Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: KUNNIANOSOITUS INTIAANEILLE  (Luettu 116705 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #30 : 07.07.2007 18:24:54 »

Lainaus käyttäjältä: Esmiralda
Puhutte varmaankin kirjasta Haudatkaa sydämeni Wounded Kneehen.
Cry Sitä ei voi itkemättä lukea  Cry
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
rhodonite
Vieras
« Vastaus #31 : 10.07.2007 23:58:24 »

Tiedän tunteen Rhodonite! Minullakin on kausia, jolloin en kestä sitä kipua, mitä intiaanien viimeisten vaiheiden ajatteleminen aiheuttaa. Kun aikoinaan sain käsiini ensimmäisen intiaanikirjani, itkin ja luin, vaikka kyseessä oli asialliseen sävyyn kirjoitettu tietokirja. Totuus sattui eniten! Silti oli sellainen tunne, että minun on pakko tietää - jotta ymmärtäisin paremmin. Jokin siinä kosketti syvältä. Koskettaa edelleen.

Juuri tuon koskettavuuden vuoksi epäilenkin, että minunkin entinen elämäni liittyisi intiaaneihin... Joku tulkinta viittasi Etelä-Amerikkaan, jota kohtaan olen aina tuntenut mielenkiintoa. Haaveenani olisi päästä Machu Pichulle. Ehkäpä siellä oppisin enemmän  Wink

Olisin halunnut Minerva jo aiemminkin kommentoida sinulle, mutta kun kaksi tietokonetta on hajalla... Smiley Siis olikohan se merkurius perääntymässä... Itse kyselin selvännäkijältä ihan muista asioista, ja hän kertoi että nykyinen äitini on ollut minulla opissa kun olin poppamies, siis intiaanina.

Tuo Machu Pichu, eikö se ole korkealla, ja järvet, ah, todella upea paikka... smitten
Siinä on minulle kaksi tärkeää elementtiä, tila/avaruus ja vesi.
tallennettu
rhodonite
Vieras
« Vastaus #32 : 11.07.2007 00:07:25 »

Esmiraldalle tiedoksi, että kyse oli tosiaan kirjasta jonka nimi on: I Will Fight No More Forever: Chief Joseph and the Nez Perce War.

1877

I WILL FIGHT NO MORE FOREVER
(Surrender Speech)
by Chief Joseph of the Nez Perce

I WILL FIGHT NO MORE FOREVER -

I am tired of fighting.
Our chiefs are killed.
Looking Glass is dead.
Toohulhulsote is dead.
The old men are all dead.

It is the young men who say no and yes.
He who led the young men is dead.
It is cold and we have no blankets.
The little children are freezing to death.

My people, some of them,
Have run away to the hills
And have no blankets, no food.
No one know where they are-
Perhaps they are freezing to death.

I want to have time to look for my children
And see how many of them I can find.
Maybe I shall find them among the dead.
Hear me, my chiefs, I am tired.

My heart is sad and sick.
From where the sun now stands
I will fight no more forever. - -

THE END
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #33 : 11.07.2007 18:47:04 »

Itse kyselin selvännäkijältä ihan muista asioista, ja hän kertoi että nykyinen äitini on ollut minulla opissa kun olin poppamies, siis intiaanina.

Kuulostaa mielenkiintoiselta!! Niinhän sitä sanotaan, että läheiset ihmiset seuraavat mukana elämän kiertokulussa, elämästä toiseen. Haluaisin itsekin kuulla näkijän viestejä entisistä elämistäni. Joitain lähimenneisyyden asioita olen nähnyt unessa ja kokenut intuitiivisina välähdyksinä eri asiayhteyksissä, mutta uskon mahdollisen intiaanielämän sijoittuvan kauemmas menneisyyteen. Siitä en harmikseni ole saanut tarkempia tietoja... vielä  Wink

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Peru_Machu_Picchu_Sunset.jpg/200px-Peru_Machu_Picchu_Sunset.jpg)

Machu Picchu on tosiaan 2 430 metrin korkeudessa Andeilla. Ystäväni kävi vaeltamassa siellä jokunen vuosi sitten, ja on kuulemma lumoavan kaunis paikka!! Minusta näissä maisemissa on aina ollut sitä jotakin...

tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Dala
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104



Profiili
« Vastaus #34 : 16.07.2007 23:39:50 »

Tämä on sykähdyttävän kaunis: http://www.youtube.com/watch?v=kDjuXgxJeQk
tallennettu

Ovat veljiäni sade sekä tuuli,
ja ystäväni luodut metsien.
On kaikki täällä yhteydessä kaikkeen,
jotka tietä elämän käy kulkien.

aurinko oinas kuu kaksoset askendentti neitsyt
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #35 : 17.07.2007 14:47:38 »

 smitten Olin Kaustisten kansanmusiikkijuhlilla katsomassa Buffy Sainte-Marieta. Hän on cree-intiaani, muusikko, taiteilija jne...Wow! Nainen on tehnyt mm.kappaleen Up Where We Belong. CD oli ilmeisesti loppuunmyyty, pitää metsästää jostain muualta...



tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #36 : 17.07.2007 16:33:29 »

OIII - nuorena kuuntelin hänen vinyyliään tosi paljon  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #37 : 18.07.2007 11:22:10 »

http://www.creative-native.com/biograp.htm
Fantastinen luova persoona!
Häntäkin yritettiin vaientaa puhumasta alkuperäisväestön puolesta, eikä niistä ajoista ole montaa kymmentä vuotta..Ehkä tämä maailma on kuitenkin joissain asioissa mennyt vähän parempaankin suuntaan. Smiley
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #38 : 21.07.2007 21:00:35 »

(http://www.somosprimos.com/sp2005/spjul05/Brizil%20indian.JPG)

(http://www.gutenberg.org/files/16274/16274-h/images/500-501.jpg)

(http://www.fresno.k12.ca.us/divdept/sscience/images/miwok-chief.jpg)

(http://www.old-picture.com/indians/pictures/Indian-Woman.jpg)

(http://www.1americanatrail.com/images/NODEAL.JPG)

http://www.old-picture.com/indians-index-004.htm

tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
kosmos
Vieras
« Vastaus #39 : 22.07.2007 02:22:57 »

Olen lukenut jostakin jutun siitä, että Kanadassa on kaupunki, joka on sinne muuttaneiden suomalaisten siirtolaisten ja intiaanien asuttama. He menivät keskenään naimisiin, koska alkuperäisasukkaat sanoivat suomalaisista "he ovat samanlaisia kuin me".
Niin että jokaisen tavallisen suomalaisen sisällä asuu pieni intiaani.
 
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #40 : 22.07.2007 12:38:42 »

Kyllä varmasti!  smitten

Sanoikin eräs saksalainen ystäväni, että suomalaiset ovat vielä niin lähellä luontoa, että jos maailmanlaajuinen kriisitilanne tulee, niin suomalaiset selviävät.  smitten

Joten mehtäläisyydessä ja taikauskoisuudessa on sekä että!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #41 : 22.07.2007 12:53:22 »

Lainaus käyttäjältä: kosmos
.. alkuperäisasukkaat sanoivat suomalaisista "he ovat samanlaisia kuin me".
OH mikä kunnianosoitus suomalaisille  smitten  smitten smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Dala
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104



Profiili
« Vastaus #42 : 23.07.2007 11:22:07 »

^Niin tuo liittyi saunaan.  Wink Intiaanit käyttävät sellaista "hikimajaa" joka muistuttaa suomalaisten saunaa. Tästä siis tuo yhteenkuuluvuuden tunne. Tosin intiaanit eivät käyneet hikimajassaan puhdistusmielessä kuten me.

 
tallennettu

Ovat veljiäni sade sekä tuuli,
ja ystäväni luodut metsien.
On kaikki täällä yhteydessä kaikkeen,
jotka tietä elämän käy kulkien.

aurinko oinas kuu kaksoset askendentti neitsyt
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #43 : 23.07.2007 13:06:51 »

Lainaus
suomalaiset ovat vielä niin lähellä luontoa

Tätä ei kyllä voi yleistää. mutta Suomessa on kyllä alueita missä on suomalaisia jotka asuvat lähellä luontoa ja heillä on erätaidot olemassa. Ja tietenkin ihminen voi asua kaupungissakin ja olla luonnonystävä/erätaitoinen.
Kuulin joskus hauskan jutun että New Yorkissa oli 1800?-luvulla jossain baareissa kyltit "kielletty intiaaneilta ja suomalaisilta", voisi sen kuvitella olevan totta ainakin suomalaisen juomakulttuurin osalta ja eiköhän se tuliliemi maistunut intiaaneillekin.
Eikös tuo nimi intiaani ole vähän halventava? Kolumbus luuli tulleensa Intiaan ja siitä tuo nimitys, he ovat siis native americans mutta mitä se on suomeksi? Amerikan alkuperäiskansa(laiset)? Smiley
« Viimeksi muokattu: 23.07.2007 13:10:16 kirjoittanut Dimma » tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
kosmos
Vieras
« Vastaus #44 : 31.07.2007 00:11:30 »

^Niin tuo liittyi saunaan.  Wink Intiaanit käyttävät sellaista "hikimajaa" joka muistuttaa suomalaisten saunaa. Tästä siis tuo yhteenkuuluvuuden tunne. Tosin intiaanit eivät käyneet hikimajassaan puhdistusmielessä kuten me.

 

No niin, siitä siis oli kyse. Vaikka kyllähän suomalaiset ovat "metsästä tulleet, karvahattu päässä", mutta eihän se välttämättä tarkoita, että henkisesi oltaisiin yhtä luonnon ja henkimaailman kanssa. Toisaalta tätä luonnollista olotilaa on pyritty karsimaan siksi, että kelvattaisiin muille "sivistyskansoille"! Ja se on surullista, ettei arvosteta itseä sellaisena kuin ollaan. Mulla on ollut onni, tai ilmeisesti itse valittu asuinpaikka, asua maaseudulla ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän haluan elää mahdollisemman yksinkertaisesti ja karsia pois kaikki keinotekoisen systeemin asettamat vaatimukset. Ja sehän ei ole mahdollista ainakaan kokonaan.

En tiedä, olenko elänyt jossakin edellisessä elämässäni ns. intiaanina, mutta ainakin sisälläni on syvä kutsumus luonnon pariin ja jos intiaani-elämällä tarkoitetaan sitä, että on ollut amerikan mantereella alkuperäisasukkaana, niin koen yhteenkuuluvuutta heihin, samoin kuin esim. aborginaaleihin ja tiibetiläisiin. Erään hankkimani karmahoroskoopin mukaan olenkin osan elämistäni elänyt noilla seuduilla ja ne ovatkin paikkoja, joihin olen aina halunnut matkustaa.
Olen kyllä lukenut Emrys O`Neaghin kirjan "Edellisen elämäsi horoskooppi" ja sen mukaan viimeisin elämäni olisi ollut 1200 luvulla Pohjois-Amerikassa (siis ennen kuin eurooppalaiset toivat "sivistyksen") ja olisin toiminut naispuolisena paimenena tai eläinten kouluttajana tai karjanajajana, metsästäjänä, riistanvartijana tai eläintieteilijänä. Lisäksi olin uudistaja ja vallankumouksellinen. Luonteeltani olen ollut hyvin raju ja ehdoton, kompromisseihin suostumaton ajamassani asiassa sekä yksityiselämässä. Minua ihailtiin ja seurattiin, mutta myös  pelättiin ja vastustettiin. Mahdollista on, että kuolemani oli väkivaltainen. Lisäksi kirjassa tulee esille meneillään olevan elämän tarkoitus ja minun tulee etsiä yhteys, mikä on aineellisen ja näkymättömän maailman välissä, sekä oppia käyttämään sitä  ja vaikuttamaan sen avulla tapahtumien kulkuun niin omassa elämässä kuin suhteessa ympäristöön.

Tämän nyt voi tietysti jättää omaan arvoonsa, mutta siinä mielessä luonteen kuvaus pitää paikkansa, että olen joutunut hillitsemään luonteeni ehdottomuutta pyrkimällä   joissakin asioissa keskitien kulkijaksi. Ja tuon näkymättömän yhteyden olen löytänyt ja oppinut käyttämään sitä.

Ja parhaiten tuo yhteys toimii silloin, kun saa elää maaseudun rauhassa. En tiedä, olenko yhtyeydessä johonkin henkiolentoon tai oppaaseen, ainakaan en ole tiedostanut sellaisen läsnäoloa, (ja minä kun olen hartaasti toivonut sellaisen ilmestymistä),  mutta olen huomannut, että ajatuksella ja rukouksella voi vaikuttaa asioihin.
         
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: