Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auttavat kasvit  (Luettu 182414 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #90 : 16.02.2010 20:00:00 »

Nyt on loydetty  Ginkgo Biluba niminen puu-Aasiasta ja tama puuhan elaa yli 1000 vuotiaaksi ja
sen on todettu todella auttavan esim, Altheimr'in hoitoon ja auttamaan elamanvitaliteetissa, seka parantamaan muistia.
Tunnen yhden tapauksen henkilokohtaisesti-en nahnyt vahaan aikaan tata ihmista ja tanaan tormasin haneen-EN USKO SITA EDES SAMAKSI IHMISEKSI-niin suuri ero oli!!!!
Sita varmaan saa myos Suomesta luonnontuotekaupoista kapsuloina tai apteekista-hinta on taalla noin 15-20 euroa 100 kappaleen paketille riippuen paikasta.

Sitten Suomalaiset hei!!!
Mustikanlehdet-tiedatteko mihin se on hyvaa kuivattuina-sen voi sekoittaa eril. ruokiin, esim lattysiin tai laatikoihin.
Tulokset ovat olleet erittain hyvia verensokerin alenemisessa, virtsatautien hoidossa ja reumatismissa.

Sressiin on hyva juoda minttuteeta tai vihreaa teeta ennen nukkumaan menoa-ne molemmat rauhoittaa.
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili
« Vastaus #91 : 16.02.2010 20:15:36 »

Suomessa Ginkgoa myydään myös nimellä "Neidonhiuspuu". Luontaistuotekaupoista löytyy monenlaisessa muodossa.

http://www.vogel.fi/plant-encyclopaedia/ginkgo_biloba.php

"Se parantaa verenkiertoa, pitää veren sopivan juoksevana ja torjuu tukoksia. Lisäksi se laajentaa verisuonia, torjuu niiden turvotusta ja tasoittaa läpäisevyyttä. Näiden ominaisuuksien johdosta se torjuu monia vanhuuden vaivoja."

Hyvä tuliainen vaikka mummolle tai vaarille.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #92 : 13.06.2010 21:22:27 »


En ole lukenut tätä ketjua juuri ollenkaan. Luultavasti ashva-gandha ( = [hikinen] hevos-tuoksu),
"Indian ginseng", on mainittu jo ainakin kertaalleen:

http://nepspeed82.blogspot.com/2007/11/ashwagandha-aphrodisiac.html

 smitten
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #93 : 07.09.2010 09:17:48 »

Kaalin lehdet poistavat tulehduksia-jopa annetaan imettaville aideille rintatulehdukseen.
Itsellani oli kokemus juuri matkan aikana; nilkkani oli kipea ja tulehtunut.
Yksi mikrobiologi neuvoi illalla laittamaan kaalinlehden kipeaan kohtaan-aamulla heratessani en edes muistanut kipua!

Turussa synnärillä vauvojen päähän laitetaan kaalinlehti myssyn alle, jos on ollut imukuppisynnytys. Kaali poistaa nestettä ja laskee turvotusta. Tähän myös perustuu se haavojen päälle laitettu kaalinlehti. Tulehtuneessa kohdassa on paljon kudosturvotusta eli kudosnesteitä ja valkosoluja.

Kehoon tulleen haavan/tulehduksen oireet ovat kuumotus, turvotus ja kipu. Kipu -> hermostollinen reaktio, joka laukaisee tiettyjä merkkiaineita vereen, jotta valkosolut löytävät paikalle aloittamaan mahdollisien mikrobien tuhoamisen tulehduksen varalle. Kuumotus -> Valkosolut tekevät työtään ja syövät/tappavat mikrobeja. Turvotus -> Kudosnestettä alkaa kertyä paikallisesti suojaamaan vaurioitunutta kohtaa.

Eli kun kehossa on tulehdus, oli se sitten influenssa tms. oireet ovat samat. Kuumotuksena toimii kuume. Kipuna nivel- ja lihaskivut. Ja kun on flunssassa, niin kummasti sitä on turvonneempi. Parantumisen jälkeen alkaa nestekiertokin toimia normaalisti.

 Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #94 : 26.09.2010 12:33:46 »

Imetysaiheesta jatkaakseni.. Smiley

Sisäisesti käytettynä maidoneritystä lisääviä yrttejä ovat mm. kumina, anis , fenkoli, tilli, sinimailanen, nokkonen ja sarviapilansiemenet.
Esim. fenkolitee on hyvä.

Äidin on hyvä välttää ainakin kaalia, sipulia, herneitä, tuoretta leipää, kahvia, suklaata ja juustoa, jotta vältyttäisiin vauvan koliikki- ja ilmavaivoilta.

Siinä vaiheessa kun halutaan lopettaa imettäminen voidaan käyttää salviaa, jotta saadaan maidontuloa vähennettyä. Lähde ja lisää infoa eri yrttien ja kasvien vaikutuksista raskauteen, odotusaikaan, synnytykseen valmistaumiseen ym.  http://www.kasvisruoka.com/index.php?artikkeli=4
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #95 : 11.05.2013 12:27:46 »

Sitruuna puristettuna appelsiini- tai porkkanamehuun kerrran päivässä tekee ihmeitä voinnille  smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
ValkoinenTiikeri
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili
« Vastaus #96 : 24.09.2014 04:19:05 »

Tutkimuksia hampusta
--
https://www.facebook.com/notes/lentonen-henri/tutkimuksia-hampusta/501785939909547
tallennettu

ValkoinenTiikeri
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili
« Vastaus #97 : 24.09.2014 04:20:32 »

[:] Läpimurto: Suomalaisessa jäkälässä D3 vitamiinia! [:]
---
http://forum.bonekobrothers.com/()-luonnonmukaisen-elaman-ylivoimaisuus-()/()-lapimurto-suomalaisessa-jakalassa-d3-vitamiinia!-()/
tallennettu

Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #98 : 29.05.2016 14:59:37 »

Onko kukaan kokeillut suopursua ja mihin?
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #99 : 08.04.2018 15:11:30 »

Minulla ei ole juuri nyt aikaa perehdyttää luettelemani luonnontuotteiden hoitaviin, parantaviin, taspainottaviin, soluja uudistaviin, hermostoon ja elinvoimaa tuoviin vaikutuksiin, voin sen tehdä myöhemmin.

Ruusujuuri
Lääkesalvia
Kokapensaan lehti (laiton)
Valeriana
Koiruoho
Sheabutter
Persilja
Nokkonen (Kannattaa itse kerätä)
Vihreä Tee

Lisää löytyy todella paljon, ja laittomien puolella on tehokkaimmat.
Laittomien kasvien käyttäminen ei ole väärin, mutten myöskään voi suositella esilain rikkomista. Jokainen tehköön valintansa.

Luonto  smitten
tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #100 : 09.04.2018 10:11:33 »


Monilla vanhuksilla on esim. viisi eri lääkettä tai useampiakin. Kuinka tarkkaan
noiden (esim.) viiden lääkkeen mahdolliset yhteisvaikutukset lienee tutkittu?

 Huh
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #101 : 10.04.2018 20:38:47 »

Tälläin ajankohtaisesti: "Poleija, koiruoho ja appium on juomasa hyvä." - Mikael Agricola  Grin
Aaloesta öljypuuhun
Lisätty lukulistalle  laugh
« Viimeksi muokattu: 10.04.2018 20:42:26 kirjoittanut ratsuri » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #102 : 06.10.2020 08:47:00 »

Keräsin kuluneen kesän aikana paljon kasveja ja nyt kun verkkokaupoistakin saa mukavasti kaikenlaista tarviketta, niin olen valmistanut niistä pelkän teen sijaan myös voiteita, shampoita, hoitoaineita, yrttiöljyjä, saippuoita, huulirasvoja yms. Olen löytänyt melko paljon vanhoja rohdoskasveja, ja kun puolisen vuotta on mennyt sairastaessa, on ollut ainakin käyttökohteita.

Joka tapauksessa suosikkikasvikseni muodostui mesiangervo.

Se sisältää salisyylihappoa, samaa ainetta, mitä on asperiinissa. Se ei sovi salisyyliallergikoille eikä verenohennuslääkitystä käyttäville.

Mesiangervosta olen tehnyt öljyä, tinktuuraa ja teetä, joista ensin mainittua olen purkittanut myös salvaksi. Mesiangervosalva on oikeastaan yleislääke ihottumiin, koviin kantapäihin, lihas- ja hermosärkyihin, hyönteisten pistoihin, ruhjeisiin ynnä muihin kolotuksiin. Olen kokeillut sitä jopa päänsärkyyn suoraan otsalle siveltynä ja se auttoi. Tinktuura on sitten sisäiseen käyttöön ja sitä voi käyttää särkylääkkeen sijaan. Mesiangervon kukkia ja lehtiä voi käyttää ruuanlaitossakin ja olen nähnyt kakkureseptejä, joihin on näitä lisätty. Mesiangervoteekin on ihan hyvää, ja auttaa erilaisiin särkyihin. Lisukkeeksi voi pistää vielä sitruunaruohoa, jos sellaista sattuu olemaan, joka sekin auttaa ainakin päänsärkyyn.

Olen kerännyt myös mäkikuismaa, joka on kukkinut runsaana koko kesän. Siitäkin olen tehnyt öljyjä, voiteita ja tinktuuraa. Mäkikuismahan on hyvin monipuolinen kasvi ja se tehoaa ainakin lievään masennukseen. Masennus ei ole nyt kuitenkaan ollut ongelmana, vaan olen kokeillut sitä lapsen vatsavaivoihin (yhdessä siankärsämön ja kamomillan kanssa) sekä ensiavuksi palovammoihin. Palovammoihin - siis tyypillisesti sellaisiin, että keittiössä poltat kätesi kuumalla liedellä - mäkikuismaöljy on jokseenkin yhtä tehokas ensiapu kuin aloe vera. Kun kädelle levittää mäkikuismaöljyä ja vielä kipuun mesiangervosalvaa, niin aika vähillä vammoilla selviää. Mäkikuismalla on melkoinen lista mahdollisia sivuvaikutuksia, joista valolle herkistyminen on yksi. Itse saan keväisin melko helposti valoallergian, ja esim. mäkikuismaa sisältäviä voiteita käytän vain öisin.

Keväällä keräsin kuusen pihkaa ja keitin siitä pihkaöljyä. Osan kovetin salvaksi. Pihkasalva toimii lähes kuin antibiootti ja tehoaa sitkeisiinkin, tulehtuneisiin haavoihin. Jotkut saavat pihkasalvasta avun koviin kantapäihin, mutta minulla mesiangervosalva oli siihen parempi. Tärkein käyttökohde pihkasalvalla oli keväiseen hengitystietulehdukseen, joka ei ollut parantuakseen. Rintaan siveltynä se auttoi oireisiin selvästi. Eräs tuttava sai käsiinsä tekemääni pihkaöljyä ja kokeili sitä verratain pahaan psoriasikseensa. Tähän se auttoi selvästi ja välittömästi.

Eteeriset öljyt ovat olleet myös ahkerassa käytössä. Yllä mainitun hengitystietulehduksen takia kokeilin höyryhengitystä mm. piparminttuöljyllä, sitruunaruoholla ja eukalyptuksella terästettynä. Yötä vasten hengiteltynä oli vain niin piristävää, että nukkumisesta ei tullut enää mitään.  2funny Sinänsä kyllä auttoi oireisiin.

Lähistöllä kasvoi myös ukontulikukkaa, jota nimitetään myös köhäruohoksi. Valmistin siitä tinktuuraa ja olen kokeillut flunssan oireisiin. Sisäisesti nautittuna en huomannut mitään erityistä vaikutusta, mutta kun flunssan oireisiin voi kuulua myös kipeät korvat, niin kokeilin tinktuuraa niihinkin. Pumpulipuikolla pikkuisen tinktuuraa ihan korvakäytävän suulle (ei siis työnnetä syvälle sisään) ja annetaan rohdon tehdä tehtävänsä. Oli siitä apua. Samaan vaivaan voi ukontulikukasta valmistaa myös öljyn, jolloin sitä sanotaan kuningasöljyksi.

Siankärsämöstä
olen valmistanut myös tintuuraa, ja se on ollut käytössä esim. vatsavaivoihin. Verenvuotoa tyrehdyttävä vaikutus on tullut myös todettua. Myös nukula eli sydämenvahvistusyrtti on ollut kokeilussa, ja olen pitänyt siitä kovasti. Se on auttanut nousevan verenpaineen aiheuttamiin oireisiin, mm. päänsärkyyn. Verenpaine sinänsä ei ole kuitenkaan sillä laskenut, mutta en käytäkään päivittäin.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2020 09:15:22 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
talvenlapsi71
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #103 : 30.04.2022 18:37:01 »

Hei!

Haluaisin jakaa "oman" yrttini tähän ketjuun. Salviasta oli mainintaa, mutta se vielä, että salviatee sopii naisille vaihdevuosioireisiin (anteeksi kaikki miehet, naisten juttuja!). Tämä on niin hyvä siihen, että suosittelen kokeilemaan, kohtuudella tietenkin. Jos jostain syystä esim. ei voida määrätä hormonikorvaushoitoa, niin siinä voi olla "helisemässä" oireiden kanssa. Laitan salviateetä seuraavalla tavalla: teepalloon muutama tuore salvianlehti revittynä (n. 1tl) ja kiehuvaa vettä päälle. Annetaan hautua 10-15min. ja sitten tee juodaan. Tämä voi tepsiä ihan muutamassa päivässä ja voi olla pitkiä aikoja, ettei ole edes tarvetta. Kannattaa googlata netistä lisätietoa. Ihana yrtti!  smitten
tallennettu
anon445849
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #104 : 05.07.2023 12:54:11 »

bynthtcyj rfr
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
 
Siirry: