Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten ihmiset pariutuvat  (Luettu 244536 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Qen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5



Profiili WWW
« Vastaus #75 : 24.06.2012 02:06:23 »

Mielenkiintoinen ketju! Olen pohtinut näitä asioita kun alkaa olemaan monella ystävällä toista kierrosta avioliittojen suhteen, itsellänikään nyt ei ihan neitoajat enää ole ajankohtaiset. Miten paljon suhde on raakaa työtä, miten paljon rakkautta? Jos ei ole sitä syvää fiilistä, että toinen on kumppani ja huonoinakin aikoina pääsee samalle levelille edes hetkeksi, ei siinä kai raa'atkaan työt auta.  Huh

Itse koen viimein löytäneeni todellisen kumppanini. Viimein sanon siksi, että olen vain tuntenut että siellä se jossain pyörii, muttei pyörähtele lähemmäs. Hulluinta on, että olemme eripuolila Suomea, mutta heti kun ikäeromme alkoi olemaan säädyllinen(olen 7 vuotta nuorempi) eli en ollut ns. sakkolihaa tökeröä termiä käyttääkseni, aloimme vuosia kulkea samoja polkuja, mutta niin että välissämme oli jokin muuri. Olemme majailleet samoissa kaupungeissa toisiamme näkemättä - näitä suomessa oli 5 ja olleet samoissa tapahtumissakin. Lisäksi toisen asuessa ulkomailla oli matkakohteet juuri niitä kaupunkeja.

Ehkä ajan vaan piti olla kypsä ja sitten ihan kohdattiinkin. Kaipa sitä yhdessä on taivas ja helvetti, koen itse täydellistyneeni, kaikki tuntuu kirkkaammalta, mutta kyllä sitä osataan riidelläkin  tickedoff Onko se sitä, että mitkään asiat eivät ole liian pahoja eli ne selviävät aina. Ja sitten saadaan tuuletettua omia energioita ja patoutumia. Toinen on ihanan henkinen, hän samallalailla miettii tällaisia asioita, mikä on helpottanut huomattavasti.

Paras ystäväni sanoi, että on ihmisiä jotka kuuluvat tiettyyn elämänvaiheeseen eikä heitä ole tarkoituskaan kantaa mukanaan koko ikäänsä. Se on varmasti totta, sillä joskus polut risteävät esimerkiksi siksi että jokin asia olisi mahdollista saavuttaa yms.

Mutta omasa tilanteestani voin sen verran sanoa, että koen kietoutuneeni mieheeni niin voimakkaasti ja hänen minuun, että hän on tosi kumppani.  smitten
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #76 : 25.06.2012 23:32:10 »

Minäkin tässä miettinyt että kun tässä lomakin alkaa lähestyä, niin pitäisiköhän lähteä etsimään uutta parittelukumppania vaiko ei. Tätä nousuvaa'an päättämättömyyttä. crazy2



*repes ihan täysiä*  2funny
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #77 : 26.06.2012 14:36:59 »

Mulle ainakin ihan itsestäänselvyyksiä nämä. Meillä tosin ihan mustana huumorina toimii letkautukset "koitas nyt johonkin suuntaan linkuttaa siitä" yms. Viljelen tuota paljon myös itse, auttaa huomattavasti tiukoissa tilanteissa taito nauraa itselleen.  Smiley Tuosta hoitamisesta olen tosin sitä mieltä että ei mun mieheni tarvitse mua hoitaa, tämä on avioliitto eikä hoitosuhde. Leikkausten tms toimenpiteiden jäljiltä toimintakyvyn heikompina jaksoina olen pitänyt tiukasti kiinni siitä, että tarvitsemani hoito- tai kotityöapu tulee aina ulkopuolelta henk.koht.avustajan tai kotityöpalvelun merkeissä. Samalla periaatteella mentiin myös miehen masennusjakso, minä en terapeutiksi tai valmentajaksi kenellekään suostu vaan kaikki sellainen apu haettiin alan ammattilaisilta. Vaimona ja ystävänä toki olin hänen tukenaan siinäkin tilanteessa.  Smiley
Seitsemäs hääpäivä meillä tänään!  smitten

Joo huumori on eri juttu, siis huumori joka kummankin mielestä on huumoria, mutta lukemissani jutuisssa ei ollu kyse huumorista. Sen kirjoittaja toi selvästi esille. Ja "hoitaa" -sana oli ehkä vähän väärä...Tarkoitin juuri tuota rinnalla olemista.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #78 : 26.06.2012 14:39:15 »

Kalevanneito. Mä olen niin ylpeä sinusta! Tervetuloa samanmielisten kerhoon!

Se on kaikki tai ei mitään  coolsmiley

 Cheesy Grin Grin Cool coolsmiley
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #79 : 01.07.2012 21:48:52 »

No nyt mä olen puolivillaisessa suhteenpoikasessa yhteen söpöön Kauriiseen, ei vaan aikataulut oikein osu juuri yksi yhteen ja sitten sillä on tarve esitellä mua julkkiskavereilleen, joille mun pitäisi sitten pönöttää.  buck2

Ja sitten tämä mun eksä onnistui uhkailemalla maineen ja ties minkä pilaamisella (kyseessä on vaikutusvaltainen julkkis, joten ikävä kyllä jouduin ottamaan tavallista vakavammin moiset ukaasit) hankkiutumaan takaisin mun elämään. No nyt herää tietysti kysymys, että miten jo ennestään niin pahamaineisen tyypin kuin mun mainetta muuten voisi pilata, kuin julistamalla joksikin lälläriksi? crazy2

Eli olen saanut kuulla siltä kokonaisen Raamatun verran nipotusta miten "sopimatonta" käytöstä osoitan (ylläri pylläri !) ja että mun pitäisi muka varoa sanojani koska "niistä joutuu vastuuseen" (enkä ole edes soitellut Seiskaan) mutta "harkitsee" antavansa mun tekemiset ja sanomiset anteeksi (ööh...mahtavaa?)

Toisin sanoen, elämäni on edelleen kuin b-luokan tv-viihdettä ja mä olenkin ajatellut paeta sitä lähiaikoina esim. Tahitille. coolsmiley

tallennettu
Sielu`
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61


Profiili
« Vastaus #80 : 22.08.2012 04:37:08 »

*sigh* Yksin ollut, yksin yhäkin.  Sad
Nyt kyllä ympärilläni ihmiset löytävät rakkauden.  Smiley
tallennettu

Aurinkomerkki härkä, nouseva rapu. Smiley
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #81 : 30.08.2012 13:20:10 »

Positiivisia ajatuksia olen kaksoisliekkini suuntaan yrittänyt heitellä, mutta keskenään saapi olla. Jo kohta 6,5 vuotta ylhäistä yksinäisyyttä. Kaikella rajansa.

 :Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #82 : 21.09.2012 07:31:17 »

Juu-u.
Kyllä esim. vesi ja ilma Merkuriuksilla meinaa olla vähän kapuloita rattaissa, varsinkin kun aurinkomerkitkin on samoissa.
Mutta se vaatii vain selittämistä ja suoraa puhumista ja perkaamista enemmän, kun se toinen ei ymmärrä ns. luonnostaan, ja sitäpaitsi saattaa avata ja avaakin uusia näkökulmia keskusteluun.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #83 : 21.09.2012 09:45:47 »

Ai että firman pikkujouluihin  2funny

Tuohan täytyy ottaa pelkästään imarteluna sunkin, rinta rottingille, ai jee kun sulla on upee mies  Kiss

Mahtava sekin tyttönen, tietää että on vaimo ja lapset ja siitä huolimatta käyttäytyy noin  tickedoff

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #84 : 21.09.2012 11:50:45 »

Vinkki miehellesi:
Hän voi aina tämän henkilön kanssa niitä-näitä jutellessa koettaa ujuttaa keskusteluun perheen ja lapset mukaan malliin 'sitä ja tätä on vaimon kanssa suunniteltu jouluksi" jne. Peittoaa suoran 'älä kuule mua vikittele kun olen naimisissa' heiton sikäli, että siihen voi toinen vastata, että tulkitsit väärin, en minä mitään vikitellyt.

Mutta kun rupeaa tunkemaan sitä vaimoa ja lapsia keskusteluun koko ajan, aina kun keskustelunaihe vain antaa siihen mahdollisuuden ja ehkä vielä tavalla joka korostaa kaikin puolin avioliiton onnellisuutta ja tasapainoa, niin uskoisin että tämän naisen vikittely-yritykset kyllä lakkaavat suht pian.  Grin

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #85 : 21.09.2012 11:56:49 »

Tai sitten jos se on SITÄ sorttia, niin senkun yltyy vaan. niitäkin on, jotka saavat kiksejä varattujen ihmisten iskemisestä, ja mitä hankalampi tapaus niin sen kovemmin ne yrittää...

Juu, sillä mä noille firman pikkujouluille nauroinkin kun voisko enää stereotypisempaa ollakaan?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #86 : 21.09.2012 12:17:47 »

Tai sitten jos se on SITÄ sorttia, niin senkun yltyy vaan. niitäkin on, jotka saavat kiksejä varattujen ihmisten iskemisestä, ja mitä hankalampi tapaus niin sen kovemmin ne yrittää...

No sitten jos se yltyy, eli koskettelee ja ehdottelee, niin on mahdollisuus sanoa: "Ole hyvä ja lopeta, olen onnellisesti naimisissa ja lähentymisyrityksesi tuntuvat epämiellyttäviltä ja vaivaannuttavilta, vaikka sinänsä kyllä otankin ne kohteliaisuutena."

Kokemukseni mukaan tuollaiset tilanteet tuppaavat jatkumaan, kunnes ne puhutaan selkein sanoin auki.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Verninia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #87 : 26.09.2012 23:29:37 »

Mulla ei oo koskaan ollu mitään erityistä onnea parisuhteissa. On niin paljon kliseitä siitä mistä kumppanin voi löytää, esimerkiksi baarista. Sitä kuulee, mutta luulee ettei niin tosielämässä kuitenkaan käy!

Lähdettiin helmet kolisten tanssimaan, kun loppuillasta minua lähestyy hauskannäköinen poika. Onhan näitä aina toisinaan, kaikenmaailman tallaajia jotka lupaa ja vannoo, muttei näistä kuulu mitään iltojen jälkeen. Olin siis skeptinen. Joku ääni päässäni sanoi kirkkaasti "huomioi tuo ihminen."

Oliko se enkeli tai henkiopas, omasta päästä tuo kehoitus ei selvästi ollut. Siispä huomioin tuon ihmisen, vaikka olinkin epäluuloinen. Seuraavana aamuna puhelin soi. Ja on soinu siitä lähtien.

Olen muutaman harvan kerran nähnyt ihmisen auran, ja tämän ihmisen aura on niistä yksi. Miksi näin sen, kun en osaa vielä ainakaan nähdä muiden auroja, en tiedä. Tämä henkilö ei myöskään "täytä kaikkia kriteereitäni". Tapaus sai minut kuitenkin kelaamaan omaa parisuhdehistoriaani ja miettimään kuinka monen orastavan ihmissuhteen olen elämäni aikana pistänyt jäähylle pelkästään sen takia, ettei joku ole "mun tyyppiä". Mistä sen voi tietää jos ei ota selvää? Ei kaikki maailman potentiaaliset miehet ole ruskeasilmäisiä kitaristeja.

Mä nyt päätin ottaa tällä kertaa asiasta selvää, kun kerta tämä juttu lähti näin kehoituksesta liikkeelle. Lupaan huomoida hänet!

tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #88 : 30.09.2012 15:16:29 »

Olipa tuossa sangen kiihkeää säätöä kahden Kauriin kanssa samanaikaisesti, oli vaan aika koomista kun kumpikin tiesi toisistaan ja erityisesti toinen näistä äityi hitusen mustasukkaiseksi. Ja kummallekin sitten samat selittelyt että "en mä nyt ollut sen kanssa sillai." angel

Mutta tein kummallekin selväksi ettei vakiintuminen voisi vähempää kiinnostaa, joten ei mulla ollut aikomustakaan valita jompaakumpaa.  Cool

tallennettu
Verninia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #89 : 30.09.2012 23:03:38 »

Oi kun ihana lupaus Verninia! Meni vilunväreet pitkin kun luin tekstisi, ja varsinkin tuo viimeinen lause. Kaikkea hyvää teille!
Oi ihana viesti! Kiitos valosta, tuli perille! (:
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: