Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: JOD - Jumalan sormi  (Luettu 16943 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
rosename
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« : 15.11.2007 15:06:10 »

Hei, onkohan täällä muita, joilla löytyy syntymäkartaltaan tuo pelottavan sävyinen kuvio, jumalan sormi?  Aihe tuli mieleeni, kun luin Seppo Tanhuan tulkintaa Jokelan surmaajan Pekka-Ericin syntymäkartasta - hänellähän myös oli tuo kuvio.

Minulla on Saturnuksen ja Marsin muodostama Jod -kuvio, jonka kärjessä on vielä kaksi planeettaa: Venus ja Kuu. Aika raskas patteri, joka loi oman varjonsa elämäni ensimmäiseen 50 vuoteen. Nyt olen tuonkin kanssa sinut ja sovinnossa, ja koen, että tuo kuvio antaa erityistä henkistä vahvuutta ja laaja-alaisuutta.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #1 : 15.11.2007 15:33:04 »

No pitääkö kaikki vieläkin vetää Jokelan suuntaan!

Sekä lapsellani että nykyiselläni on tämä..

Jumalan sormi Näytä kartalla
Tervetuloa todella harvojen ja valittujen joukkoon omistamaan tällainen aspekti kartallasi. Kuten kuvion nimikin jo kertoo kysymys ei ole ihan pikku jutusta. Jumalan sormi eli ”JOD” syntyy kun yksi planeetta muodostaa kahden muun kanssa 150 asteen kvinkunssi-aspektin ja nämä kaksi keskenään sekstiili-aspektin. Kvinkunssit ovat voimakkaita alitajunnan kautta vaikuttavia kulmia, joiden tiedostaminen ei ole lainkaan helppoa. Siksi tämän kuvion tulkinta on myös minulle melkoinen haaste. Ideana on kuitenkin se, että sinulla on voimakas alitajuinen tarve ellei suorastaan sisäinen vaatimus tehdä tässä elämässä muutamia hyvin merkittäviä ratkaisuja ilman että pystyt antamaan päätöksillesi mitään järjellistä selitystä. Elämäsi kulkee vääjäämättä johonkin tiettyyn suuntaan, josta voit tulla hiukan enemmän tietoiseksi lukemalla seuraavat tulkinnat Jodin muodostavista yksittäisistä aspekteista. Itse pidän tätä kuviota arvokkaana kunniatehtävänä, jonka toteuttamisesta jokainen tulee saamaan runsaan korvauksen. Rohkeutta tässä kyllä kysytään runsain mitoin samoin kuin henkistä kypsyyttäkin. Lue seuraavat tulkinnat mahdollisimman keskittyneesti ja koeta saada vaikka meditoimalla itsellesi visio siitä mistä tässä sinun kohdallasi on kysymys, sillä tämä tehtävä ei avaudu muuta kuin oman oivalluksen kautta. Kukaan muu ei sitä voi tulla sinulle esittämään, koska ohjaavana voimana on korkein voima, Jumala, Jod.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
sita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73


kontekstista irtautuminen


Profiili
« Vastaus #2 : 15.11.2007 18:18:44 »

Minulla kans tuo, joskus sen tulkitsinkin ihan kartan perusteella 8en vaan enää muista miten). Sanotaan että vuoden ajan olen tiennyt hommani, ja parin vuoden päästä pääsen sitä toteuttamaan kunnolla.

Se selkiytyy kyllä, ja ainakin omalla kohdallani olen toteuttanut tehtävääni syntymästäni lähtien, en ole vain "huomannut" sitä  Cool
tallennettu

we are all made of stars / starseed
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #3 : 18.11.2007 22:44:35 »

Ai jaa, onko YOD jotenkin negatiivinen kuvio vai? Mää olen ollut kyllä siinä käsityksessä että se on ikään kuin "lahja" kartalla. Itselläni se on seuraavanlaisena:

Venus (Kaksoset)  aspect_sex Mars (Leijona)  aspect_sex Uranus (Vaaka), Mars aspect_kvi Jupiter/Kuu (Kalat)-yhtymä. Että siis miten tämänkin nyt tulkitsisi...

Jotenkin olen sen itsessäni mieltänyt näin: äkkinäisiä mielenpurkauksia (olen toisinaan "pimahteleva"). Toisaalta nämä pikku pyörremyrskyt menevät yhtä nopeasti pois kuin tulivatkin. Itse en koe niistä mitään vaivaa, mutta lähipiirini kyllä toisinaan on varmasti ihmeissään...

Mistähän tuosta YOD:ista löytyisi lisää tietoa? Olisi mielenkiintoista opetella tulkitsemaan tätä kuviota? Noista kvinkusseista olen käsittänyt niiden olevan vähän sellaisia "epämääräisiä" aspekteja. En oikein saa niihin otetta. Sekstiilithän nyt ovat positiivissävyisiä, asiat sujuu, energiat toimii...Mutta ne ei sitten synkkaakaan enää tuon kvinkunssi-kohteen kanssa, vai?

Pähkii...pohtii....
Solkku

tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 21.11.2007 16:18:13 »

En näkisi Yodia negatiivisena kuviona, kuten en mitään muutakaan erikoiskuviota kartalla. Joka kuviolla on hyvät ja huonot puolensa.

Mistähän tuosta YOD:ista löytyisi lisää tietoa? Olisi mielenkiintoista opetella tulkitsemaan tätä kuviota?

Netistä löytyy googlettamalla paljonkin, mm. seuraavanlaisia linkkejä:

Yod Wikipediassa
Yod Neptunian sivuilla
Yod - "The Finger of God"

Lisäksi foorumin vanhoja keskusteluja selailemalla löytyy paljon juttua, esim. ketjut Jumalan sormi, Jumalan Sormi, pikku jääräpään kartta ja JOD - Jumalan sormi kartalla.

Materiaalista siis ei ole pulaa. Smiley Mukavia opiskeluhetkiä!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
susannainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #5 : 06.02.2008 23:58:38 »

hei olen tutustumassa tähän itseäni koskevaan karttaan:

- nousumerkki: jousimies
- aurinkomerkki: kaksonen
- kuu: jousimies
- merkurius: kaksonen
- venus: kaksonen
- mars: skorppiooni

- keltainen magneettinen soturi
- rotta

olisin todella kiinnostunut tietämään kaikenlaista. jos joku osaa jotain sanoa..

« Viimeksi muokattu: 07.02.2008 00:04:44 kirjoittanut susannainen » tallennettu
Strelizia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #6 : 17.02.2008 00:37:10 »

Osaisiko joku tulkita tätä minun Jodiani? Muut erikoiskuviot erotan kartastani, mutta itselläni olisi siis kolme Jodia?

« Viimeksi muokattu: 17.02.2008 00:41:38 kirjoittanut Strelizia » tallennettu

It does not do to dwell on dreams, Harry, and forget to live.
-Dumbledore-
Laksmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136



Profiili
« Vastaus #7 : 10.12.2009 21:47:52 »

nostan vanhaa aihetta  :Smiley

Yodista löytyy nykyään paljon asiaa netistä. Ihan perusjuttuja, tälläistä:

Kuvion huippu on se planeetta johon osuu kaksi  aspect_kvi . Tämä planeetta on se juttu. Kuvion pohjalla olevat toimivat aspektin ( aspect_sex) takia paremmin yhdessä. Huippuplaneetta joko aiheuttaa ihmiselle ongelmia, ristiriitaa, epäloogista toimintaa sillä alueella mitä planeetta edustaa. Myös huoneella vaikutusta, eli se huone missä planeetta sijaitsee on ongelma-alue. Kuitenkin syntymäkartasta johtuen, joillan voi olla poikkeuksellisen helppoa sillä alueella mihin jumalan sormi osoittaa (siis kuvion huippu) jo nuoruudesta lähtien. Toisilla se vie yleensä 40 vuotiaaksi, jolloin alueen tehtävät ja läksyt on opittu ja homma alkaa sujua kuin rasvattu tällä alueella. Miksi juuri 40 v en tajua, näin kuitenkin luin.

Jodin muodostumisesta ollaan vähän eri mieltä. Ensinnäkin orbien pitäisi olla max 2 astetta.  Toisaalta planeettojen huoneet ja merkit on oltava oikeissa suhteissa keskenään. Eli eri merkkisiä, laatuisia ja kulmaisia. Kaiken lisäksi huippuplaneetan on oltava näistä kolmesta nopein. (oma kokemus on että orbi voisi olla yhden planeetan kohdalla jopa 5 astetta, ja että merkeissäkin voi olla poikkeamaa, kun kuvion muodostavat planeetat ovat merkkien rajoilla). Huippuplaneetta on se mihin huomio kohdistuu ja sen alueella ja sijaintihuoneessa ihminen muuttuu. En antaisi liikaa arvoa jodille missä on vaan hitaasti liikkuvia ulkoplaneettoja koska silloin kyseessä on enemmän ikäluokan juttu, puollan näkemystä että huippuplaneetan on oltava nopeimmin liikkuva.

Syntymäkartan yod tekee yleensä kvinkunssin kanssa eläminen helpommaksi kuin jos olisi pelkkä  aspect_inc

Kuvio voi aktivoitua transiitin kautta. Nopeat planeetat toki aktivoivat sitä alinomaa, toiset ottavat jopa kuun liikkumiset mukaan. Itse en ottaisi nopeat planeetat huomioon. Elämää mullistavia jaksoja yleensä kun huippuplaneettaan kohdistuu hitaasti liikkuvan planeetan transiitti, ja sitä jaksoa joko heti seuraa tai  samanaikaisesti jokin ulkoinen taivaankappale osuu yhtymään johonkin jodin planeettaan, tehden näin kvinkunssia huippuplaneetalle. Kuvio voi myös aktivoida, ei ehkä niin radikaalin seurauksin, kun  mars merkurius tai venus pakittaa jonkun kuviossa mukana olevan planeetan  kohdalla.

Edellä mainittuun viitaten en katsoisi että yod muodostuu asteroideista tai kartan pisteistä.  Toisaalta jotkut ottavat huomioon ns reaction pointin, eli jos kahden sextiiliplaneetan välillä on jotain (tämä voi mielestäni olla planeetta, asteroidi tai piste) ja tähän kohtaan kohdistuvat isot transiitit.

Toiset sanovat ettei synastriakartan yodia oteta huomioon. Koska kyseessä on kolme planeetta on kahden oltava toisessa kartassa joten asia on enemmän toisen henkilön juttu. Toisaalta samana vuonna syntyneillä voi muodostua yod, yleensä kun kaksi ulkoplaneettaa ovat sekstiilissä. Esim 70-luvun alussa pluto ja neptunus. Kuvio vain toistaa lähinnä toisen henkilön elämässä niitä samoja juttuja kuin kvinkunssit/yod yleensä, suhteeseen voi tulla jotain "karmisia" piirteitä. Sen sijaan jos komposiittikartalla kuvio esiintyy se on erittäin voimakas juttu.

Yod-ihmisellä voi olla enemmän onnea tai epäonnea kuin muilla. Tällainen henkilö joutuu usein tilanteisiin joissa kohtalo ns vie. Yht'äkkiä ihminen voikin muuttua täysin ja löytää juttunsa mitä oudoimman kohtalon kautta.

i
tallennettu
Sharp
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #8 : 19.01.2010 21:49:13 »

Minulta löytyy myös, mutta ei sen enempää hajua moisesta? Olen vasta-alkaja näissä... Smiley
tallennettu
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #9 : 20.01.2010 09:40:32 »

Kiitos linkeistä.
Alankin tutkimaan omaa Yodiani, joka muodostuu  pluto (huoneessa 4 neitsyessä ja yhtymässä IC:hen)  neptunus (jousimiehessä huoneessa 5) ja Yodin kärkenä on  merkurius  aurinko yhtymä (29 astetta oinasta kymppihuoneessa).
Mulla on kartalla myös mystinen suorakaiden ja leija, jotka ei ole mulle avautunueet...vielä  Huh  Smiley
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #10 : 21.01.2010 16:03:29 »

Kas kas, vanha aihe tulikin ajankohtaiseksi...NImittäin jostain lueskelin (varmaan noista linkeistä joku) että tuo YOD aktivoituu transiittien aikana...Ja olisikohan mun kohdallani juuri käynyt niin, nimittäin tuntuu että jotain "suurta" on omassa elämässäni menossa....:-)

Mun YOD:in kärki on nimittäin Jupiter/Kuu -yhtymä Kaloissa....missä sopivasti juuri Uranus myllertää. Se jos mikä varmaan aktivoi YOD:in jos on koskaan aktivoidakseen :-) Muutenhan mun YOD:in kantana on Uranus sekstiili Mars.

Hyvät linkit olivat tuossa aikaisemmin, kiitos niistä. Niitä lueskellessa taas kului mukavasti muutama hetki.

tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #11 : 27.01.2010 23:29:59 »

 Laksmi:
 Shocked  Shocked huomasin juuri, että ex-mieheni kartalla on peräti 3 yodia..en ole koskaan eteeni tulleilla kartoilla nähnyt moista...
Elikkäs siis, koska  yksi niistä muodostuu neptunus  jupiter  ja kärkenä saturnus , ei tämä olisi niin "tärkeä" kuvio, koska muodostuu hitaista planeetoista?
Ok..sit kaksi Yodia tulee planeetoista  aurinko  saturnus ja kärkenä  jupiter sekä  pluto  neptunus ja kärkenä  mars olisko tuo mars-kärkinen siis se "tärkein" ?mielenkiintoista, aina löytyy uutta ihmettelemistä
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: