Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reinkarnaatiotopikkeja  (Luettu 153939 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #30 : 01.09.2011 10:54:48 »


Joten, tiivistettynä, en pidä niinkään merkityksellisenä onko jälleensyntymistä vai ei, vaan sitä että, itse "se mikä on", kohdattaisiin tässä elämässä kaikkine hämmennyksineen, ahdistuksineen ja suruineen. Ei aikatoimintoon, kehitykseen turvautumalla, mikä on todellisuuden lykkäämistä vain tuonnemaksi, vaan kohtaamalla itsensä tänään, ei huomenna.

Tämä olisi ihannetapaus.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #31 : 01.09.2011 13:56:03 »

Aivan, teoilla on yleensä seuraamuksia. Mutta, mitä tarkoitat väärällä teolla, joka sitten tulisi korjata seuraavassa elämässä? Miksi sitä ei voisi korjata tässä elämässä? Ja miten väärän teon voi korjata?

Väärä teko on minun mukaani siis teko, jolla vahingoittaa toisia mukaanlukien itseään (tästä esimerkki kohta). Sielu pyrkii myös hyvään elämään kaikinpuolin eli se ei aina ole vain hyväteko-pahateko-kamppailua vaan kultaisen keskitien löytämistä. Esimerkkinä, sanotaan nyt vaikka näin: Joku ihminen omistautuu koko elämänsä ajan aina huolehtimaan jostakusta toisesta, sairaasta äidistään, aviomiehestään, lapsistaan laiminlyöden samalla itsensä. Oletetaan, että tämä henkilö ei tajua tehdä muutosta tämän elämän aikana. Siispä, seuraavassa elämässä sielu saa luvan opetella tervettä itsekkyyttä ja nimenomaan tervettä, ei siis niin, että aletaan laiminlyömään muita ja tallomaan päälle vaan sopivassa määrin antamaan sekä ottamaan vastaan huolenpitoa. Eli se ns. "Paha teko" ei aina ole murha tai pahoinpitely eikä aina edes kohdistu toisiin ihmisiin. Se voi olla myös haitallinen käyttäytymismalli tai asenne kuten itsekeskeisyys tai vastaavasti itsensä laiminlyönti, suvaitsmattomuus tms. Suvaitsemattomia ja rasistisia ihmisiä on sellaisiakin, jotka eivät kuitenkaan koskaan sorru väkivaltaisuuksiin , he joutuat oman suvaitsemattomuutensa kuitenkin kohtaamaan - joko tässä tai seuraavassa elämässä.

Muutoksen voi tehdä jo tämän elämän aikana ja se onkin toivottavaa itsesi kannalta. Väärän teon voi korjata lukemattomilla tavoilla. Esimerkiksi himouskovainen, joka ei hyväksy toisten ihmisten elämänkatsomuksia tuomiten ne ilman mitään tietämystä asiasta, voisi esimerkiksi heittää ennakkoluulonsa syrjään ja tutustua niihin ns. Väärinä pitämiinsä uskontoihin ja sitä kautta tajuta, että vaikka ne näkemykset ovat eroavaiset hänen omistaan, se ei tee pahaa ihmistä.

Jos sanon toiselle pahasti, vaikuttaako tämä karmaani negatiivisella tavalla? Vai pitääkö tehdä jotain ns. äärimmäisen pahaa esim. murha ennen kuin joutuu siitä vastuuseen seuraavassa elämässään?

Sanaharkat, erimielisyydet ja riidat kuuluvat osana ihmisten keskinäiseen kommunikointiin ja toisinaan ovat tarpeellisia ja puhdistavat ilmaa. Ei haukku haavaa tee. Mutta sen sijaan esimerkiksi, jos kuljet kadulla vapaasti huudellen ja haukkuen toisia ihmisiä on eri juttu. Sanoista ei rangaista vaan tässäkin tulee vastaan se mitä koko jutun takana piilee eli vaikkapa egoismi. Jos esim. Kuljeksit kadulla toisia ihmisiä mollaten, kertoo se enemmänkin siitä, että pidät itseäsi toisia ylempänä ja etuoikeutettuna kyseiseen käytökseen. Näin ollen sinun on päästävä eroon egoismistäsi. Rasisiti puolestaan huutelisi tummaihoisille, mutta tässäkin se mistä henkilölle karmaa jäisi olisi rasismi, ei niinkään se että hän "sanoi pahasti".

Mitä tarkoitat tuolla vastuunottamisella teoistaan?

.. minun pitää ottaa myös sisäisesti vastuu tapahtuneesta, ettei näin voi enää jatkua koska aiheutan surua ja ahdistusta niin toisille kuin itselleni. Vai jatkanko entiseen malliin, ajattelematta sen enempää seuraamuksista. Tätäkö tarkoitat vastuunottamisella teoistaan?


No, niin. Juuri näin.

Joten, tiivistettynä, en pidä niinkään merkityksellisenä onko jälleensyntymistä vai ei, vaan sitä että, itse "se mikä on", kohdattaisiin tässä elämässä kaikkine hämmennyksineen, ahdistuksineen ja suruineen.

Nii-in. Mutta kaikki eivät niin tee. Moni ihminen ei usko siihen, että joutuisi koskaan kohtaamaan tekosiaan ja surutta jättää taakse sen kaiken.. Ja tuleehan se takaisin lopulta. On myös toisia sieluja joiden kanssa on tarkoitus käydä tiettyjä juttuja läpi, mutta tämä toinen osapuoli voi päättääkin jättää "leikin kesken" tältä elämältä - meillän kun on oma tahto - ja niin koko homma lykkääntyy seuraavaan elämään. Mutta ne asiat on läpi käytävä aina lopulta.

Olet oikeassa siinä, että tarvitaan pitkä ja kehityskaari ja oppiminen. Tuhansia vuosia jopa. Sellaista se on. Kaikkea ei aina kerkeä yhden elämän aikana.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 01.09.2011 14:28:25 »

Minulla on simppeli nyrkkisääntö siitä, miten välttää karman suhteessa toisiin ihmisiin:
Näpit irti toisten vapaasta tahdosta.

Ellei estä toista toteuttamasta omaa vapaata tahtoaan, tai tee toiselle mitään vastoin tämän vapaata tahtoa, ei synny myöskään karmaa.

Oikein/väärin, hyvä/paha jne. ovat harhoja. Karma on syyn ja seurauksen laki, dualismi on harha.

Poikkeus tästä: Lapset tarvitsevat terveiden rajojen asettamista ja heidän täytyy myös jo lapsena oppia käsittelemään pettymyskokemuksia jne. Tämän vuoksi asiallisesta rajojen asettamisesta huollettaville lapsille ei seuraa karmaa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
jukkap
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21



Profiili WWW
« Vastaus #33 : 01.09.2011 22:05:34 »

Nii-in. Mutta kaikki eivät niin tee. .

Mutta, eikö olekin, meidän tehtävänä on keskittää energiamme oman hämmennyksemme selvittämiseen, mikäli tuntee sellaisen vallitsevan elämässään. Siitä miten muut kohtaavat tekonsa ei tarvitse välittää, noita muita ei tavallaan ole edes olemassa, koska muutos voi tapahtua vain omassa itsessäsi.

Tämä on toki äärimmäisen monisäkeinen asia, emme siis toivottavasti keskustele pelkästään millään ihanteellisella uskomusten ja ihanteiden tasolla tästä elämästä, vaan siitä miten vaativaa on kohdata tämän elämän haaste tänään, kaikkineen mitä siihen sisältyy, lykkäämättä sitä huomiseen tai seuraaviin elämiin. Toivottavasti tämä pysyy aiheessaan, en tiedä meneekö tämä joksikin muuksi kuin reinkarnaatiota käsitteleväksi, mutta tämän minä halusin sanoa ihmisille, jotka pohtivat hämmentyneisyyttään elämässään ja sen suhdetta karmaansa sekä edellisiin elämiinsä ja kenties tuleviinsa.
tallennettu

"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!"

-R.D.Laing
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #34 : 02.09.2011 07:49:53 »


Mutta, eikö olekin, meidän tehtävänä on keskittää energiamme oman hämmennyksemme selvittämiseen, mikäli tuntee sellaisen vallitsevan elämässään. Siitä miten muut kohtaavat tekonsa ei tarvitse välittää, noita muita ei tavallaan ole edes olemassa, koska muutos voi tapahtua vain omassa itsessäsi.

No mikäli kyse on omasta itsestä niin näinhän tietysti tulisi toimia. Mutta väkisinkin, koska elämme pallolla jolla asuu monta sataa miljoonaa ihmistä, käytöksemme vaikuttaa puolin ja toisin. Uskon esim. Että on ihan hyvä tiedostaa se vastuu mikä länsimäisella (materiaalisella tasolla) hyvintointiyhteiskunnalla on köyhemmistä maista ilmastonmuutoksesta puhumattakaan ja siitä miten se esim. vaikuttaa aborginaalien elämään Australiassa.

.. Toivottavasti tämä pysyy aiheessaan, en tiedä meneekö tämä joksikin muuksi kuin reinkarnaatiota käsitteleväksi, mutta tämän minä halusin sanoa ihmisille, jotka pohtivat hämmentyneisyyttään elämässään ja sen suhdetta karmaansa sekä edellisiin elämiinsä ja kenties tuleviinsa.

Mutta kun tällaisten asioiden pohtiminen ja selvittäminen on ennenkaikkea (ainakin minusta) HAUSKAA. Ja monelle ihmiselle myös menneiden elämien muistaminen on nimenomaan vapauttanut heidät tajuamaan ne pielessä olevat asiat ja siten mahdollistanut niiden korjaamisen. Myös traumoja ja fobioita jotka ovat johtaneet juurensa menneisiin elämiin on ollut mahdollista purkaa.  Smiley

Minusta ei ole ollenkaan huono juttu tutkia menneitä(elämiä) ja oppia niistä.
tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #35 : 12.10.2011 00:43:28 »

Mitenköhän muuten kun mä olen tainnut olla joku emäntä joskus, mutta tässä elämässä olen kehkeytnyt selväksi piilosovinistiksi. Vai onko sitten mahollista että olen ollut joku 60-luvun rintaliivejä polttava feministi ja Karma on tehnyt musta sitten tässä elämässä sovinistin. Sitä niittää mitä kylvää?

Näitä jing ja jang -juttuja.

Tässä tapauksessa herää kysymys että eikö kaikkien feministien pitäisi olla tässä tapauksessa mun parhaita ystäviä, kosken olen sovinisti?

Itsestäänselvää?
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011 00:45:32 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #36 : 12.10.2011 08:09:24 »

Mitenköhän muuten kun mä olen tainnut olla joku emäntä joskus, mutta tässä elämässä olen kehkeytnyt selväksi piilosovinistiksi. Vai onko sitten mahollista että olen ollut joku 60-luvun rintaliivejä polttava feministi ja Karma on tehnyt musta sitten tässä elämässä sovinistin. Sitä niittää mitä kylvää?

Näitä jing ja jang -juttuja.

Karma on syyn ja seurauksen laki. Tiivistettynä: Jos lyön vasaralla polveeni, niin sitten polveen sattuu. Karma ei tunne oikeaa eikä väärää, eikä edes yin/yang vastakohtaisuuksia. Karmaa suhteessa toisiin ihmisiin tehdään vain ja ainoastaan puuttumalla toisten ihmisten vapaaseen tahtoon. Ellei tee sellaista, ei synny karmaa.

Karmaa suhteessa omaan itseen voi tehdä vaikka näin, otan tämän esimerkiksi koska minulla on tässä inkarnaatiossa meneillään tällainen: Kun laiminlyö oman henkisen kehityksensä aiemmissa inkarnaatioissa koska uhrautui niin paljon muiden puolesta, tulee ennen pitkää eteen inkarnaatio jossa tulee vain kakkaa käteen heti, kun yrittää tällaista uhrautumista toisten puolesta itsensä unohtaen. Tällöin muitakin pystyy auttamaan vain ja ainoastaan, jos tekee sen niin että asettaa oman hyvinvointinsa ykköseksi.  Vähänkös ihmettelin miksi kaikki menee pieleen muita auttaessa, kunnes tajusin että auttamiseni lähtökohta oli väärä ja että minun pitää aina ensin ajatella itseäni ja omaa hyvinvointiani. Tämän tajuttuani olen pystynyt auttamistyöhönkin ihan erinomaisesti.

Mutta siis, se mistä sinä puhut ei ole karmaa ollenkaan, vaan ehkä sitten sitä, että sielu haluaa kokeilla kaikenlaisia olemisen muotoja, ihan vastakkaisiakin sellaisia. Jossain elämässä ollaan jonkinlaisia ja sitten taas kokeillaan jotain ihan muuta.


Lainaus
Tässä tapauksessa herää kysymys että eikö kaikkien feministien pitäisi olla tässä tapauksessa mun parhaita ystäviä, kosken olen sovinisti?  Itsestäänselvää?

Tuossa ei ole oikein mitään logiikkaa. Sinun omat kokeilusi omien asenteidesi kanssa eri inkarnaatioissa eivät velvoita muita sieluja millään tavoin, sillä sinulla ei ole oikeutta puuttua toisten sielujen vapaaseen tahtoon. Jos puutut, niin karmaa räpsähtää.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #37 : 03.02.2012 09:01:07 »

Tässä hieman juttua menneiden elämien vääristämisestä poistamalla ja korvaamalla niitä uusilla. Näin saadaan olemattomia karmoja ihmisille. Sielut inkarnoituvat niiden johdosta vääriin paikkoihin vaikka voisivat päästä paljon korkeammallekin.

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=27959.msg337236#msg337236
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012 09:28:09 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
Päättymätön Tarina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #38 : 07.07.2012 16:01:38 »

Mulla on muutama kokemus entisistä elämistä, jotka on kaikki kerrottu kolmen eri selvänäkijän, yhden meedion kertomana sekä omakohtaisesti olen nämä elämät nähnyt.
Olen ollut saamelainen shamaani, ruotsalainen aatelisnainen, intiaanityttö, ranskalainen hovinainen ja kiinalainen ylhäisönainen. Monta elämää on ollut naisena. Olenkin todella naisellinen sieluani myöten Smiley
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #39 : 12.07.2012 10:57:20 »

Huomasin vastikään, että minulla oli ja on edelleen vaikeuksia aloittaa erään harrastukseen liittyvien asioiden konkreettinen tekeminen. Aiheeseen liittyviä asioita olen keräillyt ja haalinut kasaan, mutta edessä on ollut muuri, jonka yli en ole päässyt tekemisen makuun.

Kysyinkin ihan leikkisästi tästä eräältä, joka kertoikin oikeastaan aivan loogisen syyn.

Harrastan siis keskiajan elävöittämistä (ei mitään larppausta), enkä saa siihen kuuluvia vaatteita tehtyä itselleni. Näin ollen en ole päässyt osallistumaan harrastutapahtumiin.
Saamattomuuteni johtunee siitä, että olen elänyt keskiajalla, Skotlannissa, ylämailla, ja olen joutunut katselemaan aviomieheni hirttämisen. Aviomieheni uhrautui lapsemme puolesta, joka oli mitä luultavimmin varastanut jotain. Hätä ja huoli oli kovin läsnä tuossa tilanteessa, kun katselin hirttämistä kansoitetulla torilla. Ja keskiajallahan leskinainen lapsineen ei kovin hyvin pärjännyt, jos pärjäsi ollenkaan. Mitä luultavimmin olin ns. parantajanainen ja tein työtäni yrttien avulla. Tällöin myös leimautuminen noidaksi oli suuren pelon syynä.
Minulla on useita yrttikirjoja, joita en ole saanut avattua. Jonkinlainen voimattomuus iskee, kun niihini yritän tarttua.

Tämä selitti minulle kovin paljon, mitä olen jo useamman vuoden ihmetellyt.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
¤Jophiel¤
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25


*Leimuavan Miekan Tytär*


Profiili
« Vastaus #40 : 15.07.2012 00:35:08 »

Moro!!

Mulle tuli tuolta tämmönen:

Your past life diagnosis:
I don't know how you feel about it, but you were male in your last earthly incarnation.You were born somewhere in the territory of modern Ireland around the year 850. Your profession was that of a seaman, cook or carpenter. Your brief psychological profile in your past life:
Bohemian personality, mysterious, highly gifted, capable to understand ancient books. With a magician's abilities, you could have been a servant of dark forces. The lesson that your last past life brought to your present incarnation:
Your task is to learn, to love and to trust the universe. You are bound to think, study, reflect, and to develop inner wisdom. Do you remember now?


Nyt kun oikeen mietin niin uskon kyllä olleeni mies,kauan kauan,kauan aikaa sitten.Olemuksessani ripaus maskuliinisuutta...Luulen että silloinen elämäni oli todella rankka jollain tasolla..Myös tuntuu että elämäni riistettiin.
Eläimet myös olleet läheisiä,niin uskon.

Mielenkiintoinen aihe kyllä!... Wink Wink Wink
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #41 : 23.07.2013 12:06:26 »

Tässä yksi hauska linkki entisiin elämiin

http://thebigview.com/pastlife/

Kiitos  Cheesy

"Your past life diagnosis:
I don't know how you feel about it, but you were female in your last earthly incarnation.You were born somewhere in the territory of modern Yukon around the year 875. Your profession was that of a philosopher and thinker.
Your brief psychological profile in your past life:
Timid, constrained, quiet person. You had creative talents, which waited until this life to be liberated. Sometimes your environment considered you strange.
The lesson that your last past life brought to your present incarnation:
Your main task is to make the world more beautiful. Physical and spiritual deserts are just waiting for your touch. Keep smiling!"
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #42 : 20.08.2013 12:10:11 »

Alan kirjallisuutta kaipaavalle linkki keskusteluun:

Hyviä kirjoja jälleensyntymisestä
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Cyra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54



Profiili
« Vastaus #43 : 06.04.2014 14:26:30 »

Herranjestas... Saatoin juuri löytää YouTubesta linkin, jossa näytetään kun kuolen. Näin juuri samanlaisesta tapahtumasta unta... Samassa maassa...  Shocked Voi olla erikin, mutta tälläisestä näin unta.. Ja pelkään juuri tuollaista tapahtuvan.
tallennettu

~Water, Fire, Wind, Earth,
new day, new change ~

Auttakaa minua henkioppaani tapaamisessa ja ruumiista irtautumisessa.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #44 : 12.04.2014 10:56:41 »

Herranjestas... Saatoin juuri löytää YouTubesta linkin, jossa näytetään kun kuolen. Näin juuri samanlaisesta tapahtumasta unta... Samassa maassa...  Shocked Voi olla erikin, mutta tälläisestä näin unta.. Ja pelkään juuri tuollaista tapahtuvan.

No siinä on yksi mahdollisuus jos annat pelolle vallan ja annat sen tapahtua. Pelkosi varmasti myös vaikutti siihen mitä näit.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: