Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alhainen verenpaine?  (Luettu 10348 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sawotar
Vieras
« : 01.01.2006 15:10:46 »

Millaista hoitoa suositellaan kotikonstein alhaiseen verenpaineeseen? Vähä joka kohottas sitä..Mitä suosittelette ja onko kokemuksia siitä?
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #1 : 01.01.2006 15:28:22 »

On kokemusta. Salmiakki ja suola kohottavat verenpainetta. Jos tunnet usein huimausta, niin suosittelempa käyntiä lääkärillä, veriarvot olis ehkä ihan hyvä tarkistuttaa.

 Smiley vaaka
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
sawotar
Vieras
« Vastaus #2 : 01.01.2006 16:53:53 »

Kiitos usvametsä Smiley itselläni ei ole kyseistä ongelmaa vaan eräällä tutulla, hän syö kyllä aika suolaisia ruokia ja karuskia ja veriarvot on hyvät, mutta silti ei nouse millään :Smiley
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #3 : 01.01.2006 20:31:34 »

Kokemusta on täälläkin, ja merisuolakuurilla olen jatkuvasti. Lääkärissäkin on käyty, mutta koska alhainen verenpaine ei ainakaan omalta osaltani ole "vakavaa" ei siihen muuta annettukaan kun neuvoina kotikonsteja, juuri tuo suola ja salmiakki. Tietty välillä, varsinkin joogatessa jurppii kun nousee jostain ylösalaisin-asanasta ylös (tai usein vaikka ihan sohvaltakin), niin pitää ottaa aina pieni momentti ja odottaa että pää tasaantuu ja silmissä musteneminen helpottaa.

Mutta jos positiivisesti ajattelee, niin parempi tämä liian alhainen verenpaine, kun liian korkea, eikös joo? Tongue
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 05.01.2006 12:05:21 »

Itsellä sama vaiva, olen meidän suvun outolintu, kaikilla muilla huippukorkeat verenpaineet paitsi minulla. Ylösnousu pyörryttää ja se on ikävin juttu.
Salmiakki kohottaa tosiaan verenpainetta, samoin suola. Tupakointi kuulema kohottaa myös mutta sitä en tietenkään suosittele.
Mutta kuten joku sanoikin että parempi tämä alhainen paine on kuin liian korkea  Smiley
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #5 : 05.01.2006 15:16:51 »

Tässä lainaus www.nettineuvo.fi sivustolta

Onko aihetta ottaa yhteyttä lääkäriin, jos verenpaine on keskiikäisellä naisella (ei lihava) ollut jo monta kuukautta: yläpaine 105-109 ja alapaine 65-67. Ilmenee jatkuvaa väsymystä ja joskus myös huimausta ?
 
Vastaus:

Hei

Verenpaineesi on selvästi alhaisempi kuin esimerkiksi sydänliitto suosittelee tavoitelluksi paineeksi. Yleensä painesuositukset tehdään korkean verenpaineen näkökulmasta. Alhainen verenpaine on yleensä pitkän iän merkki, koska verenpaine ei silloin rasita sydäntä liikaa. Verenpaineeseen vaikuttaa monet tekijät, kuten perintötekijät, ravinto, liikunta, hormonitoiminta, lääkitys ja niin edelleen.

Vastaus kysymykseesi on kyllä, koska sinulla on verenpaineen alhaisuus aiheuttanut selvästi oireita, niin paineen alenemisen syy on hyvä selvittää ja ottaa yhteyttä lääkäriin, esimerkiksi terveyskeskuksessa tai työterveydessä. Ensineuvosta voit kysellä asiasta puhelimella, EnsiNeuvo24 puh. xxxxxx

Jos oireet eivät haittaa arjen toimintoja ja työtä, niin voit yrittää hieman nostaa verenpainetta syömällä vähän enemmän suolaa. Lisäksi sängystä nousut kannattaa tehdä varovaisesti, että verenpaine ehtii tasoittumaan.

Sairaanhoitaja AMK, Toni Kosma, Metsäkulmakoti, Nuorten kuntoutus Oy
« Viimeksi muokattu: 01.06.2006 23:01:11 kirjoittanut Annikki* » tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 05.01.2006 16:16:21 »

Kiitos infosta Usvametsä!
Itse syön välillä melko epäterveellisestikkin, mutta lähinnä niin että luulisi sen nostavan paineitani. Painoa ei ole liikaa, enemmän saisi olla todellakin ja hormonit tekevät minut hormonihirviöksi  Embarrassed :Smiley
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #7 : 16.01.2006 19:08:09 »

Mullakin on alhanen verenpaine.. Silmät sumenee usein ja meinaa kaatua jos nousee makuuasennosta äkkiä...

Kerran olen pyörtyny..

Se että syö paljon on ainoa mikä auttanu on  Undecided
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: