Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: millä aloittaa opettelun?  (Luettu 5530 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
anders84
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« : 08.01.2006 20:13:52 »

Heippa!
Olen ollut aina kiinostunut astrologiasta. Haluaisin opetella enemmän tulkitsemaan syntymäkarttoja ja planeettojen vaikutuksia. Millä te muut olette aloittaneet tämän harrastuksen?
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #1 : 08.01.2006 20:31:21 »

Hei!

Minä vasta-alkaja myöskin, ja aivan totaalisen ihastunut tähän loogiseen harrastukseen  smitten.

Suosittelisin alkajaisiksi tutustumaan astrologiseen perussanastoon parin yksinkertaisen, suomenkielisen kirjan avulla, esimerkiksi Tuikku Ljungbergin "Opi astrologiaa" on selkeä perustietopaketti. Markku Mannisen "Astrologia - Horoskoopin tulkinnan perusteita" on hyvä, tosin sitä ei varmaan löydy enää kuin kirjastosta (vuodelta -87). Näiden jälkeen voisi tutustua vaikka Raimo Nikulan teoksiin ja Juhani Nummelan "Astrologian käsikirja":an.

Kirjoista opiskelun rinnalla kannattaa kuljettaa esimerkkikarttaa, esimerkiksi omaa (tai jonkun muun) syntymäkarttaa, konkreettisen esimerkin kautta on hyvä hahmottaa erilaisia astrologian perusasioita. Ilmaiseksi selkeitä ja helposti tulostettavia syntymäkarttoja voi tehdä esimerkiksi osoitteessa astro.com.

Netistä löytyy monia astrologiasivustoja, tiedon paljous on suorastaan pökerryttävää!

Mukavia hetkiä mielenkiintoisen aiheen parissa  Smiley

PS. Ja näiltä sivuilta saa innostuneilta hyvin paljon sellaista tietoa, minkä kaivamiseen muuten menisi ikuisuuksia. Rohkeasti kysymään vain  Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #2 : 09.01.2006 13:38:44 »

Juu kysymällä minäkin olen oppinut paljon  Smiley Täällä on paljon tietäjiä jotka osaavat kertoa aiheesta paljonkin.
tallennettu
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #3 : 09.01.2006 20:23:53 »

Niin ja ainahan voi osallistua erilaisille kursseille  Smiley
Itse kävin jokin aika sitten Juhani Nummelan astrologian peruskurssin, se oli tosi hyvä ja mielenkiintoinen ja hauska!
Ja piakkoin on sitten jatkokurssi, jossa perehdytään mm. aspekteihin..
Ja paljon muitakin kursseja on näin keväällä esim. työväenopistoissa.

Mutta varo vain... Annoin pikkusormen, se vei koko käden  Cheesy pätee ainakin mulla, olen ihan koukussa astrologiaan ja nälkä oppia uutta ja lisää kokoajan on ihan mahdoton ja kaverit pitää vähän kahjona  Grin . Jännä muuten, että pari ystävää ei ole suostunut antamaan syntymäkellonaikaansa mulle ollenkaan  Sad
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
anders84
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #4 : 09.01.2006 21:21:42 »

kiitos teille paljon!!!
ihana huomata kuinka kaikki on positiivisia ja auttavaisia ihmisiä, kun tuntuu että sellaiset ihmiset ovat poissa tämän maailman menosta tai ainakin niitä on hyvin vähän. kiitos teille!

osaako kukaan sano miltä allaoleva vaikuttaa?

 kalat
 askendentti neitsyt
 keskitaivas kaksoset
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 10.01.2006 12:27:43 »

Täytynee myös mainita ihan erikseen näitä foorumin astromestareita, kiitokset heille; May, Ajatus, Lilli tulevat ekana mieleen, myös muitakin ihania kirjoittelijoita on. Vanhalta foorumilta mieleeni muistui Pikkulintu, missä lienee nykyisin?

Hei Mailis, sattui tämä kommenttisi silmiin kun kahlasin uusia viestejä ja täytyy kyllä kiittää omasta puolestani kovasti noista kehuista, lämmittivät mieltä. Smiley Tosin en miksikään mestariksi itseäni vielä näillä tiedoilla kutsuisi, kaukana siitä! Mielestäni vielä suurempia eksperttejä kun löytyy esim. Yahoon Linnunrata-keskusteluryhmästä ja heihin verrattuna olen vielä kovastikin lapsenkengissä. Mukavaa kuitenkin, jos jollekin on näistäkin tiedoista ollut apua ja hyötyä. smitten Toisaalta on kuitenkin aina se oma lehmä ojassa siinä mielessä, että ilman vastavuoroisuutta tuskin täällä itsekään viihtyisin. Olen tällä ja kahdella aiemmalla foorumilla oppinut todella paljon ja siitä kiitos kaikille pieniäkin tiedonmurusia jakaneille.

Vanhan foorumin pikkulintu on tällä uudella foorumilla Aniara, yksi moderaattoreista. Hän ei tällä hetkellä paljoa ehdi foorumille muista kiireistä johtuen, mutta kirjoittelee taas varmasti enemmän, kun aikaa jää.

Anders84, astrologia on hieno harrastus, koska siinä on mahdollista kehittyä ja erikoistua hyvinkin pitkälle, eli haastetta riittää jos sitä haluaa. Ei siis kannata alussakaan hotkia liikaa, ettei tule ähky! Tälläkin foorumilla liikutaan joskus aika syvällisissä aiheissa, mutta niitä ei kannata säikähtää. Kartasta saa kuitenkin jo hyvän yleiskuvan pelkästään tarkastelemalla aurinko-, kuu- ja nousumerkkiä. Merkkikuvausten lisäksi vielä kun sisäistää planeettojen ja huoneiden symboliikan, niin siinä on jo kunnon perusta jatkoa varten.

Joskus tuntuu, että aloittelijat eivät ehkä uskalla kysyäkään paljoa ihan perusasioista, koska meitä jo hieman edistyneempiä on aika suuri joukko täällä äänessä. Rohkeasti kuitenkin vaan kysymään, aina asia on jollekin uusi ja helpompi on vastatakin, mitä yksinkertaisempi on kysymys. Smiley

Kalat on ilmeisesti aurinkomerkkisi? Aurinko kuvaa minuuttamme, sitä perusenergiaa ja laatua jota persoonamme edustaa. Kalana olet herkkä ympäristön vaikutteille ja avoin asioille, jotka eivät ole järjellä selitettävissä. Asc tarkoittaa nousevaa merkkiä (askendentti) ja se edustaa tavallaan rooliamme tässä elämässä, sitä mikä usein näkyy muille ensivaikutelmana. Neitsyt-nousu tuo Kalalle käytännöllisyyttä, mutta myös kriittisyyttä ja teet todennäköisesti huolella kaiken mihin ryhdyt. MC on kartan korkein kohta ja kuvaa ihmisen näkyvyyttä julkisesti, myös työroolia ja ammattia. MC Kaksosissa sopisi ihmiselle, jonka julkinen kuva on puhelias ja vilkas ja joka ehkä toimii paljon viestintää ja liikkuvuutta vaativassa ammatissa. Kaksoset voisi symboloida myös kahta työtä tai useasti vaihtuvia työpaikkoja.

Tässä hyvin lyhyt kuvaus, lisätietoa löytyy paljon, kun tutkailet vaikkapa tuolta ylävalikosta löytyvää tietopakettia ja Oma astro -osiota. Hauskaa tutustumista astrologiamaailmaan! Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: