Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pohjolan valo  (Luettu 77182 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yep
Vieras
« Vastaus #135 : 20.01.2012 17:53:24 »

Vanhakantainen lause: "Halu on pahaa.", pitäisi jo ehkä oivaltaa ulos tästä järjestelmästä.


Hyvä pointti.
Lisäisin vielä, että "raha on pahaa", pitäisi ehkä jo oivaltaa ulos tästä järjestelmästä.

Politiikkojakin tarvitaan - käsittääkseni. Joku tuntee kutsumuksen, toinen haistaa rahan ja vallan. Aika naivia tuomita kokonainen ammattikunta yhden ex-ministerikamun perusteella.

Mielestäni sana "valotyö" on harhaanjohtava. Siitä tulee tunne, että valon lisääminen maaplaneetalle on rankkaa työtä. Otsasi hiessä pitää sinun valoa kantaman...
Jokainen hyvä tekomme/ajatuksemme lisää valoa ja jokainen negatiivinen tekomme/ajatuksemme lisää negatiivista energiaa. Jos teemme valotyötä otsa rypyssä ja hampaat irvessä, kumpaa energiaa lisäämme?  Pieni hymy tai yksinkertainen teko voi sytyttää toivon toisen ihmisen sielussa ja herättää hänet etsimään valoa.
Olen varmaankin Ekletikon mielestä supernaivi, mutta esim. Obaman valinta nosti toivoa ihmisissä juuri siksi, että hän on musta. Haavistossa on jotain aitoa ja raikasta. Joillekkin hän saattaa edustaa toivoa siitä, että vähemmistön edustaja voi olla julkisesti oma itsensä ja silti menestyä.

12-vuotias tyttäreni fanittaa Haavistoa. Kun puhimme Haaviston nosteesta, hän totesi: "nykyään niin moni kuuluu johonkin vähemmistöön, että se on enemmistö." Uuden ajan lapset  smitten
« Viimeksi muokattu: 20.01.2012 17:56:51 kirjoittanut Yep » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #136 : 20.01.2012 20:07:18 »

Minua jäi vaivaamaan tämä:
Itse en lähtisi etsiskelemään valontuojaa yhtään mistään päin poliittista kenttää, ainakaan kenestäkään joka on politiikassa menestynyt millään tavoin.
Tarkoittaako Eklektikko, että kaikki politiikassa mukana olevat ovat "paholaisen asianajajia"? Eikö heillä ole sielua joka rakastaa ja toivoo parempaa huomista? Miten olet, Eklektikko, päässyt tutkimaan jokaisen sydämen ja sielun? Mistä tiedät heidän pyrkimyksensä ja toiveensa?

Entä sitten vaikkapa lääkärit? Heillä on hyvä palkka  ja ovat arvostettuja. Myös heidän pitää pyrkiä määrätietoisesti asemaansa jo lukioaikana. Löytyykö heistä valonkantajia? Papit? Ovatko asemansa takana piileskeleviä hyödyntavoittelijoita, vai pyyteettömästi palvelevia valontuojia? Entäpä köyhä siivooja? Onko hän potentiaalinen valonkantaja, vai voisiko hän olla salakatkera?
Onko rikkaus = pahuus? Köyhyys = hyvyys?

Miten ulkopuolinen voi tunnistaa ihmisen pyrkimyksen?

Voiko joku olla pelkästään valonkantaja tai pelkästään paha?
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 2008



Profiili
« Vastaus #137 : 21.01.2012 01:34:26 »



                                                                  coolsmiley

                      Demokratia, mitä se on? LUmetta, petosta, sitä se on. Koska ei ole mitään, eikä ketään

                         ulkopuolella todellisen ITSEN. Niin paitsi harhaa, jonka olemme itse luoneet omassa pienessä

                              mielessämme. SITÄ kokonaisuutta kahlaamme läpi elämämme, valitettavasti.

                                    Kunnes löydäme ulospääsy tien, ioka johtaa meidät pois pimeästä.


                                                                                           smitten



tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Yep
Vieras
« Vastaus #138 : 21.01.2012 16:59:59 »



                                                                  coolsmiley

                      Demokratia, mitä se on? LUmetta, petosta, sitä se on. Koska ei ole mitään, eikä ketään

                         ulkopuolella todellisen ITSEN. Niin paitsi harhaa, jonka olemme itse luoneet omassa pienessä

                              mielessämme. SITÄ kokonaisuutta kahlaamme läpi elämämme, valitettavasti.

                                    Kunnes löydäme ulospääsy tien, ioka johtaa meidät pois pimeästä.


                                                                                           smitten




Minkälainen olisi ihmiskunta ilman minkäänlaista järjestystä? Ihmiset eivät ole vielä niin kehittyneitä, että osaisimme elää täysin vapaassa maailmassa. Demokratia on kuitenkin pienempi paha...
tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #139 : 22.01.2012 00:57:11 »

Minua jäi vaivaamaan tämä:
Itse en lähtisi etsiskelemään valontuojaa yhtään mistään päin poliittista kenttää, ainakaan kenestäkään joka on politiikassa menestynyt millään tavoin.
Tarkoittaako Eklektikko, että kaikki politiikassa mukana olevat ovat "paholaisen asianajajia"? Eikö heillä ole sielua joka rakastaa ja toivoo parempaa huomista? Miten olet, Eklektikko, päässyt tutkimaan jokaisen sydämen ja sielun? Mistä tiedät heidän pyrkimyksensä ja toiveensa?

Entä sitten vaikkapa lääkärit? Heillä on hyvä palkka  ja ovat arvostettuja. Myös heidän pitää pyrkiä määrätietoisesti asemaansa jo lukioaikana. Löytyykö heistä valonkantajia? Papit? Ovatko asemansa takana piileskeleviä hyödyntavoittelijoita, vai pyyteettömästi palvelevia valontuojia? Entäpä köyhä siivooja? Onko hän potentiaalinen valonkantaja, vai voisiko hän olla salakatkera?
Onko rikkaus = pahuus? Köyhyys = hyvyys?

Miten ulkopuolinen voi tunnistaa ihmisen pyrkimyksen?

Voiko joku olla pelkästään valonkantaja tai pelkästään paha?
Vanhakantainen lause: "Halu on pahaa.", pitäisi jo ehkä oivaltaa ulos tästä järjestelmästä.


Hyvä pointti.
Lisäisin vielä, että "raha on pahaa", pitäisi ehkä jo oivaltaa ulos tästä järjestelmästä.

Politiikkojakin tarvitaan - käsittääkseni. Joku tuntee kutsumuksen, toinen haistaa rahan ja vallan. Aika naivia tuomita kokonainen ammattikunta yhden ex-ministerikamun perusteella.

Mielestäni sana "valotyö" on harhaanjohtava. Siitä tulee tunne, että valon lisääminen maaplaneetalle on rankkaa työtä. Otsasi hiessä pitää sinun valoa kantaman...
Jokainen hyvä tekomme/ajatuksemme lisää valoa ja jokainen negatiivinen tekomme/ajatuksemme lisää negatiivista energiaa. Jos teemme valotyötä otsa rypyssä ja hampaat irvessä, kumpaa energiaa lisäämme?  Pieni hymy tai yksinkertainen teko voi sytyttää toivon toisen ihmisen sielussa ja herättää hänet etsimään valoa.
Olen varmaankin Ekletikon mielestä supernaivi, mutta esim. Obaman valinta nosti toivoa ihmisissä juuri siksi, että hän on musta. Haavistossa on jotain aitoa ja raikasta. Joillekkin hän saattaa edustaa toivoa siitä, että vähemmistön edustaja voi olla julkisesti oma itsensä ja silti menestyä.

12-vuotias tyttäreni fanittaa Haavistoa. Kun puhimme Haaviston nosteesta, hän totesi: "nykyään niin moni kuuluu johonkin vähemmistöön, että se on enemmistö." Uuden ajan lapset  smitten

 smitten smitten smitten smitten
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #140 : 24.01.2012 15:31:48 »

Lainaus
Suora demokratia on vähemmän korruptioherkkä systeemi, kuin edustuksellinen demokratia. Toivonkin, että tietotekniikan kehittyessä siihen olisi tulevaisuudessa paremmat mahdollisuudet.

Tuskinpa se tekniikka sitä parantaa jos eivät sitten kansalaiset luo omaa vaalijärjestelmää virallisen ulkopuolelle.

Ei oikein voi vaalijärjestelmään luottaa:
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/haamuaanet_kummittelevat_vaalituloksessa_52556.html#media=52575
http://www.youtube.com/watch?v=goIDq_oRbEY

Sähköinen tekee siitä tuskin parempaa kun ei voida jälkikäteen enää tarkistaa onko tulokset oikein:
http://www.youtube.com/watch?v=5hCyVsUir8k
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #141 : 24.01.2012 15:50:12 »

Jos suora demokratia onnistuu Sveitsiläisiltä, on vain tahdon asia onnistuisiko se meiltäkin. Epäonnistuneet sähköisen äänestyksen kokeilut eivät kerro vielä mitään muuta kuin sen, että juuri ne systeemit oli tehty huonosti ja homma pitää tehdä uusiksi. Suora demokratia on ollut Sveitsissä käytössä kunnallisella tasolla vuosikymmeniä täysin onnistuneesti.

Ja on muuten hyvät äänestysprosentitkin niillä minkä oikein hyvin ymmärrän: On ihan eri asia antaa äänensä jollekin konkreettiselle asialle, kuin jollekin edustajalle joka ehkä sitten pitää vaalilupauksensta tai ei pidä. Tai pitäisi mielellään lupauksensa, mutta kun puolueen tuli nyt mentyä hallitukseen jonka muodostajan lupaukset olivatkin ihan muita. jne jne.

Mutta suora demokratia veisi paljon työpaikkoja valtion- ja kuntien hallinnosta ja vieläpä niitä jäsenkirjatyöpaikkoja nimenomaan (Kyllä, niitä on edelleen, joitain virkoja on vain turha hakea ilman oikean puolueen jäsenkirjaa)  Kuka nyt suostukaan ehdottamaan saati hyväksymään lakia, joka veisi itseltä kovapalkkaisen erinomaisin eläke-eduin varustetun työpaikan.  Grin

Yep kysyi:
Lainaus
Minua jäi vaivaamaan tämä:
Lainaus käyttäjältä: Eklektikko - 17.01.2012  13:48:49
Itse en lähtisi etsiskelemään valontuojaa yhtään mistään päin poliittista kenttää, ainakaan kenestäkään joka on politiikassa menestynyt millään tavoin.
Tarkoittaako Eklektikko, että kaikki politiikassa mukana olevat ovat "paholaisen asianajajia"? Eikö heillä ole sielua joka rakastaa ja toivoo parempaa huomista? Miten olet, Eklektikko, päässyt tutkimaan jokaisen sydämen ja sielun? Mistä tiedät heidän pyrkimyksensä ja toiveensa?

Minä puhun poliittisesta järjestelmästämme koneistona joka vaikuttaa vääjäämättä kaikkiin jotka siihen koneistoon lähtevät mukaan. On nimittäin ollut jonkin verran mahdollisuuksia nähdä myös kulissien taakse. Itse järjestelmä on sellainen, että on toimittava sen järjestelmän mukaisesti jos haluaa menestyä ja/tai saada jotakin aikaan.

Minulla ei ole mitään mielipidettä politiikkaan lähtevien sieluista, vaan ainoastaan siitä että järjestelmä on tällä hetkellä mallia 'rahalla saa' eli ne joilla on eniten rahakkaita rahoittajia saavat aina ennen vaaleja eniten näkyvyyttä. Ja yritykset ovat aina varakkaampia kuin yksilöt (tilastolisesti ainankin), jolloin yritykset saavat itselleen paremmin edustajia vaalirahoillaan, kuin yksityishenkilöt. Osa kansanedustajistamme ei siis edustakaan kansaa, vaan sponsoroivia yrityksiä. Lisäksi ns. poliittiset lehmänkaupat ovat ihan arkipäivää, vaikka eivät näy mediassa: 'rapsuta sinä minun selkää, niin minä rapsutan sitten sinun.' Systeemi on aikojen saatossa muotoutunut sellaiseksi, että ei siellä pelkällä kirkasotsaisuudella pysty vaikuttamaan yhtään mihinkään.

Ette kai te luule, että se mitä lehdet raportoivat on totuus?!  Shocked

Poliittinen järjestelmämme suhteellisine vaalitapoineen ja äänikynnyksineen vielä lisättynä viime vuosikymmenten taipumuksilla enemmistöhallituksiin tekee tilanteen sellaiseksi, että hurskassieluisinkaan yksittäinen poliitikko ei voi muuttaa asioita juuri miksikään. Koko järjestelmän olisi muututtava, jotta se ei olisi korruptoiva ja tuottaisi päätöksiä jotka ovat ristiriidassa kansan tahdon kanssa.

Kunnallispolitiikan tasolla on - kuten jo pari kertaa olen todennut - paremmat mahdollisuudet toimia ihan puhtaasti pyyteettömin perustein, vaikka sielläkin toki lehmänkaupat, jäsenkirjavirat ja ryhmäkuri ovat valitettavasti arkipäivää. Vaikuttaa jotenkin siltä, että ihmisten usko poliitikkojen hyveellisyyteen on suorassa suhteessa heidän tietämättömyyteensä siitä, mitä se poliitikon päivätyö oikeastaan pitääkään sisällään.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #142 : 02.06.2013 22:47:01 »

Soinin kartalla on 10 ja 11 asteisia planeettoja siihen malliin, että  pluto rx 10  kauris  aspect_squ  uranus 11  oinas
pakottaa vissiin toimiin.
Tänään sunnuntaina  aurinko:n päivänä, oli vielä  aurinko 11  kaksoset,
eli semmonen puolen kartan rypäs transiiteilla ja hänen omillaan.
Soinilla Alasolmu saturnus rx 11  vesimies
 chiron jupiter 10  kalat
 pallas 11  harka
 kuunsolmu 11  leijona
ja  neptunus rx 11  skorpioni
ja
hänen retro  merkurius 19  kaksoset
sai potkua   jupiter merkurius venus  kaksoset ryppäältä kaivella totuutta,
luulen ma. Tai Child 22  kaksoset   :Smiley

lisäys
on siinä Junonsakin, sopimuksia rustaamassa 22  kaksoset
ja jottei totuus unohtuisi
259 Aletheia 8  neitsyt  aspect_con Soinin  pluto  neitsyt
joka on neliössä valolleen eli  aurinko kaksoset :lle.
tr  ceres 21  rapu aspect_con Soinin  totuus-Aletheia 21  rapu
Cereshän käänsi maat ja mannut, ja esti lopulta maan tuottavuuden etsiessään tytärtään Persephonea (nyt rx ja  aspect_con saturnus skorpioni ) manalan mailta.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2013 23:21:10 kirjoittanut nikki » tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #143 : 23.06.2013 12:36:42 »

Tuoko Paavo Väyrynen tai TImo Soini kansalle lopulta valaistumisen (EU:n) pimeyden voimien suunnitelmista?

Timo Soini kovasti yrittää. Hän osti sunnuntaihesarin etusivun kanavakseen.  coolsmiley

http://www.hs.fi/politiikka/Timo+Soini+osti+HSn+etusivun+arvostellakseen+vakuuksia/a1370135835837

Mutta siltikin, poliitikosta ei liene valonkantajaksi.

Uskon, että kenestä tahansa on periaatteessa valonkantajaksi, riippumatta maallisesta "statuksesta". Soini ei sitä ole kuitenkaan...  Huh
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 2008



Profiili
« Vastaus #144 : 10.07.2013 02:07:36 »



                                 coolsmiley

                          Pohjolasta tulee VALO.
                 Koska me olemme suorastaan tyrkyttämässä rahaa sellaisille valtioille,
                            jotka veroistaan  haistattavat  pitkät paskat.

                                     S I I S.  Ennenenpitkään, mutta myös se on toiveena.

                                                      Herätä vastuuntuntoiseen elämään.

                                                                 Kokonaisvaltaisesti.


                                                                            knuppel2   smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
  Tulostusversio  
 
Siirry: