Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taiteen harrastajat, hoi!  (Luettu 46758 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #45 : 07.06.2009 22:05:35 »

Ah, sain viimeinkin aikaiseksi hankittua piirtopöydän tietokoneelle. Melkein pakko opetella tekemään kuvia digitaalisestikin tulevaisuutta ajatellen, kun en meinannut miksikään perinteiseksi taiteilijaksi ryhtyä xD Olen nyt kuluttanut kesäloman iltoja värittelemällä käsin piirrettyjä kuvia ja tutustumalla pöytään. Tältä näyttää tällä hetkellä:

Renji

Sunny ja Raiden
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #46 : 08.06.2009 14:32:49 »

Ah, sain viimeinkin aikaiseksi hankittua piirtopöydän tietokoneelle. Melkein pakko opetella tekemään kuvia digitaalisestikin tulevaisuutta ajatellen, kun en meinannut miksikään perinteiseksi taiteilijaksi ryhtyä xD Olen nyt kuluttanut kesäloman iltoja värittelemällä käsin piirrettyjä kuvia ja tutustumalla pöytään. Tältä näyttää tällä hetkellä:

Hienoja!
Olet kehittynyt huomattavasti, muistan joitain vanhoja töitäsi!

Harkitsen itsekin tuollaisen piirtopöydän ostoa. Paljonko maksoi ja minkä merkkinen?
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #47 : 08.06.2009 16:04:28 »

Minulla on Aiptekin reilunkokoinen A3 pöytä, joka maksoi 109 euroa. Erittäin halpa siis! Yleensä sellaisista juuri ja juuri kirjekuoren kokoisista pöydistä saa maksaa 350 euroa, parhaimmillaan A3 pöydät maksavat päälle pari tonnia.

Harrastelijalle suosittelen Aiptekia. Jos aikoo ammatikseen tehdä pelkästään tietokoneella kuvia, kannattaa satsata suoraan Wacomin pöytään. Olen päässyt kokeilemaan sekä Aiptekia että Wacomia, ja Wacomilla on aivan taivaallista piirtää. Aiptek ajaa kuitenkin asiansa ja sopii värittelyyn vallan mainiosti. Eihän se välineistä ole niinkään kiinni kuin tekijästä Cheesy

Jos kiinnostaa, voin heittää sinulle linkkiä YV:n puolella, kun markkinointi on foorumilla kielletty Smiley
« Viimeksi muokattu: 08.06.2009 16:06:16 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #48 : 08.06.2009 16:05:05 »

Ja tosiaan, koulu on tehnyt hyvää eteenkin värisilmälle. Sellaistahan minulla ei ole ennen ollutkaan  2funny
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #49 : 09.06.2009 08:30:10 »

Makeita kuvia teet Athamaarit!  smitten On varmasti hienoa huomata kehittyneensä ja olevansa itselleen sopivassa paikassa!
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 04.08.2009 15:46:07 »

No tosiaan, on ollut ihanaa huomata, ettei olekaan niin puusilmä värien kanssa sitten loppupelissä Grin Ja tyylikin on taas muuttumassa ja kehittymässä, ihan hassua! Niin se vaan näköjään muuttuu aikojen saatossa, vähän kuin käsialakin.

Piirtopöydän kanssa olen suhertanut ja tullut siihen tulokseen, että se tosiaan on minun juttu ja että sitä pitää treenata kunnolla. Meinaa unohtua simppelitkin asiat, jos on pitkään koskematta pöytään!

Care for one?
Dearest one

ja tämä odottelee nyt väritystä, kunhan saan innostuksen kipinän taas kuvaa kohtaan. Tykkään kyllä siitä ihan tämmöisenäänkin kovasti ^_______^

Ikoni
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #51 : 05.08.2009 16:54:51 »

Öljyväreillä(hallelujaa!)koira:
http://asbolos.deviantart.com/art/Basenji-portrait-123544874

Jäänyt vähemmälle tämä taiteilu tänä kesänä.
tallennettu

Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 05.08.2009 18:33:53 »

Onpa ihana hauva! 8D Öljyvärit on kyllä ihan kauheat käyttää, en tykkää itse yhtään ja opettajakin aina valittaa, että hinkkaan niillä liikaa, enkä "hengitä" väriä siihen teokseen...!
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #53 : 06.08.2009 07:15:04 »

Itse en taida kunnolla akryylivärejäkään vaikka on pensseleitä ja värejä. Öljyvärit ovat kokeiltuna kauheammasta päästä; niin jumalattoman raskasta työstää ja tahmeita. Pensselikin on noille maaleille käsissä ihan outo.

Olen siis erikoistunut lyijykynä/akvarellitöihin; graafisen musta-valko-harmaan värityksen antamiin teoksiin. Toki mulla on akvarellivärit ja oon tehnyt muutamia töitä ja pidän siitä koska akvarelliväreillä on hyvi kepää työstää työtä; ja pidän mm. siitä märkää-märälle tekniikasta koska sillä tekniikalla saa kerrassaa upeita valutusefektiä aikaseksi... smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #54 : 06.08.2009 07:17:27 »

Öljyväreillä(hallelujaa!)koira:
http://asbolos.deviantart.com/art/Basenji-portrait-123544874

Jäänyt vähemmälle tämä taiteilu tänä kesänä.

Mun mielestä oisit voinut rohkeammin; paksummin laittaa öljyväriä esim turkin tuuheuden, eli karvoituksen näkyvuudeksi paremmin.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Norna
Vieras
« Vastaus #55 : 06.08.2009 09:26:06 »

Mulla on viha-rakkaussuhde akvarelleihin, ne on musta todella vaikeat eivätkä anna mitään anteeksi mutta toisaalta taas niiden antama jälki voi olla todella upeaa. Mua viehättää niissä myös niiden kuulaus, keveys ym. Olen tykännyt yhdistää vesivärejä sekä öljyväriliituja jos tahtoo keveyden sekaan efektiä.
 Öljyväreistä mulla on vain vähän kontaktia, värien paksuudessa on oma viehätyksensä ja saahan silläkin aikaan herkkyyttä jos jaksaa pakertaa Smiley.

Mutta ammattilainen en kyllä ole  Smiley
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #56 : 06.08.2009 13:32:25 »

Mun mielestä oisit voinut rohkeammin; paksummin laittaa öljyväriä esim turkin tuuheuden, eli karvoituksen näkyvuudeksi paremmin.
No juuh, koira on todella sileäkarvainen ja originaalissa näkyy karvat paremmin. Täytyis varmaan tehdä joku karvarotu välillä, öljyväreillä varsinkin näyttäis tosi hyvälle.

Itse en osaa akvarelleilla tehdä mitään. Menee hermot, kun niillä ei saa kunnolla väriä ja jos laittaa kaksi kerrosta päällekkäin niin ei tule hyvää jälkeä. Mä olen tällanen väri-ihminen silloin kun saan värit käteen, tarvii olla paljon ja mahdollisimman puhtaita värejä.
tallennettu

T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #57 : 06.08.2009 13:49:07 »

Vaatii akvarellityö harjoituksia vaan paljon, että oppii näkemään millaiseen jälkeen akvarelleilla voi päästä. Toki se ei ole kaikille ominaisin, kuten mulle esim -ei öljyvärit-. Akvarellissa on todella hyviä väripigmettiä omaavia värejä. Itselläni Winstor ja Newton olleet yli 10 vuotta ja erittäin hyvää jälkeä tulee. Sitten on peitevärit mitä voi lisänä käyttää kun haluaa saada peitettävyyttä lisää. Toimii siis!
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #58 : 06.08.2009 13:55:56 »

Sellainen hauska pieni vinkki taiteen tekemiseen, että käyttäkääpä öljyliituja ja tärpättiä sekaisin! Sitä voi tosin käyttää vain paperille ja paperi pitää päällystää ennen aloittamista, kun tärpätti syövyttää sen muuten. Pohjustukseen voi käyttää gessoa tai liimaseosta - 2/3 liimaa (ihan erikeepperiä) ja 1/3 vettä. Sekoitetaan ja vedellään siveltimellä paperille ja sen kuivuttua pääseekin maalailemaan. Paperi täytyy pingottaa, ettei se mene ruttuun kuivuessaan.

Tärpätti liuottaa öljyliidun niin, että siitä tulee periaatteessa eräänlaista vesiväriä. Maalaamiseen tehdään stumpit eli tiukat rullat kankaasta ja maalarinteipistä (tai ostaa kaupasta). Niillä sitten levitellään tärpättiä liidun päälle. Tätä tekniikkaa ei opeteta muualla kuin meidän koulussa, koska käsittääkseni se on opettajan oma keksintö. Olen itse aivan ihastuksissani tähän, koska sillä pääsee maalaamaan, jälki kuivuu äkkiä ja työn kanssa voi ottaa rennosti. Kaikkea vaan sekasin ja lopputulos on aina hyvä. Lisäksi ylimääräisen voi pyyhkäistä pois tärpätillä ja aloittaa vaikka kokonaan alusta jos siltä tuntuu. Miinuksena on työtilojen tarve tärpätin takia ja se, että paperi ottaa vain tietyn määrän väriä ja tärpättiä vastaan. Sen jälkeen väri vain leviää ja sotkee alla olevat sävyt tarttumatta mihinkään.

Tein ensimmäisen ammattiosaamisen näytön tällä tekniikalla ja voin sanoa, että kun meidän luokalla on toinenkin, jolla on enemmän graafinen kuvitusjälki kuin maalausjälki, tämä tekniikka sopii piirtäjille tosi hyvin! Stumppia kun voi pitää kuin kynää kädessä.
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #59 : 06.08.2009 14:01:40 »

AthaMaarit: Et maininnut tuossa paperin vahvuutta. Varmaan 200-300g on paras, vai mitä? Tärpätti on vain saakelin pahan hajuista että mulla ottaa se haju niin päähän. Kiitti tuosta vinkistä, kuulostaa muuten hauskalle.

Toi työ on hyvännäköinen; maalauksellinen, ja vois sopia myös mun tekniikkaan käytettäväksi Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  

Siirry: