Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vuodenajat, muutokset ja ASTROLOGIA  (Luettu 8297 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« : 21.12.2005 22:41:08 »

Hei kaikki
Tuumin tässä taannoin elämäni suurimpia muutoksia ( niin hyviä, huonoja kuin odotettuja ja odottamattomia) todetakseni, että varmaan 90% niistä on tapahtunut tiettynä vuodenaikana. Oletteko muut huomanneet, että iso pyörä pyörisi tavaomaista vinhemmin jonain tiettynä vuodenaikana? Kokemuksia?

Itselläni on kyseessä kevät (siksi kai asiaa äskön mietinkin, kun siihen ei enää ole pitkälti vrt.talvipäivänseisaus) ja alkukeväästähän olen myös syntynyt.

Sitä lähinnä mietin, että onko ASTROLOGIASSA  jotain selitystä siihen,että jokin tietty vuodenaika aktivoi enemmän tapahtumia?
tallennettu
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #1 : 21.12.2005 23:29:00 »

Enpä ole tuota muuten aiemmin miettinyt.. Mutta nyt kun asiaa aloin ajatella, niin syksy on kyllä minulle sellaista uudistumisen ja henkisen kasvun aikaa. Aika usein. Ja monesti myös sellaiset uudet hankkeet, joita olen käynnistänyt pidemmän aikaa, alkava vihdoin toimia syksyllä. Ja minähän olen loppusyksystä syntynyt, joten.... voisi tuo todellakin pitää paikkansa.

Jotenkin hämärästi muistelen, että jossain astrologisessa tulkinnassa tms. olisin myös törmännyt tähän ajatukseen, että syntymäpäivän läheisyydessä monesti uudistumme tai uudistamme tai on ainakin otollinen aika uudistuksille.
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #2 : 22.12.2005 18:31:24 »

Oletteko muut huomanneet, että iso pyörä pyörisi tavaomaista vinhemmin jonain tiettynä vuodenaikana? Kokemuksia?

Olen! Marraskuun alkupuoli on yksi ajankohta ja vapun tienoo toinen. Puolivuosittain... jotain tekemistä sillä täytyy olla Auringon transiittien kanssa, koska Aurinkohan on joka vuosi suunnilleen samassa kohtaa. Aurinko transitoi tiettyjä syntymäkartan huoneita aina tiettyyn aikaan vuodesta. Tähän aikaan vuodesta mä olen aina flunssassa, perinteinen jouluflunssa, niin nyttenkin santa_cry.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 22.12.2005 19:32:39 »

Juttelin kerran yhden ukkelin kanssa ketä harrastaa
aikidoa ja hän oli kuullut akupunktio-mestariltaan että noina
talvipäivänseisauksen jne. aikoina on yin ja yang polariteetit
muutoksen kourissa ja ne luovat eräänlaisen "tyhjiön".
Tästä syystä sitten sairastuu helpommin ja olisi hyvä ottaa vähän iisimmin
jonkun 9pvä:n ajan.
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Black_Orchid
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #4 : 22.12.2005 21:37:26 »

Mielenkiintosta... en oo ennen ajatellu asiaa..
 oon itse syntynyt heinäkuussa 
 ja täytyy myöntää, et tossa on perää.


 Täytyy laittaa mietintä myssy päähän!  santa_wink
tallennettu

Voi ihmiset, miksi pelkäätte susia.... rakastakaa niitä, kuten minäkin.
Harschi
Vieras
« Vastaus #5 : 23.12.2005 11:12:03 »

Juttelin kerran yhden ukkelin kanssa ketä harrastaa
aikidoa ja hän oli kuullut akupunktio-mestariltaan että noina
talvipäivänseisauksen jne. aikoina on yin ja yang polariteetit
muutoksen kourissa ja ne luovat eräänlaisen "tyhjiön".
Tästä syystä sitten sairastuu helpommin ja olisi hyvä ottaa vähän iisimmin
jonkun 9pvä:n ajan.

Katos, ja meillä on töissä aina vuoden pahin sesonki just ennen joulua... eipä ihme, että sitten aina loppujen lopuks kaatuu kaikkensa antaneena. buck2
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 23.12.2005 15:21:33 »

Tosiaankin, toukokuun lapsena elämässäni tuntuu tapahtuvan suuria juttuja monesti juuri toukokuussa. Energiat ovat huipussaan ja tuntuu, että on tarmoa on päästä varpaisiin. Tosin toukokuu on hieman hämäävä kuukausi vertailujen tekemisiin, sillä silloinhan me suomalaiset monesti olemme luonnon heräämisen ja lähestyvän kesän myötä vilkkaita, innokkaita ja tarmokkaita - syntymäkuukaudesta riippumatta.

Juuri syntymäkuukautena tapahtuvat muutokset ,hyvään tai pahaan, riippuvat varmasti paljolti siitä, miten syntymäkartan Aurinko ja sen kanssa mahdollisesti yhtymässä olevat planeetat on aspektoitu. Hankalasti sijoittuneen syntymäkartan Auringon ollessa transitoivan Auringon kanssa yhtymässä, tr. Aurinko varmasti asettaa perusongelman valokeilaan. Sama toisinpäin, jos syntymäkartan Aurinko on suotuisasti aspektoitu. Tosin yleensähän Auringon transiiteista ei edes puhuta, niin lyhytaikaisia ne ovat. Mutta kyllähän lyhyenkin transiitin aikana joku innostuu elämäänsä muuttamaan hyvinkin radikaalisti, etenkin kun ongelma ratkaisuineen on muhinut alitajunnassa jo kauan ja lopulliseen ratkaisuun on tarvittu vain Auringon antama lisäpoweri.

Ja Ap-kartasthan voi etsiä lisätietoa siitä, mihin huoneeseen ap-Aurinko sijoittuu ja mikä elämänalue on nousemassa esiin tulevan vuoden aikana. Mitään ei tosin välttämättä tapahdu ihan vielä syntympäivän aikoihin...

Tätä pitää mietiskellä vielä lisää...  santa_huh
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 23.12.2005 15:43:55 »

No juu, sykleihin on kiinnitetty huomiota.

Perinteisesti esim. parisuhderintamalla on tapahtunut huhti-toukokuussa tai sitten elo-syyskuussa. Kesät ovat olleet yleensä joko tapahtumaköyhiä, erityisen yksinäisiä tai jopa ikäviä asioita täynnä. Talvet ovat jokseenkin neutraaleja, silloin ei tapahdu mitään. Pari-kolme viime vuotta ovat olleet kuitenkin poikkeuksia, työrintama on ollut hektistä juuri talvikuukausina. Tässä nyt on ollut perussyklisyydestä poikkeavia transiittejakin päällä. Tai nyt kun tarkemmin ajattelen, työhön liittyvät muutokset tai päätökset ovat tapahtuneet aina talvella (välillä lokakuu-helmikuu).

Itse olen syntynyt alkukesästä, Kuuni on Härässä. Epäilenkin tuon kevään kiireisyyden liittyvän Kuuhun osuuviin Aurinko -ja Venus -transiitteihin. Elo-syyskuussa Aurinko vaeltelee lähinnä Neitsyessä ja siinä merkissä minulla ovat Pluto ja Uranus yhtymässä toisiinsa. Ei muuta. Ko. planeetat ovat lisäksi neliössä radix-Aurinkoon. Huoneen numero on 4.

Ilmeisesti Aurinko AC:lla Ravussa ei tuo mitään kivaa mukanaan päätellen siitä, että kesät ovat minulla harvoin hauskoja. Sen sijaan on ymmärrettävää, että Aurinko oppositiossa itseensä ja vaellellessaan kutoshuoneessa pistäisi jotain vipinää työasioihin.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2005 15:49:06 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #8 : 24.12.2005 23:06:50 »

en mä vaan ole huomannut mitään muutosta elämässäni...ainakaan helmikuun aikoihin..
ehkä olen energisempi keväällä kuin talvella.. santa_huh
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: