En tiedä, mikä vika tuolla karttapäivityksissä on..
tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #33 : 20.02.2008 16:48:27 »

Terppa taas.

Sen verran tahvo olen tuon syntymäkartan asteiden sun muiden katsomisen kanssa, että voisiko joku ystävällinen sielu valottaa, kuinka tarkassa yhtymässä Plutoni ja Aurinkoni ovat:  pluto aspect_con aurinko 0°18 ??

Siis, että voiko näiden planeettojen välisen yhtymän kertoa minulle vaikka minuuttien tai tuntien tarkkuudella?

Olen käsittänyt, että mitä tarkempi yhtymä, sen voimakkaampi vaikutus. Onko näin?
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
noname
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Profiili
« Vastaus #34 : 17.05.2008 11:11:02 »

Pluto 6. huoneessa ja

 pluto aspect_squ aurinko
 pluto aspect_squ kuu
 pluto aspect_tri askendentti
 pluto aspect_tri keskitaivas

ja muitakin planeettoja jonkinlaisessa aspektissa plutoon  Huh

Plutonikko?

Kylläpäs noiden neliöiden tulkinnat jostain sivustoilta lukiessa kuulostivatkin "mukavilta"  Wink noh, elämää ei sen enempää  Cool
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #35 : 17.05.2008 16:03:49 »

Plutonikko ei taida ainakaan olla täällä astro-yhteisössä mikään todellinen harvinaisuus, eikä se kyllä mikään yllätys olisikaan. Onhan tämä astrologiakin eräänlaista "psykologiaa" ja oman ynnä muiden mielen tutkimista ja penkomista ns. rajatieteen keinoin Wink

Mielenkiintoista oli lukea Lilliltä noita plutonikon määritelmiä. En aikaisemmin niitä ollut kauhean tarkasti mietiskellytkään, tai edes koko termin sisällöllistä puolta. Jotenkin vain epämääräisen ympäripyöreästi kuittasin asian sillä, että ihminen, jolla on tavalla tai toisella voimakas pluto ja ehkä myös Skorpioni painotus kartallaan, on plutoninen. Jotenkin etäisesti aavistelin, että siispä itsessänikin tiettyä plutonisuutta  kenties on, enkä ilmeisen väärässä lie ollutkaan?

Oma Plutoni sijaitsee 12. huoneessa, sukupolveni mukaisesti Vaa'an merkissä tosin.  askendenttijupiter , mars ja ceres Skorpionissa. Pluton aspektit ovat seuraavat:
 pluto aspect_con askendentti
 pluto aspect_con saturnus
 pluto aspect_opp kuu
 pluto aspect_sex venus
 pluto aspect_sex neptunus

Plutonisuus kartalla lienee varsinainen voimanlähde. Haaste olisikin sitten siinä, että oppisi sen voiman ja intensiteetin kanavoimaan yhtä rauhaisasti ja rakentavan rakastavasti kuin Gandhi, eikä sortuisi mihinkään alhaiseen manipulointiin ja sosiaalisiin valtapeleihin, tai vaan sellaisen yksinkertaisen ja kaikenkattavan tuohoavan ja repivän ilmapiirin ympärilleen levittämiseen Wink

Toi tiukka itsekontrolli ainakin tuntuu tutulta jutulta, tosin varmasti osittain tuon Saturnuksenkin vaikutusta ja myös aurinkomerkin ( neitsyt). Hankala yhtälö muuten, kun Kuu sijaitsee impulsiivisessa ja räjähdysalttiissa Oinaassa!
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #36 : 18.05.2008 11:06:38 »

Kontrollin menettämisen pelko on muuten hyvin yleinen pelko plutonikkojen keskuudessa - itsekin siitä aikoinani kärsin. Tämä johtunee siitä, että plutonikko itsekin tietää voimansa, mutta pelkää, ettei kykene hallitsemaan niitä. Itselläni merkittävä tapaus sattui parissakymenissä, kun ensirakkauden myötä huomasin olevani ERITTÄIN intohimoista tyyppiä. Intohimo tuntui ihanalta, mutta myös täysin hallitsemattomalta luonnonvoimalta, joten säikähdin pahan kerran tällaisen ilmiön itsessäni havaittuani. Oli muuten  pluto aspect_opp kuu -transiitti meneillään tuolloin.

Tuon jälkeen yritinkin hallita tuollaiset suuret tunteet, mutta  aspect_inc kuu ja  pluto aspect_opp aurinko -transiitit 12-13 vuotta myöhemmin mursivat puolustuksen. Siinä sitä oltiin taas primitiivisten ydinvoimien myllerryksessä. Tällä kertaa otin vain periaatteeksi, että en yritä hallita noita tunteita, ainoastaan tekoni. Tässä olikin tekemistä, sillä mojovan Pluto-transiitin aikana voi kokea suorastaan liskon aivoista kumpuavia primitiivireaktioita, jotka nekin säikäyttävät pahan kerran. Niissähän ei enää itseäänkään tunnista normaalin sivistyneeksi ihmiseksi. Plutoninen rakkaus voi olla suurta, mutta niin myös viha..

Joka tapauksessa viimeksi mainittujen transiittien jälkeen intohimo on ollut oleellinen osa luonnettani, enkä voisi elää enää ilman sitä. Sen kanssa on oppinut elämään, enkä enää pelkää, että sortuisin ylilyönteihin. Intohimo näkyy kyllä ihmissuhteissa, mutta erityisesti myös tekemisissä, vaikkapa tässä astrologian harrastuksessa!  laugh

Sellainen henkilö, joka on sinut Plutonsa kanssa lausuukin usein: "Elämässä pitää olla intohimoa! Ilman sitä se ei tunnu miltään!"
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #37 : 18.05.2008 20:02:57 »

Mun synt.kartalta löytyy Plutolle seuraavat aspektit:

 pluto aspect_squ mars
 pluto aspect_con saturnus
 pluto aspect_sex neptunus

Tällä hetkellä mulla on menossa pluto aspect_sex saturnus -transiitti - ehkä tuo  saturnus pistäisi positiivisella tavalla  pluto :n kuohuja aisoihin, tiedä häntä.. Huh  Viime aikoina olo on tuntunutkin kumman seesteiseltä ja semmoinen kaikki järjestyy-mentaliteetti  Cheesy

Nojoo, noista plutonikoista puheenollen, ukolta löytyy syntymäkartalta aspektia jos toista ko. ärhäkälle pikku planeetalle Cheesy

 pluto aspect_sex askendentti
 pluto aspect_squ kuu
 pluto aspect_con aurinko
 pluto aspect_squ jupiter
 pluto aspect_sex neptunus

Ajanjaksolla 18.5.-22.5. vaikuttaisi  mars aspect_squ pluto - auuts, sitten saattaa sattua ja tapahtua - tiedän, koska ko. aspekti löytyy multa synt.kartalta ja vaikuttaa kyllä hyvin ärhäkästi!
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #38 : 18.05.2008 23:22:37 »

Mulla on
 pluto sulkeutuva semisekstiili  askendentti
 pluto aspect_opp venus
 pluto aspect_tri mars
ja  pluto aspect_sex  neptunus

Plutoni sijaitsee omassa merkissään skorpionissa ja on mukana tässä mun mystisessä suorakaiteessa, jossa venus, mars, neptunus ja pluto siis tekevät toisilleen jos jonkinnäkösiä aspekteja...

Myös kuun laskusolmu on plutossa.

En varmaankaan näiden perusteella ole ihan mikään täys plutonikko, enkä tunnista olevanikaan, mutta luulen ainakin tuon kuun laskusolmun ja venus ja mars-kuvioiden aiheuttavan rakkauselämääni tietynlaista meininkiä... Olen aika ehdoton..
tallennettu
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #39 : 31.05.2008 16:51:26 »

Eli siis  askendentti skorpioni, kuunsolmu skorpioni 12 h. lisäksi tässä nämä muutkin:
 pluto aspect_sex kuu
 pluto aspect_ssx aurinko
 pluto aspect_con merkurius
 pluto aspect_tri mars
 pluto aspect_sex neptunus

Ehkä pelkästään näillä aspekteilla en olisi plutonikko, mutta  askendentti skorpioni ja  kuunsolmu  skorpioni ilmeisesti tuovat hieman..lisäväriä elämään.  Tongue
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #40 : 03.06.2008 12:43:06 »

Plutonikon ominaisuuksia:

Pluto on Skorpionin merkin hallitsija ja kun tämä planeetta aspektoi persoonallisimpia planeettojamme tai akseleitamme, se vaikuttaa voimakkaasti niin perusluonteeseen kuin ihmissuhteisiinkin tehden niistä skorpionimaisia.

Vaikka Aurinko- tai Kuumerkki olisi kiltti ja sosiaalinen, Pluto yleensä pakottaa transiittiensa kautta kohtaamaan omia pimeitä puoliaan tai ottamaan omat voimavarat käyttöön.

Yleensä plutonikolle itsensä hallitseminen on todella tärkeää. Niinpä voimakkaat ja hallitsemattomat tunteet voivat olla hänelle vaikeita käsitellä ja plutonikolla niitä taatusti riittää, vaikka kuinka yrittäisi pitää itsensä coolina. Muut ihmiset suhtautuvat harvoin plutonikkoon neutraalisti, vaan pikemminkin aika mustavalkoisesti.
Pakottavat tilanteet - tavallisimmin valtataistelut, petokset, rahasotkut, lasten syntymät ja läheisen kuolema voivat saada sitten sen kontrollin pettämään ja plutonikon ottamaan voimansa käyttöön. Aika moni plutonikko ei ole edes tietoinen näistä voimista, ennen kuin käy lävitse syvällisen transformaation jonkun mullistavan tapahtuman jälkeen (yleensä nimenomaisesti Pluto-transiitin aikana).  Vertauskuvallisesti sanottuna plutonikko käy ydinvoimalla ja hän on parhaimmillaan kriisissä tai konfliktissa, jossa hän pystyy hyödyntämään energiavaransa ja toimimaan viilipyttymäisen asiallisesti ja tehokkaasti, vaikka koko maailma tuntuisi romahtavan ympäriltä.

Plutonikot ovat monesti kiinnostuneita kaikesta salaperäisestä - esim. kauhusta, rikoksista, salaisuuksien paljastelusta, kryptoista, luolista, sukelluksesta, arkeologiasta, psykologiasta ja rajatiedosta, mutta myös kaikesta seksiin liittyvästä. Etenkin miehillä energiavaroja puretaan vaikkapa taistelulajeihin tai jonkinnäköiseen vallankäyttöön. Taloushallinto jossain suuressa yrityksessä sopii plutonikolle hyvin. Tunnen erään plutonikon, joka on ollut eräässä ydintutkimuslaitoksessa töissä. Jaksan muistuttaa aina myös Mahatma Gandhin kartasta, jossa on hyvin voimakas Pluto. Hän osasi nämä energiat kanavoida erittäin vallankumouksellisella, mutta lempeällä tavalla. Intian vapautuminen oli pitkälti tämän yhden ainokaisen askeetin ansiota.

Plutonikon vähemmän mairitteleviin puoliin voivat kuulua mm. mustasukkaisuus, kontrollinhalu (jos se kohdistuu muihin) ja tuhoava väkivaltaisuus. Lempeäkin plutonikko saattaa ajautua olosuhteisiin, joissa nämä ikävämmät piirteet tulevat ikään kuin pakotettuna esiin. Plutonikon on kuitenkin opittava kanavoimaan voimansa terveellä tavalla ja oppia käyttämään valtaa kaikkia hyödyttävällä tavalla. Tuhoavaa plutonikkoa kukaan ei halua muualle kuin vankilaan.  buck2

Tunnistiko herrasväki lainkaan kuvauksesta itseään?  :Smiley




Kyllä, tuo olen minä. Ilman väkivaltaisuutta  Smiley

Minulle on moni sanonut että miten ihmeessä voit olla niin vahva, eli on tapahtunut sellaista missä muut itkee ja repii hiuksiaan ja heittäytyy epätoivoon, niin minä osallistun samana iltana juhliin ja kukaan ei aavista mitään, koska olen niin tyyni. Osaan myös tosiaankin organisoida kriisitilanteessa myös asiat kohdalleen. Tunnuslauseeni onkin sellaisessa tilanteessa että "älä huoli, minä järjestän kaiken".

Ja vaikka sisälläni kuohuisi valtameriä niin en sitä esille helpolla tuo, vaikka tunneihminen olenkin. Ja olen aina ihmetellyt miten jotkut pitävät minua uhkaavana, vaikka olisin kuinka herttainen  Grin
tallennettu
Starwind
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96



Profiili
« Vastaus #41 : 03.06.2008 13:46:57 »

 pluto aspect_squ saturnus
 pluto aspect_tri jupiter
 pluto aspect_sex aurinko
 pluto aspect_sex neptunus
 askendentti skorpioni

Plutonikkohan se minäkin. Kyllä sen muutoksen ja voiman tunnistan hyvin itsessäni ja kiinnostus mystiikkaan on vahva. Uudestaan on tullut aloitettua joitain kertoja... olen myös hyvin intohimoinen... Usein olen ennemmin hiljaa kuin täräytän jousimiehen suoruudella ja plutonikon voimalla mielipiteeni julki - voi muuten herkemmät pelästyä ja loukkaantua sydän juuriaan myöten  buck2Grin No, ehkä olen myös iän myötä hieman oppinut tuota kontrolloimaan angel Silti aina välillä onnistun yllättämään jopa itseni idiot2 liekö syynä  aurinko aspect_con neptunus

Opettelua... sitähän tämä elämä on ja kuten Vislaaja sanoikin, niin jotkut meistä tarvitsevat välistä niitä potkuja persauksiin, että silmät avautuvat ja tulee opittua uutta  Wink smitten
tallennettu

Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona
Keltainen yliääni ihminen
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #42 : 04.06.2008 11:18:03 »

 Pluto pelottelee, kunnes ei enää pelota Wink
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #43 : 06.06.2008 12:25:55 »

Lilli kirjoitti tuossa itsekontrollista. Siinäkin olen mestari. Tunnen paljon ja olen itseasiassa todella tunteellinen mutta harva sitä tietää. Olen mestari hillitsemään tunteeni niin ettei ulos näy mitään. Luulen että osittain pelkään päästää ne valloilleen, koska ne ovat niin voimakkaita  Huh
Luulen että suurin osa ihmisistä yllättyisi jos jonain päivänä ne ryöpsähtäisivät esiin  :Smiley

Eräs perheestäni sanoo minua usein kovaksi, vaikka sitä olen kaikista vähiten. En tiedä johtuuko se sitten siitä että pidän kaiken kasassa niin hyvin? Kova en ole, olen niin pehmo kuin olla voi. Ja itkupilli ihan, sitten kun olen turvallisesti kotona niin ettei kaikki näe  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #44 : 06.06.2008 14:15:12 »

Ah, olenkos minä sitten sekä plutonikko että neptunikko kun kartalta löytyvät

 pluto aspect_kvi merkurius
 pluto aspect_opp venus
 pluto aspect_opp mars
 pluto aspect_con saturnus
 pluto aspect_sex neptunus

 Sekä

 neptunus aspect_squ aurinko
 neptunus aspect_squ merkurius
 neptunus aspect_tri venus
 neptunus aspect_sex saturnus

Mistä löytäisin lisää tietoa plutonikoista ja neptunikoista jos moiset elementit minuun osuvat? Englanninkielinen lähde sopii mainiosti.

Vaikuttaisikohan tuo Pluto siihen, että minulle läheiset henkijumaloppaat ovat kaikki tuhoavia, plutomaisten ominaisuuksien kanssa varustettuja? Grin Tekstejäni lukeneet tietänevät jo, että olen tuhoton Anubis-"friikki" ja tuo muumioinnin ja tuomaroinnin jumala on jumaloppaistani läheisin. Sitten löytyy toinen egyptiläinen jumalopas, Seth, joka on tuhon, myrskyn, kaaoksen ja hajottamisen jumala. Hän tuhoaa, jotta auringonjumala Ra voi taas luoda uudestaan ja joissakin lähteissä Seth matkustaa Ran kanssa taivaan halki taistellen joka yö Rata uhkaavaa pahaa jättiläiskäärmettä vastaan. Lisäksi minulle läheisiä ovat Shiva ja Kali, joista ensin mainittu on sekä luoja että tuhoaja yhtä aikaa ja kuuluisa kiivaasta tempperamentistaan. Shivan alaisuuteen kuuluvat myös demonimaailma energioineen. Kali puolestaan on Shivan vaimon Parvatin hurjin muoto, demoneita teurastava, itsekin demoninen nainen, joka juoksentelee ympäriinsä raivon vallassa repien vastaantulijat palasiksi Grin

Hyvin plutomaiselta ainakin kuulostaisi!
« Viimeksi muokattu: 06.06.2008 14:22:17 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: