Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma pikku(tai isompikin) puutarha ja sen tuoma mahdollinen ilo tms?  (Luettu 29557 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
keijulapsi
Kohtuuastroilija
**

Where you stumble, there lies your treasure

Profiili
« Vastaus #15 : 06.05.2007 22:39:53 »

Asustelen tällä hetkellä kerrostalossa ja siksi saan tyytyä vain parvekkeen tuomaan tilaan. Joka vuosi olen kylvänyt kukkien siemeniä ja laittanut sitten parvekkeelle kasvamaan. Koskaan ei kyllästy katsomaan kuinka taimet nousevat mullasta joka kevät Smiley
tallennettu

Aurinko: Härkä
Kuu: Leijona
Mars: Kaksonen
Venus: Rapu
Asc: Leijona
Punainen kosminen käärme
Hevoskastanja
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #16 : 07.05.2007 13:28:02 »

Oi rakastan kukkia ja puutarhaa ja kuokkimista siellä. Kuten yleensäkin rakastan kaikkea mikä liittyy luontoon.  smitten Minullakin on kuitenkin sama tilanne kuin Keijulapsella, että nykyisin ei ole enää sitä omaa pikkupihaa.  Undecided Joten laittelen sitten parvekkeelle kukkia ja sitä muutenkin kauniiksi. Tällä hetkellä siellä on orvokeita, mutta pitää vielä hankkia lisää kukkia. Varmaankin samettiruusuja ja ehkä amppelimansikan ja kenties vielä jotain muuta laitan. Saas nähdä mitä keksin... Puutarhakalusteetkin olisi vielä öljyämättä. Parvekkeella on myös kolme ihanaa puutarhakoristetta, pupu, orava ja kivi johon on maalattu perhonen. Kyllä parvekkeestakin saa paljon iloa.  smitten
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 07.05.2007 19:17:48 »

"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito,
eikä sekään ole niin tärkeää."

Cheesy Cheesy Cheesy

Oli kiva lukea, että puutarha on muillekkin tärkeä paikka.

Minulle piha- ja puutarhatyöt ovat terapiaa.

Kaupungissa meillä on pieni piha mutta maalla vanha pihapiiri, jota olen yrittänyt rakentaa perinteistä kasvustoa puhdistaen ja laajentaen.
Kun olen maalla keväällä tai kesällä, kierrän joka aamu kaikki kukkapenkit. Ja ihmeellistä on, että joka aamu sieltä löytyy jotakin uutta ja ihmeteltävää  smitten (muutakin kuin kissojen tai kanojen kuopsuttamia kuoppia  Grin)

Yksi penkki on enkelipenkki. Siinä kasvaa krookuksia, helmililjoja, juhannusruusuja, pioneja, töyhtöangervoja, syysloimua ja kirsikkapuu. Kivellä istuu läpi vuoden enkeli.

Iloa kaikille   smitten

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #18 : 08.05.2007 07:36:09 »

Minä en ole pariin päivään tehnyt mitään tuossa pikkupihallamme, mutta jospa saan tällä viikolla pari sermiä/seinämää aikaseksi voi taas into puhjeta muuhunkin tekemiseen.
Löysin valokuvan pihasta viime kesältä, jolloin en ole vielä mitään tähän pihaan tehnyt(muutimme siis tähän viime loppukesästä).
Jos tässä nyt saan jotain aikaseksi ja kamera suostuu toimimaan, taidan napsauttaa tänne ennen ja jälkeen kuvia.  Smiley
Kummallisista paikoista on kasveja noussut. Tulppaaneja nousee nurmikolle ja talon viereen soraan....
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: