Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kissojen käytös  (Luettu 8794 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SatuT
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 177



Profiili
« : 22.01.2008 21:32:12 »

Olen tässä hieman ihmeisäni seurannut kissojeni käytöstä. Ne nykyään seuraa minua kuin hai laivaa. Pitkään katsovat minua ja juttelevat topakasti minulle. Jos istahdan johonkin niin "hyökkäävät" kimppuuni ja alkavat puskemaan ja hakemaan huomiota.

Tai sitten toiselta puolelta huonetta tuijottavat minua tosi tarkasti. Marraskuun jälkeen kissat ovat olleet tosi takiaisia. Silloin loukkasin hieman tuota selkää uudestaan.

Kuvittelenko vain tuota kissojen käytöstä vai vaistoavatko ne jotain? Vai alkaako minun korvien väli hieman jo heittää???

En tiedä kuuluuko tämä edes tähän paikkaan. Kiitoksia jos joku voi auttaa hieman selventämään kissojeni käytöstä.
tallennettu

aurinko merkurius mars pluto neitsyt,
kuu jousimies,
venus jupiter neptunus skorpioni,
saturnus härkä,
uranus askendentti vaaka,
keskitaivas leijona
Valkoinen Planetaarinen Taikuri
Metalli Koira
Paju
Sanna
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #1 : 22.01.2008 21:43:38 »

 Grin Hauska lukea juuri sinun tekstiä kun oma kissani tuossa kyttää minua ja istuu melkein hiiren päällä ja yrittää puskea minua, minun ei tarvise muuta kuin katsao ja sanoa jotain kun kissa myös hyökkää kimppuuni ja haluaa olla lähelläni ja syliin istumaan vaikka ei ole lainkaan sylikissa. Smiley
tallennettu

SatuT
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 177



Profiili
« Vastaus #2 : 22.01.2008 21:50:44 »

Ihan kuin minun kissat  smitten ukkeli yrittää aina ruveta makaamaan läppärin päälle että olisi tosi vaikea kirjoittaa  Grin

ukkeli ei ole mikään sylikissa, eikä tykkää että sitä rapsutetaan liikaa  Cheesy

jaa-a kaikki kissat ovat outoja  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars pluto neitsyt,
kuu jousimies,
venus jupiter neptunus skorpioni,
saturnus härkä,
uranus askendentti vaaka,
keskitaivas leijona
Valkoinen Planetaarinen Taikuri
Metalli Koira
Paju
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 22.01.2008 22:40:04 »

Hei Ystäväin

Minunkin kissani hyökkäilee ja puskee lähelleni
- tulee jopa nukkumaan vatsani päälle,
kun kirjoittelen fläppärilläni
- vaikeuttaa työskentelyäni

Timmy kisuni ei tosiaankaan ole mikään sylikissa
- fläppärini on ns. sänkytarjottimen päällä
ja kissa makaa sen alla

Outoa käytöstä on ollut muutenkin
- naukuu koko ajan ja haluaa huomiota tmv.

Kiiman alkamista epäilen, vaikka onkin leikattu kissa
- vai täysikuuko nyt panee kissan pään pyörälle



smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Barrett
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #4 : 22.01.2008 23:16:23 »

Joidenkin kissojen läheisyydentarve kasvaa iän myötä. Oma kissani käy sitä riippuvaisemmaksi minusta mitä enemmän ikää kertyy ja kuulo heikkenee. Varsinkin huonokuuloisuus saa sen tarkkailemaan tekemisiäni ja korottamaan ääntään Smiley. Oletko muistanut antaa kissoillesi "laatuaikaa" 2funny? Rapsutus sillointällöin ei ehkä enää riitä.
Minua puolestaan ihmetyttää, ja välillä jopa karmii selkäpiitä, se, että kissa  katsoo olkani yli kuin tuntisi jonkun joka seisoo takanani. Se ei kuuntele vaan katsoo kuin näkisi vanhan tutun. Weird Shocked! Muilla samanlaisia kokemuksia?
tallennettu

Aur.: Vaaka
ASC: Skorpioni
Kuu: Neitsyt
Merk.: Neitsyt
Venus: Skorpioni
Mars: Neitsyt

"Mennyt on prologia."
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #5 : 22.01.2008 23:35:45 »

Joidenkin kissojen läheisyydentarve kasvaa iän myötä. ...
Oletko muistanut antaa kissoillesi "laatuaikaa"
Rapsutus sillointällöin ei ehkä enää riitä.

Hei "Barrett"

Timmy kisuni täytti juuri 4-vuotta
ja käyttäytyy kuin pentukissa
- leikkii tosi paljon leluhiirellään
- hyökkäilee kulman takaa päälleni
- leikkii hippaleikkiä kanssani;
tulee käpälällä läppäsemään minua
- piiloleikit ovat illalla myös kivoja juttuja
- liukuovisten komereoiden tutkiminen
ja sieltä tavaroiden tiputtelu on suosikki juttuja.

Yöt nukkuu vieressäni.

Turkin harjaaminen kynsiharjalla
on Timmy-kisulle mieluisa asia
- ei anna lopettaa, puskee ja puskee,
että lisää lisää


smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
anders84
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #6 : 23.01.2008 08:33:24 »

voisin kyllä luulla, että kissat huomaavat energiat ja värähtelytasot, onhan kissat aina olleet jonkinlaisena symbolina noidille ja egyptissä jne. Myös Atlantiksen aikana kissat tulivat maanpäälle itsenäisinä ja kohottivat omistajansa värähtelytasoa.
Omat kissani ainakin vaistoaa kaiken, jos kylään tulee joku henkinen ystäväni tai sellainen jonka kanssa olemme samalla tasolla niin kissat ovat rauhallisia ja nukkuvat ja kaikki on hyvin, toisin kun joku sellainen ihminen, jonka värähtelyt poikkeaa omistani niin kissat ovat rauhattomia, riehuu eikä tottele yhtään... Grin
tallennettu
Barrett
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #7 : 23.01.2008 23:38:24 »

Elämänilo, sun kisuhan on vielä ihan nuorikko smitten. Nuoret ne sitten jaksaa... knuppel2 Mun kissa on alunperin kulkukissa, joten tarkkaa ikää en tiedä, mutta yli 10 v. kuitenkin... uskoisin... Ja se, jos mikä, osaa orjuuttaa, vaatia ja kieputtaa mua mennen tullen. Mä elän ihan sen ehdoilla ja sen suostumuksella 2funny.
Onkohan täällä koskaan tehty galluppia siitä, että kumman omistajia, kissan vai koiran, tällä saitilla enemmän liikkuu? Mystiset asiat - mystinen eläin... Löytyyköhän korrelaatiota Shocked?
tallennettu

Aur.: Vaaka
ASC: Skorpioni
Kuu: Neitsyt
Merk.: Neitsyt
Venus: Skorpioni
Mars: Neitsyt

"Mennyt on prologia."
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2755



Profiili
« Vastaus #8 : 27.01.2008 00:34:12 »

Aivan sama ilmiö meillä! smitten
Luulin myös ensimmäiseksi juoksuksi,kun neito juuri täytti 8kk.
Mutta ei se ole loppunut,lisääntyy vain.

Nenne on kyllä täysin sylikissa ja puskee ja suukottaa.
Olen kertonutkin,miten kielsin puremasta ja aina kun yritti,niin moiskautin sitä suulle, Grin
Nyt kun iltaisin makaa tuossa olkapäälläni,pää melkein poskea vasten,niin aina välillä ottaa hampailla huulistani kiinni.Hyvin hellästi,mutta pyytää suukkoja.

Kissa aistii energiat ja myös kipupisteet.Nenne on jo oppinut tuon hoitopöydän tai'an.Menee onnellisena maate siihen,kun asiakas on lähtenyt.Haluaisi myös osallistua hoitoon,vaan en vielä ole antanut.
Katselee myös usein ympärilleni ylöspäin,kuin aurakentässäni näkisi jotain.
Te joilla on kissa ja tunnette kipuja,niin seuratkaapa meneekö niihin kohtiin maate.
Kissaa en voisi kuvitellakkaan vaihtavani koiraan.
Anteeksi koiraihmiset,en aliarvio niitä,mutta olen 100% kissa-ihminen. smitten
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #9 : 27.01.2008 00:41:06 »

....,vaan en vielä ole antanut.
Katselee myös usein ympärilleni ylöspäin,kuin aurakentässäni näkisi jotain.
Te joilla on kissa ja tunnette kipuja,niin seuratkaapa meneekö niihin kohtiin maate.

Hei "Chanda"

Mikset olet kissalle hoitoa antanut.
Timmy rakastaa korvanlehtien painalluksia
sekä tassun pohjien painalluksia

Vatsani ollessa kipeä,
Timmy tosiaankin halusi tulla
sen päälle maaten.


smitten Elämänilo

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #10 : 27.01.2008 00:43:04 »

Perheeni luona on kolme kissaa,Milla, Minna ja Verti, pikkusiskon kissoja. Yleensä kun astun huoneeseen kaikki kolme kääntyvät tuijottamaan minua. Oikein kiinteästi, mutta leppoisasti. En ole huomannut kissojen tuijottelevan toisia tällä tavoin.

Täälläkin kissat ovat varsinaisia sylilällyjä kaikki, tosin siskoni on opettanut ne sellaisiksi.

Aikaisemmin siskollani oli kolme muuta kissaa, joista vanhin, Peto, oli hirveän arka. Se ei tykännyt yhtään olla sylissä ja juoksi ihmisiä karkuun, mutta siskon ja minuun syliin se tuli mielellään.
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2755



Profiili
« Vastaus #11 : 27.01.2008 02:01:09 »

Juuri sellainen kiinteä ja tarkkavainen katse se onkin.
Oletko AthaMaarit huomannut,että katsoisi myös sinua pään yläpuolelta ja yleensäkin aurakentän rajojen reunoille?

Ja Elämänilo! Cheesy
Tuossa saapi Nenne samalla hoitoa,kun häntä silittelen ja kääntelen.
Noin helposti käsiteltävää kissaa ei juuri ole,sillä saan pitää häntä vaikka pää alaspäin,jos nyt sellaista menisin kokeilemaan.Tai olen joskus koittanut,milloin sen käämit palaa,mutta ei ne pala.On niin luottavainen,kun ei hänelle ole kukaan koskaan pahaa tehnyt.Pitää myös lapsista,joita Susu ei voinut sietää. angel
tallennettu

marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #12 : 27.01.2008 15:19:22 »

tiedättekö sitä, että kun kissa riehuu/juoksee pitkin kämppää niin se ennustaa sadetta/myrskyä seuraavaksi päiväksi? näin on äiti opettanu, jonka viisaat sanonnat ovat vanhan kansan peruja..

ja tottahan tuo, kun olen käytöstä seurannut. tosin siellä mun kotikotona on kissa päässyt jo 15 vuojen ikään, joten se kuulemma juoksee jo kahta-kolmea päivää ennen nykyään. mun mies ei tuota usko, mutta itse uskon Smiley  smitten
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
SatuT
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 177



Profiili
« Vastaus #13 : 27.01.2008 15:48:13 »

Tosi mukavaa että tähän on tullut näin paljon kirjoituksia  smitten Minä jo luulin että minun katit olivat tulleet hieman oudoiksi  Cheesy

Tuota en ole kuullutkaan että "kun kissa riehuu/juoksee pitkin kämppää niin se ennustaa sadetta/myrskyä seuraavaksi päiväksi" pitääpä hieman seurata kissojen juoksentelua.

Itsellä nuo kissat katselee tosi intensiivisesti minua ja joskus olkapään yli vilkaisevat yllättyneen näköisenä. Silloin ne ei ihan suoraan katso vaan niin kuin ohi minusta.

Minä rakastan kissoja. Koirista en niin välitä, on ne ok. Mutta kissat on tosi ihania.  smitten  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars pluto neitsyt,
kuu jousimies,
venus jupiter neptunus skorpioni,
saturnus härkä,
uranus askendentti vaaka,
keskitaivas leijona
Valkoinen Planetaarinen Taikuri
Metalli Koira
Paju
JohannesKepler
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 07.10.2019 13:21:59 »

Itse olen oppinut ihan päinvastoin, että myrsky tulee silloin kun kissa nukkuu nenä ylöspän! Smiley

Sadetta on tiedossa, kun kissa pesee itseään.
Kun kissa syö heinää, se tietää sadetta.
Saje on tulosa, kun kissa ruohuva syö.
Myrsky tulee, jos kissa nukkuu nenä ylöspäin. (Poromiesten uskomus)
Vesisadetta on tulossa, kun kissa kynsii tuolin jalkoja. (Poromiesten uskomus)
Vesisadetta on tulossa, kun kissa pesee naamaansa. (Poromiesten uskomus)
Vesisadetta on tulossa, kun kissa syö heinää. (Poromiesten uskomus)
Sadetta on tiedossa, kun kissa pesee itseään.
Ole aina iloisella päällä, niin kuin kissa liukkaalla jäällä. (Ei liity sään ennustamiseen, mutta sopii ohjeeksi kaikkeen elämään).
Jos kissa on villissä, tullee pian pyry.
Kun kissa pankolle tai uunille pyrkii, on pakkaset tulossa.
Lunta on tulossa, kun kissa tai koira alkaa syödä heiniä. (Poromiesten uskomus)
Lauhaa (tai suvisäätä) on tulossa, kun kissa venyy lattialla. (Poromiesten uskomus)
Kylmää ja pakkasta on tulossa, kun kissa menee lämpimään pesään. (Poromiesten uskomus)
Suojaa talvella ennustaa se, että kissa laskeutuu uunin pankolta lattialle.
Jos kissat kahtoo akkunasta, tullee hyvät ilimat, jos ne uuniin nousee, niin tullee pakkanen.

Eläimet viestivät tavanomaisten kontaktiensa ohessa monenlaista sellaiselle ihmiselle, jolla on aikaa pysähtyä tarkkailemaan. Niin harvalla nykyisin on, mutta vanhalla kansalla oli.

https://www.tunturisusi.com/saat/elainkunta.htm
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: