Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ennustajista  (Luettu 26860 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sarese
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131



Profiili
« : 18.08.2007 20:40:23 »

Haluaisin omaan tilanteeseeni jotain selkeyttä ja olen tuota ennustajalle menoa miettinyt.. Osaatteko antaa suositusia kenelle kannattaisi mennä? Ja kenelle ei?
tallennettu
weda
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #1 : 31.08.2007 07:57:11 »

Mun kokemuksia on ollut vaihtelevasti noiden ennustajien kanssa.
Kävin Glaudia Evellä tässä joku aika sitten maksoi ihan liikaa, puolen tunnin ajasta 60,00 Shocked kyllä kuitenkin osui paljon kohdalleen, häiritsi vaan kun oli tarkka siitä puolesta tunnista.

Toinen hyvä ja vähän edullisempi kokemus on ollut Mandalatarot/Pirjo, paljon on nappiin mennyt hänen sanomisistaan. Tiedot löytyy ainakin suomi24 palstalta jossa on niitä ennustajia.
Nämä on molemmat hyviä.
tallennettu
kauris-neiti79
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #2 : 04.09.2007 00:53:46 »

Heips!
Olen käynyt tampereella Atalassa Sirpa Niemisellä ja hyvin on tiennyt! Ottaa maksun, mutta samalla maksulla puhuu niin paljon kuin asiaa on. Toisille siis puoli tuntia, miulle taisi kerran höpöttää mekein puolitoistatuntia.. Wink Taitaa olla mulle yleensä melko plajon kerrottavaa.. Viimeksi kun kävin hinta oli 30 euroa. En tiedä mitä nyt on..
tallennettu

Aurinko Kauris
Nousu Kaksonen
Kuu Kaksosissa
Merkurius Jousimiehessä
Venus Vesimiehessä
Mars Neitsyessä
Elsis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #3 : 11.09.2007 17:04:20 »

Hei!

Onkohan tämä Sirpa Nieminen joskus asunut ja ottanut vastaan Kangasalla? Muistelisin joskus kymmenen vuotta sitten käyneeni saman nimisellä ihmisellä siellä ja tykkäsin kovasti. Kaverini ei taas niin tykännyt, mutta minusta hän oli tosi hyvä ja muistelisin että oikein osuikin suurin osa ennustuksista. Minullakaan ei kyllä enää valitettavasti ole hänen yhteystietojaan, joten kiinnostaisi kovasti myös saada niitä jos vain mahdollista!
tallennettu

Aurinko: Oinas
Nouseva: Rapu
Kuu: Oinas
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #4 : 11.09.2007 18:15:59 »

Hei!

Minä käyn Paula Mäkisellä. En muista hintaa, mutta pidin sitä kohtuullisena. On hyvin taitava näkijä ja ihana ihminen.  smitten

Monia vuosia sitten Claudia Eve ei ainakaan minulle nähnyt oikein mitään ja oli tosiaan aika kallis.
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Tulikukka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 250



Profiili
« Vastaus #5 : 11.09.2007 21:54:51 »

osaisitteko suositella Jyväskylän seudulta  ketään? Olisin innolla menossa, jos löytyisi sopiva henkilö.  Cheesy
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 12.09.2007 09:29:04 »

osaisitteko suositella Jyväskylän seudulta  ketään? Olisin innolla menossa, jos löytyisi sopiva henkilö.  Cheesy

mie tiedän yhden miltei jyväskylästä...täytyy vaan kattoo saanko vielä yhdeltä kaverilta hänen yhteytietonsa...
tallennettu

He-idi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Aurinko Kalat, Kuu Jousimies


Profiili
« Vastaus #7 : 16.09.2007 16:41:11 »

tosiaan itsekkin olisin tässä Tampereen suunnalta etsimässä luotettavaa ns.'ennustajaa'.  laugh
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #8 : 26.09.2007 12:59:30 »

Taas tuli eteen todella ikävä kokemus ennustajasta joka ei todellakaan näe yhtään mitään Sad
Ja hinta ihan huikea, muutama rivi jonninjoutavaa tekstiä meilitse.

Miten ihmeessä nämä näkijät jotka eivät mitään näe oikein saavat jatkaa toimintaansa (enkä puhu nyt maallisesta laista vaan universumin laista), onko jonkinlaisen oikeudenmukaisuuden vaatiminen tältä ammattiryhmältä
typerää idealismia??

Ja kun maksan näkijälle joka ei näe, niin teenkö hyvän vai huonon teon? Enhän voi tietää etukäteen nähdäänkö minulle vai ei. Annan siis vähästäni jollekulle joka vain KUVITTELEE olevansa näkijä ja auttaja, ja hän siis saa palkkion vaikka minä en koe saavani muuta kuin lisää ahdistusta.

Myönnän että kun menee oikein huonosti tulee kysyttyä liian monelta näkijältä, mutta sellaisia me ihmiset olemme, haluamme löytää oljenkorren jonka avulla pysyisi edes jotenkuten pinnalla. Olen törmännyt jo useisiin näkijöihin, jotka eivät siis selvästikään näe minulle mitään ja  suhtautuvat muutenkin yliolkaisesti työhönsä (vastaukset ovat todella lyhyitä ja ylimalkaisia ja hinta kova).

Kun tästä asiasta keskustellaan joku aina ennättää sanomaan, että "oma häpeäsi, ei sinun pidäkään saada tietää". Se voi pitää paikkansa, mutta mikä oikeus on jollakin olla olevinaan näkijä vaikka ei todellisuudessa mitään näe??? Angry
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #9 : 26.09.2007 14:05:25 »

On valitettavaa, että näitä puoskareita tulee eteen. Kaikkein valitettavampaa on se, että heitä tulee vastaan kaikissa ammattikunnissa!

Jos eteen tulee erityisen paljon näkijöitä, jotka eivät näe, suosittelisin pysähtymään hetkeksi ja miettimään tilannetta. Mitään ei kuitenkaan tapahdu vahingossa tai sattumalta. Mitä tilanne, jossa törmäät ihan koko ajan liipalaapa-ennustajiin, mahtaisi haluta sanoa sinulle, muuta kuin ehkä sen, etteivät he vaan näe sinulle? Voisiko se olla kehoitus rauhoittua ja luottaa Itseesi ja ennen kaikkea Elämään/Universaaliin Älyyn, joka tietää asiamme paremmin kuin me its? Jos omaat näkijänkykyjä itse, ehkä vinkki ryhtyä tekemään tällaista rehellistä näkijäntyötä vaikka sivutoimisesti vapaa-ajallasi? Keskittyä kuuntelemaan intuitiota vieläkin tarkemmin sen suhteen, kenen luokse valitset mennä kuulemaan ennustusta? Vai kenties pidäyttäytymään siinä ensimmäisessä saadussa viestissä sen sijaan, että varmistelee samaa asiaa monelta eri taholta uudestaan ja uudestaan?

Ainakin korttien ja riimujen kanssa käy niin, että jos kysyn/joku kysyy samaa asiaa uudestaan ja uudestaan vähän lauserakennetta muutellen kortit ja riimut lakkaavat yksinkertaisesti vastaamasta. Sieltä nousee ihan ihme vastauksia joista tietää jo heti, ettei tällä ainakaan ole mitään tekemistä kysymyksen kanssa. Silloin täytyy vain tyytyä siihen ensimmäiseen tai kahteen ensimmäiseen vastaukseen. Jos ne eivät aukea heti, ne aukeavat myöhemmin tai sitten sanomana voi olla vain yksi pieni sana, joka täytyy painaa mieleen. Tai vaihtoehtoisesti vastausta ei tule ollenkaan, mutta se on harvinaista ja koskaa yleensä tapauksia, joissa joku kysyy vain uteliaisuuttaan jotakin. Silloinkin kortit/riimut antavat jonkinlaisen vastauksen, mutta se on yleensä hyvin lyhyt toteamus.

Ainakin näin sillä perusteella ja omakohtaisella kokemuksella, mitä itse katselen kortteja ja riimuja muille Smiley
tallennettu
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #10 : 26.09.2007 14:27:27 »

Ainakin korttien ja riimujen kanssa käy niin, että jos kysyn/joku kysyy samaa asiaa uudestaan ja uudestaan vähän lauserakennetta muutellen kortit ja riimut lakkaavat yksinkertaisesti vastaamasta. Sieltä nousee ihan ihme vastauksia joista tietää jo heti, ettei tällä ainakaan ole mitään tekemistä kysymyksen kanssa. Silloin täytyy vain tyytyä siihen ensimmäiseen tai kahteen ensimmäiseen vastaukseen.

Tällöin tavallaan kysyjän oma ASENNE lukitsee luennan
ja tällöinkin kyseessä mielestäni lienee "kvanttitilan rehellisyys"
eli niin metsä vastaa kuin sille (tiedostamattomin motiivein) huhuillaan.

Mikä merkitsee myös sitä, että kysymyksen taustalla kolkuttaa nk. vaikuttava ajatus,
joka voi olla varautunut pelolla, epävarmuudella, odotuksilla ja torjunnalla.

Kysyjä on tällöin noiksi ensimmäisiksi vastauksikseen saanut oivaakin palautetta siitä, minkä rehellisesti uskoi olevankin saatavissa välittömästi, suoraan ja avoimesti.
Kuitenkin omat odotukset (= luotaan työntävyys) eli sen halajaminen, mistä on puute, työnsivät lisävastaukset ulottumattomiin.

Eli en ehkä saakaan tietää vastauksia kysymyksiin,
joihin en ENÄÄ usko saavani "helppoja vastauksia".

Näin se menee.

Smiley
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #11 : 26.09.2007 14:44:07 »

Taas tuli eteen todella ikävä kokemus ennustajasta joka ei todellakaan näe yhtään mitään Sad
Ja hinta ihan huikea, muutama rivi jonninjoutavaa tekstiä meilitse.

Miten ihmeessä nämä näkijät jotka eivät mitään näe oikein saavat jatkaa toimintaansa (enkä puhu nyt maallisesta laista vaan universumin laista), onko jonkinlaisen oikeudenmukaisuuden vaatiminen tältä ammattiryhmältä
typerää idealismia??

Ja kun maksan näkijälle joka ei näe, niin teenkö hyvän vai huonon teon? Enhän voi tietää etukäteen nähdäänkö minulle vai ei. Annan siis vähästäni jollekulle joka vain KUVITTELEE olevansa näkijä ja auttaja, ja hän siis saa palkkion vaikka minä en koe saavani muuta kuin lisää ahdistusta.

Myönnän että kun menee oikein huonosti tulee kysyttyä liian monelta näkijältä, mutta sellaisia me ihmiset olemme, haluamme löytää oljenkorren jonka avulla pysyisi edes jotenkuten pinnalla. Olen törmännyt jo useisiin näkijöihin, jotka eivät siis selvästikään näe minulle mitään ja  suhtautuvat muutenkin yliolkaisesti työhönsä (vastaukset ovat todella lyhyitä ja ylimalkaisia ja hinta kova).

Kun tästä asiasta keskustellaan joku aina ennättää sanomaan, että "oma häpeäsi, ei sinun pidäkään saada tietää". Se voi pitää paikkansa, mutta mikä oikeus on jollakin olla olevinaan näkijä vaikka ei todellisuudessa mitään näe??? Angry

Olen kanssasi samaa mieltä kanssasi siitä, että liikkeellä on kyllä huijareitakin, tahallisia tai tahattomia.

Tahattomasta "huijarista" mieleeni tulee esimerkiksi on yksi rakas ystävä, joka vilpittömästi haluaa auttaa ihmisiä ja opettelee parhaillaan kuuntelemaan intuitiotaan selvännäkijänä ja energiahoitajana. Selvännäkö on hakusessa, vaikkakin osaa jo erittäin hyvin ohjailla energioita. Hän toisinaan näkee minua hoitaessaan asioita, jotka osuvat nappiin ja toisinaan taas menee pahasti metsään, siis todella pahasti. Ymmärrän siis, että mikäli näin kävisi 'maksavan' asiakkaan kanssa, häntä voitaisiin pitää huijarina. Toisaalta toisinaan hän todella näkee!

Tietenkin on aina mahdollisuus, että joku on vain keksinyt keinon rahastaa ja huijaa aivan tarkoituksellisesti.

Oletko yrittänyt pyytää lisäselvitystä, miksi tulkinta ei osunut kohdalleen tai osaa rahasta takaisin? Varmasti omaa ammattiaan arvossapitävä ennustaja haluaa päästä sopuun. Etenkin sähköpostitse tehdystä tulkinnasta voisi helpostikin saada neuvoteltua sellaisen lopputuloksen, että  se tyydyttäisi molempia osapuolia. Mikäli ennustaja ei ole huijari, hän varmasti haluaa sekä sovitella asiaa ja auttaa sinua. Ehkä hän ei tiennyt tarpeeksi taustoja tms.

Toisinaan voi myös käydä niin, että ajankohta ei ole otollinen. Heitin erään astrologisen tulkinnan sivuun, koska se tuntui vieraalta ja muutaman vuoden kuluttua se kolahti oikein kunnolla.
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #12 : 26.09.2007 14:49:29 »

Allekirjoitan kyllä tuon Atha Maaritin kommentin "miksi enää kysyt, saithan jo vastauksen" -logiikasta. Todella masentavia ja mitäänsanomattomia liipalaapa-vastauksia alkaa tulla jos kysyy samaa asiaa uudelleen. Mutta jos ahdistava tilanne jatkuu vuosia, eikä se "ensimmäinen" ennustus ole toteutunut vuosienknaan odottelun jälkeen, niin ihmisiähän tässä vain ollaan: hengissä selvitäkseen sitä kysyy uudelleen.

Jos monta vuotta rukoilee ja pyytää selvennystä paikallaanpysyvään tuskalliseen tilanteeseen oppailtaan mutta silti ei mikään muutu eikä valoa edes vilauteta, niin itsesuojeluvaisto panee kysymään uudelleen, aivan kuten me lottoammekin epätoivoisissa tilanteissa ihan vain siksi, että jaksasisimme edes lauantai-iltaan saakka.

Elämässäni on ollut aikoja, jolloin positiiviset ja negatiiviset ajat vuorottelivat, sopusoinnussa keskenään, mutta viimeiset kymmenisen vuotta tämä logiikka ei ole enää toiminut, eli tuntuu kuin toivoa ei olisi eikä mtään iloisia yllätyksiä voisi enää koskaan tapahtua. Jatkuvat ja toistuvat pettymykset tappavat kyllä tehokkaasti optimistisimmankin hihhulin yrittämisenhalun ja uskon kohtalon armollisuuteen Wink

Pahinta ja julminta liipalaapaa ennustajien taholta on juuri tuollainen "negatiivinen ajattelusi estää hyvien asioiden tapahtumisen". Sillä ihminen joka on todella omistautunut henkiselle kasvulle ei taatusti hirvittävienkään vastoinkäymisten edessä keskity "negatiiviseen ajatteluun" vaan päin vastoin: hän tietää että toivoa ei saa heittää. Hän yrittää joka ikinen aamu löytää toivonkipinän, hän uskoo ja luottaa... ja siis pysyy hengissä koska luottaa, että joskus koittaa helpotuksen aamu.

Mutta kun sitä aamua ei näy eikä kuulu ja ennustaja toisensa jälkeen puhuu keskenään täysin ristiin, ainoa johtopäätös on nihilistinen: millään ei ole mitään väliä.

Sarkastisesti voisi sanoa, että viesti on juuri tuo: ryhdynpä minäkin ennustajaksi, aikakin saan leivän perheelleni, huijauksesta viis  Cheesy

tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #13 : 26.09.2007 14:59:06 »

"Oletko yrittänyt pyytää lisäselvitystä, miksi tulkinta ei osunut kohdalleen tai osaa rahasta takaisin?"

Voi olen toki aina vastannut näihin, kertonut oman näkemykseni, tässä vastausvaihtoehdot näkijöiden puolelta:

a. ei vastata mitään, vaikka täysin asiallisesti olen pyytänyt tarkennusta. Ilmeisesti ovat katsoneet että tarkennuksista pitää maksaa uusi maksu.

b. näkijä on SELITTÄNYT asiat tarkennuspyynnön jälkeen parhain päin, mutta tässä siis on ollut hyvin vahva selittelyn maku, musta on selitetty valkoiseksi jne. kun näkijä on saanut elämästäni lisää tietoja.

c. kun olen nenätysten ollut liipalaapa-näkijän kanssa, näkijä on puhunut aivan puutaheinää ja takuulla huomannut itsekin sen (eräs näkijä puhui suurimman osan ajasta jotain jonninjoutavaa kunnallispoliitiikkaa, kuin olisi itäväylää lukenut). Kun olen hänelle varovasti esittänyt tarkennuksia omasta elämästäni, siis korjannut ihan väärinkäsityksiä, niin hän on jopa tulkinnut SANOMANI aivan väärin (kuullun ymmärtämisen ongelma!) ja jatkanut edelleen päin männikköä. Ja jälkeenpäin voin vakuuttaa, että mikään ei ole toteutunut mitä hän on väittänyt tapahtuvaksi. Ja tässä oli kyse todella tunnetusta ja suositusta näkijästä, joka aivan takuulla tajusi istunnon aikana, että mikään hänen sanomastaan ei minulle kolahtanut tai antanut ahaa-elämyksiä! Silti raha kelpasi, tietenkin.
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #14 : 26.09.2007 15:53:45 »

Harmillista ja jopa törkeää tuo kokemasi Rubiinitar! Olisi hyvä, että joku instanssi valvoisi ennustajia täällä Suomessakin!

Minä olen känyt kerran perinteisellä ennustajalla ja kokemukseni oli suurin piirtein kertomasi kaltainen. En ehtinyt kuulla edes ennustustani loppuun koirahoitoa käsittelevän keskustelun kestettyä suurimman osan ajasta. Eipä ole tarvinut toiste mennä.

Ehkäpä täällä voisi olla tarottien tulkitsija, joka osaisi auttaa: http://www.tarotpuu.com/tero.html

Hinnaston mukaan työttömille, opiskelijoille jne. tulkinnan hinta on 40€ ja kestää tunnin, josta 15min on varattu haastatteluun. Hinta on minusta kohtuullinen. Mielestäni on luottamusta herättävää, että sivustolla selitetään noin suoraan, miten aika käytetään. Lisäksi tulkitsijan kokemus vaikuttaa vakuuttavalta (mm. Logoterapia koulutus) uskon, että hän saattaisi tulkinta olla hyvinkin kokeilemisen arvoinen, joskaan en ole varma enustaako hän vai tarkasteleeko tilannetta tarotteja apuna käyttäen.

Toivottavasti elämäsi helpottuu ja löydät jostain apua tilanteeseesi!
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: