Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huomaatko mihin olet sopeutunut?  (Luettu 12049 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« : 16.01.2008 18:55:43 »

Katselin ilmastonmuutoksesta käsittelevää uusintaa ja siinä huomatettiin, kuinka sopeutuminen on niin hidas prosessi ettei sitä ajatella, toimitaan vaan.
Haasteltava sanoi em. itse ostaneensa rullasukset, koska lunta on nykyään niin vähän aikaa  Wink
Myös urheiluvälineteollisuus on huomannut tämän ja satsaa nykyään ympärivuoden harrastevälineisiin, kuin perinteisiin talviurheiluvälineisiin. Onko luistelu ja hiihto katoavaa kansanperinnettä? Ja hetkenpäästä koulusta tulee lappu "rullahiihto alkaa ensi viikolla"  Smiley
Aloin pohtimaan... niin, mitä sopeutumia tässä nyt sitten on tullut tehtyä?
Ensimmäisenä nousivat mieleen nuo talvivaatetus... en ole nuorimmaiselle ostanut yhtään pakkasvaatteita, vaan vedenkestäviä asusteita kengistä lähtien.
Samoin omat vaatteet ovat sopeutuneet nimenomaan tuohon talven märkyyteen  Wink
Mitä muita pikkuhiljaa soputumista voi löytää? Ja huomaako sitä?
tallennettu
Vuffi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


+ > -


Profiili
« Vastaus #1 : 16.01.2008 20:55:13 »

Mä ehdin onneksi käymään KERRAN hiihtämässä tälle talvelle tossa parisen viikkoa sitten kun sattui olemaan juuri sen verran lunta että pääsi monottelemaan. Suksetkin oli lainatut eli ei omat  Cheesy  Saapas nähdä miten tuon lämpenemisen kanssa käy ja kuinka nopeaa se on  Shocked
tallennettu

rapuaurinko , askendenttimerkurius , venus
 leijona : kuu
 skorpioni : jupiter
 vaakamars , saturnus , pluto
 :
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #2 : 16.01.2008 21:02:37 »

Hiukan ohi aiheen ja vähättelemättä ilmaston lämpenemisen muutoksia;
70-luvulla on myös ollut tällainen lumeton, jäätön talvi.
Eräs henkilö minulle juuri viikko sitten siitä puhui, kun muisteli, miten sinä talvena ei päässyt jäälle "madekoukkuja laskemaan".
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #3 : 17.01.2008 13:41:54 »

Juu, väliaikaisista muutoksista lähinnä kait lämpenemisessä on kysymyskin ja näihin hitaisiin muutoksiin ihmiset sopeutuvat yllättävän hyvin ja miettimättä  Smiley
Suuremmaksi ongelmaksi tutkija näki, täälläkin esillä olleen Golf virran heikkenemisen tai sammumisen, mutta vasta vuonna 2080 aikoihin  Huh  Ja tuosta hän tykkäsi, että ne muutokset tulevat olemaan nopeita ja tramaattisia. Hän kuitenkin uskoi, että Pohjoismaalaiset ovat kaikenkaikkiaan paremmalla pohjalla tässäkin muutoksessa, muihin Eurooppalaisiin verrattuna  Smiley

Mutta jos jatkan listaa mihin olen sopeutunut, voisin pistää em. en pysty nukkumaan, jos joku ei kuorsaa vieressä  2funny sinkkuna tuo oli nimenomaan toistepäin  2funny
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #4 : 17.01.2008 17:57:02 »


Mie oon sopeutunut oikein hyvin siihen, ettei ole enää talvea. En ole talvi-ihminen, inhoan kylmää.
Joskaan ei tämäkään ole hauskaa, kun on aamusta iltaan yhtä pimeää, vettä sataa ja kuraa on joka paikka täynnä  Angry

Myös yksinoloon olen sopeutunut mainiosti  Smiley Samoin siihen, ettei juuri koskaan ole ylimääräistä rahaa  Grin Kaikkeen tottuu pikkuhiljalleen!
Siihenkin, etten saa kasvatettua koskaan pitkiä hiuksia kun aina menee hermot jossakin vaiheessa...Onneksi on nykyään kaikenmoisia irtohiusjuttuja  Cheesy

Juu, siihenpä olisi varmaan nyt vaikea sopeutua, että joku kuorsaa vieressä, joutaa ulkoruokintaan kuorsaajat  2funny



tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 18.01.2008 13:56:50 »

Minullekin tuli tuosta Jaspiksen aloituksesta mieleen ensimmäisenä talvivaatetus ja sen muuttuminen ajan saatossa. Pienenä pidin (ja äitikin piti) talvisin joskus huopikkaita. Eipä ole paljon sellaisille ainakaan tänä talvena käyttöä ollut, ei täällä Etelä-Suomessa eikä kotiseudulla... :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6 : 20.01.2008 12:39:14 »

Tulipa vain mieleen... 10v. sitten nauroimme juppikansalle joka kulki tiiliskivi korvalla ja toista isompaa kantohihnassa olkapäällä. Nyt kaikilla on taskussaan sama kapinen, mutta onneksi pienempi  Wink
Olen sopeutunut siis olemaan aina tavoitettavissa ja oletan myös muiden olevan, koska elämä on muuttunut niin että eilen sovitut asiat heittää härän pyllyä koska vaan ja silloin täytyy saada toinen kiinni  idiot2
Mikä on muuttunut ja miksi? Kenen iloksi?
Samoin kun asioit virastoissa, puhelimella se tulee hoitaa  Sad Jos marssit tiskin taaksen ja kohteliasti pyydät apua, saatat saada mutta myös nyreän huomautuksen, kuinka ensin täytyy soittaa  Undecided
Olen sopeutunut kommunikaatioteknologian orjaksi  Huh Cool Grin
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 21.01.2008 14:08:59 »

Ajatelkaas, minkälaiseen ruokavaliomuutokseen tässä viimeisten kymmenien vuosien aikana elimistömme on sopeutunut...vai onko? Ainakin on joutunut kovasti yrittämään.

Teollisesti tuotettua, käsiteltyä einesruokaa, marinoituja lihasuikaleita, kärsineitä broilereita ja stressikanojen munia, valkoista vehnäjauhoa ja sokeria...ja tämän päälle "eurooppalaistunut" juomatapa, eli viikonloppuolusien ja -drinksujen päälle vielä ruokaviinit.

Ei ihme, jos suolisto sanoo tässä kohden stop.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
mondo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 123



Profiili
« Vastaus #8 : 22.01.2008 08:48:11 »

Joissakin asioissa olen sopeutunut 'kertakäyttöelämään'. Pikkuhiljaa kaikilla on kaikkea paljon ja mitään ei edes valmisteta kestämään. Välillä mietin uskallanko laittaa uutta vaatetta pesukoneeseen ollenkaan. On ollut vähän pakko sopeutua, että varsin ihmeelliset laitteetkin uusitaan muutaman vuoden välein. Moni asia on jo ostaessa vanhentunut. Toinen on ehkä asiointikulttuurin muutos. On olemassa jo paljon ihmisiä, jotka haluavat hankkia kaiken ruutuun näpyttämällä. Se menestyy, joka osaa tarjota kaiken ovelle tuotuna yhtä nappia painamalla.
 mars skorpioni tekee kyllä sen, että itsekin helposti heitän huonon seinään ja olen kärsimätön, että tykkään minäkin siitä toimivien nettisivujen tekijästä. Mutta kokonaisuutena on tullut sopeuduttua ehkä vähän liikaa. Monta päivää menee, ettei näitä enää edes kyseenalaista.
Ilmastonmuutokseen talvien suhteen olen minäkin sopeutunut mielelläni. Suksia ja luistimia en ole kaivannut vuosiin.
tallennettu

askendentti mars neptunus skorpioni
 kuu pluto uranus aurinko neitsyt
 merkurius leijona  Dc harka  Ic oinas  Mc venus vaaka   chiron kalat
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #9 : 22.01.2008 11:39:35 »

Ajatus -sait kylmät väreet kulkemaan ihoani pitkin  buck2 niin totta ja niin totaali karua  Sad Kun oikein miettii tuota ruokapuolta...
Eikös ne Intiaanit (jotkut) ole ennustaneet, että valkoinen mies kuolee nälkään täyden ruokalautasen eteen  Smiley
mondo -samoilla linjoilla meinasi täällä kärventyä isännältä sulake päästä, kun 4v. vanha tv sanoi itsensä irti  tickedoff Käsittämätöntä kuinka vielä jonkin aika laatu tarkoitti kestävää. Nyt sana laatu on monasti muoti ja tarkoittaa juuri ja juuri sesongin yli kestävää tuotettä.

Oletteko sopeutuneet tulevaan kesään? Ne ovat nykyään suht pistävän kuumia olleet niinä päivinä kun aurinko hivelee maamme pintaa  :Smiley Muistan itse vielä 10v sitten kuinka suojakerroin 15 oli suuri ja minulle naurettiin  Grin nyt vetelen pintaan suojakerroin 50, että saavutan saman ajan ja kestävyyden auringossa olo ajalle  crazy2
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #10 : 22.01.2008 15:58:08 »

Eikös ne Intiaanit (jotkut) ole ennustaneet, että valkoinen mies kuolee nälkään täyden ruokalautasen eteen  Smiley

No tätä en kyllä ihmettelisi..."ruokaa" on tarjolla pilvin pimein, mutta varsinaista ravintoa siinä ei välttämättä ole nimeksikään. Sad

Olen viime vuosina alkanut kiinnittää huomiota siihen, mitä sitä oikein suustaan sisään laittaa. Olisiko tuo Saturnuksen paluu 6. huoneessani antanut sille aikanaan kipinää...
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
mondo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 123



Profiili
« Vastaus #11 : 22.01.2008 20:25:44 »

Juu. Mulla oli lapsuudessa kaveri, jonka isä oli tv-korjaaja. Olen sopeutunut. Onko koko ammattia enää olemassakaan. Aurinko on polttavampaa. Myönnän. On täytynyt sopeutua vetäytymään jopa varjoon välillä ja jotain on oltava päässä. Ei ennen mitään.
Huomasin juuri, että olen saanut etuoikeuden sopeutua helppoon perhe-elämään. Miehen ja naisen rooli on muuttunut aika paljon ja tyrkyllä oli aluksi kaikenlaista. Yli parikymmentä vuotta takana nautintoa, jossa molemmat on tehneet kaikkea ristiin ja pystyy yksin hoitamaan tarvittaessa koko 'butiikin'. Onhan tietty olosuhteet ja välineetkin parantuneet paljon lapsuuteni ajoista.
tallennettu

askendentti mars neptunus skorpioni
 kuu pluto uranus aurinko neitsyt
 merkurius leijona  Dc harka  Ic oinas  Mc venus vaaka   chiron kalat
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #12 : 23.01.2008 19:57:37 »

Eikös ne Intiaanit (jotkut) ole ennustaneet, että valkoinen mies kuolee nälkään täyden ruokalautasen eteen  Smiley

No tätä en kyllä ihmettelisi..."ruokaa" on tarjolla pilvin pimein, mutta varsinaista ravintoa siinä ei välttämättä ole nimeksikään. Sad


Niinpä.
Toisaalta, jos kaikki ihmiset (teollistuneissa maissa, siis vauraissa) päättäisivät syödä hyvää ravitsevaa ruokaa, maailmassa ei riittäisi ravintoa pitkään. Siksipä luulen, että säilytetään mieluummin vallitseva käsitys siitä mikä on hyväksi sen sijaan, että kannustettaisiin oikeammalle linjalle.  Tongue
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #13 : 24.01.2008 10:13:52 »

Mutta eikös myös monesti ole ollut juttua siitä, että jos ihmiset siirtyisivät kasvislinjalle, riittäisi sitä hyvää ja ravitsevaa ruokaa useammalle? Liharuuan (teho)tuotantohan vie paljon resursseja, kuluttaa energiaa ja vaikuttaa myös uusimpien tutkimusten mukaan ympäristöönkin suhteessa enemmän kuin on ehkä luultu.

Kurkatkaa vaikka tämä Turun Sanomien juttu. Lainaus siitä tutkija Juha-Matti Katajajuuren suusta: "-On selvää, että eläinpohjainen ravinto aiheuttaa enemmän päästöjä kuin kasvipohjainen. Pelloilla viljelty ravinto ja eläinrehut rehevöittävät vesistöjä, kun pelloilta valuu ravinteita."

Vallitsevaa käsitystä halutaan varmasti säilyttää senkin takia, että lihatuotanto ja etenkin tuotteiden jalostus on nykyisin iso bisnes. Rahasyistähän turkistarhaustakaan ei ole saatu maailmasta kitkettyä. Sad
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #14 : 24.01.2008 12:22:36 »

... ja eikös ravitsevaa luomuruokaa tarvitse vähemmän kuin tehopullaa, koska elimistö kokee itsensä ravituksi saadessaan sitä ravitsevaa ruokaa. Sipsien ja hampurilaispullasämpylän jälkeen on jo kohta uudestaan 'nälkä'. Ei muuta kuin pellot luomulle ja maailma pelastuu..... Kiss

Juu  .. ilmastonmuutos... eilen illalla vanhempainillassa kerrottiin, että hiihtoretken sijasta voi oppilaat kernaasti lähteä liikkeellä myöskin lumikengillä, ei silloin kun minä olin nuori...  Wink
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: