Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Method Putkisto Pilates  (Luettu 9555 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
astraali
Vieras
« : 07.08.2007 07:57:32 »

Hei! Löytyykö täältä harrastajia tai kokeilleita? Olisi kiva kuulla mielipiteitänne ja kokemuksianne Method Putkisto Pilateksesta!

Näkyykö tulokset enemmän henkisellä vai fyysisellä puolella jne. Kaikki tieto tervetullutta!  Smiley
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #1 : 07.08.2007 10:05:21 »

Tulokset näkyy sekä fyysisellä että henkisellä puolella.  smitten Pilates näyttää helpolta, mutta ei todellakaan ole sitä; siinä pystyy itse 'säätelemään tehoja' niin, että hien kyllä saa pintaan.
Säännöllisellä harjoituksella tulokset alkavat näkyä jo n. kymmenen kerran jälkeen.
Viime kesänä lainasin ystävättärelleni MP Pilates DVD:ni, jota hän teki säännöllisesti koko kesän (n. 8 viikkoa). Kesän lopulla tavattiin, ja hän oli kuin uusi ihminen: iho & lihakset kiinteytyneet, ryhti parantunut, sanalla sanoen todella hyvinvoivan näköinen. Ikääkin oli 'lähtenyt' yksi 10 vuotta pois!  Smiley
Pilates parantaa keskittymiskykyä, koska siinä joutuu koko ajan keskittymään liikkeen suuntaan ja hengitykseen. Tunnin jälkeen olo on yhtä aikaa rentoutunut ja energinen. Mielihyvää, parantunutta itsetuntoa... Ei mikään pöllömpi harrastus.  (http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a020.gif)
Mulla kompastuskivenä on tuo säännöllisyys...   Embarrassed
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 07.08.2007 11:48:31 »

Hyvän vetäjän kurssilla erinomainen harrastus kehittäen sekä fyysistä että henkistä kestävyyttä.

Oma harrastukseni lopahti vetäjään, jonka tunneilla Pilatesta väännettiin suunnilleen kilpajuoksun (ja vielä maratonin) tahtiin. Yhteenkään liikkeeseen ei ehtinyt keskittyä kunnolla, pientäkään lepotaukoa ei eri liikesarjojen välillä ollut vaan sai olla nopea, että ylipäänsä ehti vaihtaa asentoa aloittaakseen uuden liikkeen. Suuri vastuu ja vaikutus onkin Pilateksen vetäjällä. Jos vetäjä on ok, niin varmasti aivan erinomainen harrastus.

tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 07.08.2007 12:25:58 »

Hyvän vetäjän kurssilla erinomainen harrastus kehittäen sekä fyysistä että henkistä kestävyyttä.

Oma harrastukseni lopahti vetäjään, jonka tunneilla Pilatesta väännettiin suunnilleen kilpajuoksun (ja vielä maratonin) tahtiin. Yhteenkään liikkeeseen ei ehtinyt keskittyä kunnolla, pientäkään lepotaukoa ei eri liikesarjojen välillä ollut vaan sai olla nopea, että ylipäänsä ehti vaihtaa asentoa aloittaakseen uuden liikkeen. Suuri vastuu ja vaikutus onkin Pilateksen vetäjällä. Jos vetäjä on ok, niin varmasti aivan erinomainen harrastus.

Hei "May"

Kokeilin pilatesta vastaavaa syvävenytystä kesäkuussa

- vauhti oli valtaisa eli todellakin nopea

(http://www.kilosweg.de/images/smilies/196.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_1_103.gif)

Meitä oli useampi nainen eka kertaa yksityistunnilla 1,5 h:n ajan
- ikähaitari oli 30-55 v
- jokainen pakersi minkä kerkesi
- kaikkea liikkeitä ei kerennyt täydellisesti suorittamaan ekakierroksella,
toinen kierros meni jo paremmin
ja kolmas toisinto meni vieläkin paremmin

Ehkä tahtiin tottuu, kun käy säännöllisesti


Uskomattoman tehokasta oli - hiki tuli - voimille otti

Juomatauko annettiin välillä
- myös vetäjä itsekin tankkasi

Kylkilihakset ja vatsalihakset kipeytyivät
- tehokasta oli


Olen käynyt Method Putkiston perusjakson pari vuotta sitten
- tehokasta oli
- piristi mieltä ja tuntui kehon syvissä lihaksissa
Kävin myös Method Putkisto Kasvokoulun perusjakson
- piristi mieltä ja näkyi jo eka kerralla
kasvojen syvissä lihaksissa eli kasvojen ilme muuttui


Omalla kohdallani tuntien korkea hinta arveluttaa.



 smittenElämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 07.08.2007 12:31:11 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 07.08.2007 12:42:53 »

Elämänilo, ehkä me sitten ollaan satuttu samanlaisen (jos ei samankin) vauhtinaisen tunneille, sillä ainakin ystävieni kokemukset Pilateksesta eri paikkakunnilta ovat aivan erilaisia kuin omani.  Wink Myöskin omistamani Pilates-kasetissa meno on mukavan rauhallista omilta tunneiltani täysin poiketen.

Toisaalta jokainenhan pitää eri asioista, jollekin toiselle vauhdikkaampi meno sopii kun taas joku toinen pusertaa samat tunnit lävitse suunnilleen hampaat irvessä kiroten Pilateksen alimpaan maankoloon.  Smiley

Hinta oli (toinen) huono puoli omillanikin tunneillani - euroaika iskenyt niidenkin hinnoitteluun ja markoista on tullut lähes suoraan euroja...
tallennettu

Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 07.08.2007 13:30:57 »

Pilates on oikeasti todella tehokas vartalon muokkaaja. Etenkin keskivartalon lihakset saa tosi hyvään kuntoon. Suosittelen!
Itse käyn tällä hetkellä yhdistelmä tunnilla jossa on osa joogaa ja osa pilatesta ja kehossa huomaa eron.
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #6 : 07.08.2007 14:03:21 »

Oih... Kiitoksia kannustavista kommenteista ja mielipiteistä! Nyt ainakin kuulostaa ihan minun lajiltani...!

Tuo kallis hinta on tosiaan melkoinen mutta kaikkea -kuten terveyttä -ei ehkä voi rahassa mitata... :Smiley

Kiitos kovasti!  smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 08.08.2007 11:10:53 »

May ja Elämänilo, olen kuullut ihan samansuuntaisia kommentteja myös joiltain joogatunneilta. Aika jännää sinänsä, koska eihän noissa lajeissa pitäisi olla kysymys suorittamisesta vaan ennen kaikkea itsensä kuuntelemisesta.

Itsekin etsiskelen aikatauluun sopivaa jooga- tai pilates-ryhmää, joten jos etenkin Helsingin seudulla joku on löytänyt hyvän, niin kertokaa ihmeessä. En ole pilatesta koskaan kokeillut, mutta joogaa jonkin verran harrastettuani olen huomannut, että todella tehokasta on!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 08.08.2007 14:48:21 »


Itse käyn tällä hetkellä yhdistelmä tunnilla jossa on osa joogaa ja osa pilatesta ja kehossa huomaa eron.

Tuo voisi olla minunkin juttuni. Joogaa kyllä harrastankin, mutta Pilateksella maustettuna se kuulostaa vielä mielenkiintoisemmalta. Onko lajille joku oma nimensä - vai onko se siis vain Pilatesta + Joogaa?

Ajatus,

suorittaminen oli hyvä sana kokoamaan tuntemukseni. Mielestäni kun sitä kehoakin tosiaankin pitäisi ehtiä kuuntelemaan.
tallennettu

Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #9 : 08.08.2007 16:06:21 »

Tuo kallis hinta on tosiaan melkoinen mutta kaikkea -kuten terveyttä -ei ehkä voi rahassa mitata... :Smiley

Taloudellinen vaihtoehto on käydä peruskurssi, että saa perustekniikan hanskaan, ja sen jälkeen hankkia DVD tms. kotiin (jos itsekuri on kunnossa  Wink).
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #10 : 08.08.2007 16:45:02 »

Tuo voisi olla minunkin juttuni. Joogaa kyllä harrastankin, mutta Pilateksella maustettuna se kuulostaa vielä mielenkiintoisemmalta. Onko lajille joku oma nimensä - vai onko se siis vain Pilatesta + Joogaa?
Hei "May"

Astangajooga

Astangajooga voimistaa, notkistaa ja puhdistaa kehoa
sekä kehittää mielen ja kehon tasapainoa.


(http://www.nicehouse.fi/liikunta/kuvat/astanga.jpg)

http://www.nicehouse.fi/liikunta/lajit/jooga.htm


 smittenElämänilo    smitten



tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
mammamma
Vieras
« Vastaus #11 : 08.08.2007 21:00:36 »

Minä aloitin Pilatestunnit pari viikkoa sitten. Ostin 20x kortin kuntosalin ryhmätunneille. Oli huomattavasti edullisempi kuin "varta vasten" pidettävät Pilatestunnit. Ja tykkään kyllä kovasti, motivaatio-ongelmia tuskin tulee Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #12 : 09.08.2007 12:36:29 »


Itse käyn tällä hetkellä yhdistelmä tunnilla jossa on osa joogaa ja osa pilatesta ja kehossa huomaa eron.

Tuo voisi olla minunkin juttuni. Joogaa kyllä harrastankin, mutta Pilateksella maustettuna se kuulostaa vielä mielenkiintoisemmalta. Onko lajille joku oma nimensä - vai onko se siis vain Pilatesta + Joogaa?

Ajatus,

suorittaminen oli hyvä sana kokoamaan tuntemukseni. Mielestäni kun sitä kehoakin tosiaankin pitäisi ehtiä kuuntelemaan.

Jep, tuo yhdistelmä löytyy moniltakin saleilta mm. vielä thai chilla vielä maustettuna  Smiley
Tuosta yhdistelmästä käytetään mm. nimiä Bodymix, BodyBalance...

Tuossa muutama linkki mistä löytyy näitä yhdistelmä tunteja  Smiley (asuitko helsingissä?)


http://www.helsinginaikuisopisto.fi/liikunta.html

http://www.jooga.fi/yhteystiedot.shtml

www.ladyline.fi

tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #13 : 09.08.2007 12:39:12 »

Niin ja unohdin mainita että tunneilla joissa käyn on vielä kaiken lisäksi ihana rentoutus lopuksi  Smiley
Tuntien jälkeen on tosi hyvä olo! Tosin nyt kesällä en ole käynyt mutta kunhan syksy taas saapuu niin aion käydä joka viikko säännöllisesti. Suosittelen kaikille jotka kaipaavat kehon ja mielen vahvistusta ja myös rentoutusta. Ja keho muokkautuu  Smiley
Vaikka aluksi tuntuisi vaikealta ja oudolta niin se kestää hetken kun juttuun pääsee mukaan ja sitten se tuntuukin ihanalta.
tallennettu
härätär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #14 : 09.08.2007 17:25:48 »

Olen käynyt pilateksessa kerran viikossa nyt pari vuotta (ja ihana työnantajani maksaa). Ihanaa on, minä olen tykästynyt täysin. Menen töistä suoraan ja unohdan ihanasti kaikki työhuolet, koska tekemiseen ja hengittämiseen pitää keskittyä kunnolla.

On muokannut kehoa (olen saanut vyötärön) ja ryhtiä sekä ketteryyttä. Ei tehdä asiaa hiki hatussa (vaikka sekin joskus tulee), vaan rauhassa kuulostellen ja keskittyen.

Mene ja kokeile, luuen, että tykkäät.
tallennettu

Annetaan kaikkien kukkien kukkia
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: