Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 21
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua ongelmiin - kysy riimuilta  (Luettu 152389 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #240 : 19.01.2008 21:18:19 »

Hei Sininen Kettu,

kiitos neuvoista. Toisinaan saan paljonkin apua riimuilta, syvää viisautta. Näen myös paljon unia ja aavistan asioita. Olen vuoden verran käynyt läpi paikallaan polkemista ja aina riimut pyytävät olemaan kärsivällisiä. Nyt alkaa riittämään, kaikki sopukat on tutkittu ja itsetutkiskelua on jo harjoitettu riittämiin. Olisi hiljalleen elämän aika!

Hei Cleopatra  coolsmiley ... ymmärrän hyvin tunteesi  Smiley... silloin, kun on vähitellen kasvattanut voimiaan, tuntuu, kuin "lihakset pullistuisivat voimasta" ikään kuin olisi pakko jo päästä toimintaan. Itse olen kyllä usein oppimut luottamaan noihin riimujen viesteihin  smitten ... sinulle muuten nousivat edelleen nuo samat riimut ... oli voimaa ja paloa on (kano) vuoden sisällä (Jera) ... joskus, kun olen itse kiirehtänyt, onkin alkanut tapahtua, mutta ei sitä, mitä odotin vaan kiirehtimisestäni johtuen jotakin ihan muuta. Huh

... Muuten coolsmiley, aiemmasta viestistäsi erehdyin luulemaan, että olet vasta-aloittelija riimuissa, mutta et olekaan. Pahoittelen erehdystäni. On oikein kiva kuulla, että oletkin jo kokenut riimuilla kommunikoija. Riimuilla kommunikoivat aika harvat. On kiva tietää, että olet saanut kommunikatiivisen yhteyden riimujen ja intuitiosi välille. Voinkin joskus kääntyä sitten sinun puoleen, kun itse tarvitsen riimutulkintaa. .. Itselleen on melkoisen vaikeaa saada kunnon tulkintaa ... sitä häiritsee liikaa omat odotukset, joiden suuntaisiksi niitä väkisin vääntää. smitten

Sininen Kettu coolsmiley

tallennettu

Sininen kosminen kotka
Cleopatra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5



Profiili
« Vastaus #241 : 20.01.2008 19:58:57 »

Hei Sininen Kettu,

olit ihan oikeassa. Olen ihan vasta-alkaja tässä vasta. Vuosia minua kiinnosti riimut mutta vasta nyt ostin ne, sekin kävi ihan sattumalta. Riimut ikäänkuin valitsivat minut, enkä voinut vastustaa. Rakastan kiviä yli kaiken ja olenkin vuosien varrella kerännyt riimuiksi sopivia ympäri maailmaa tarkoituksenani sitten joskus tehdä niistä omat. Mutta kai sattumus tuli peliin, koska se olisi voinut kestää todella kauan, olin niin krittinen kivien suhteen. Kuvittelin, että en saa niihin muuten henkeä kuin itse tekemällä. Mutta nyt siis ostin ne tänä syksynä ja olen käyttänyt niitä ahkerasti koska tilanteeni on ollut sietämätön, siksi kai ne minut valitsivatkin. Tosin ne neuvovat minua vain odottamaan ja odottamaan...   tickedoff Olen ajatellut, että en osaa tulkita niitä.

Tarotteja olen myös käyttänyt vuosia, mutta nekään eivät ole vielä auenneet minulle siten kuin olen odottanut. Olen vain ehkä niin kärsimätön.  Sad
tallennettu
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #242 : 21.01.2008 20:41:02 »

Hei Sininen Kettu,

olit ihan oikeassa. Olen ihan vasta-alkaja tässä vasta. Vuosia minua kiinnosti riimut mutta vasta nyt ostin ne, sekin kävi ihan sattumalta. Riimut ikäänkuin valitsivat minut, enkä voinut vastustaa. Rakastan kiviä yli kaiken ja olenkin vuosien varrella kerännyt riimuiksi sopivia ympäri maailmaa tarkoituksenani sitten joskus tehdä niistä omat. Mutta kai sattumus tuli peliin, koska se olisi voinut kestää todella kauan, olin niin krittinen kivien suhteen. Kuvittelin, että en saa niihin muuten henkeä kuin itse tekemällä. Mutta nyt siis ostin ne tänä syksynä ja olen käyttänyt niitä ahkerasti koska tilanteeni on ollut sietämätön, siksi kai ne minut valitsivatkin. Tosin ne neuvovat minua vain odottamaan ja odottamaan...   tickedoff Olen ajatellut, että en osaa tulkita niitä.

Tarotteja olen myös käyttänyt vuosia, mutta nekään eivät ole vielä auenneet minulle siten kuin olen odottanut. Olen vain ehkä niin kärsimätön.  Sad

... kaikki hyvä vie aikansa ... kärsivällisyyttä ystäväni!  smitten

Sininen Kettu coolsmiley

tallennettu

Sininen kosminen kotka
SatuT
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 177



Profiili
« Vastaus #243 : 22.01.2008 14:39:36 »

Hei Sininen Kettu!

Kokeillaan uudestaan, eilen netti hieman temppuili. Sitä tässä vaan että maanantaina kävin lääkärissä. Laitettiin hakemus yhden aikakauden päättymiselle. Sen jälkeen ei enää olisi lapsille sijaa. Osaisiko riimut neuvoa miten edetä asian suhteen? Kiitoksia vastauksesta  smitten

Hei Satu ...  coolsmiley Sinulle nousi Sowilo (elämänvoima), Jera (sadonkorjuu, vuosi) ja Gebo (tasaveroinen liitto).

Sowilo on erittäin vahva riimu, joka merkitsee voiman lisääntymistä sekä henkisessä että fyysisessä mielessä. Vaikka edessä on haastellinen kausi, se kuitenkin merkitsee sitä, että näkemyksesi selkiytyy... hyvä voittaa pahan, aurinko alkaa taas paistaa elämääsi. Sinua ehkä ärsyttää, kun asiat eivät ole sinun kontrollissasi, mutta tee se minkä voit ja jätä loput luojan huomaan. Elikkäs olet tämän ratkaisun myötä löytämässä jälleen elämänvoimasi.  smitten

Jera kertoo, että ehkä vielä harkitsette asiaa, mutta päätös ja myös myönteinen kehitys asian suhteen tapahtuu vuoden sisällä.  smitten

Gebo kertoo edelleenkin siitä sinun erinomaisen hyvästä suhteestasi. Sinulla on asiat hyvin, kunhan muistatte arvostaa itseänne ja toisianne ja antaa tilaa kummallekin tässä suhteessa. Hän on sielunkumppanisi. angel

Sininen Kettu coolsmiley



Kiitos vastauksesta. Niin kyllä olen hieman kontrollifriikki. Hyvä se joskus on vain antaa asioitten mennä omalla painollaan. Liikaa stressaantuu, ja maha muistuttaa silloin olemassa olollaan  buck2
Lumista tiistaita sinulle  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars pluto neitsyt,
kuu jousimies,
venus jupiter neptunus skorpioni,
saturnus härkä,
uranus askendentti vaaka,
keskitaivas leijona
Valkoinen Planetaarinen Taikuri
Metalli Koira
Paju
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #244 : 22.01.2008 20:52:40 »

Heippa Sininen Kettu!

Mitähän riimut näkisi minulle? Tuleeko asuinpaikan vaihtoa,lapsenlapsia  ym tälle vuodelle? Lisäksi kysyisin, mikä miestä vaivaa kun on sanavalmis mies niin vaitonainen nykyään?   Cry

Kiitos  smitten 

Hei Keijukainen  Smiley ... Nostelin sinulle joitakin riimuja kysymyksiisi nähden  coolsmiley ... "tämä vuosi" ... siihen nousi Isa (jää) ja Laguz (muodonmuutos, virtaaminen). Isa kertoo, että asiat pysyvät ennallaan ja niiden kehittyminen saa lisää aikaa. Sopeudu olosuhteisiin ja odota kärsivällisesti. Et voi tehdä mitään konkreettista ... anna ajan tehdä työtä puolestasi. Isalla on myös toinen merkitys ... se voi myös merkitä tunteiden viilenemistä. Olipa niin tai näin, nyt asioiden ja päätösten kehittyminen tarvitsee lisää aikaa.  Huh Laguz jatkaa Isan viitoittamalla linjalla. .. Nyt on aika antautua virran vietäväksi ... on kuoltava ensin vanhoista ja tarpeettomista asioista irti, jotta uusi elämän muodonmuutos pääsee käyntiin. Anna vaistojesi viedä tänä vuonna, älä pyri turhaan kontrolloimaan asioita. Vaistosi ja intuitiosi vie nyt paremmin perille, kohti tarpeellista muodonmuutosta.  angel

...tuohon miehesi muuttumiseen   Huh ... nousi Thurisaz (ruusun piikki) ja Eihwaz (torjunta, puolustus). Thurisaz kertoo, että jollain lailla miehesi kokee nyt olevansa puun ja kuoren välissä ... hänellä on tavoitteita, mutta hän ei voi juuri nyt edetä niiden suhteen ... thrisaz on ristiriitainen riimu ... se voi merkitä onnea tai onnen päättymistä ... hän tietää sen ja siksi hän harkitsee tarkkaan mielessään tekemisiään.  Huh  Eihwaz kertoo, että hän on tullut jollain tapaa ja joissakin asioissa äärirajoille ... hän siellä, missä on tarkistettava elämän kulkusuuntaa ... askelten suuntaa ... hän tietää, että nyt tarvitaan harkintaa ja varovaisuutta ... hän tkee itselleen tärkeitä kysymyksiä, mitä minä oikeasti elämältäni haluan ... hänen sisällään on kasvamassa jokin uusi asia, joka on vielä hyvin pieni ... niin pieni, että se tarvitsee suojaa. Hän tietää, että paras suoja syntyy moitteetomista teoista ja hyvästä käytöksestä.  angel Eli siis hän käy sisällään omaa kasvu- ja muutosprosessia, joka on tarpeellinen.  smitten

Sininen Kettu coolsmiley

tallennettu

Sininen kosminen kotka
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #245 : 22.01.2008 21:14:31 »

Moikka... mietin että onkohan tämä liian outo kysymys mutta kysynpähän kuitenkin  2funny

Näetkö mitään muuttoon liittyvää tässä vuodessa? Olen varmalla pohjalla asumisen suhteen (tässä kämpässä) mutta mutta  Huh En nyt kuitenkaan mielellään lähtis mihinkään mutta noh, sanotaanko että jokin vihjaisi asioita joista ei saa punaista lankaa esille.

Hei Elwyn  Smiley ... nostelin sinulle riimun, mutta nousi kaksi ... Inguz ja Algiz nurin. Inguz on positiivinen riimu, se on muodonmuutoksen riimu ... se merkitsee myös hedelmällisyyttä. Elämässä on meneillään onnellinen kausi ja saat tehtyä menestyksellisesti asioitasi ... sisäinen kamppailu olisi päättynyt. Ankarienkin koettelemusten jälkeen on uusien alkujen aika ... uuden syntymän aika.  smitten Elikkäs Inuz ei nyt mitään muuttoa kyllä näytä ... sen sijaan käänteinen Algiz on kiinnostava. Sen ilmaantuminen kertoo haavoittuneesta mielestä ja uhrautuvasta mielentilasta. Käänteinen Algiz kehottaa sinua varovaisuuteen ... olet kenties ollut hieman liian luottavainen ja sinisilmäinen ... nyt ympärilläsi on juoruja, kateutta, ilkeitä puheita ... ja näyttäisi sille, että olet antanut niiden vaikuttaa itseesi. ... stressiä  Huh ... SElvitä, ketkä ovat luotettujasi, oikeita liittolaisiasi ... solmi liittoja ja rakenna siltoja ... vahvista asemiasi ... kun teet sen ajoissa, sinua on vaikea nujertaa. Käänteinen Algiz kysyy, oletko valmis jäämään paikoillesi vai haluatko sittenkin jatkaa vielä matkaa. Jos jäät, puollusta asemiasi. JOs päätät lähteä, sekin on päätös, kunhan tiedostat, mikä sai sinut liikkeelle.  Huh

Tällaista täältä riimuista ...  smitten
Sininen Kettu coolsmiley

tallennettu

Sininen kosminen kotka
sitrus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


Profiili
« Vastaus #246 : 22.01.2008 21:16:30 »

 :smitten:Sininen Kettu

Katsoisitko riimuilla? Olen menossa työpaikkahaastatteluun torstaina. opiskelu alkaa kuukauden kuluttua. Yritänkö nyt runnoa väkisin muutoksia. ja liikaa kerralla??

Kiittäen; Sitrus  smitten smitten
tallennettu
Rinna1
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #247 : 22.01.2008 21:33:29 »

Hei SininenKettu:)
Tapasin miehen jolla on myös kiinnostutsta minua kohtaan( kai)Smiley
Olenko oikeilla jäljillä vai menenkö omiin tuntoihin tueten kohti katastrooffia?
Mies miellyttää...käytökseltään ja elämän asenteiltaan.
Katsoppa siis mitä riimut sanovat ... uskallanko panostaa täysillä vai  peruutanko kohteliaasti.
tallennettu
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #248 : 22.01.2008 22:28:24 »

:smitten:Sininen Kettu

Katsoisitko riimuilla? Olen menossa työpaikkahaastatteluun torstaina. opiskelu alkaa kuukauden kuluttua. Yritänkö nyt runnoa väkisin muutoksia. ja liikaa kerralla??

Kiittäen; Sitrus  smitten smitten

Hei Sitrus  Smiley ... katsoin riimuilla ja riimut ovat samaa mieltä kanssasi ... kyllähän se sille näyttää että liikaa ehkä ahmaiset  Huh
Sinulle nousi Isa (jää, seis) ja Jera (vuosi, odotusta). Isa kertoo, että nyt ei ole oikea aika ... Jos ajatellaan niin, että vesi edustaa elämän ja asioiden virtaamista, etenemistä, niin Isa edustaa sen virran jäätymistä ... mutta kuten tiedetään ... kuitenkin jäätyminen on väliaikaista. Tulee kevät ja taas sulattaa jään. Elikkäs tulkitsen, että nyt ei ehkä ole oikea aika tuolle työlle. ... tarvitaan lisäaikaa ...  Pistä ne opinnot ensin liikkeelle ja sitten myöhemmin saat sovitettua mahdollisia töitä siihen opiskelurumbaan. Jera kertoo, että pienen odottelun jälkeen molemmille olisi mahdollisuus toteutua, ei kuitenkaan ihan vielä, vaan vuoden kuluessa.  smitten

Sininen Kettu coolsmiley

tallennettu

Sininen kosminen kotka
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #249 : 22.01.2008 22:58:04 »

Hei SininenKettu:)
Tapasin miehen jolla on myös kiinnostutsta minua kohtaan( kai)Smiley
Olenko oikeilla jäljillä vai menenkö omiin tuntoihin tueten kohti katastrooffia?
Mies miellyttää...käytökseltään ja elämän asenteiltaan.
Katsoppa siis mitä riimut sanovat ... uskallanko panostaa täysillä vai  peruutanko kohteliaasti.

Moi Rinna  Smiley ... nyt nostin sinulle riimuja useita kertoja ja lopputuloksena ovat aina samat riimut Naudhiz ja Laguz nurin sekä Hagalaz. Ikävä kyllä, et ehkä taida pitää tästä  Huh ... Viesti on samalla kertaa yksinkertainen ja vaikea. Miehessä ei ole mitään pulmaa, pulma näyttäisi ikävä kyllä riimujen mukaan olevan sinun kärsimättömässä ja hillittömässä asenteessasi.  Huh

Naudhiz kehottaa sinua miettimään tarkasti omia motiivejasi ja erottamaan välttämättömät asiat omista turhista haluista. Tämä riimu asettaa sinut selkä seinää vasten .. mitkä ovat asioiden tärkeysjärjestykset ... annatko intohimojesi ja tunteiden johdattaa vai teetkö päätöksesi järjen avulla, tosiasioihin nojautuen. Naudhiz edustaa kärsivällisyyttä ja läksyn oppimista. Hillitön säntäily ja hillittömät toimenpiteet aiheuttavat sinun tilanteessasi ennen pitkää kipua, loukkaantumista tai jopa sairastumista, koska väärien motiivien johdattamana päädyt täsmälleen samaan pisteeseen, josta lähdit.  tickedoff

Käänteinen Laguz kertoo, että vaistot ovat johtaneet sinua harhaan ... voima virtaa nyt sinusta pois päin. ... Käänteinen Laguz haluaa varoittaa lähestyvästä vaarasta ... ja se kertoo myös seksuaalisuuteen liittyvistä pulmista ... tyytymättömyydestä seksielämään.  Huh

Hagalaz kertoo yllättävistä mullistuksista  Huh ... riimu ilmestyy silloin, kun teot ja mielikuvat ovat liian pitkään kulkeneet eri suuntiin. Hagalaz haluaa oikaista tämän valheellisen tilanteen. ... olet etääntymässä omasta sisimmästäsi ja Hagalaz haluaa pysäyttää sinut ... on joitakin asioita, jotka on vain hyväksyttävä sellaisena kuin ne ovat.   Smiley

Näin outoja riimuja tänään Rinna ...  Huh
Sininen Kettu  coolsmiley

tallennettu

Sininen kosminen kotka
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #250 : 22.01.2008 23:08:19 »

voi vitsi. Taas meitsi täälä. Nyt on mies, mutta pelottaa niin shaakelisti. Ei mies, vaan se mitä oman pääni sisällä pyörii!! Liian nopeaan tunteita pintaan... samat kaavat että lähelle ja sitten karkuun minkä ehtii! kattoisikko jonkun neuvon?

siis hyvä kysymys, annanko mennä vai peruutanko?  Grin


t. hullu

 Lips Sealed Embarrassed Huh Kiss Undecided buck2

Hah-hah-haa  2funny Jopas veistelit hauskasti  2funny
... nooh katsoin sinulle riimun ... nousi Berkana. Berkana on oikein positiivinen riimu... se on uuden tulemisen riimu ... jotakin uutta on kasvamassa ja kehittymässä. Etene tämän uuden henkilön kanssa varovaisesti ja rakentavalla tavalla, sillä hän saattaa jäädä elämääsi pidemmäksi aikaa. Sinun on syytä olla avoin, vilpitön ja rehellinen, jotta ei tarvitse myöhemmin selitellä .... ihmisuhde on nyt herkässä vaiheessa ... olette molemmat kohdanneet toisenne tavalla, joka on vaikuttanut kumpaankin niin voimakkaasti, että kumpikaan ei ole enään samanlainen kuin ennen kohtaamista. Tämä suhde saattaa kehittyä ystävyydeksi tai parisuhteeksi, mutta tulee joka tapauksessa olemaan merkittävä ja tärkeä teile molemmille.  smitten

Sininen Kettu coolsmiley

tallennettu

Sininen kosminen kotka
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #251 : 23.01.2008 12:46:27 »

Kiitos  vastauksestasi :Smiley
Laittoipa pikkusen ajattelemaan Shocked
Toisin sanoen minun pitää nyt löysätä köyttä aikalailla ja antaa tapahtumien tapahtua niin  kuin ne on tarkoitettu.
Tulee tästä sitten mitään tai ei.
Mutta todeta täytyy...olen kiitollinen että sain tilaisuuden tutustua tähän ihmiseen:))
Turha hötkyily romukoppaan...ja  kuminauha käyttöön:)))

moikka ... Kuulostaa hyvälle ajatukselle ... Hiljaa hyvä tulee.  Sininen Kettu
tallennettu

Sininen kosminen kotka
Katja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #252 : 23.01.2008 19:08:23 »

Hei Sininen Kettu!
Minulla on ero tulossa ja muutot yms. Itselläni on mieli silti ihan ok , mutta kaikki muu asian tiimoilta mietityttää, joten katsoisitko olisiko minulle mitään valaistusta riimujen puolelta?
tallennettu
Raikul82
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38



Profiili
« Vastaus #253 : 23.01.2008 20:35:04 »

Heippa!

Haluaisin kysyä riimuilta terveydentilani suunnasta sekä
mitä mahtaa sisuksieni syvyyksistä löytyä tänä vuonna / onko luvassa henkistä kehitystä..?
tallennettu

Nousumerkki Vaa'assa
Aurinko Ravussa
Kuu Skorpionissa
Merkurius Kaksosissa
Venus Kaksosissa
Mars Vaa'assa

Maya: Keltainen Itsevallitseva Siemen
Sininen Kettu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Siniselle ketulle luovuus on lyhin tie onneen!


Profiili
« Vastaus #254 : 23.01.2008 21:06:27 »

Hei Sininen Kettu!
Minulla on ero tulossa ja muutot yms. Itselläni on mieli silti ihan ok , mutta kaikki muu asian tiimoilta mietityttää, joten katsoisitko olisiko minulle mitään valaistusta riimujen puolelta?

Moikka Kajta  coolsmiley

Saat sympatiani  angel ... ero on aina suuri muutos ja sisimpiä osia repivä, vaikka se olisikin tietoinen päätös... niin ainakin itselleni oli aikoinaan.  Smiley ... sinulle nousi ensin Gebo, sitten Inguz ja viimeisenä Ehwaz käänteisenä. Gebo kertoo ystävyydestä ja kumppanuudesta. Se merkitsee hyvää onnea ihmissuhteissa. Se merkitsee myös vanhan kumppanin kohtaamista uudella tavalla, hänen näkemistään toisin kuin ennen. Lisäksi sillä on myös sellainen merkitys, että sinulla on mahdollisuus tutustua ja kohdata jokin uusi puoli itsestäsi.  smitten Inguz on muodonmuutoksen riimu ... ankarienkin kokemusten jälkeen tulee uusia alkuja ja saat  menestyksekkäästi vanhat asiat päätökseen. Nyt on edessä levon aika, uusien voimien keräämisen aika. Uusi elämävaihe ja uudet alut ovat edessä.  smitten Viimeisenä käänteinen Ehwaz tuo eron näkyviin. Ero on kuitenkin kuvailemasi kaltainen, kontrolloitu muutos, tietoinen pyrkimys muuttaa itseä ja elämää uudeksi. Pitkien sisäisten kamppailujen jälkeen päätös on kypsynyt valmiiksi mielessäsi. Ratkaisu on selvä ... "näin minä tämän asian teen". Käänteisenä se kertoo, että myös pelot ovat yksi osa tuota uutta muutosta, vaikka kyse onkin kontrolloidusta muutoksesta.  Asiat ovat edenneet pisteeseen, josta ei ole enää paluuta. Mielessä kuitenkin pyörii, mitä tämä minulle merkitsee. Huh

Kaiken kaikkiaan nuo riimut olivat hyvin positiivisia, niin että valoisalla mielellä voit uutta kohti edetä ...

Jaksamista ja lepoa toivotellen
Sininen Kettu coolsmiley

tallennettu

Sininen kosminen kotka
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 21
  Tulostusversio  
 
Siirry: