Sivuja: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 221
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 1641407 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #645 : 23.04.2010 16:34:44 »

No joo, kyllä mä näin olen arvellutkin, kunhan rähisin, kun tänne kerran saa antaa palaa...  Cheesy

Ja nuolla sanakirjasulkeisilla tarkoitin ihan noita asiallisia astrologisia sivustoja, mitkä niin monet on valitettavasti jonkun muunkielisiä kuin suomenkielisiä  Wink .  Niistä kyllä löytää mukavia näkökulmia tulkinnoille, jos jaksaa selata sanakirjaa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Asterix
Vieras
« Vastaus #646 : 23.04.2010 16:44:13 »

Laita rohkeasti vain pyyntö suomennoksesta, kun tulee sellainen lyhykäinen astrologinen teksti,
jonka haluat suomennettavaksi.
Olen täällä suomentanut aina, kun on osunut silmään ja on ollut aikaa kirjoittaa. Smiley
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #647 : 23.04.2010 20:09:33 »

Laita rohkeasti vain pyyntö suomennoksesta, kun tulee sellainen lyhykäinen astrologinen teksti,
jonka haluat suomennettavaksi.
Olen täällä suomentanut aina, kun on osunut silmään ja on ollut aikaa kirjoittaa. Smiley

Ok, kiitti vinkistä!  Toistaiseksi olen selvinnyt sanakirjan kanssa.  Mutta onhan niitä sanontojakin, mitkä ei sanakirjan kans aukee.  Mukava kuulla, että on apuakin tarjolla, jos kaipaa.  Smiley
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #648 : 23.04.2010 21:10:01 »



Minä käytän aina tätä. luulen että se on suht luotettava, vaikka onkin ilmeisesti wikipedia tyyliin eri ihmisten ylläpitämä.


http://kaannos.com/


edit. joskus käy niin, ettei erikoisempia sanoja löydy.

Tuo näytti hyvältä, kävin katsomas.  Kiitos vinkistä.  Taas tuli toteennäytetyksi, että apua löytyy kyllä!
 smitten
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Asterix
Vieras
« Vastaus #649 : 23.04.2010 21:28:46 »



Minä käytän aina tätä. luulen että se on suht luotettava, vaikka onkin ilmeisesti wikipedia tyyliin eri ihmisten ylläpitämä.


http://kaannos.com/


edit. joskus käy niin, ettei erikoisempia sanoja löydy.

Äkkipäältään loistava käännösohjelma arkipäivän erikoissanastolle. Afro
Ainakin p*skanaama k*llinimijä on ihan must juttu tietää eri kielillä. Grin 2funny


Google-käännös ohjelma on aika ok, jos on totaalisen kämmi kielissä,
mutta se ei ainakaan saksa-englanti käännä kovin hyvin,
vielä huonommin saksa-suomi ja erikoissanat puuttuvat.

Saksankieliset, kun puhuvat kieltään hyvin kuin runollisesti, ja monin pilkuin,
että alkeet siitä pitäisi tietää edes, että siitä jotain saa tolkkua ja muistaa pitää,
että puhuessa saksaa, on sanoilla feminiiniset, maskuliiniset ja neutraalit muodot,
joita käännös-ohjelmat sekoittaa, ja muodot sinutteluista ja teitittelyistä miehille ja naisille,
joita ohjelmat ei tunnista usein.  Cheesy


ihan mielenkiinnosta, mitä outoa tuossa sivussa oli, minä nään vaan internet-sanakirjan?   :Smiley

No en minäkään mitään outoa nähnyt, pelkän käännösohjelman. Huh
Menikö multa jokin ohi..? idiot2
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #650 : 23.04.2010 23:47:28 »

lol. tuossa sanakirjassa on juuri hauskaa se, kun näkee mitä kaikkea ihmiset ovat halunneet tietää Grin

 Grin 2funny

kielet on kyllä mielenkiintoisia. en osaa yhtään saksaa, viime kesänä käydessäni Saksassa, huomasin myös että saksalaiset ei välttämättä osaa kovin hyvin englantia. liekö totta yleisesti vaan sattumaa....

No joo, saksalaiset ei, eikä maalaiset ja kouluttomattomat Itävaltalaiset.
Mäkin opin saksan paremmin, kun olin muutaman viikon Saksassa ja eteläisessä Itävallassa
-> oli pakko, kun ne ei muuta kieltä puhuneet. Cheesy

muistan kirjoittaneeni ranskasta E'n, mutta enpä muista ranskaa enää paljoakaan. kun ei ole ollut tarvetta käytölle. toisaalta, sekin mitä kirjoittaa ei koskaan kerro puhetaidoista, jotka aina ranskan kohdalla olivat minulla aneemiset, kun on niin vaikea ääntää.

Mun suomenkielen ääntämys on aivan järkyttävää, ja huonee koko ajan,
mutta kait siitä selvän vielä saa. Grin 2funny

Käytännön suomenkielen puheessa mä oion kovat konsonantit ja suhauttelen S:ät
ja mulla on rikkonainen R ja välillä V ja I saavat hiukan J-äännettä. buck2

Mä yritään pitää sitä kurissa kuuntelemalla suomenkielistä musiikkia ja laulamalla mukana
-> miellyttävämpi tapa.

Toisekseen kirjoittaessa jonkun unohtuneen sanan tai oikein kirjoituksen voi helposti tarkistaa,
mutta käytännön keskustelussa.. argh..! buck2
On sanoja ja käsitteitä, joita mä sanon kiertäen kaartaen, kun mä en osaa lausua
sitä varsinaista sanaa oikein. Grin 2funny

Esim. Mä en osaa sanoa oikein sanaa "käsittämättömältä", vaan siinä on yksi sanahirviö,
jonka mä korvaan sanalla "erikoinen" puheessa -rikkonaisella R:llä. Grin 2funny

Murresanat ovat osin helpompia käytännössä kuin puhekieli, jos ne tietää, mitä ne on,
mutta esim. mä, mie, mun, sun jne.

Mulle on aina ollut kirjoitus ollut kielellä kuin kielellä helpompaa kuin puhuminen.

Pitäisi päästä Suomessa käymään kesällä -kaksi viikkoa tekee ihmeitä kielitaidolle
ja ääntämykselle. Smiley

Mun ainoat suomenkielen käyttöpaikat ovat tämä astro ja veli ja äiti ja muutamat ystävät,
joiden kanssa on käytännössä varsin vähän tekemisissä välimatkan vuoksi.

Jos kuitenkin kirjoituksen pitää kunnossa, niin kyllä se puhe tulee muutamassa viikossa,
kun vain puhuu. Smiley
Ensimmäiset 4-5 päivää menee aina siihen, että saa aivot kielelle sopivaan asentoon.
Sen jälkeen viikko siihen, että suun lihaksisto ja kieli vääntyy oikeaan ääntämiseen
toisen jokapäiväisen kielen jälkeen. Siinä on varmaan suurin syy korostukseen puheessa,
kun suun lihaksisto joutuu tekemään outoja liikkeitä. crazy2

Välillä kun mä puhun suomea pitkään yhtäkkiä, niin mulla on koko suu ihan väsynyt
ja kieli tuntuu joltain puutuneelta möltiltä suussa.  Kiss
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #651 : 26.04.2010 21:28:50 »

Ärsyttää taas tämä palkkasotku asia. Nyt työnantaja yrittää syyllistää minua siitä, että olen häntä stressannut kun olen palkkojani vaatinut. Itse tosin tiedän, että en ole tehnyt mitään väärin ja tein kaiken mitä minulta vaadittiin, joten syitä en niskoilleni ota. Olen ihan tarpeeksi saanut kuulla syyllistämistä asioista joihin en ole mitenkään pystynyt vaikuttamaan. Että niin, mikähän tässäkin on tämä elämänläksy? Älä luota siihen mitä ihmiset sanovat? On aika harmillista, että tuntuvat nämä viimeaikaiset elämänopetukset pyörivän tuon luottamuksen ympärillä aivan kuin ohjaten minua siihen, että älä luota muihin missään. No en usko, että näiden tarkoitus ihan sekään on.

Lähinnä tämä tekee huonoa minun stressitasolleni. Iho on huonossa kunnossa ja jatkuva päänsärky, kun asia ei anna minulle rauhaa ja joudun tappelemaan sen kanssa.   
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #652 : 26.04.2010 21:44:42 »

^____^ Vähän sama tilanne. Rahaa ei meinaa kuulua, maksajataho veistellyt kaikenlaisia
syitä, joista osa pelkkää paskapuhetta, mutta on pitänyt kuitenkin ns. ilmaa kuumana,
että on jaksanut painaa ja uskoa siihen.
Viime viikon lopulla sitten löin hanskat tiskiin, että homma ei mun puolelta jatku,
jos rahaa ei ala kuulumaan.
Saatavistani olen laittanut viestiä, että milloinkas aikoo oikein maksaa
ja tyyppi on vältellyt vastaamasta ja painellut maan alle tällä hetkellä.
Tänään juttelin tutun juristin kanssa tuosta naapurista ja se lupasi hiukan hiillostaa kaveria. Tongue
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #653 : 26.04.2010 21:52:44 »

Joo-o, on tosiaan tuttua tuo välttely ja maanalle häviäminen. On se kyllä kumma, että yhtäkkiä onkin niin kiireinen, että ei ehdi muutamaa minuuttia keskustella  Cool

tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #654 : 26.04.2010 22:26:57 »

Joo-o, on tosiaan tuttua tuo välttely ja maanalle häviäminen. On se kyllä kumma, että yhtäkkiä onkin niin kiireinen, että ei ehdi muutamaa minuuttia keskustella  Cool


No vartohan vain, kyllä niillä on yleensä tapana ryömiä niistä koloistaan ennen pitkää maanpinnalle.. Wink
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #655 : 27.04.2010 18:11:14 »

Voi *** että voikin elämä heittää härän pyllyä ihan yhtäkkiä Angry Nyt on sellanen fiilis, että voi ku voisin paeta todellisuutta ees hetkeksi jonnekin unimaailmoihin ja ladata akkuja, että saisin voimia kaiken selvittämiseen ja järjestämiseen. Eipä oikeen maistu uni eikä ruokakaan tällä hetkellä ja oon ihan poikki puhki... Täytyy vaan koittaa uskoa, että asioilla on tapana järjestyä Undecided
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #656 : 27.04.2010 19:58:59 »

Voi *** että voikin elämä heittää härän pyllyä ihan yhtäkkiä Angry Nyt on sellanen fiilis, että voi ku voisin paeta todellisuutta ees hetkeksi jonnekin unimaailmoihin ja ladata akkuja, että saisin voimia kaiken selvittämiseen ja järjestämiseen. Eipä oikeen maistu uni eikä ruokakaan tällä hetkellä ja oon ihan poikki puhki... Täytyy vaan koittaa uskoa, että asioilla on tapana järjestyä Undecided


Mulla on aika sama fiilis. Kaikki tuntuu ihan piaskalta. Uni maittaisi, torkahdinkin tänään hetkeksi kesken ajattelun.
 
Faitful, sulla on ihanimmat profiilikuvat. Se valkoinenkin heppa oli mitä kaunein.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
mirka222
Vieras
« Vastaus #657 : 27.04.2010 20:24:31 »

Mua vituttaa, että mun pahimmat "koulukiusaajat" ovat nyt ryömineet takaisin tänne paikkakunnalle ja utelemaan mun elämästä..Olin jo ehtinyt ajatuksissani unohtaa heidät mutta nyt tuli taas paha takaisku crazy2 En voi sietää sitä, että esitetään ylimpää ystävää ja todellisuudessa ollaan aivan muuta...Tullut sähköposteja ja tekstareita kun eivät voi FB:ssä tai mesessä enää kytätä..Tulen oikeasti sairaaksi tuollaisesta vainoamisesta Cry..Ennen menin lankaan tuohon "ollaan ystäviä" juttuun mutta en enää kun matto on vedetty niin monta kertaa jalkojen alta, mikseivät he voi jättää jo minua rauhaan...mutta jostain se oman elämän sisältö on näköjään saatava
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #658 : 27.04.2010 20:25:31 »

Faitful, sulla on ihanimmat profiilikuvat. Se valkoinenkin heppa oli mitä kaunein.

Kiitos Smiley Viime aikoina oon yrittänyt muistuttaa itseäni hevosen edustamasta vapaudesta ja vahvuudesta, jos jotain tarttuisi itseenkin.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #659 : 27.04.2010 21:28:51 »

Office2007 ja exel  tickedoff
tallennettu
Sivuja: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 221
  Tulostusversio  
 
Siirry: