Äänestys
Kysymys: Mitä seuraavista asioista olet kokenut elämäsi aikana?
Näen auroja tai tunnen energiakenttiä - 370 (9%)
Näen unia, jotka toteutuvat - 524 (12.8%)
Muistan entisiä elämiä - 224 (5.5%)
Olen saanut apua tai opastusta enkeleiltä tai henkioppailta - 480 (11.7%)
Minulla on kokemusta kummittelusta - 391 (9.6%)
Olen kokenut hengellisen heräämisen - 284 (6.9%)
Minussa on henkiparantajan vikaa - 227 (5.5%)
Olen selvänäkijä tai meedio - 155 (3.8%)
Minulla on kokemusta telepatiasta - 517 (12.6%)
Pystyn tuntemaan muiden ihmisten kivut ja säryt - 214 (5.2%)
Olen nähnyt ufon - 110 (2.7%)
Osaan kommunikoida eläinten kanssa - 193 (4.7%)
Pystyn liikuttamaan tai hajottamaan esineitä ajatuksen voimalla - 24 (0.6%)
Minulla on ollut kuolemanlähikokemus tai olen irtaantunut ruumiista - 235 (5.7%)
Jotain muuta, mitä - 145 (3.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 789

Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 34
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yliluonnolliset kokemukset  (Luettu 467013 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Oolrait
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #195 : 22.01.2011 12:27:03 »

Minulle tapahtui himpun vajaa vuosi sitten surullinen asia kun jouduimme lopettamaan rakkaan hevosemme .Kerrottakoon että heposelle sattui tarhassa tapaturma ja oli pakko tehdä nopeasti päätös .Eläinlääkäri olisi päässyt vasta tuntien päästä paikalle ja sitä tuskaa ei voinut katsoa enään yhtään pidempään. Oli pakko turvautua metsästäjään.Kiittelin ja hyvästelin, itkin siihen pehmeään karvaan ja kuului laukaus. Se oli ohi.Silittelin edelleen kaatunutta ruumista ja sanoin että mene juoksemaan vihreille nurmille. Puettiin vanha loimi ja riimu ettei olisi niin paljaana siinä maannut. Oli luminen talvi päivä ja silloin matalalta taivaan rannasta alkoi aurinko paistaa ja paistoi koko päivän.Tuntui samalla surulliselle ja hyvälle.Samaan kuoppaan lähti tallillta myös vanha pupu ,ei tavinnut ihan yksin lähteä. Kotiin tultiin ja itkettiin tytön kanssa silmät päästä, voi sitä surun määrää. Seuraavana aamuna lähdin alapihan polkua varastolle puita hakemaan ja huomasin aivan polun vieressä hangella harmaavalkoisen sulan, se oli tismalleen saman värinen kuin hevosemme ja kun kävelin eteen päin niitä löytyi lisää.Kävelin edestakaisin ja laskin sulat ihan huviseni ja niitä oli yhtä monta kuin hevosen nimessä! Oliko hän tullut vielä lohduttamaan meitä? Tuli niin hyvä olo. Oli miten oli mutta tunsin että kaikki oli hyvin siellä jossain.
Pisti miettimään että vaikka oli väkivaltainen kuolema niin hyvät  energiat ypärillä auttoi.
Että näin meillä ja vuosi tulee tästä ensi kuun 10 päivä ja sytytämme kynttilän muistiolle  angel   
tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #196 : 22.03.2011 21:26:02 »

Mulla tuntuu aika pitkälti unet olevan avain itsessäni tähän henkimaailmaan pääsyyn pikkuhiljaa. Olen yrittänyt opetella lukemaan rivien välistä noita, vähän kuin Matrixissa kohta jossa Neo näkee ensimmäisen kerran 3D maailman niiltä symboleilta.

Alkaa olemaan vaihe jossa alan unissa pikkuhiljaa heräilemään vapaaseen pyörimiseen. Myöskin kelailen asioita jotka pyörii mielessä ja saan niihin vastauksia. Tuosta varmaan sitten pikkuhiljaa lucideja joita on myöskin muutama tullut ja toivottavasti noita intergalaktisia matkoja sitten jossain vaiheessa.

Tämmöstä työstämistä. Ensin täällä itseään kondikseen ja sitä rataa pikkuhiljaa matkapassia kouraan tuonne muualle.

Porukkakin venailee siellä. Haluaisin juttusille jo kovasti. Tuli viimeyönäkin niin selvä vinkki mitä pitäisi ilmeisesti ajatella tässä maailmassa uravalinnaksi tulevaisuudessa ja pieni kiitoskin tuli. Mutta tiedä sitten, melkoisen vitsikästä porukkaa mua "kyttäilee".

Muistan elämäni ensimmäisen unen joskus pikkunappulana. Istuttiin siinä rantakivikossa sumuisen harmaan järven rannalla jonkun vanhan miehen kanssa. Jotain juteltiin ja sanoin että olen unessa. Vanha mies sanoi kohteliaasti: "Etkä ole".

Kohta nähdään taas!
« Viimeksi muokattu: 22.03.2011 21:34:48 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5905


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #197 : 26.03.2011 10:50:24 »

Mulla tuntuu aika pitkälti unet olevan avain itsessäni tähän henkimaailmaan pääsyyn pikkuhiljaa. Olen yrittänyt opetella lukemaan rivien välistä noita, vähän kuin Matrixissa kohta jossa Neo näkee ensimmäisen kerran 3D maailman niiltä symboleilta.

Alkaa olemaan vaihe jossa alan unissa pikkuhiljaa heräilemään vapaaseen pyörimiseen. Myöskin kelailen asioita jotka pyörii mielessä ja saan niihin vastauksia. Tuosta varmaan sitten pikkuhiljaa lucideja joita on myöskin muutama tullut ja toivottavasti noita intergalaktisia matkoja sitten jossain vaiheessa.

Tämmöstä työstämistä. Ensin täällä itseään kondikseen ja sitä rataa pikkuhiljaa matkapassia kouraan tuonne muualle.

Porukkakin venailee siellä. Haluaisin juttusille jo kovasti. Tuli viimeyönäkin niin selvä vinkki mitä pitäisi ilmeisesti ajatella tässä maailmassa uravalinnaksi tulevaisuudessa ja pieni kiitoskin tuli. Mutta tiedä sitten, melkoisen vitsikästä porukkaa mua "kyttäilee".

Muistan elämäni ensimmäisen unen joskus pikkunappulana. Istuttiin siinä rantakivikossa sumuisen harmaan järven rannalla jonkun vanhan miehen kanssa. Jotain juteltiin ja sanoin että olen unessa. Vanha mies sanoi kohteliaasti: "Etkä ole".

Kohta nähdään taas!

Kuulostaapa tutulta, minulla myös vastaavanlaisia kokemuksia ja unen aikana, unissa saan yleensä juuri parhaiten yhteyden siihen henkimaailmaan. Se on toisaalta ihan luonnollistakin, koska silloin oikeasti irtaudummekin ruumiistamme. Kaikki eivät vain koskaan ole/tule tietoiseksi tästä ja opi käyttämään tuota uniaikaa hyödyksi. Jokatapauksessa olen saanut monenlaista opetusta, ohjausta, tukea, lohtua ja turvaa "unissani" ja minullakin on tuollaisia kokemuksia kun on suoraan sanottu, että tämä ei ole unta.  Grin  smitten
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

dodobien84
Vieras
« Vastaus #198 : 27.03.2011 07:27:52 »

Olipa veikeä yö taas takana. Yrittelin taas poistua ruumiista, mutta jäin pään kohdalta kiinni. Samaa vikaa tota on aikasemminkin ollut, mutta nyt oli vähän erilainen "päänsisäinen" yhteenotto.

Kun yritin repeytyä pois kropasta, aivan kuin joku olisi vihaisesti huutanut oikeaan korvaan jotain tähän tyyliin että "sille kuka tätä kroppaa käyttää vois (hämärääkin hämäräpi muistikuva) pitää parempaa huolta jne....

Tuossa sekamelskassa muistan myöskin hämärästi kuinka koin jotain uhkaavaa ja huusin sille ja yritin painia ja purra sitä.

Kivaa tää tietoisuuden jakaminen. Voittaa kyllä linnanmäen laitteet.

Loppujenlopuksi sitten nukahdin kun oli niin sekava kokemus kaikkinensa ja näin unen jossa oli kissoja, hiiriä ja leikkikoiria jahtaamassa toisiaan päättömästi. Leikkikoirat räksytti kissoille, kissat pomppiedestakas ja hiiret juoksi päättömänä koirien kimpussa. Kaiken kruunasi jokin ihme karnevaalimusikki.

Tota.... naurattaa vieläkin. Pitää vetästä lenkkitossua jalkaan. Sitähän ne astronautitkin taitaa tehdä.

Pistin nyt tähän ketjuun kun en muita keksinyt. Kiitos. Miten mun pitääkin aina vetää kaikki niin täydellisesti? Lipsahtas edes kerran vahingossa....  Cheesy

Edit: Jos ihmettelette näitä mun juttuja täällä kaikkinensa niin tuntuu että kaikki mitä heitän ilmoille tapahtuu tavalla tai toisella. Tässä on tullut vedettyä pilkkaa omaan nilkkaan ja hakattua päätä seinään että olisi ihan kiva jo päästä tehtävänantoon. Turhia nämä muuten on. Kumman rauhallisesti jengi vastailee tuolta eteerimaailmasta ja niin edelleen. Kerrankin pelleilivät että mun pitäisi ajatella lääkikseen menoa. Kummastelee tätä tolvanaa. Nytkin on pää kipeä yön sekoiluista. Mut ei se mitään. Jatketaan samaan malliin.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2011 17:40:48 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
Upsila
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 36

don't stop believing


Profiili WWW
« Vastaus #199 : 26.04.2011 14:03:26 »

Uutena tulokkaana selailin foorumia ja päätin tutustua tähän enemmän, kun kokemusta on löytynyt itselläni myös. Täällä näyttää muutenkin olevan niin avointa porukkaa, että varmasti teille voi puhua vaikka mistä - useammille ulkopuolisille en oikein voi luottaa näistä asioista, sillä jotkut eivät ole vielä täysin vakuuttuneita näistä erilaisista asioita ja eräs piti minua hullunakin kerrottuani, että olen kokenut ensimmäisen unihalvaukseni.

Olen vielä aloittelija aurojen suhteen, näen aluksi vain läpikuultavan valkoista sävyä auroista, mutta uskon, että olen kehittynyt tämän kyvyn suhteen pikkuhiljaa: olen nähnyt kädestäni vaaleansinisyyden häivähdystä, kynästä ja kasvoistani kellertävää väriäkin. Se tunne on kyllä kiva, kun tietää, että on kehittynyt. Smiley

Tuntuu myös, että aivan kuin erään mietiskelyn aikana olisin puhunut suojelusenkelilleni ja kieltämättä oli rauhoittavaa ja mukavaa. Viime keväänä ollessani sairaana sain apua myös enkeleiltä, jotka irottivat minut ruumiistani ja auttoivat sen avulla - pian parannuinkin. Ja ainiin, yksisarviseeni olen tutustunut Diana Cooperin kirjan avulla, joka on oikein kätevä! Ihania ja pelottavan hurjia kokemuksia te näytätte kuitenkin olevan kokeneet, niitä on mielenkiintoista lukea!
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011 08:07:55 kirjoittanut Upsila » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #200 : 26.04.2011 20:36:31 »

En tiedä minne tämä kuuluu, mutta kerron sen täällä. Tämä tapahtui jokin aika sitten.

Heräsin ennen kello kuutta alakerrasta kantautuviin ääniin. Hermostuneena laitoin korvatulpat korviini ja toivoin että saisin nukkua edes keskipäivään. Minulla on ollut uniongelmia jo jonkin aikaa, en tahdo pysyä unessa vaan heräilen vähän väliä.

Nukahdin kuitenkin. Mutta tämä uni oli jotakin ennenkuulumatonta jopa minulle jonka unielämä on melko hullua. En muista mitä unessa tapahtui ennen tätä, mutta luulen että olin juuri heräämässä kun yhtäkkiä edessäni oli nainen. "Ei, älä mene, tule tänne." Nainen sanoi ja veti minut, ei luokseen, vaan sisälleen hokien "Tule, tänne, juuri noin, hyvä.." ja minä menin. Sulauduin siihen naiseen.

Tiedättehän, unimaailmassakin, sitä on kuitenkin omassa kropassa, kulkee ympäriinsä, näkee asiat omalla silmillään. Kaikki on vain surrealistisempaa kuin oikeassa elämässä.

Kuitenkin, minä lähdin jopa unikehostani. Minä olin kuin nestettä. En nähnyt mitään konkreettista, lähinnä tunsin. Tunnetta kuvaa parhaiten mielikuva, jossa kaadetaan nestettä toisesta kupista toiseen. Minä liukenin hänen sisälleen. Olla möllötin hetken aikaa siellä, valkeudessa, kunnes päätin lähteä.

Lähteminen ei kuitenkaan ollut niin helppoa. Minä jumituin. Sain oikean silmäi auki mutta vasen oli jumissa ja pysyi kiinni. Oikealla silmälläni näin olevani taas unimaailmassa. Näin alakerran tytön mustan kissan loikkimassa sielä, olin sademetsässä. Niinkuin joku tuolla edellä mainitsi, oli vähän sellaista sirkus-maista meininkiä. Mutta olin puoliksi jumissa naisen sisällä jossakin ihan muualla. Minä kulutin lopun ajasta yrittäen päästä irti.

En muista enää miten onnistuin pääsemään irti tai sitä missä välissä heräsin oikeasti, mutta jopas jotakin. Ainakin sain nukutuksi. Kerroin tämän jo eräällä toisella foorumilla, mutta minusta tuntuu että he pitävät minua siellä hulluna vaikka samanlaista rajaporukkaa ovatkin.  idiot2
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #201 : 26.04.2011 21:56:54 »

Kyllä ihan normaalina sinua pidän, vaikkei omakohtaisesti olekaan sellaista kokemusta itselläni ollut. Mutta muita kyllä sellaisia, joita en juurikaan kellekään toisella kerro, koska tuntuu, etten oikein tietäisi, että mitenkä niistä sanoisi sanoin.  Smiley

Mutta oman valonsa näkeminen ja siihen sulautuminen ei todellakaan ole yhtä kuin hullu. Vaan todellakin päin vastainen teko!  angel
tallennettu

Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #202 : 27.04.2011 11:33:09 »


No vitsailut sikeen, mutta ehkä sitten olet käynyt jonkun toisen elämässä, tai kenties jokin mennyt elämäsi?


Miten "käynyt jonkun toisen elämässä"?  Huh
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #203 : 27.04.2011 12:33:45 »

Eileithya, jos unesi nainen tuntui vieraalta, niin silloin olet ikään kuin käynyt kyläilemässä jonkun muun kehossa. Sitä kai nimitetään possessioksi, kun henki valtaa jonkun kehon (voi tapahtua ihmisille, joilla on meediotaipumuksia).

Mutta jos olit sitä mieltä, että unen nainen olit kuitenkin sinä, niin silloin sulautit itseesi tämän uuden puolen. Tällaista on käynyt itsellenikin unissa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #204 : 27.04.2011 19:47:56 »

Eileithya, jos unesi nainen tuntui vieraalta, niin silloin olet ikään kuin käynyt kyläilemässä jonkun muun kehossa. Sitä kai nimitetään possessioksi, kun henki valtaa jonkun kehon (voi tapahtua ihmisille, joilla on meediotaipumuksia).

Mutta jos olit sitä mieltä, että unen nainen olit kuitenkin sinä, niin silloin sulautit itseesi tämän uuden puolen. Tällaista on käynyt itsellenikin unissa.

Oli tuttu nainen/henkilö, muttei kumminkaan, tavallaan, ollut hän. Enkä se ollut minäkään.

Tarkoitukseni ei ollut kyllä mennä kenenkään kehoon ainakaan ilman lupaa ja itsehän tämä nainen minut sinne "kutsui" tai veti.
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #205 : 29.04.2011 17:38:19 »

Jos ihmiselle olisi tarkoitus tietää, mikä, kuka tai missä hän on elänyt mahdollisesti aiemmin, kai se tieto olisi hänelle selkeästi  annettu.
Miksi se pitää niin vaikean kautta etsiä?

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #206 : 29.04.2011 20:14:45 »

Eikö se ole sama homma kaikissa muissakin asioissa, että se tieto täytyy itse jostain aina etsiä? Smiley
Niin minä sen olen käsittänyt ainakin.
Miksi me sitten käydään kouluakaan, jos meidän olisi tarkoitus tietää jo valmiiksi kaikki jutut etukäteen? Wink
Vaikken nykymuotoista koulunkäyntiä ole koskaan kannattanutkaan, mutta tiedon janoaminen ja sen tuputtaminen ja sellainen pakkosyöttäminen on kaksi aivan eri asiaa. :Smiley

(Heh! Kerrankin sain ajatukseni laitettua lyhyen ytimekkääseen muotoon! Cheesy)
Hm.. paljonko saat vaikuttaa siihen, mitä sulle oppina syötetään?
Kyllä paljolti sulle syötetään se, mitä yhteiskunnassa oppina tarvitaan
jotta sinusta saadaan kelvollinen veronmaksaja.
Alle kouluikäinen lapsi tuskin saa oppia juuri sitä, mitä haluaa.
Jokainen sitten kiinnostuu siitä, mistä kiinnostuu tai jää... coolsmiley

Mikä se sitten on oppimisen tarkoitus?
Ei kai se, mikä jo jossain vaistolla on tiedostamattomissa, mutta tietona...
vaan käytäntö?
Miten sovellat sen?
 idiot2
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #207 : 30.04.2011 15:13:29 »


No vitsailut sikeen, mutta ehkä sitten olet käynyt jonkun toisen elämässä, tai kenties jokin mennyt elämäsi?


Miten "käynyt jonkun toisen elämässä"?  Huh


Ehkäpä tämä kokemasi nainen halusikin sinun tulevan häneen? Jos halusi jotain kertoa sulle? Smiley
Näissähän on hyvä kehittää omaa intuitiotaan.

Niin varmaan halusikin minun tulevan itseensä, ei kai muuten olisi uneeni tullutkaan.  Smiley Ja, no tämä kuuluisi jo kyllä tuonne noituus-topikkiin mutta, olin lausunut mielessäni pienen rukouksen Jumalattarelle että hän auttaisi minua tämän unettomuuden kanssa. Skaalailin mielessäni läpi myös jumalattaria, ketkä mahdollisesti liitetään unimaailmaan. Ajattelin että josko pyytäisin apua joltakulta "alan spesialistilta". Viimeinen mieleeni pulpahtanut nimi ennen nukahtamistani oli "Psyke", en muista mistä olin saanut päähäni että Psyke liitettäisiin uniin tms.

Jo jonkin aikaa sitten olen huomannut, että nykyinen voimaeläimeni on perhonen. Olin myös ostanut kauniin perhosriipuksen vahvistakseni yhteyttä.


Ja kappas vain, aamulla uneni jälkeen kun googlasin tämän Psyken, sain huomata että kyseinen Jumalatar on usein kuvattu perhosen siivet selässä. Myös hänen nimensä tarkoittaa "perhosta". Psyke Jumalatar itse liitetään sieluun. Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #208 : 30.04.2011 21:18:36 »

Eileithya, jos unesi nainen tuntui vieraalta, niin silloin olet ikään kuin käynyt kyläilemässä jonkun muun kehossa. Sitä kai nimitetään possessioksi, kun henki valtaa jonkun kehon (voi tapahtua ihmisille, joilla on meediotaipumuksia).

Mutta jos olit sitä mieltä, että unen nainen olit kuitenkin sinä, niin silloin sulautit itseesi tämän uuden puolen. Tällaista on käynyt itsellenikin unissa.

Mielestäni Lilli sanoi tämän lyhyesti ja ytimekkäästi. mutta jos lisäisin perhosen tähän juttuun, niin perhonen todella symbolisoi unimaailmassa juuri sielua tai voimaeläimenä, joten jokin puoli sinusta imeytyi sieluusi, joka on aivan ihana asia.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #209 : 01.05.2011 17:48:58 »


No vitsailut sikeen, mutta ehkä sitten olet käynyt jonkun toisen elämässä, tai kenties jokin mennyt elämäsi?


Miten "käynyt jonkun toisen elämässä"?  Huh


Ehkäpä tämä kokemasi nainen halusikin sinun tulevan häneen? Jos halusi jotain kertoa sulle? Smiley
Näissähän on hyvä kehittää omaa intuitiotaan.

Niin varmaan halusikin minun tulevan itseensä, ei kai muuten olisi uneeni tullutkaan.  Smiley Ja, no tämä kuuluisi jo kyllä tuonne noituus-topikkiin mutta, olin lausunut mielessäni pienen rukouksen Jumalattarelle että hän auttaisi minua tämän unettomuuden kanssa. Skaalailin mielessäni läpi myös jumalattaria, ketkä mahdollisesti liitetään unimaailmaan. Ajattelin että josko pyytäisin apua joltakulta "alan spesialistilta". Viimeinen mieleeni pulpahtanut nimi ennen nukahtamistani oli "Psyke", en muista mistä olin saanut päähäni että Psyke liitettäisiin uniin tms.

Jo jonkin aikaa sitten olen huomannut, että nykyinen voimaeläimeni on perhonen. Olin myös ostanut kauniin perhosriipuksen vahvistakseni yhteyttä.


Ja kappas vain, aamulla uneni jälkeen kun googlasin tämän Psyken, sain huomata että kyseinen Jumalatar on usein kuvattu perhosen siivet selässä. Myös hänen nimensä tarkoittaa "perhosta". Psyke Jumalatar itse liitetään sieluun. Smiley

Sinussa varmaan on ainesta meedioksi, kun muutkin niin ovat sanoneet. Smiley
Eli saat yhteyden toisen ihmisen energioihin.

En minä vaan tiedä. En tiedä edes, että mitä meediot tarkkaan ottaen tekevät tai mitä eroa on meediolla ja selvännäkijällä tai ennustajalla tms. Tjaa, tiedä häntä, en ole koskaan pitänyt itesäni kovinkaan sillä tavalla herkkänä ihmisenä. Itsellä kun kuu on jousimiehessä ja tulimerkin tuntenukset ovat useinkin melko kiinni fyysisyydessä toisin kuin vaikkapa jos olisi kuu vesimerkissä.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 34
  Tulostusversio  
 
Siirry: