Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Egon hyödyllisyydestä  (Luettu 39108 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« : 06.01.2006 22:39:02 »

Elämme ihmiselämää, ajassa ja paikassa, ihmisruumiissa. Ego/mieli palvelee hyvin tarkoitustaan niin kauan kuin on tarpeen. Evoluutiomme ei ole vielä edennyt siihen pisteeseen, ettemme tarvitsisi tuota suojelevaa rajaa.

Minä en halua olla vielä rajaton. Palvelen tarkoitustani paremmin pysymällä maan pinnalla ja arkitodellisuudessa.

Minua kyllästyttää tämä jatkuva peilaaminen. Varmaan monia muitakin.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Ivan
Vieras
« Vastaus #1 : 06.01.2006 22:39:47 »

Mä olen rajaton enkä peilaa.
 police
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 06.01.2006 22:41:56 »

Kaikkihan me ollaan
Kaikkialla ja ei missään.
Rajallisia ja rajattomia.
Ei silti kannata takertua kumpakaan ajatukseen.
Tai... järkevät jättää sen tekemättä...

Kolikolla on kääntöpuolensa.
Paitsi ellei sitten ole "valheellinen" eli väärennetty  Wink

Kohta... aivan... kohta...
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 06.01.2006 22:44:19 »

Mä olen rajaton enkä peilaa.
 police

Toihan peilaaminenhan on vähän Diivojen
hommaa...
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Itse
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #4 : 06.01.2006 23:11:16 »

Jos tämä kyllästyttää, niin ei täällä tarvi olla... voi tehdä muutakin.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 06.01.2006 23:13:03 »

Jos tämä kyllästyttää, niin ei täällä tarvi olla... voi tehdä muutakin.

Ihan totta Sherlock?
Fiksut pärjää
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #6 : 06.01.2006 23:16:51 »

Pallaskissan kanssa olen samaa mieltä siitä, että kun olemme fyysisessä maailmassa meidän tulisi myös kunnioittaa sitä omalla tavallamme. Ego palvelee ruumista ja pitää yllä esimerkiksi ruumiintoimintoja, viettejä ja vaistoja. Ne kuuluvat osaksi fyysistä elämää ja maailmaa, mutta minusta ehkä tärkeämpää on nousta egon hallitsijaksi kuin poistaa se kokonaan tai antaa egon villitä meitä täysin. Intuitio tasapainottaa egoa ja päin vastoin. Ei kielletä egon olemassaoloa, mutta ei anneta sen myöskään nousta valtaan. Muutenhan eläisimme täällä kuin siat pellossa!  Cheesy

"Ole maailmassa, älä maailmasta"
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #7 : 06.01.2006 23:21:24 »

On se hyvä että sillä sentäs jotain tekee, mulla on niin suurikin. Grin
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #8 : 06.01.2006 23:23:03 »

Kuvittelenko minä vain, vaan onko täällä tänään jotenkin keskimäärästä levottomampia ja kireempiä ihmisiä?
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 06.01.2006 23:30:11 »

Sinun egosi heijastaa omaa kuvaasi meidän kautta
itsestäsi. Taas peilistäsi.


Kaluttu luu?
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #10 : 06.01.2006 23:31:23 »

Minä olenkin ihan pirun levoton. Leposykkeen mittasin äsken, 105 lyöntiä minuutissa!
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #11 : 07.01.2006 00:02:34 »

Ihan hyvä aihe tasapainottaa tuon egon + ja - puolia ja tarkastella sitä muulta kuin sieltä - puolelta.

Eli ego = minä on + ja - puolet ja jokainen meidän ajatus/toiminta perustuu tuohon kaksinapaisuuteen, eli miten ilmaisemme itseämme ja näemme ympäristön, onko hyvä/paha, lämmin/kylmä, kaunis/ruma jne

Kun olemme nämä ikäänkuin tasapainottaneet itsessämme, voimme alkaa näkemään/tuntemaan laajemmin, eli silloin ei nähdä aina tuo +ja -, vaan kokonaisuuden, neutraalina tunnetilana ja neutraalina aikomuksena, olet siis teflon mutta samalla kun olet teflon, olet harmoniassa, ei suuria ja syviä + tai - tuntemuksia jokaisesta asiasta.

Kyse on vain meidän kasvumme yhtenä osana/matkana, jolloin pyritään pois tuosta MINÄkeskeisyydestä (itsekkäät ja oman navan toiminta) ja eheytetään itseämme, eli kaikki ne "varjot" jota emme ole kohdanneet ja jotka vaikuttavat meissä alitajuisesti tai tietoisesti.

Varjo voidaan nimittää egoksi, joskin tämä koko aihe on niin laaja että kannattaa googlettaa ja syventyä siihen, jos on kiinnostusta.

Ego ja peili on osa kokonaisuutta mutta ihan hyvä työvälinen, jokainen sitten käyttää sitä miten tahtoo ja millä lailla parhaaksi kokee ja näkee.

Itse koen egon mahdollistavan minua kasvamaan ja toteuttamaan mitä nyt sitten kullakin hetkellä tarvitsen tai haluan, nuo halut/pelot jne on yksi egon - puolista.

Toinen ns + egossa on se että haluan saavuttaa jonkun päämäärän -> kosminen tietoisuus tai ajatuksen hallinta, laihduttaminen, ha´rrastukset jne
Silloin se toimii kannustavana tekijänä kohti päämääräni.
Rohkeus on toinen hyvä esimerkki, jos rohkeuden avulla työstän jonkun pelon jne

Ego myöskin mahdollistaa minut hankkimaan niitä kokemuksia/oppeja jota olen tullut kokemaan ja kerämään, mutta jossain vaiheessa meidän kasvussa, olemme ikäänkuin kokenut/tuntenut tuon kaksinapaisuuden kaikki puolet, että on aika jättää se taakse ja laajentaa ymmärrystään ja sielu kehittyy taas askeleen eteenpäin ja alkaa kerämään kokemusta tuosta "olemme yhtä" ja tekee sen jälkeen niitä "tekoja" kaikeutta ajatellen, ei vain mikä sopii parhaiten itselleen vaan mikä palvelee kaikkeutta, tietoisuuden taso laajenee.

Egoon liitetään kaikki kielteiset halut/pelot jotka ohjaavat meidät enemmänkin pois ykseydestä kuin ykseyttä kohti ja sen kokemista ja oppimista, eli ego ei tuolloin ohjaa meidän kasvua, eli kun pelot on voitettu ja kaikki "vanha kuona" on putsattu, olemme eheitä.

Voimme siis paremmin ja olemme terveitä.

Egon kiteytymisestä/kristallisaatiosta on enemmän kirjassa Osho - esoteerista psykologiaa.

Jotta ymmärtäisi miksi haluaa poistaa egon tarvitsee oikeastaan tietää mitä toinen tarkoittaa tällä egolla, käsityksiä ja ilmaisuja on vaikka kuinka paljon.

Sen jälkeen tarvitsee ymmärtää "mihin sillä pyritään", eli mikä on se määränpää jota niin kovasti joku haluaa saavuttaa -> seuraava askel on kosminen tietoisuus.

Kosminen tietoisuus ei ole sama asia kuin lopullinen valaistuminen = nirvana.

Tässä yksi ihan hyödyllinen vinkki ja ihan hyvin nuo ihmisen kasvuvaiheet kerrottu.

http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/Ch1.html

Näin tämän olen käsittänyt  :Smiley
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1563



Profiili
« Vastaus #12 : 07.01.2006 09:37:08 »

On se hyvä että sillä sentäs jotain tekee, mulla on niin suurikin. Grin

Veit sanat suustani  Grin
tallennettu
Itse
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #13 : 07.01.2006 10:12:14 »

Ego saa energiansa kärsimyksestä. Siihen ego ihmisen johtaa koska muuten se kuolee nälkään.

Kasvua on mielekkäämpi tehdä jos tietää mihin suuntaan mennä eikä vain hakuammuntaa harrastaa ja siten yrityksen ja erehdyksen kautta oppia.

Minulle noi yritykset ja erehdykset ainakin riittää. Minä ainakin haluan mieluummin sydämeni johdatusta kuunnella eli omaa todellista itseäni ja välttyä turhilta kärsimyksiltä.  Ihmisen ei tarvitse kasvaakseen kärsiä.  Tämä on ihmisen luoman uskonnon myytti, joka on luotu vallanpitoa varten.
tallennettu
Geisha
Vieras
« Vastaus #14 : 07.01.2006 10:42:35 »

Taas paskaa!!
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: