Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ylpeys  (Luettu 44025 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #30 : 22.12.2005 00:04:56 »

Täällä ei ole vieläkään tarpeeksi angstia. Faust?
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #31 : 22.12.2005 00:13:22 »

Corvus yritetään:
1.The sun to me is dark and silent as the moon
2. Farewell happy fields where joy forever dwells, hail horrors hail

Siis Milton, kelpaako?
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #32 : 22.12.2005 00:18:05 »

Liian hienostunutta, veikkoset sentään! santa_shocked
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #33 : 22.12.2005 00:20:15 »

Voe tokkiissa kyllähän se Kumikamelikin joskus 80-luvulla lauloi jotta "ahistuksesta voimaa.."
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #34 : 22.12.2005 01:04:48 »

Tuon enskan sekä saainkin vastaukset saivat vielä sen verran jatkamaan, että tavallan nyt puretaan sen kansallisenkin "väärän" kainouden estot...

Sillä meillähän kansana tunnetusti on äärettömän huono itsetunto ollut vain sen tähden, kun alistettuna olemme eläneet - ...

Mistäköhän jutustani sait tuon mieleesi. Suomalaiset on kainoja sen tähden kun eivät osaa pitää hauskaa (poikkeuksia toki löytyy), valoisuutta todella tarvittaisiin. Ja mikä sitä heille paremmin tuomaan kuin toinen suomalainen (jos vaan on sen verran erilainen, että tietää muutakin olevan). Ulkomaalaisethan vaan nauravat kippurassa omituisille estoillemme. Ei mitään hienotunteisuutta  santa_angry. Jos joku vähän kehuu, niin siitä pitäisi saada kannustusta tekemään lisää, eikä kuvitella, että nyhhän mää oon hyvä, eikä tartte mitään muuta kun olla vaan.

Mielestäni, jos yleisesti pitää sanoa, suomalaisten suurin oppiläksy on egosta luopuminen. Täällä ei mitään muuta menetettävää oikein olekaan. Olet, keho, ihan sopivalla asialla ollut. Tosin kaikkien tarpeet sen suhteen ei ole ihan samat.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2005 01:09:19 kirjoittanut saai » tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #35 : 22.12.2005 02:28:57 »

...kun me teimme sen "likaisen" työn. :Smiley santa_afro
Ketkä me? Olinko siinä minäkin? Tekemässä likaista työtä?

"Kaiken kiireen keskeltä." santa_grin santa_grin santa_grin
- Oli niin mielettämän hauskasti sanottu, että taidan lisätä sen mottooni.

Mutta miksi täällä on näin hiljaista. Ai niin, kello on jo paljon. Jatketaan aamulla omien juttujemme selostusta. Smiley
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
sawotar
Vieras
« Vastaus #36 : 22.12.2005 09:44:08 »

Tirripaisti...? Kerro lisää... santa_tongue

Noo tirripaisti on savolainen herkku santa_tongue paistettaan aidossa voissa sianliha viipaleita ja kastikkeena on se rasva..siihen kun perunat keittää niin avot santa_tongue kyll vuan jaksaa rehkiä koko päevän santa_azn
tallennettu
faust
Vieras
« Vastaus #37 : 22.12.2005 13:06:08 »

Ai savolaista...onko tuo nyt sitten ihimekkään ko en tiennyt. Kuulostaa houkuttelevalta,,,, toivottavasti kaikki (henkevät) vegetaristit kärsivät lukiessaan tuota. Kyllä tuon läjän avulla jaksaisi kaivaa vaikka monta salaojaa. santa_evil
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 22.12.2005 14:10:38 »

Keho, kun kerran olet Jumala sanojesi mukaan, mitä tein eilen klo: 0:45 ?
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #39 : 22.12.2005 19:01:07 »

Mutta saii Rakas etkö tunne sitä Valoasi, jolla olet ollut mukana alusta asti, voidaksemme tehdä tällekin nyt alun.

Joten jatkoin jo omalta osaltani miten sen näen, mutta voithan kertoa itse miten sen sinä olet kokenut niin voidaan tutkailla sitä uuttakin näkökykyämme, jolla se koko kuvamme kirkastuu.  santa_cheesy Smiley

Hellou. Ei edes minulla aika riitä perehtymään jokaiseen vastaantulevaan oppiin. Ideaalini itselleni on fokusoida enemmän jo aloitettuihin. Siinä sivussa tietysti tulee opittua muistakin, jos ymmärrystä riittää. Ei minulla mitään sitä vastaan ole. Tuon Valon kanssa tuntuu myös joutuvan tekemään jatkuvasti niin kamalasti töitä. (Tarkoitan myös, etten ole ymmärtänyt siitä mitään.)

Mutta nyt hoksasinkin, keho, miksi aloit puhua itsetunnosta ylpeys-ketjussa. Nehän liittyvät yhteen. Ylpeillä henkilöillä tuntuu olevan hyvä itsetunto, - jo liikaakin sitä.

Terve itsetunto sen sijaan on paikkansapitävää. Terveen itsetunnon puute silloin, luulen, on rehellisyyden puutetta. Myös itsetuntemuksenkin, koska ilman sitä ei voi aina olla rehellinen. Miten yksinkertaisesti voi olla rehellinen, jos ei ole paikkansapitävää, täsmällistä tietoa omista kyvyistä ja ominaisuuksista, (- ei mitenkään). Jos yhtälössä on myös ylpeys mukana, menisikö se silloin niin, että ylpeys on rehellisyyden ja itsetuntemuksen puutetta? Näin ylpeyttä ja itsetuntoa voisi työstää (ylpeyttä vahentää ja tervettä itsetuntoa nostattaa) keskittymällä omaan rehellisyyteen ja itsetuntemukseen. laugh
« Viimeksi muokattu: 22.12.2005 19:04:14 kirjoittanut saai » tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #40 : 22.12.2005 19:56:46 »

Kuinka olette taltuttaneet ylpeyttä itsessänne?
Ylpeyden käsittely ja ylpeydestä luopuminen eivät ole samaa kuin nöyristely, vaikkakin tervettä nöyryyttä tulee mielestäni ihmisellä olla.

Kommentteja kiitos! Smiley
(itse ehdin vastailla vasta huomenissa)
Minä olen ylpeä, pidän itseäni monasti henkisesti viisaampana kuin muut, tämä on heikkouteni.
Nöyräksi on monasti pitänyt tulla ja olla, mutta, mutta.... Nöyränä oleminen saattaa heittää minut itsesääli/marttiyyden puolelle, jossa saatan kieriskellä päiväkausia. Minulla on hiuksenhieno raja kuin veteen piirretty tämä, siksi kartan nöyränä olemista.

Tiedän kyllä, mitä on nöyryys, se ei ole sama kuin nöyristely ja pokkurointi. Mutta koska omistan niin herkän minuuden ja menneisyys seuraa mukana, vaikka sitä on työstänyt, niin ei paljoa tarvita kun itsetunto heikkenee, siksi olen päättänyt sanoutua irti itsesäälistä, sillä kukaan on kykenemätön auttamaan minua, kun itsesäälin aallot lyövät ylitseni.

Rakastan ihmisyyden aitoutta kaikkinensa. Se, että on juuri sellainen kuin on, se on se pointti, mikä saa sieluni lämpiämään.
Ei se, että esittää, jotain muuta kuin on. Ehkäpä tämä jountuu siitä, että olen niin ääripää -ihminen, elä koe ja tunne ja ennenkaikkea RAKASTA.
Esimerkiksi täällä forumilla vaikka olenkin neutristi keskustelua käyvä ihminen, tuon juuri ne tunnelmat teille, kuin mitä ne koen - aitoina, vääristelemättöminä,
aitona Tähtisilminä santa_wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #41 : 22.12.2005 20:13:40 »

Ylpeys.... vaikea asia ja sen kanssahan meistä painii moni  :santa_afro:Itselläni se on aina ollut sellaista taistelua että osaisin itse olla terveellä tavalla ylpeä itsestäni.Jotenkin ja jostakin syystä se on aina ollut minulle vaikeaa, niin että täytyy ihan muistaa aina muistuttaa itseä, että hei nyt kyllä voit jo olla ylpeä siitä mitä sait aikaan  :santa_azn:Mutta olen siitä kyllä ylpeä ihan oikeasti että ylpeyden takia minulla ei koskaan ole ollut ongelmia muiden ihmisten kanssa eli en koskaan ole nostanut itseäni muiden yläpuolelle millään tavalla, koska mielestäni jokaisella on omat syynsä olla ylpeä itsestään!  santa_afro
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #42 : 22.12.2005 20:52:14 »

Mä olen liian ylpeä vonkaamaan seksiä! santa_grin
tallennettu
faust
Vieras
« Vastaus #43 : 22.12.2005 20:52:45 »

Ai anteeksi, tämä tuli nyt täysin väärään osioon. santa_azn

 santa_afro

Uskallan vielä olla kusipää.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2005 20:58:47 kirjoittanut faust » tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #44 : 22.12.2005 21:17:35 »

Ai anteeksi, tämä tuli nyt täysin väärään osioon. santa_azn

 santa_afro

Uskallan vielä olla kusipää.

Onneksi olkoon  santa_afro
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: