Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unen tarve, miten nukut yösi?  (Luettu 25194 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #30 : 05.10.2007 15:56:06 »

Hormooneilla on vaikutusta...
Murrosiän alussa unen tarve kasvaa roimasti ja silloin tuntuu, että nuo nuoret VAAN nukkuvat  Huh mutta se rapisee kyllä kun alkaa yöjuoksu  Grin
Synnytyksen jälkeen unen tarve voi olla kadoksissa kuukausia ja sen tarkoitus on pitää äiti vireänä ja valppaana vauvan tarpeita varten  smitten
Surun murtamat nukkuvat tai syövät (yleistys!)
Rakastuneet kukkuvat ja laihtuvat (taas yleistys!)
 2funny
tallennettu
helen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 419



Profiili
« Vastaus #31 : 05.10.2007 16:23:56 »

7h tulee yössä nukuttua plus päiväunet töiden jälkeen.
Toisaalta olen aamun virkku , ja illan virkku.
Mun keho herää vasta silloin kun muut hakeutuvat
vällyjen alle. Energisimmilläni olen 18.00 jälkeen illalla
"keksikää minulle joku sopiva duuni , tai maa mä taidan olla
väärässä paikassa,,,,

-helen-


tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #32 : 06.10.2007 16:49:59 »

Olen tullut siihen tulokseen että nukun niin paljon koska koko päiväni yleensä menee vitosvaihteella. Elän päivän niin lujalla tahdilla että tarvitsen niin paljon lepoa. Olen ikiliikkuja ja aina hääräämässä. Lisäksi pohdin liikaa.
Eli ei ihme että uni maistuu..

Nukkujat, näettekö myös paljon unia?
Minä näen paljon, ja hyvin värikkäitä unia. Paljon myös painajaisia  Sad
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #33 : 06.10.2007 17:17:38 »

Nukkujat, näettekö myös paljon unia?
Minä näen paljon, ja hyvin värikkäitä unia. Paljon myös painajaisia  Sad


Minäkin näen paljon unia. Joskus aivan vallattomia.  crazy2 Painajaisia harvemmin, mutta joskus niitäkin.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #34 : 06.10.2007 22:13:27 »

Lainaus
mutta sitten vaikka munkit/nunnat eivät nuku juuri lainkaan

Munkkien ja nunnien ajatukseen kuuluu, että heidän täytyy olla koko ajan Herran palveluksessa. Nukkuminen mielletään laiskuudeksi ja Herran palvelemisen välttelemiseksi. Se on itsekästä, joten nukkua ei pidä kuin mahdollisimman vähän, jotta suurin osa ajasta jäisi rukoilemiseen ja Herran palvelemiseen.

Lisäksi entisaikaan kaikki piti tehdä käsin ja talkoovoimin, joten lepäilemiseen ei yksinkertaisesti ollut aikaa, jos et sitten sattunut olemaan ylimys. Nykyaikana monet asiat ovat koneistuneet ja nopeutuneet, joten nukkumisellekin on aikaa paremmin. Enää ei kaikilla ole huollettavana maataloutta, joka vaatii peltojen ja eläinten hoitamista, kaiken valmistamista (käyttöesineiden, työkalujen, ruuan, vaatteiden jne.) käsin, puusavottaa. Talvea varten ei tarvitse rehkiä itseään puhki, nyt riittää, kun karauttaa lähimpään markettiin ostamaan ruokaa ja jos palelee, pattereita vaan isommalle, ei tarvitse lämmittää asuntoja puulla - no, puulämmitteisiä asuntoja löytyy yhä paljon, itsekin asun nyt sellaisessa, mutta tajusitte varmasti pointtini.

Sanoisin kuitenkin, että hyvin, hyvin pitkälle henkisesti ehtineet ihmiset - gurut - eivät nuku paljoakaan. He ovat niin tiukasti yhteydessä 24/7 universaaliin energiaan, etteivät tarvitse nukkumista lepäämiseen vaan he tankkaavat tuota energiaa itseensä koko ajan.

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #35 : 07.10.2007 23:30:54 »

Mutta eikö juuri unessa olo ole henkimaailmassa liikkumista? Huh
Jos vaikka erilaiset henkiset gurut ovat jo niin pro,
että eivät tarvitse unta välineenä siihen
ja me muut henkisyydet tarvitsemme unen välineeksi? Huh
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #36 : 08.10.2007 01:33:45 »

Lainaus
Mutta eikö juuri unessa olo ole henkimaailmassa liikkumista?
Jos vaikka erilaiset henkiset gurut ovat jo niin pro,
että eivät tarvitse unta välineenä siihen
ja me muut henkisyydet tarvitsemme unen välineeksi?

Kyllä, näin olen itse asian ymmärtänyt. Oikein pitkälle ehtineet gurut ovat yleensä henkisesti tulleet tänne opettamaan ihmisiä opiskelemisen sijaan, joten ehkä olisi noin käytönnänkin puolesta huono homma, jos opettaja-guru vain nukkuisi koko ajan eikä ehtisi jakaa tietoaan oppilaidensa kanssa Cheesy

Nukkumisen määrä ei tietenkään ole suoraan verrannollinen siihen, että vähän nukkuvat ovat henkisiä guruja ja paljon nukkuvat onnettomia oppilaita. Aivan kuten biseksuaalisuudenkaan määritelmä ei ole verrannollinen siihen, että biseksuaali olisi henkisesti pitkälle ehtinyt (rakastaa sukupuolesta huolimatta tasavertaisesti) ja hetero olisi vielä onneton opiskelija Wink

Luulen, että unen tarve saattaa riippua myös siitä, miten paljon olemme päättäneet ennen syntymäämme haluta käyttää aikaamme henkimaailmassa. Joku sielu saa selkeyttä asioihinsa esimerkiksi meditoimalla paremmin kuin nukkumalla, koska hän on ehkä valinnut omaa elämäntehtäväänsä ajatellen ruumiin, jota pitkä nukkuminen rasittaa kuin auttaa. Toinen taas päättää, että työskentelee, tutkii ja opiskelee mieluummin alitajuisesti unen aikana henkimaailman puolella ja valinnut ruumiin, joka tarvitsee paljon unta jaksaankseen.

Täytyy aina muistaa tarkastella ihmisenä itseään ilmentävää sielua kokonaisuutena - valittu kroppa vaikuttaa hyvin paljon unentarpeeseen ja valittuun kroppaan - tai siis sen valintaan - vaikuttavat menneet elämät, tämän elämän oppiläksyt ja elämäntehtävä. Jos elämäntehtäväsi on olla ballerina, et varmaankaan ota sieluna mukaasi hirveää ruhoa, kun synnyt tänne Grin Vastaavasti jos elämäntehtäväsi on olla fyysistä voimaa vaativassa työssä, ruikulikroppa tuskin auttaisi sinua tehtävässäsi.
tallennettu
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 111



Profiili
« Vastaus #37 : 08.10.2007 01:53:41 »

Muutamia viikkoja sitten tulin aivan yks kaks sellaiseen ajatukseen, että olen harvinaisen onnellinen ihminen, sillä nukun aina hyvin kuin tukki (kuten myös meidän onnellinen pikkupoika), en näe koskaan painajaisia (nehän kuuluvat Temiar Senoi -heimon mukaan vain alle viisivuotiaille) ja osaan nauttia seksistä. Olen huomannut, että niin monella on ongelmia näiden asioiden kanssa - ja jo siitä aiheutuu hirveitä ongelmia, kun ei pysty olemaan yksin vaan on aina mentävä baariin.
Välillä on ollut vaiheita, jolloin olen nukkunut klo 21 - 9 - silloin olin vähän huolissani. Toisaalta, kun olen vastuuntuntoinen neitsyt, on työnteko vienyt aikaa unelta niin, että olen pystynyt nukkumaan vain 3-5 tuntia yössä kuukausien ajan ja loppu aika on mennyt tarkkuutta ja liikuntaa vaativassa työssä (en väitä, etenkö olisi rikkonut kehoni temppeliä vastaan uhraamalla sen työn alttarille - jälleen pelkkä rationaalisuus ja järkeily voi johtaa mielettömyyteen, kuten tuo aika).
Uskallan myös nukkua yksinäni kilometrien päässä muusta asutuksesta. Vain kerran olen hieman pelännyt nukahtamista. Siitä on vuosia aikaa, kun edellisenä yönä olin seikkaillut tosi pitkään kehoni ulkopuolella ja tajusin itse asiassa vasta aamulla, että en liikkunut fyysisessä kehossani - itse asiassa katsoin henkiruumistani jopa peilistä!! (Onko kukaan muu koskaan tehnyt vastaavaa?) Sehän ei tietenkään miteenkään edes muistuttanut fyysistä ruumista, mutta silloin siinä ei tuntunut olevan mitään kummallista.
tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #38 : 08.10.2007 01:59:58 »

Lainaus
Uskallan myös nukkua yksinäni kilometrien päässä muusta asutuksesta.

Sama juttu täällä! Ylipäätäänkään yksinoleminen kilomterien päässä muusta asutuksesta ei tee minulle mitään, vaikka yleensä kaikki - eteenkin naisihmiset - tuntuvat olevan peloissaan yksinolosta. Itse kuitenkin tietää, että todellisuudessa ei ole mitään hätää ja henkisiä apujoukkoja on ihan käden ulottuvilla, jos iskee jokin kammotuskohtaus jostain syystä.

Yksin nukahtamista kaukana muista saattaa häiritä se, jos talon omat henkipuolen asukkaat tunkevat katsomaan, että kukas tänne on tullut. Se on ikävää, kun aistii läsnäolon - osaisitko itse nukahtaa, jos joku tuijottaa sinua intensiivisesti? Cheesy Yleensä siihen auttaa se, että eisttelee itsensä ja pyytää porukkaa vain poistumaan nukkumisen ajaksi. Päiväsaikaan tyypit saavat hillua minun puolestani ihan rauhassa huoneessani Grin
tallennettu
seku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #39 : 13.10.2007 15:33:15 »

Lainaus
Toinen taas päättää, että työskentelee, tutkii ja opiskelee mieluummin alitajuisesti unen aikana henkimaailman puolella ja valinnut ruumiin, joka tarvitsee paljon unta jaksaankseen.

Hih...  Grin Selvästi meikäläinen.
tallennettu

Become as wings that outshine your sadness, cutting through the white darkness....
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: