Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Planetary Joy" astrologiassa  (Luettu 6639 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« : 18.10.2008 23:08:06 »

 Olen törmännyt tähän termiin ja ymmärtänyt että perinteisen astrologian mukaan tulkittaessa tietyt planeetat löytävät "ilon" tietyissä huoneissa. Näitä ovat  merkurius 1. huoneessa,  kuu 3. huoneessa,  mars 6. huoneessa,  aurinko 9. huoneessa,  jupiter 11. huoneessa ja  saturnus 12. huoneessa.
 Netistä en kuitenkaan löytänyt ihmeemmin informaatiota miksi juuri nämä huoneet ja mitä tuo "ilo" käytännössä tarkoittaa.  Huh

 Tietäisikö joku tästä enemmän?  Smiley
tallennettu
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #1 : 19.10.2008 19:12:05 »

Mulla taas oli semmonen muistikuva että  saturnus 12 h. on aika haastava, ajoittaisia depressiokausia jotka ovat vaikeita, ei päästä ylös sängystä- meininkiä. Ne tapaukset jotka itse tiedän, sukulaisissa, tuttavissa muutama ja sitten julkisuuden henkilöt (taiteilijoita, kirjailijoita mm. Virginia Woolf) ovat juuri tällaisia. Olisi mielenkiintoista saada kommentteja  saturnus 12h. astrolaisilta, kuinka tämä teillä toimii? Oma otantani on kuitenkin aika pieni. Ja pitäishän munkin olla viittä vailla hullujen huoneella  kuunsolmu skorpioni 12 h. vuoksi, mutta en ole. Vielä. uglystupid2

Bob Marks:
Lainaus
Saturn in the Twelfth House: suppresses depression. Of course everyone gets depressed now and then. But when someone with this placement gets depressed, the trap door to the subconscious swings open and all the old depression comes out. This can be temporarily immobilizing, the "I just can’t get out of bed today" syndrome. Folks with Saturn in the twelfth house are usually very reliable. Everybody else depends on them and leans on them as well. They have to find someone to lean on as well.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2008 19:15:31 kirjoittanut Dimma » tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #2 : 19.10.2008 20:10:23 »

kuu 3. huoneessa

En mä nyt sanoisi että tuo erityisen 'iloinen' sijainti on, mobiili kylläkin.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #3 : 19.10.2008 20:59:07 »

 Itselläni on  aurinko 9. huoneessa ja  saturnus 12. huoneessa ja olen kyllä sitä mieltä ettei ainakaan tuo Saturnuksen sijainti ole erityisen hilpeä  Grin. Ainakaan kantajalleen, lähinnä tulee mieleen joku kieroutunut huumorintaju jota Saturnus harrastaa  Wink.
 Itse ymmärrän tässä ilon lähinnä täyttymyksenä, varsinkin Saturnuksen kohdalla 12. huone karmoineen ja tilintekoineen antaa tälle planeetalle mahdollisuuden päästä toteuttamaan itseään täysin.
 Mutta en sitten tiedä esimerkiksi tuon  aurinko ja 9. huoneen suhteen: liittykö se täyttymys johonkin jumalalliseen, uskonnot/filosofiat/Jumala/Isä ja siellä aurinko loistamassa, hmm. Minulle kyllä uskonnot ja Jumala on ollut aina tosi mielenkiintoinen ja tärkeä juttu. Ja oikeastaan koko elämän tarkoituskin pyörii näiden ympärillä  laugh.
tallennettu
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #4 : 04.11.2008 14:07:06 »

Mulla taas oli semmonen muistikuva että  saturnus 12 h. on aika haastava, ajoittaisia depressiokausia jotka ovat vaikeita, ei päästä ylös sängystä- meininkiä. Ne tapaukset jotka itse tiedän, sukulaisissa, tuttavissa muutama ja sitten julkisuuden henkilöt (taiteilijoita, kirjailijoita mm. Virginia Woolf) ovat juuri tällaisia. Olisi mielenkiintoista saada kommentteja  saturnus 12h. astrolaisilta, kuinka tämä teillä toimii?

Olen myös 12. huoneen saturnikko. Koen ajatuksen 12. huoneen  saturnus:ksesta depislaukaisijana hieman reduktiivisena, vaikka tokihan sekä 12. huoneen että  saturnus :ksen teemoissa on piirteitä, jotka tekevät tuosta asemasta raskaan, ja saattavat altistaa depressiolle. Läheskään kaikilla tämä kuitenkaan suinkaan johda mihinkään varsinaiseen depressioon, itse taisin olla lievästi masentunut murrosiässä, mutta en sen jälkeen.

Olenkin kokenut itselleni läheisimmiksi tulkinnat, joiden mukaan 12. huoneen  saturnus aiheuttaa kantajalle  tunteen siitä, että meistä itsestämme riippumattomat  asiat ja tapahtumat vaikeuttavat elämäämme ja jopa rajoittavat sitä. 12. huoneen saturnikkojen sanotaan myös kärsivän huonosta itseluottamuksesta, mutta sanoisin kyllä meidän epäilevän pikemminkin muiden kykyä tunnistaa kykymme, kuin itseämme.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #5 : 04.11.2008 15:34:02 »

12. huoneen planeetoista (myös) Saturnksesta löytyy aikaisempaa keskustelua runsaasti. *vilkuttaa Dolce Vitalle, jonka luulee tunnistavansa*  :Smiley
Tässä pari aiempaa pätkää:
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=3647.0
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=11811.0
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Norna
Vieras
« Vastaus #6 : 04.11.2008 16:23:09 »

 Moikkelis Pallaskisu!  Smiley

 Mutta joo olisi kiva saada vielä pohdintoja mikä tuo itse Planetaarinen Ilo voisi olla? Ja miten noita muita planeetta-huone -sijainteja voisi tulkita. Vaikka tuo  merkurius 1. huoneessa  Huh

 
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 04.11.2008 17:31:13 »

Minä olen aina kuvitellut, että iloa minun elämääni tuo tuo huoneessa 1 sijaitseva  jupiter omassa merkissään Jousimiehessä?  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #8 : 05.11.2008 13:52:40 »

Oh, vastasin tosiaan ihan aiheen vierestä tohkeissani Cheesy Yahoon kahdella suomenkielisellä astrologia-aiheisella listalla (Astris ja Linnunrata) on joskus ollut jotain mainintaa tuosta "iloitsemisesta". Jos ehdin, yritän etsiä sieltä haulla. Olet varmaan googletellut ahkerasti  Wink?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Norna
Vieras
« Vastaus #9 : 05.11.2008 14:41:51 »

 No aika vähän infoa tuo Google on antanut, sain kyllä selville mitä planeetta-huoneyhdistelmiä tällä tarkoitetaan. Tämä kun koskee ns perinteistä astrologiaa ja modernissa astrologiassa ei ajatella ihan samoin näistä.

 http://en.wikipedia.org/wiki/Planets_in_astrology täältä löysin alunperin tietoa termistä planetary joy ja siellä on kyllä lyhyesti selitetty tätä Planetaarista Iloa:

  merkurius "traditionally, it ruled the 6th house, and had joy in the 1st house (the house of 'I' or 'we': Mercury facilitates self-expression here)."
  kuu "traditionally, it ruled the 7th house, the house of partnership, and had 'joy' in the 3rd house of neighbours (associated with lunar themes of accommodation, change and the clan)"
  venus "traditionally ruled the 5th and 12th houses - the 5th house of play and the 12th house of self-undoing! Unsurprisingly, Venus was said to have 'joy' in the 5th."
  mars "ruled the 3rd and 10th houses and was said to 'joy' in the 6th house of servants, chores and ill-health (all of these houses are associated with labour and energy expenditure: 3rd - schoolchild, 10th - worker, 6th - servant)"
  jupiter "raditionally Jupiter was assigned to the 2nd and 9th houses (the house of values and the house of beliefs, respectively) and had 'joy' in the 11th house of friends and aspirations."
  saturnus "Traditionally, however, Saturn was associated with the 1st and 8th houses (1st house = incarnation, 8th house = death; Saturn being the planet of mortality, and hence, why the Grim Reaper carries a scythe). Saturn was also said to 'joy' in the 12th house of self-undoing."

 Miten musta nää on yleisesti ottaen paljon selkeämpiä ajattelussaan kuin modernissa astrologiassa, esim tuo Saturnuksen edustama alku ja loppu tulee musta paljon selkeämmin esiin tässä huonesijoittelussa 1 ja 12. Hmm. Mutta miten käytännössä ym.
 Itselleni nuo Mars ja Jupiter ovat vähän kummallisia, enkä tajua miksi ovat sijoittuneet noihin planetaarisessa ilossaan.

 Heheh voi ei Pallaskissa, kauhee touhu heti päällä Smiley. Mä luulen että mun pitää kuitenkin ostaa joku kirja jossa käsitellään muinaista/perinteistä astrologiaa.
 


 
 
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: