Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ahdistuseen  (Luettu 7017 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
vsl
Vieras
« : 22.01.2008 16:45:09 »

Löytyykö Teiltä hyviä niksejä tai keinoja millä poistaa masennuksen?
Lääkitystä en halua aloittaa,terapiassa olen käynyt mutta se ei ollut sitä mitä minä toivoin,siis en saanut apua.
Tällä hetkellä minua inhottaa kaikki,työ ei innosta mitään ei huvita tehdä kotona teen vain välttämättömimmän en mitään muuta.
Suurin asia on tekemäni työ,se on liian yksitoikkoista,koen tekeväni liian yksinkertaista työtä,se varmaan heijastaa kaikkeen muuhunkin vai kuinka?
Horoskooppini lupali parasta aikaa niin työssä kun muussakin elämässä miksi se sitten antaa odottaa itseään?Minä haluaisin kysyä näitä asioita tällaisilta hmm...näkijöiltä mutta kun mieheni ei anna minulle rahaa siihen ,olen täysin hänen rahan annon armoilla eli jos hän päättää etten tarvitse varsinkaan tuollaiseen rahaa ei tule.
Välillä tuntuu että sitä vain haluaisi kuolla kun kaikki asiat menee päin per..seiniä.Mutta kiitos teille jotka tietää enemmän kun minä.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 22.01.2008 16:54:23 »

Löytyykö Teiltä hyviä niksejä tai keinoja millä poistaa masennuksen?
Lääkitystä en halua aloittaa,terapiassa olen käynyt mutta se ei ollut sitä mitä minä toivoin,siis en saanut apua.
Tällä hetkellä minua inhottaa kaikki,työ ei innosta mitään ei huvita tehdä kotona teen vain välttämättömimmän en mitään muuta.

Hei "vsl"

Tämä saattaa tuntua sinusta kurjalta,
mutta OMA ASENNE RATKAISEE.  A I N A .

Liikuntaa, liikuntaa ja ulkoilua.
- kotiin ei saa jäädä märehtimään

Suosittelen lukemaan esim.
Caroline Myss: Toipumisen Taito kirjan

Tästä olen kirjoittanutkin täällä foorumilla.


https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=19960.30


smitten Elämänilo

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 22.01.2008 18:09:10 »

MALJOJEN KUUTONEN – MIELIHYVÄ
Avainsanat: Aurinko Skorpionissa, himo, nautinto, mielihyvä seksuaalisissa suhteissa, rikas seksuaalienergian ja sydänenergian vaihto, tunteiden uusiutuminen

Maljojen Viitosessa kuvattu pettymyksen pelko on voitettu. Ruumis ja sielu ovat puhdistuneet ja ne ovat valmiina nautinnolliseen vuorovaikutukseen rakastetun kanssa.
Lootus puhkeaa kukkaan hehkuen herännyttä elinvoimaa kuvaavia keltaoransseja värejä. Maljat on tehty kuparista, sisäistä parantumista symboloivasta metallista. Käärmeet kuvaavat seksin luonnollisen kokemisen aikaansaamia muutoksia. Ylitsevuotavat tunteet virtaavat kukinnoista maljoihin, joiden jalat on tehty harvinaisista ja arvokkaista hedelmistä.
Tämä kortti kutsuu sinua antautumaan tunteittesi rikkaudelle. Saatat kokea sen hyppynä veteen. Se on kuin jännittynyttä odotusta siitä, että tiedät sukeltavasi syvälle. Tiedät häviäväsi, päästäväsi irti jostain. Kun nouset jälleen pintaan, olet vahvistunut ja virkistynyt. Tapahtuu kuoleminen ja uudelleensyntyminen. Riskin ottamisessa on tuloksena syvällinen tunne-elämän puhdistuminen ja uusiutuminen.
Päätelmä: Nauti nyt kaikesta, mitä elämä sinulle antaa. Se on paras tapa osittaa kiitollisuuttasi
Kysymys: Pidätkö kiinni vanhoista uskomuksista, jotka estävät sinua nauttimasta mielihyvän tunteesta?
Ehdotus: Nauti omien tunteittesi yltäkylläisyydestä ja jaa ne kumppanisi kanssa
Vahvistus: Olen nyt valmis kohtaamaan kumppanin, jonka kanssa voin kaikilla tasoilla jakaa rakkauden ilot.

Tuollainen tarotkortti nousi sinulle, kun kysyin mikä auttaisi masennukseesi. Halusin nostaa sinulle ihan ilmaisen kortin, niin ei tartte miehen kitsastelun takia jäädä ilman selvänäköistä vastausta! Grin

Elämästäsi on kadonnut nautinto. Kortin vastaus on, että saadaksesi nautintoa sinun on osattava etsiä sitä. Hae sitä tietoisesti, tee asioita joista nautit. Luovu vanhoista ajatus-,toiminta- ja käsitysmalleista jotka eivät salli sinun kokea iloa. Nauttia voi vaikka paskaisen vessan kuuraamisesta, jos vain asenne on oikea! Grin Suurin osa elämän koettelemuksista on loppujen lopuksi meillä ihan vaan korvien välissä, juuri sen hankalan asenteen vuoksi. Positiivisuutta elämään! Se on klishee, mutta erittäin toimiva sellainen.
Toisekseen kortti neuvoo keskittymään asioihin, joista nautit. Ota röyhkeästi aikaa itsellesi, omalle hyvinvoinnillesi ja nautinnollesi. Se ei ole todellisuudessa pois keneltäkään tässä tilanteessa. Jos tuo oman mielihyvän löytäminen vaatii uhrauksia nykyisessä tilanteessasi esim. parisuhteen osalta (suhde uuteen uskoon tai loppuun), tee se. Kortti voisi siis vihjata, että ukko ulos/sinä omille teillesi, jotta saat itsesi taas tasapainoon. Kortin avainsanojen on toteuduttava puolin ja toisin, jotta parisuhde kukoistaisi ja kumpikin voisi siinä hyvin. Parisuhteenne alueella tuntuu tökkivän aikalailla, kun kortin avainsanoihin kuuluvat noin vahvasti yleensä parisuhteeseen käsitettävät asiat, kuten seksuaalienergia ja tunteiden rikkaus. Yksi asia vaikuttaa toiseen ja pian lumipalloefektin tavoin sinulla on positiivinen ja ihana elämä. Samallalailla lumipalloefektinä tämä nykyinenkin inhottava tilanne on rakentunut, hiljalleen vuosien saatossa. Samalla lailla se myös korjataan - hiljaa kaikessa rauhassa, päättäväisyydellä ja tietoisella asenntoitumisella positiivisuuteen.

Suosittelen sinulle ERITTÄIN, ERITTÄIN suurellä lämmöllä Wayne W. Dyerin kirjoja, esim. "Vaikuta Kohtaloosi" ja "Sinäkö ihmeidentekijä?" Ne ovat simppeleitä kirjoja, joiden metodit toimivat. Kirjojen positiivinen energia suorastaan ahmaisee mukaansa!
« Viimeksi muokattu: 22.01.2008 18:11:03 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #3 : 22.01.2008 20:18:18 »

Wayne W. Dyerin kirjoja minäkin nuorena ahmien luin JA! sainkin totisesti uutta potkua elämään  Kiss angel smitten

Aloitin kirjalla "Hyväksy Itsesi - Uskalla Elää"  smiley6600
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 23.01.2008 14:46:59 »

Minäkin liputan Wayne W. Dyerin kirjojen puolesta. Ne tosin ovat joillekin liian "amerikkalaistyylisiä", mutta kannattaa silti suhtautua avoimesti. Smiley

Ahdistus on aina merkki siitä, että tarvitaan muutosta. Anna siis muutoksen tulla, pidä mielesi mahdollisuuksille avoinna, koska niitä on enemmän kuin luuletkaan. Ahdistushan on toisaalta myös hyvä juttu, sitä nimittäin tarvitaan riittävä määrä, että saa aikaiseksi tehdä tarvittavat toimenpiteet jotta elämä uudistuisi. Muutenhan sitä vain lilluisi paikoillaan ikuisesti.

Jos työ tuntuu tylsältä, sinusta on aivan varmasti haastavampaankin hommaan. Ehkä kannattaisi aloittaa siitä? Silmät ja korvat auki uusille työpaikoille ja tienaamasi rahathan ovat sitten itse ansaitsemiasi rahoja, voit siis käyttää ne mihin itse haluat.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #5 : 23.01.2008 15:35:41 »

hmm.. teetkö kotitöitä? Tuo vihjaus, että rahat ovat miehesi taskussa antaa ymmärtää että olet kotirouva  Smiley Ei sillä että se huonoa olisi, mutta kyllä se niin on että yhteinen huusholli, yhteiset tulot ja menot... tuumaan vaan  :Smiley
Monta kertaa muutos lähtee ns.hypystä tuntemattomaan, jolloin on vain luotettava omaan intuitioon asian oikeellisuudesta ja hyvää tekevyydestä. Se päätös on vaikein  Wink Perheesi hyvinvointi on suurelta osaltaan kiinni sinun hyvinvoinnistasi, älä siis aliarvoi tarpeitasi. Toki tuo esille tullut asenne ratkaisee on merkityksellinen, koska oikeasti ei se työ itse tuo arvostusta tai hyvää mieltä. Ne antaa työlle sinä ja muut  angel
Hyvät elämäntavat ovat myös yksi tärkeä asia muistaa, jos huono fiilis väijyy nurkalla. Nuku, ulkoile, syö hyvin ja jätä kaikki roskaruoka, makeiset, alkoholi yms. pois. Ne yleensä tuovat vain hetken helpotuksen ja sen hälvennettyä voi olla olo vielä pahempi  Sad Jos sinusta tuntuu, ettei sinua tai tekemääsi työtä arvosteta tai kehuta, tee itse se  smitten Muista katsoessa peiliin, älä huokaisen lyhistyen vaan huokaisen häikäistyen... "että olen kova muija, kun tein sen ja sen nje...", "jestas kun hyvä lyyli tuolla peilissä on" nje. Kuulostaa tyhmältä, mutta kuka kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse?  police
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #6 : 23.01.2008 18:23:29 »

Masennusta ei voi pyyhkäistä pois sormia napsauttamalla, mutta sitä voi oppia katsomaan positiivisesta näkökulmasta. Se nimitääin laittaa etsimään valoa eli elämää ja iloa. Opettele bongailemaan ihan pieniä juttuja, jotka saavat sinut hymyilemään. Onko naapurilla hassun näköinen koira? Onko siskosi kissa ehdottomasti tiikerin näköinen? Onko kukkasi kasvanut harvinaisen hyvin? Onko sää aivan ihana pikku kävelylenkkiä varten? Lähtisikö mies/ystävä/koira mukaan?

Ryhdy metsästämään asioita, tilanteita, värejä, toimintoja tai ihan mitä tahansa mikä saa sinut vaikka muutamaksi sekunniksi oikein hyvälle tuulelle. Samalla opit mitkä ovat sinun juttujasi ja voit lisätä niitä asioita elämääsi kunnes koko elämäsi lopulta on täynnä mukavia juttuja. Aikaa tämä menetelmä vaatii, mutta lopputulos on hyvä.  Smiley
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #7 : 24.01.2008 00:45:56 »

Mäkin suosittlen ulkoilua ja vaikka kissan ottamista.
Kissat auttavat minulla masennukseen ja saavat sängystä ylös  Grin
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #8 : 24.01.2008 00:58:44 »

Mäkin suosittlen ulkoilua ja vaikka kissan ottamista.
Kissat auttavat minulla masennukseen ja saavat sängystä ylös  Grin

Hei "love and peace"

Eläin on tosiaankin hyvä terapeutti

Minulla on oma terapeuttini täällä kotosalla
- ollut jo 3 1/2 vuoden ajan

Ilman Timmy-kissaani minulla olisi
vähemmän elämäniloa
- olemme erottamattomat ystävykset



smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
pagan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #9 : 25.01.2008 03:26:11 »

Itse selvisin masennuksesta, joka kesti n. 3,5 vuotta, ja olen edelleen sairaslomalla, vielä puoli vuotta eteenpäin, niin ilman lääkkeitä, ja sama kokemus, että terapiasta ei juurikaan hyötyä, vaikka ajattelin, että käydään nyt, että ei kait siitä haittaakaan ole, ja joutuipahan pari kertaa kuukaudessa kampaamaan tukkansa ja laittamaan siistimmät vaatteet, kun joutui lähtemään "ihmisten ilmoille".

Itse sen kaiken työn vain joutuu tekemään, ja todellakin alkuun pääseen kun painuu kirjastoon ja lainaa kaikki kirjat, joissa kerrotaan miten löytää itsensä, ja tunteensa, ja sisäisen lapsensa ja ties mitä... Ja Tommy Hellstenin kirjat ovat lohdullisia, kun makaa ja rypee siellä epätoivon syövereissä. Ja niistä kyllä löytyy ne kohdat, jotka "kolahtaa".

Vakava masennus ei todellakaan mene ohi millään "ajattele positiivisesti" ja "tee kivoja asioita" tyylillä. Se vaatii verta, hikeä ja kyyneleitä.  Mutta on se sen arvoista, ja kun joku asia aukeaa, niin se helpotus tulee välittömästi.

Niin ja eräs kirja, joka saattaa herättää miettimään, että mikä on oma suhde muihin ihmisiin, niin on Valtavaaran:  Kiltteydestä kipeät.

Käythän kertomassa, että miten edistyt, ja mitä kaikkea löydät matkalla itseesi?   Smiley
Koska itsellä tämä tuskallinen tila johtui siitä, että en ollut enää missään yhteydessä sisimpääni, tunteisiini, mihinkään mikä oli sitä aitoa, omaa itseäni. Se on hyvin pelottava olotila. Mutta se on onneksi vain valheiden luoma illuusio.

Paljon rohkeutta ja voimia   smitten
tallennettu

"Suojelemme vain sitä, mitä rakastamme.
Rakastamme vain sitä, minkä ymmärrämme.
Ymmärrämme vain sen, mitä meille opetetaan."
                         Robert Dione, luonnonsuojelija
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #10 : 25.01.2008 11:37:45 »

Ja Tommy Hellstenin kirjat ovat lohdullisia, kun makaa ja rypee siellä epätoivon syövereissä. Ja niistä kyllä löytyy ne kohdat, jotka "kolahtaa".

Olen myös kuullut näitä kehuttavan ja nimenomaan masennusdiagnoosin saaneen ihmisen suusta. Ja ihan totta puhut, että itsehän sen työn joutuu tekemään, ei auta "onnellisuuspillerit". Toki lääkitystäkin vakavammissa tapauksissa tarvitaan ns. kainalosauvaksi, ei sitä varmaan käy kiistäminen, mutta uskon että ihmisen omakin nuppi pystyy tuottamaan tarvittavat aineet, kun sitä saadaan oikealla tavalla stimuloitua.

Mikäli masennuksen yhtään epäilee liittyvän alkoholinkäyttöön (ja hyvin usein se ainakin täällä Suomessa liittyy), suosittelen lämpimästi lukemaan myös ajatuksia herättävän Juhani Seppäsen kirjan Selvästi juovuksissa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
vsl
Vieras
« Vastaus #11 : 25.01.2008 12:19:36 »

Paljon kiitoksia Teille kaikille ihanista ja kannustavista kirjeistä.
Työ asiaan voin sanoa että olen siistijä,työni on todella yksi toikkoista mutta työpaikan vaihdos on "ihan ovella"! :laugh:Puhuimme tai minä puhuin ja mieheni kuunteli,kerroin kuinka huonosti minä jakselen ja mitkä asiat ottaa kupoliin.Tässä mennään nyt päivä kerrallaan ja nautitaan hyvästä huomenesta.
Nämä Teiltä saadut kirja vinkit olen ottanut todella ilolla vastaan  Smiley Kiitos paljon että on noin ihania täysin minulle tuntemattomia ihmisiä auttamassa ja tukemassa,kiitos. smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #12 : 25.01.2008 14:26:55 »

Hienoa, vsl! Siitä se lähtee pikkuhiljaa. smitten
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: