Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selkä kipeä!  (Luettu 56775 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #30 : 03.10.2007 11:57:06 »

minun selkäkipuni parani lääkkeillä Sad  jooga esimerkiksi ei onnistunut, teki liian kipeää.. Mutta voisitteko kertoa mihin magneettihoito perustuu. magneettihan vetää puoleensa metalleja, ja magnetoituja juttuja. jos sulla on selässä vahva  magnetti, liimaudutko jääkaapin oveen rintapuolelta kiinni. ? Cheesy musta tuntuu e ttä olisin liian herkkä noille magneeteille.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #31 : 05.10.2007 11:08:10 »

Selkäkipuun tarvitaan parannukseksi lääkkeitä, silloin kun kyseessä on tulehdustila. Tulehdustilassa muutoinkin pitäisi välttää mekaanista hoitoa, koska tulehtuneiden lihasten käsittelystä saattaa vaiva pahentua.
Tulehduksen parannuttua pitää hoitaa tulehduksen aiheuttaja pois manuaalihoidolla, ruokavaliolla, liikunnalla, rentoutuksella ym.
Magneettihoito perustuu kehomme solujen elektromagneettisuuteen, sillä ihmisen solut muodotuu nesteestä ja magneettisesti varautuneista hiukkasista, jotka kuljettaa viestiä solujemme ja aivojen välillä. Kehon happoontuessa tai emäksöityessä liikaa kehon elektomagneettinen varaus tila muuttuu ja solujen toiminta hidastuu tai kiihtyy. Magneettien toiminta perustuu siis elektronisen varaus tilan tasapainottamiseen. Ihminen on kemiaa, sähköä ja tunne energiaa.
Eli olemme siis säteleviä energia pakkausksia: haluatko siis olla puoleensa vetävä positiivinen energia pakkaus vain hapan negatiivista kiukkuenergiaa sisältävä energia pakkaus.

 smitten   smitten    smitten    smitten    smitten    smitten
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #32 : 05.10.2007 11:26:29 »

Magneetti siis tasapainottaa - mutta kuinka kauan ja kuinka vahvalla magneetilla kannattaa tasapainottaa, ettei mene överiksi? Myös MITEN?
*Kiinnostunut*
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #33 : 05.10.2007 11:28:55 »

Minä olen sairastellut selkääni myös ja kauan, useampana vuonna väliin enemmän ja väliin vähemmän.

Nyt on parempi olo kuin pitkiin aikoihin.

Millä konstein?
Viimeisimmät jutut ovat "tiibettiläiset riitit", joita olen aamuisin tehnyt ja kenkiin sijoitetut magneettipohjalliset.


Liitin tähän tuon aiemman mainintani kun halusin jatkaa, että selkäkipuni on kokonaan hävinnyt! Olen täysin hämmästyksissäni, sillä selkäni on ollut tosi hankala välillä. Edelleen hoitona on tuo voimistelusarja ja ulkokengissä magneetit. Hiukan myös muuta venyttelyä tuon voimistelun lisäksi  laugh
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #34 : 07.10.2007 13:52:17 »

http://www.sippoin.net/content/view/17/58/lang,fi/

Näihin kannattaa tutustua ja kokeilla tuota Sippoin meridiaanivenytys-sarjaa.
Minä tein joskus muutaman vuoden tuota liikesarjaa päivittäin (niin, paitsi kuukautisten aikana ei voi tehdä tuota ensimmäistä liikettä, joten en tehnyt ollenkaan menkkapäivinä).

Liikkeet vaikuttavat henkisesti ja fyysisesti terveyttä ja energisyyttä lisäten ja tuona parina vuotena niskani ekä alaselkäni vihoitellut kertaakaan!

Aluksi jotkut liikkeet voivat tuntua vaikeilta, mutta sitten pitää tehdä vain kevyemmin ja sen verran kun taipuu. Tärkeää on muistaa hengittää syvään ja alavatsaan. Jo viikossa huomaa miten keho alkaa notkistua! Kokeilkaa kaikki, vaikka ei olisi selkä edes kipeänä!  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #35 : 08.10.2007 22:58:05 »

Oi, onpa ihan mahtava venyttelysarja! Cheesy tulivenytys muistuttaa asennoltaan yhtä nukkuma-asentoani, jossa nukuin tosi paljon lapsena ja nukun edelleenkin silloin tällöin. Se on eräänlainen tiedostamattani ottama asento, eli laitan jalat ristiin ja kellahdan nukkumaan niiden päälle niin, että jalat jäävät vatsani alle. Siinä on tosi hyvä ja lämmin nukkua - ainoa miinus on se, että kun tuossa asennossa nukkuu tarpeeksi kauan se lamaannuttaa jalkojen hermot, jolloin jalat pitää pahimmillaan siirrellä käsivoimin suoriksi, jotta veri taas kiertää ja hermot pelittävät Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #36 : 08.10.2007 23:29:53 »

Kokeilin nyt tuota Sippoin-venyttelyä. Sivulla sanottiin, että alkuun olisi pitänyt tehdä puolen tunnin Vital Form-venyttely, ennen kuin Sippoinin saa aloittaa. En kuitenkaan tehnyt sitä, joten katsotaan sekoanko Grin

Asento 1 on entuudestaan tuttu, mutta koska en saanut jalkoja maahan asti, tein siitä oman variaation, mikä nyt tuntui kaikkein mukavammalle olla. Hengittäminen tässä asennossa oli hyvin vaikeaa.

Asennossa 2 sain varoa, etteivät tosi löysät olkaniveleni anna periksi ja kädet kiepsahda liikaa eteenpäin aiheuttaen enemmän vammaa kuin hyötyä Grin

Asento 3 oli tuttu ja mukava.

Asento 4 tuntui todella hyvälle. Venytti erityisen hyvin alaselän vinoja lihaksia lantion seudulta. Huomasin olevani jumissa enemmän vasemmalta kuin oikealta puolelta. Hengittäminen oli helppoa.

Liikkeet 5 ja 6 olivat kaikkein miellyttävimpiä minulle. Koska itse asennon ylläpitämiseen ei tarvinnut keskittää niin paljon huomiota pystyin rauhassa seuraamaan hengitystäni. Kumpikin asento on hyvin rentouttava ja suorastaan unettava.

Asento 7:ssä jalkani eivät antaneet reisistä periksi niin paljoa, että olisin saanut jalat koukkuun maata vasten sivuilleni, joten tein siitäkin oman variaation.

Asento 8 taipui tuon venyttelymäärän jälkeen paremmin muotoonsa, mutta hengittäminen oli edelleen työlästä enkä pystynyt pitämään asentoa kovinkaan kauaa.

Nyt tuntuu siltä, että selkää on hakattu, mutta kyllä se vaan on auki Grin  Rntakehä on jumissa eniten juuri tuon alku- ja loppuasennon vuoksi, kun koko paino tipahtaa rintakehän päälle.
Yleisvire tuntuu kuitenkin todella mukavalle ja pirtsakalle siitä huolimatta, että kroppaani itsessään väsyttää.

Uskon, että säännöllisellä toistamisella liikesarjasta tulee erittäin miellyttävä kokonaisuus ^_________________^
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #37 : 12.10.2007 01:01:47 »

Pakko kyllä tulla kehumaan tuota Sippoin-venytyssarjaa!  laugh Ihan mahtava, nyt kun olen muutamana päivänä tehnyt sen ennen nukkumaanmenoa ja heti heräämisen jälkeen. Ensimmäisellä kerralla hankalalta tuntuneet liikkeet alkavat olla mukavampia ja hengityskin kulkee paremmin ilman, että siihen tarvitsee keskittyä venyttelyjen lomassa niin intensiivisesti kuin alussa.

En tosin edelleenkään saa ensimmäisessä liikkeessä polvia lattiaan ja syykin on selvä - minulla on liian lyhyet jalat! Grin Notkeudessa ei ole ongelmia yhtään, mutta jotta polveni olisivat lattiassa kiinni minun pitäisi kirjaimellisesti seisoa takaraivollani. Hohhoi, se on tämä suomalainen ruumiinrakenne - pitkä selkä, lyhyet jalat Grin

Tänä aamuna en ehtinyt tekemään venyttelyjä, kun päästin hevosen ulos, piirsin vähän ja painuin takaisin nukkumaan. Kun heräsin seuraavan kerran en enää edes muistanut koko venyttelyä (kun olin jo ollut hereillä aikaisemmin). Taivas, että selkä on nyt kipeä! Enpähän taida jättää enää venyttelemättä tämän jälkeen.

Venytysten vaikutus on siis ihan huomattava! Minulla on aina selkä enemmän tai vähemmän kipeä. Syynä ovat epäergonomiset asennot koneella, piirteässä, kirjoittaessa sekä yliliikkuvat nivelet, jolloin lihakset menevät helposti jumiin. Sippoin-sarja on auttanut todella paljon ainakin minua ^_______________^
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #38 : 12.10.2007 16:32:15 »

Joo, olen huomannut energian kierron. Yleensä kesä-venytyksessä alkaa viimeistään käsissä kiertää energia voimakkaasti (se kiertelee muutenkin voimakkaasti tuo energia kämmenissäni).
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #39 : 12.10.2007 18:28:20 »

Minulla on selkäkipu kadonnut (sitämukaa kuin vihani anoppia kohtaan on laantunut  Grin) mutta tilasin silti tuon Tiibetiläiset riitit -kirjan, tulee ensi viikolla.

Jooga ym. tekee hyvää minulle, kun olen tällainen höyrypää, aina touhuamassa kaikkea. Liikuntaa harrastin aikaisemmin hyvinkin aktiivisesti mutta niitä kovatempoisia lajeja eli high impact -aerobiccia, body-steppiä, sellaista joissa on kova tempo ja liikutaan lujaa. Se on hauskaa.

Jatkan kyllä noitakin. Aion vain laajentaa lajivalikoimaa.  Wink
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #40 : 13.10.2007 22:45:46 »

Kuule, minunkin tässä vaiheessa pitää myöntää, että kun pääsin vanhasta 'tuomion taakasta', on selkänikin suorastaan oiennut ja tullut kestävämmäksi.

Kyllä siinä on noissa jutuissa psyykkiset jutut osanansa.

Olen iloinen kun huomasit tuonkin puolen!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #41 : 13.10.2007 22:59:45 »

Kokeilin tuossa tuota Sippoin-venyttelyä...
Aloitin sillä Vital Formalla määrätietoisena kylläkin, mutta kun se jatkui ja jatkui - olin saunaan menossa ja ajatellut vain hetken venytellä. Siinä loppuvaiheessa aloin oikomaan ja hyppelyt meinas jo tykkänään ohittua, vähän sinne päin sitten jotain tein ja lysähdin ärsynä istumaan ja tein lasillisen juotavaa ja aattelin, ettei tää tainnut olla mun juttu kun vasta hokasin, etten edes ole siihen oikeaan sarjaan edes edennyt. No heitin ne siinä jotenkin, mutta tuntui, että ei sittenkään. Ei ainakaan tuon aloitusvenytyssarjan kanssa  buck2
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #42 : 15.10.2007 02:20:46 »

Selkäkipuun tarvitaan parannukseksi lääkkeitä, silloin kun kyseessä on tulehdustila. Tulehdustilassa muutoinkin pitäisi välttää mekaanista hoitoa, koska tulehtuneiden lihasten käsittelystä saattaa vaiva pahentua.
Tulehduksen parannuttua pitää hoitaa tulehduksen aiheuttaja pois manuaalihoidolla, ruokavaliolla, liikunnalla, rentoutuksella ym.
Magneettihoito perustuu kehomme solujen elektromagneettisuuteen, sillä ihmisen solut muodotuu nesteestä ja magneettisesti varautuneista hiukkasista, jotka kuljettaa viestiä solujemme ja aivojen välillä. Kehon happoontuessa tai emäksöityessä liikaa kehon elektomagneettinen varaus tila muuttuu ja solujen toiminta hidastuu tai kiihtyy. Magneettien toiminta perustuu siis elektronisen varaus tilan tasapainottamiseen. Ihminen on kemiaa, sähköä ja tunne energiaa.
Eli olemme siis säteleviä energia pakkausksia: haluatko siis olla puoleensa vetävä positiivinen energia pakkaus vain hapan negatiivista kiukkuenergiaa sisältävä energia pakkaus.

 smitten   smitten    smitten    smitten    smitten    smitten

Moikka Salomi.  Smiley
Tuli hieno lehtijuttu.    smiley6600
« Viimeksi muokattu: 15.10.2007 02:24:57 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #43 : 18.10.2007 19:51:57 »

Selkä ok, niska pahana. 

 Angry
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #44 : 24.10.2007 16:12:53 »

akuutti kipu meni silloin ohi mutta alaselkä ollut herkkänä viikkokausia ja voima selästä poissa.. Sad
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: