Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vaihtoehtohoidot  (Luettu 12181 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« : 06.01.2006 12:20:38 »

olisiko kenelläkään neuvoa kuinka saisin selkäni kuntoon on ollut joulusta asti aivan jumissa ei se ole kipeä,mutta sellainen jännittynyt ja kun kävelee niin tuntuu tosi raskaalle selässä ja jalat on tosi raskaat. olen hiihtänyt ,mutta ei auta olen lenkkeillyt ei auta.kävin jäsenkorjaajalla mutta ei siitäkään ollut apua.yleensä ei minun selkä ole kipeä.voiko kaikki menneet yks kas ruveta kummittelemaan selässä niin tunnepuolen jutut,välillä meinaa tulla sellainen paniikkihäiriö joskus ollut nuorempana tuntuu,että jotain on tulossa,mutta ei saa sitä ulos,olen käynyt aika paljon erilaisissa hoidoissa vuodensisällä,voiko ne vaikeat menneisyyden asiat nyt purkautua selkäoireina välillä tulee rytmihäiriöitä kun osais itse jotenkin hoitaa.kun on kokeillut jos jonkinlaista hoitoa eikä aina ole varaa lähteä vieraan hoitoon.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 08.01.2006 12:39:15 »

hei ani

Tunne asiat voi kummitella selässä, mutta ei ne iske sitä lukkoon hetkessä. Monilla ihmisillä meni jouluna selkä jumiin liiasta istumisesta/makaamisesta ristiluun päällä. Ihmiset puhuvat yleisesti selkävaivasta, kun taka kroppaa kolottaa niin olisi kiva tietää mikä kohta sinun selässäsi on kipeänä vain onko koko selkä todellakin lukossa?
Jos jalat tuntuvat raskailta niin epäilen ristiluusi tai SI-nivelten olevan lukossa. Jos kävit jäsenkorjaajalla niin hänen ehkä olisi pitänyt huomata lukkiutuneet nivelesi tai lihakset. Kun kerrot tarkemmin kivun sijainnista niin voin jäsenkorjaajana antaa neuvoja sinulle, sillä epäilen kipvun alkusyyn olevan lantion seudulla, kuten alussa mainitsin. Nykyään olen monia ihmisiä opettanut istumaan oikein, sillä monet istuvat liikaa ristiluun päällä röhnöttäen esim. monen auton penkki on tehty sillain istuttavaksi. Harmi vain tämä huono istunta tyyli lisää selkä ym. vaivoja.

tsemppiä ja jaksamista sinulle.

 angel  angel  angel  angel  angel
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #2 : 08.01.2006 12:54:53 »

Heippa!

Aiheeseen liittyen tuli mieeleni, että olisiko jollakulla antaa vinkkiä juuri ristiselän lukkiutumiseen ja mitä tunnetiloja siihen yleensä liittyy..tai siis on sen takana?
Serkkuni juuri lähetti asiasta kyselyjään minulle ja pyysi venyttely yms ohjeita.
En ole ehtinyt vielä keskittyä asiaan ja nopeana palautteena ensihätään kehoitin vain 'kumartamaan allahia'  Wink Eli toisin sanoen mennä siihen asentoon käsi varret eteen pitkälle ja antaa venyä ristiselän pikkuhiljaa hengitysten myötä..

Jospa täältäkin löytyisi jotain vinkkiä, sen lisäksi, mitä itse tässä vielä yritän kaivella tietojani esiin..
Kiitos!
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 09.01.2006 16:44:40 »

Moikka!

ristiselän lukkiutumiseen syynä on yleensä liika istuminen virheellisessä asennossa ja laiskuus eli vähäinen liikunta selälle. hyvä venyttely on jooga tyyppinen kyykkyliike ja myöskin toinen jalka sivulle suoraksi ja toinen koukkuun ja siinä heijataan ylös alas. Niin johan rupee nivuset ja ristiselkä avautumaan lukituksesta. Eteenpäin venyttämällä pystyy analysoimaan itse missä päin nikamia kireys sijaitsee. Valitettavasti ihmiset puhuu aina ristiselästä, vaikka kipu voi olla jossain muualla seläkärangassa. Jos selkäranka on lukkiutunut niin silloin nikalukon avaus esim. jäsenkorjauksella helpottaa varmasti ja samalla varmaankin aukeaa trauma lukotkin.

Liikettä niveliin sano mummo lumessa.  knuppel2  knuppel2
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 09.01.2006 18:28:05 »

Kiitos!
On olekkaan itse ehtinyt ollenkaan asiaan perehtyä ja välitän kyseiselle henkilölle neuvosi/ohjeesi!
Hän tosiaan taitaa myös kärsiä ylipainosta, eli liikunnan ja ruokavalion suhdekaan ei taida olla kohdallaan. Työtä paahtava yksityisyrittäjä.  Smiley
Eli kiitos vielä Sinulle!
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #5 : 09.01.2006 19:13:18 »

Pelko rahallisesta menestymisestä katsotaan liittyvän alaselän vaivoihin.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Mirjam
Vieras
« Vastaus #6 : 09.01.2006 19:14:39 »

Pelko rahallisesta menestymisestä katsotaan liittyvän alaselän vaivoihin.

Noh..voisiko osuvammin mennä... Smiley Kiitos!
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #7 : 10.01.2006 11:08:38 »

Moikka Salomi!

Tulipa tuosta mieleen, että osaisitko neuvoa jonkun hyvän jäsenkorjaajan pääkaupunkiseudulta, niin voisin välittää tiedot tälle serkulleni?
Kiitos!
 Smiley
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #8 : 10.01.2006 16:33:20 »

hei ani

Tunne asiat voi kummitella selässä, mutta ei ne iske sitä lukkoon hetkessä. Monilla ihmisillä meni jouluna selkä jumiin liiasta istumisesta/makaamisesta ristiluun päällä. Ihmiset puhuvat yleisesti selkävaivasta, kun taka kroppaa kolottaa niin olisi kiva tietää mikä kohta sinun selässäsi on kipeänä vain onko koko selkä todellakin lukossa?
Jos jalat tuntuvat raskailta niin epäilen ristiluusi tai SI-nivelten olevan lukossa. Jos kävit jäsenkorjaajalla niin hänen ehkä olisi pitänyt huomata lukkiutuneet nivelesi tai lihakset. Kun kerrot tarkemmin kivun sijainnista niin voin jäsenkorjaajana antaa neuvoja sinulle, sillä epäilen kipvun alkusyyn olevan lantion seudulla, kuten alussa mainitsin. Nykyään olen monia ihmisiä opettanut istumaan oikein, sillä monet istuvat liikaa ristiluun päällä röhnöttäen esim. monen auton penkki on tehty sillain istuttavaksi. Harmi vain tämä huono istunta tyyli lisää selkä ym. vaivoja.

tsemppiä ja jaksamista sinulle.
selkäni on lantionkohdalta jäykkä,ja lapaluiden keskeltä on kireyttä enenpi oikealla puolen ,en mielestäni kovin paljon istu no joulun aikaan tuli istuttua neuloin paljon.lenkkeilen säänöllisesti, jäsenkorjaaja sanoi lihasten olevan jumissa käski mennä hierojalle.en erityisemmin välittänyt koko jäsenkorjaajasta uteli henkilökohtaisia asioita ja tuli jotenkin huonot viilikset hänestä.vaikuttaako kyseiset asiat hoidon onnistumiseen, koska en saanut siitä apua.se myös häirihti jatkuva utelu tekemisistäni ja kun kerroin mitä teen työkseni (olen luontaishoitaja) niin ei minulla saisi olla mitään vaivoja kroppani kanssa,minun pitäisi osata hoitaa itseäni.puolustukseni on ,että olen ollut niin vähän aikaa tässä ammatissa,etten ole vielä oppinut kaikkea omaksumaan ja oma kroppa jää kaiken kiireen keskellä vähän hoitamatta siihen sitä viimeksi paneutuu. vaikka ei niin saisikaan olla.
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #9 : 10.01.2006 16:43:34 »

autolla ajaminen tekee sen ,että seuraavana päivän olen todella selän  kohdalta jumissa ajan välillä pitkiä matkoja,en yleensä pysähtele välillä.yhteen putkeen vaan.ja kun venyttelen niin selkä naksahtelee,mutta sehän ei sinällään ole haitaksi.shiatsu tekee selälle tosi hyvää.harmi vaan,että sitä saa niin harvoin.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 11.01.2006 10:13:46 »

Moikka

Jos autolla ajaminen tekee selkään kipuja tai jumittaa sen niin suosittelen säätämään selkänojaa suorempaan ja etureunan säätöä alemmas niin et istu liikaa kuppi asennossa. sillä paljon näen liikenteessä autoja, jossa istutaan kuin urheilu autoss selkänoja takakenossa ja painopiste on ristiluun päällä, joten kyllä vähemmästäkin menee kroppa lukkoon. Ei ole mikään ihme, että suomalaisten selät on surkeat, kun autokanta on keskimäärin 10 vuotta vanhaa ja sitten me istutaan jonkun muun pilaamalla penkillä pitkiäkin aikoja. Jos penkki tuntuu lässähtäneeltä niin ei muuta kun tyyny yms. kovettaja takamuksen alle ja esim. talouspaperitulla selän taakse niin rupee ajo maittaan. Pahimmassa tapauksessa penkki tai auto vaihtoon ja vahinko kiertämään. Esimerkkinä voin sanoa ettei kallein ole parasta, sillä kärsin selkä kivuista mersulla ja opelilla ajaessa, mutta eräs vanha lääkäri neuvoi minua, että selkä ystävälliset penkit löytyy volvosta, audista, volkkareista ja skodasta. Autoa vaihtaessa huomasin syyn, sillä mersussa penkki on liian pehmeä ja mukava joista lihakset eivät saa tukea. Mutta em. kunnon automerkeissä penkki on kova mutta mielyttävä istua EIKÄ SELKÄ VÄSY JA TULE KIPEÄKSI.
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #11 : 11.01.2006 13:49:26 »

hei salomi minulla autossa on suht kova penkki,ja kolme vuotta vanha auto ettei se varmaan siitä johdu jotain parantamisen varaa ajotyylissä kyllä on tykkään ajaa autoa eikä ole mitään pelkoja sen suhteen ajan aika paljon kelissä kuin kelissä,vois olla selkänojan korjaamisessa jotain.ratti voisi olla ohkasenpi se ainakin haittaa.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 12.01.2006 19:10:59 »

hei ani

Sinu ongelmasi varmaankin on sama kuin monella suomalaisella eli selkä nojan säätöä voisi säätää siten, jotta selkä olisi suhkot suorassa ja ristiselkä tuettuna, jos ei muuten niin ainakin mainitsemallani paperirullalla. syynä voi olla myöskin ratin väärä asento, jolloin joudut kannatteleen käsiä hartiaseutu kireänänä. Jos paljon ajaa niin ajoasennolla on suuri merkitys. Myös ajorytmillä on merkitystä liian pitkillä ajojaksoilla yhtä mittaan pitäisi välillä jaloitella, jotta selkä suoristuu ja lihakset saavat happea.  Turha kiire pois ajamisesta, sillä stressi ja hermoilu lisäävät lihasjännitystä ajaessa.
Rallikuskien sanonta: ajamisen pitää olla rytmikästä ja rentoa niin tuloksia syntyy ja tulee vähemmän kolhuja.

 knuppel2  knuppel2  knuppel2
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #13 : 13.01.2006 13:39:10 »

joo kiirehän se pakkaa tulemaan,kun haluaisi joutua nopeammin perille,sikäli tyhmää ajatella niin ,kun eihän siinä niin paljon voita kuitenkaan ajassa.pitää parantaa ajotapaani.varmaan selkänojakin olisi laitettava vähän suorenpaan,vaan kun ei ole tullut tehtyä.kysyisin tuttavan puolesta olisiko mitään tehtävissä vaikka jäsenkorjaamisella,kun häntäluu on jossain tilanteessa joko murtunut tai sitten jotenkin muuten koska jos istuu pitenpään niin tulee kipeäksi eikä meinaa päästä ylös kun sattuu niin paljon kävellessä ei haittaa ja jos istuu vähän aikaa kerrallaaan tekee seisomatyötä, jumppaa harrastaa liikuntaa on normaalipainoinen,
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 13.01.2006 18:09:40 »

joo monesti ihmetten, että hautaanko meillä on kiire, kun autolla hurjatelu on lisääntynyt. Laulussakin sanotaan: ajomies älä kiirehdi suotta, sillä pakoon et pääse kohtaloas. Usein olen liikenne valoissa ohittelijoiden kanssa saman aikaan eli paljon ei ajassa voita kuin pendoliino juna, jos toimii.
Jäsenkorjaajana voin sanoa häntäluun kipeytymisestä sen verran, että jos sille aluelle sattuu istiessa niin vika on väärässä istumisessa elikkäs huono ryhti. Sillä valitettavasti istuvat pakaroiden sijasta häntäluun ja ristiluun varassa jalat liikaa edessä. Tästä johtuen ristiluu jumiutuu, lantio menee vinoon ja kroppa alkaa kiukutella kivulla huonoa istumista. Jäsenkorjauksella ja liikunnalla lantion seutu sadaan taas notkeaan tanssi kuntoon.
Nimimerkillä kokemusta omaava, sillä olen ollut joskus rautakangen "nielaisuut" ja joutunut vaimoa pyytämään nostamaan sängystä ylös, jotta on töihin päässyt. Mutta jäsenkorjauksella ja oikealla liikunnalla olen taas samba kunnossa.

SAMBA RULES I´M BACK  smitten  smitten  smitten  smitten

OPPIKAAMME RAKASTAMAAN ITSEÄMME JA LOPETETAAN KIVAN KROPPAMME KIUSAAMINEN.  angel  angel  angel  angel  angel
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: