Äänestys
Kysymys: Oletko kuuhullu/vaikuttaako täysikuu sinuun?
Ei, en ole hullu enkä kuuhullu - 3 (2%)
Ei, olen vain tavallinen hullu - 18 (12.1%)
En ole varma - 8 (5.4%)
Kyllä, huomaan reagoivani täysikuuhun - 101 (67.8%)
Kyllä, täysikuu saa minut ulvomaan - 19 (12.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 124

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuuhulluus, onko muita jotka reagoivat täysikuuhun?  (Luettu 48185 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #30 : 26.10.2005 23:44:43 »

Hei!

Minä reagoin ja sellaisella voimalla, ettei ulvominenkaan tunnu hullummalta puuhalta... crazy2
Mahani on aivan sekaisin, ahdistaa ja on aivan äärettömän levoton olo, unta ei tahdo saada, ennen kuin kuu on mennyt killottamasta tietyn kohdan ohi..ja sen tuntee kun kuu tuijottaa, varsinkin jos matkustaa autossa Shocked Miehen mielestä täysin seinähullu  idiot2
Ja kirjallisesti saan annettua  vain aika kesyn kuvan olotilastani..ei sitä voi tarkemmin kuvailla kuin sellaiselle joka kokee yhtä järisyttäviä tuntemuksia (harmi vaan kun en tunne ketään  Cheesy )

Kuuhulluutta alkoi esiintymään reilu 4 vuotta sitten ja ainakaan parempaan suuntaan en ole kokenut menneeni sen kanssa...tämä kesä ja syksy on ollut erityisen voimakasta aikaa täydenkuun aikoihin.
Eikä hajuakaan mistä moinen johtuu!!!
Omituisten oireideni lisäksi olen huomannut olleeni viimeisen 5 täydenkuun aikana liikenteessä ympäri suomea ja jopa ulkomailla..muutoin olemme kiltisti koko perheen voimin kanssa kotona.
Harmi vain, kun aikaisemmilta vuosilta ei ole mitään dokumentaatiota siitä missä sitä on tullut matkusteltua..??!!
tallennettu

Nouseva Jousimies
Aurinko Leijona
Kuu Neitsyt
KeltainenYliääniSiemen
Tuli Käärme
Hestia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6

Ihanasti pihalla


Profiili
« Vastaus #31 : 27.10.2005 00:57:36 »

Juu, kyllähän tuo täysikuu tuppaa rapuneitoseen vaikuttamaan. Monesti on unet jäänyt näkemättä tai jos uni on tullut, niin se on ollut jotenkin levotonta... ei sillä, ettenkö muutenkin näkisi kummia unia. idiot2

Opiskelijatoverilla on sama ongelma - kuu valvottaa. Tähtimerkkiä en tiedä, mutta kai silläkin vaikuttaa ne planeetat ja aspektit, mitkä lie. Huh
« Viimeksi muokattu: 27.10.2005 01:40:00 kirjoittanut hestia » tallennettu

"Ever close your eyes, ever stop and listen, ever feel alive..."
Alice
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #32 : 27.10.2005 01:30:25 »

Minäkään en saa nukuttua täyden kuun aikaan. Toisaalta valvon välillä ilman täysikuutakin, kuten nyt, mutta olen kyllä huomannut täyden kuun vaikutukset.

Kuinkas monta prosenttia ihmisessä on vettä? Aika monta. Ja jos kuu vaikuttaa vuoroveteen, niin miksei se sitten vaikuttaisi ihmiseenkin. Mitä lie keittiöpsykologiaa tämäkin, mutta mielenkiintoinen tutkimusaihe se olisi.
tallennettu

Alice

Nouseva jousimies
Aurinko vaa'assa
Kuu kaloissa
Merkurius vaa'assa
Venus neitsyessä
Mars leijonassa
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #33 : 28.10.2005 10:30:00 »

Juu, Kuu on lapsesta asti vaikuttanut lumoavasti.
Jos en näe Elokuun täysikuuta, on koko kesä piloilla.
Voin tuijottaa kuuta tuntitolkulla, haaveilla..... angel smitten
Xtrahieno kuutamo pistää kuvaamaan ja jälkeenpäin harmittaa, kun ei sitä lumoa saa kuitenkaan kuvalle!
Eikä ole edes sitä kaukoputkea... Cry
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
tiinis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #34 : 28.10.2005 16:14:54 »

Oisko kuuhulluus väärä sana, voisin kutsua kuuta selkeyttäjäksi. Jotenkin tuntuu, että asiat selkeytyvät täydenkuun aikaan ja kuuta katsellessa kysymyksiinsä saa vastauksen. Kuun täyttyessä kuukauden keskeneräiset asiat tulevat päätepisteeseen ja on aika odottaa seuraavan kuunkierron haasteita. Jotenkin hämmästelen, kun keskustelen itsekseni, ja aivan kuin joku kertoisi vastauksen ja mieltä askarruttanut asia selviää..
Usein myös katson kuuta ja suorastaan imen siitä enerkiaa itseeni.
tallennettu
Lilja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31

~ Vain unelmilla on siivet ~


Profiili
« Vastaus #35 : 29.10.2005 18:06:36 »

Ite täydenkuun aikaan en IKINÄ yritä nukkua. Yleensä siinä käy niin että valvon koko yön sängyssä pyöriskellen aivan rättiväsyneenä tai sitten saan unta, jolloin juoksentelen koko yön kaiken maailman puukkomiehiä, murhaajia ja mustiin pukeutuneita miehiä pakoon, ja aamulla tunnen olevani väsyneempi kuin nukkumaan mentäessä. uglystupid2 idiot2
Mut jos valvon, niin tunnen itteni jotenkin levolliseksi ja rauhalliseksi. Mun mielestä täyskuun aika on tosi ihanaa, ja vaikkei oliskaan nukkunu paljon yhtään valvotun yön jälkeen niin asiat tuntuu jotenki paljon selkeemmiltä aamulla. Ennen täyskuuta tunnen itteni jotenkin hermostuneeksi ja kiihkeäksi.  Kiss Undecided crazy2
tallennettu

~ Joskus luopuisin mielummin monesta vuodesta kuin yhdestä hetkestä. ~
Aurinko Skorpioni, Ac Rapu, Kuu Härkä
Starseed
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #36 : 30.10.2005 19:51:57 »

Minä olen kuuhuntuijottaja  Embarrassed.  Kuulla on minuun joku maaginen ote. Täydenkuun aikaa ajaessani autollakin minun on kuin pakko vilkaista sitä aina välillä, ikään kuin pelkäisin sen karkaavan jonnekin minulta. Kuu on minusta jotenkin turvallinen, tunnen oloni kotoisaksi täydenkuun aikaan. Juu, estäähän se nukkumisen jos suoraan päin näköä paistaa, mutta on kiva tietää että se paistaa siellä verhojen takana ja vartioi paikallansa.
tallennettu

aur kalat~asc vaaka~kuu vesimies
~valkoinen itsevallitseva peili~
ellepauliina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #37 : 31.10.2005 20:13:30 »

Pistetään galluppi pystyyn  Cheesy
Yritin laittaa tätä galluppia jo muutaman kerran mutta tuli herjaa että sivu on poissa käytöstä...
Itse reagoin kuuhun niin että jää yöunet vähiin täydenkuun aikaan ja näen silloin outoja unia  :Smiley
Olen aina regoinut täysikuuhun näin, onko muita?
Moi vaan, täällä yks kuuhullu, samaa oon kokenu, en sentäs kävele unissani  Smiley
Eipä tuo ole mua häirinny, unet olen ottanu mielenkiinnolla "vastaan" Kanssaeläjäni on tottunu ko ilmiöön...  smitten
ellepauliina
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #38 : 17.11.2005 20:46:01 »

Juttelimpa tuossa lasteni kanssa täysikuun mahdollisista vaikutuksista eri ihmisiin. Ottivat sen itse puheen aiheeksi, kun kuu 'seurasi' meitä tuolla ulkona.. Smiley
'Metsänkeijuni' tokaisi; "Siksi sudet ulvoo kuulle, koska se on niille sama asia, kuin ihmisille se, että ne rukoilee Jumalaa".

Aika mielenkiitoinen ajatus, kun miettii syvällisemmin... angel
tallennettu
tiav
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 41


Profiili
« Vastaus #39 : 17.11.2005 21:41:51 »

Moiks!

Mä taidan olla vielä tavallista  idiot2

Valoisaan aikaan valvon ja lähes ulvon täyttäkuuta ja olen tosi levoton sielu ja vaellan enkä nuku noin viikkoon kunnolla ja senhän tietää mitä siitä seuraa....  uglystupid2
Ja talvisin eli silloin kun on pimeää ja kun täysikuu näkyy kunnolla, nukun kuin uppotukki: raskaasti ja unia näkemättä...

Talvella nukkuminen on ihanaa  smitten
tallennettu

Aurinko-Vaaka, Nouseva Skorpioni- Kuu-Leijona ja se näkyy ja kuuluu Smiley
Maya: Sininen Magneettinen myrsky
Tuli-Vuohi
Pähkinäpensas
Kristalli aura
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #40 : 17.11.2005 22:08:35 »

Kyllä on. Minäkään en saa melkein millään unta kun on täysikuu. Uniin se ei kyllä ole vaikuttanut, tai en ole huomannut. Ja muutenkin on semmoinen poissaoleva fiilis.

Ehkä meissä kaikissa elää pieni ihmissusi  crazy2
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #41 : 17.11.2005 23:11:35 »

Kyllä, huomaan reagoivani täysikuuhun. Ensiksikin, koska en käytä ylimääräisiä hormoneja, naisen biologinen kello raksuttaa kuun tahdissa eli kuu-kautiset, siis. Grin Toisekseen kun olen muutaman illan peräkkäin valvonut myöhään vaikka kuinka pirteänä, muistan katsoa kalenterista että täysikuuhan se siellä möllöttää. Kun kuu alkaa laskea, niin ei enää illasta kukuta niin paljon. Uneni eivät ole sen eriskummallisempia täysikuun aikoihin kuin muulloinkaan. Wink
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
remppa11
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« Vastaus #42 : 18.11.2005 19:02:19 »

uglystupid2 joo kyllä olen täysin kuuhullu.Kun huomasin taas sen kauniin ja ärsyttävän mötikän taivaalla tiesin että heipä ,hei ne yö unet, Cheesy olo on aina sama kuun aikaan ,nousevasta laskevaan,rauhaton,väsynyt unen puutteesta ja sekoileva,keskittymiskykyä ei sitäkään vertaa kun normaalisti.Raivostun helpommin :tickedoff:Ja annan palaa kaikki ulos sanaisin sälein.Mutta huh,onneksi se kohta taas on ohitse smitten
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #43 : 18.11.2005 19:16:17 »

Se on kyllä kumma, että se noin vahvasti vaikuttaa.. Mutta aiheuttaahan se nousu- ja laskuvedetkin.....  Muutama päivä ihmettelin taas kun en saa unta ja ihan vitsinä heitin että onkohan taas täysikuu, olikin sitten oikeasti.  Shocked
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Mimia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 91



Profiili
« Vastaus #44 : 19.11.2005 13:56:43 »

Nyt keskiviikkona tuli taas täysikuu huomatuksi. Yöllä heräilin 45 minuutin välein ja ihmettelin, että mikä hemmetti nyt oikein on kun en saa nukutuksi ja koko päivän oli levoton olo.  Shocked Ensin tuli mieleen, että jollekin läheiselle on sattunut jotain, kun silloin en yleensä saa unta, mutta aamullahan se sitten selvisi, että täysikuu taas kerran valvotti.

En kyllä sitä yhtään ihmettele, että täysikuu minuun vaikuttaa, koska olen todella herkkä. Aistin hyvin asioita ja itku meinaa päästä vähän joka asiasta ja tunteet heittelehtivät laidasta laitaan päivän aikana sellaiset parikymmentä kertaa ainakin, että välillä ei itsekään pysy perässä, että missä mennään ja miltä ja miksi tuntuu siltä  Cheesy
tallennettu

Trooppinen: aurinko harka 11.huone, kuu kalat MC, askendentti rapu

Sideerinen: aurinko oinas 11.huone, kuu vesimies  MC, askendentti kaksoset

Valkoinen planetaarinen koira
Puu-Puhveli

Valkoinen Metalli Tähti
Jasmiini
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: