Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sotaunet  (Luettu 27374 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
BlueRose
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 348


I Love Yuo Mom


Profiili
« : 14.05.2007 14:45:30 »

Näen tosi paljon sotaunia, aiemmin näin unen, että olin ahtaassa kellarissa, jossa oli paljon tavaraa ja etsin itselleni piilopaikkaa ja löysin tien ulos, niin näin 2 sotilasta jotka talon emännältä kyseli minusta ja mie säikähdin ja läksin karkuun ja ne sotilaat näkivät minut ja lähtivät perään, ryntäsin kellariin piiloon oikein ahtaaseen huoneeseen ja löysivät he minut ja alko armoton tulitaistelu coolsmiley lopuksi ne sai minut ammuttua ja muistan kuinka kaaduin mahalleni ja veri valu rinnasta ulos ja sit kaikki pimeni, eli kuolin siinä unessa Huh

Viime yönä näin, että olimme isolla joukolla jossain kaupungissa johon oli sota uhka päällä, ja olimme niin köyhiä, että ei ollut vara mennä suojaan minnekkään vaan toivoimme että ei vaan pommit osu kohdalle, katselimme taivasta ja sieltä alko tulemaan pommeja, mutta ne oli kauvempana onneks, kuulin miten pommit jysähteli likellä ja iso porukka oltiin kasassa ison viltin alla, olovinaan piilossa ettei nähdä jos pommi putoo niskaan crazy2 se uni oli järkyttävä, tuli mieleen jonkin aikasemman elämän sotamuisto, jossa on mahdollisesti kuollut tms? Onks muilla ko. unia ja mitähä se mahtaa kertoa Shocked
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 14.05.2007 15:32:29 »

Dream Moods Dictionary sanoo unisymboleistasi näin:

Sotilaat unessa kertovat tyrehdytetyistä kannanotoistasi ja siitä, että saatat tyrkyttää mielipiteitäsi ja ajatuksiasi toisille. Vaihtoehtoisesti uni voi kehottaa sinua valmistautumaan puolustamaan ihanteitasi ja mielipiteitäsi.

Sota puolestaan edustaa epäjärjestystä ja kaaosta henkilökohtaisissa asioissasi. Käyt läpi sisäistä konfliktia tai tunteiden myrskyä. Saatat tuntea kuinka sinua revitään kahtia Itsesi kahden eri puolen kesken. Uni voi vihjata, että olet liian aggressiivinen tai vastaavasti et kamppaile tarpeeksi.

Pommi unessa kertoo, että valve-elämässäsi on meneillään mahdollinen "pommitustilanne" tai "pommitusyritys". Pommi voi edustaa tukahdetuttuja haluja tai ilmaisemattomia tunteita, jotka ovat valmiina räjähtämään ulos, jos niitä ei käsitellä pois. Kyseessä voi olla jokin Itseesi liittyvä seikka, kuten halu räjähtää vihasta jotakin sinua vaivaavaa asiaa kohtaan.
Jos uneen liittyy pommiuhka, koet mahdollisesti sisäistä vihaa ja/tai painetta, joka on vaarassa räjähtää väkivallaksi.

Oma kuolema unessasi kertoo, että elämässäsi on nyt transformaation vaihe. Sinusta on tulossa huolettomampi/iloisempi tai henkisempi. Vaihtoehtoisesti voit yrittää epätoivoisesti paeta valve-elämässi vaatimuksia tai päivittäisiä arkirutiineja/elämääsi.

Jos olet unessasi kellarissa, symboloi se tiedostamatonta mieltä ja intuitiota. Kellarin kunto ja sisältö kertovat tiedostamattoman mielesi tilasta ja tyytyväisyyden tasostasi.
Jos unesi kellari on sotkuinen ja tavarat siellä epäjärjestyksessä, sinua vaivaa jokin hämmentävä tilanne/asia, joka olisi suositeltavaa selvittää. Sotkuinen kellari voi vaihtoehtoisesti edustaa myös tulevia menetyksiä ja epäonnistumisia.
 
Viltti/Huopa/Peitto on lämmön, rakkauden, turvallisuuden ja suojan symboli. Saatat etsiä elämääsi jonkinlaista suojakuorta, jonne piiloutua ulkomaailmalta. Kannattaa muistaa, että uni saattaa myös vihjata, että sinun olisi hyvä suojautua joltakin tilanteelta tai olosuhteelta valve-elämässäsi.
Jos olet kietoutunut vilttiin/huopaan/peittoon, pelkään jotain tuntematonta. Saatat tuntea, että ulkopuoleltasi virtaa sinuun uhkaa/kaaosta ja kylmyyttä.
Jos puolestaan peittelet jonkun toisen vilttiin/huopaan/peittoon, haluat hoivata kyseistä henkilöä.

Piilotteleminen/piilossa oleminen unessa ehdottaa, että saatat pitää jotain salaisuutta tai tietoa itselläsi. Et ehkä kohtaa tai halua kohdata ikävää tilannetta silmästä silmään tosielämässä.
Mahdollisesti voit myös olla valmis paljastamaan tai todistamaan jotakin ennen kuin kukaan muu saa asiaa selville.
Jos joku muu piileskelee unessasi, se kertoo turvallisuuden ja suojan tarpeestasi.


Minullakin oli kerran kausi, jolloin näin useana yönä peräkkäin unta, jossa 3 sotilasta (ja joskus myös sotilaiden johtaja) ampuivat minut ja joukon muita ihmisiä aivan yllättäen rynnäkkökivääreillä kuoliaiksi. Heittäidyin silmittömässä tulituksessa maahan ja toivoin, että sotilaat luulisivat jo ampuneensa minut ja jäisin henkiin. Valitettavasti näin ei käynyt, vaan sain 3 osumaa keskivartalooni ja kuolin. Tunsin nipistyksen kehossani ja hetkellisen kauhun, kun tajusin, että minuun osui, mutta samassa irtosin jo kehostani ja heräsin siihen. Kuoleminen oli erittäin miellyttävä ja minä vain kevenin ja lähdin leijumaan ylöspäin. Luotikaan ei koskenut, tuntui vain kuin joku olisi nipistänyt sekunnin ajan hirveän kovaa ja stumh! Mie kuolen.

Kyseessä oli unen kautta tullut muisto tätä elämääni edeltävästä elämästä, jolloin asuin nuorena miehenä Laosissa. Kuolin Vietnamin sodassa siihen, kun 3 amerikkalaista sotilasta löysivät minun ja muiden ikäisteni miesten piilopaikkana käyttämän vajan ja ampuivat meidät kaikki kuoliaiksi. Veikkaan, että olen ollut kuollessai 36-vuotias ja muut miehet samoin 30.ikävuoden molemmin puolin. En tiedä varmaksi, miksi piileskelimme vajassa, mutta luulen, että emme ole halunneet ottaa osaa sotaan milläänlailla ja yritämme vain pysyä piilossa - sekä amerikkalaisilta että omiltamme, sillä voin uskoa, etteivät kyläläiset katsoneet hyvällä nuoria miehiä, jotka kieltäytyivät aseista ja sissiydestä.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2008 13:37:16 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
BlueRose
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 348


I Love Yuo Mom


Profiili
« Vastaus #2 : 15.05.2007 15:27:05 »

Kaunis kiitos AthaMaarit  smitten nimittäin en tuon parempaa tulkausta ole saanut, ja olen etsinyt unikirjoista vastausta mut ei siellä noin tarkasti ole kerrottu coolsmiley joten tuosta löytyy paljon sellaista jotka auttaa minua, meinaa on aika räjähdysaltis tilanne täällä tiettyjen ihmisten suhteen, koska minua revitään 3:n eri tilanteeseen tasapainottamaan Lips Sealed ja on todella vaativa juttu henkisesti, kehoni reakoi nyt niin että eilen pamahti 40 asteen kuume yks kaks Shocked ja ei auttanut kuin nukkua se kuume pois ja puhelin pois päältä. Ja toisaalta noi sotaunet niin on yhdistelmä mennyttä elämää, koska koen aika vahvasti, että olen sodassa kuollut tai ollut sotakarkuri jossain vaiheessa, onhan minulla rinnassa oikealla puolella oikein iso syntymämerkki''suomenkartta'' väärinpäin angel mutta mie selviin näistä koetuksista täällä, täytyy opetella hillitsemist' smitten
tallennettu
Suden varjo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #3 : 23.06.2007 11:55:41 »

Sawotar, miekin oon sotaunia nähny. Itse tosin olin sotilaana ihan tuossa rivitalon pihalla pörräs muitaki solttuja ja helskoja lenteli taivaalla. Minua ammuttiin HUULEEN. Luoti jäi kiinni mun alahuuleeni ja kun sen irrotin, jäi sen paikalle reikä josta tuli vähän verta.  :Smiley

Sekavaa.
tallennettu

Taivas on rajana.
sapetar
Vieras
« Vastaus #4 : 06.04.2008 02:41:20 »

Näin edellisenä yönä unta sodasta, siksi etsin täältä sota-aiheista kirjoitusta ja omaan uneeni mahdollista selityspohjaa. En juurikaan muista nähneeni sotaunia. Lapsena noin 6-7 ikäisenä näin ikimuistoisen unen sodasta. Se tilanne aikuisena selittyi minulle. Ihmettelin kovasti että saatoin nähdä sellaisen unen kun en ollut nähnyt edes kuvia massiivisista sotatoimista.
Edellisen yön uni oli häkellyttävä ja osin ahdistavakin sillä meidän Suomi oli motitettu kokonaan. Jotenkin se oli Eestistä lähtöisin ja ruotsalaiset olivat omassa puolustuksessaan, Norja soti liittolaisineen.  Unennäkijänä olin kaiken yläpuolelta näkevänä, ikäänkuin ilmakuvana, mutta samalla myös saarrettuna, niitten Suomineidon rajojen sisällä. Yhtään henkilöä en nähnyt, mutta se että kaikki rajat olivat suljettuina, mihinkään ei Suomesta päässyt. Aika heikosti enää muistan tätä untani mutta tunnelma ja ällistys ovat olemassa. Varsinaista pelkoa ei ollut. Se tietoisuus että soditaan ympärilla oli paha.
Kiitos AthaMaaritille hyvästä "sotaselityksestä" ja muille kirjoittajille samoin kiitos.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: