Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka ystävystyt ?  (Luettu 15460 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« : 16.12.2005 19:20:10 »

Tämä on nyt vähän tällaista oman pahan mielen purkausta ennemminkin, kuin avun pyyntöä, antakaa anteeksi.
Olen tässä viimevuosina miettinyt useastikin, että kuinka niitä kaverisuhteita oikeen solmittiinkaan. Uudelle paikkakunnalle muuttoni jälkeen, ovat bestfriendit jääneet yhä kauemmas ja taaemmas ja se tuntuu todella surulliselta. Karmani on kaiketi oppia elämään ja pärjäämään yksin, mutta kyllä olisi kiva, kun saisi tältäkin paikkakunnalta myfriendin, jonka kanssa käydä kahvilla tai kävelylenkillä, jolle voisi soitella ja lörpötellä sitäsun tätä. Muutamia henkilöitä on kyllä ollut lähelläni, mutta olen jotenkin vaistonnut heidän puheensa vain joko mielistelyksi, tai "tapoihin kuuluvaksi" imarteluksi, tai mikä vielä ihmeellisempää, kateelliseksi. Kaippa muinusta on tullut niin kyyninen.... voi, voi  Cry

 vaaka
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #1 : 16.12.2005 19:30:10 »

Mistä asioista pidät? Kai sulla on joitain harrastuksia (muutakin kuin tämä "hörhöily")?  Minä olen harrastusten kautta löytänyt paljon samanhenkisiä kavereita.

Ravintoloissahan tapaa ihmisiä, mutta jos tarkoituksena on saada samaa sukupuolta olevia kavereita (kuten kirjoituksestasi ymmärsin) niin se voi olla vähän vaikeampaa...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #2 : 16.12.2005 20:07:08 »

Ehdottomasti omien harrastusten kautta löydät varmaan mukavimmat kaverit koska teillä on jo jotain yhteistä heti alussa, mutta toisaalta joskus se sielun sympatia syntyy mitä oudoimmissa tilanteissa, niin että kävele vain silmät auki ja yksi sellainen asia joka auttaa yksinäisyyteen on kirjeenvaihto kaverit!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #3 : 16.12.2005 20:27:05 »

Kyllä kyllä, harrastusen kautta ja tioetysti myös töistä. Itselläni kyllä kestää suhteellisen kauan ennen kuin luen "uusia ihmisiä" ystävikesni. Ja töissä on enemmänkin kavereita, ystävät tulleet harrastuksista. Pienemmällä paikkakunnalla on hyvä keino tutustua ihmisiin erilaisten toiminta tapahtumien kautta.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #4 : 16.12.2005 20:44:00 »

Tämä on nyt vähän tällaista oman pahan mielen purkausta ennemminkin, kuin avun pyyntöä, antakaa anteeksi.
Olen tässä viimevuosina miettinyt useastikin, että kuinka niitä kaverisuhteita oikeen solmittiinkaan. Uudelle paikkakunnalle muuttoni jälkeen, ovat bestfriendit jääneet yhä kauemmas ja taaemmas ja se tuntuu todella surulliselta. Karmani on kaiketi oppia elämään ja pärjäämään yksin, mutta kyllä olisi kiva, kun saisi tältäkin paikkakunnalta myfriendin, jonka kanssa käydä kahvilla tai kävelylenkillä, jolle voisi soitella ja lörpötellä sitäsun tätä. Muutamia henkilöitä on kyllä ollut lähelläni, mutta olen jotenkin vaistonnut heidän puheensa vain joko mielistelyksi, tai "tapoihin kuuluvaksi" imarteluksi, tai mikä vielä ihmeellisempää, kateelliseksi. Kaippa muinusta on tullut niin kyyninen.... voi, voi  Cry

 vaaka

Ällös ole suruinen Usvametsä Smiley

Tiedän, mistä kerrot, näin on käynyt minullekin Cry. Jossain kohtaa mainitsin, että muutama ystävä on tullut täältä forumilta. Johtunee yhteisestä kiinnostuksesta astroon Smiley.
Konkreettisessa elämässä mulla hyvän-päivän-tuttuja, mutta ystävät, missä ne? Kun tietäs!
Harvinaista kyllä, sain veljen tyttöystävästä frendin Shocked, meillä kemiat toimii. Hän on  aurinko jousimiesaskendentti kauris, persoonalliset planeetat, mm. kuuvenus  kauris :issa.

Mä en ole lukeutunut takin-kääntäjiin ikuna, eli jos uskoudut mulle, asiasi taatusti pysyvät minulla police Ja tämä oli ehkä mainosta, mutta enemmänkin heitto sulle: Pallo on sulla. Eikä mua kannata äärettömän vakavasti ottaa, mutta olen apuna jos suinkin voinen. Ottanet yhteyttä YV:llä
Halauksin
Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #5 : 16.12.2005 21:33:56 »

Hei Usvametsä Smiley!

Minulla hieman samantapaisia pohdintoja mielen päällä..
Tein kesällä suuremman luokan muutoksen elämääni, mikä oli valitettavasti täysin väistämätöntä. Muutin vuoden etäsuhteen jälkeen miehen/työ/opiskelun perässä toiselle paikkakunnalle. Taakse jäivät ihana perheeni, turvallinen työpaikka ja ennenkaikkea, yksi rakkaimmista, ystäväni. Tällainen radikaalimpi käännös täytyi tehdä koska paikkakunta ja ihmiset alkoivat aiheuttaa enemmän mielenpahaa kuin hyvää, toisin sanoen tuntui että en enää kehittynyt mihinkään suuntaan vaan kaikki pysyi vuodesta toiseen samana ja turvallisena mikä ei koskaan henkiselle kehitykselle ole hyvästä, ainakaan minun tapauksessani..kun sielu janoaa haasteita ja muutosta, mitäs muuta voit tehdä?

Nyt on puoli vuotta kulunut ja ikävä on kova kaikkeen vanhaan, niin, juuri siihen turvalliseen ja varmaan Undecided
Töissä käyn, etäopiskelen ja rakastan kumppaniani paljon mutta kauhea tunnustaa, ensimmäistä kertaa elämässäni, olen yksinäinen. Siitä huolimatta että olen sosiaalinen ja menevä ihminen. Avopuolisollani on tietenkin oma elämänsä ja menonsa enkä ole koskaan halunnutkaan hänen kauttaa elää mutta kyllä tämä on tuntunut viime aikoina vaikealta yhtälöltä ja nyt vasta, 23-vuotiaana, olen ymmärtänyt ystävyyden merkityksen. Näin "myöhäisheränneenä" varmasti siksi koska olen aina viihtynyt itsekseni ja omassa seurassa. Nyt olen ymmärtänyt sen, etten voikaan enää soittaa ystävilleni sitten kun kaipaan seuraa vaan se jatkuva olotila.. Sad

Onnellinen olen mutta jotain tärkeätä puuttuu. Allekirjoitan myös sen että aikuisiällä on vaikempi tehdä ainakin tosiystäviä vaikka tuttuja riittäisikin.

Eli et ole asian kanssa yksin, kohtalontovereita varmasti löytyy enemmänkin  smitten
tallennettu
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #6 : 16.12.2005 23:31:58 »

Uskon kyllä, että uusia ystäviä löydät!  smitten
Hanki uusia harrastuksia, käy kursseilla, käy paikoissa joissa tapaat paljon ihmisiä ja joissa on mahdollista keskustella. Etsi ihmisiä, joiden kanssa ajatuksesi menevät yhteen ja joiden kanssa sinun on hyvä olla. Opettele tekemään aloite keskustelulle.

Helppohan se on sanoa, eikö niin? No, myönnän etten ole varsinaisesti ollut vastaavassa tilanteessa. Tosin minulla on elämäni aikana ollut muutaman kerran sellainen vaihe, että kaikki ystävät ovat jääneet ja hetken kuluttua tilalle on tullut uusia. Toki ystävystyminen vie aikaa ja on kiinni myös siitä minkälaisiin ihmisiin törmää, mutta aika usein samanhenkisiä ihmisiä löytyy sieltä täältä.

Tällä hetkellä minusta tuntuu, että olen aika yksinäinen vaikka minulla ystäviä onkin. Toisaalta osa heistä on aika läheisiä, mutta tuntuu että olemme loitontuneet toisistamme niin paljon, etten enää osaa kertoa heille syvimmistä tunnoistani. Muutamia päiviä sitten minulla oli tosi paha olla, soitinkin yhdelle ystävälleni mutten silti osannut ottaa omaa pahaa oloani esille. Juttelimme niitä näitä ja enemmänkin hän kertoi kuulumisiaan. Lisäksi olen alkanut vieraantua kaikista läheisimmästä ystävästäni viime aikoina. Ehkä ihan tieten tahtoenkin. Suurin piirtein viimeisen vuoden ajan hänellä on ollut vain valittamisen aihetta tai muuten negatiivista sanottavaa kaikesta. Itse olen kovasti yrittänyt pitää huonompinakin hetkinä positiivista tunnelmaa yllä, mutta tuon ystäväni tavattuani olen henkisesti aina ihan lopussa. Ikään kuin hänen negatiivisuutensa veisi kaiken positiivisen energiani. Ja tulen jo valmiiksi pahalle päälle, kun ajattelen että minun pitäisi mennä hänen kanssaan vaikka kahville ja kuunnella kaikki valitukset. Muutaman kerran olen kysynyt suoraan, että onko asiat tosiaa noin huonosti, ja hän toteaa että ei, oikeastaan hän on tosi tyytyväinen. Ja hetken kuluttua jatkaa valittamista...  Cry

Luulenpa, etten jaksa tuota ystävyyttä enää kauaa, koska en osaa suojata itseäni tuolta negatiiviselta tunnelmalta. Se tarttuu minuunkin.
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #7 : 17.12.2005 00:14:36 »

Mä olen ainakin huono löytämään uusia tuttavuuksia. Tai tuttavuuksia on, mutta uusia ystäviä ei  :Smiley. Luonteelta kun olen sellainen etten päästä ketään helposti lähelle. Ja monesti vieraat ihmiset saa jostakin syystä ihan väärän kuvan musta. Toisaalta ei paljoo häiritse, kun ne muutamat harvat ystävät riittävä mulle ja viihdyn niin hyvin omassa seurassakin coolsmiley.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
remppa11
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« Vastaus #8 : 17.12.2005 17:16:00 »

Oletko vaistonnut mielistelyn vai pelkäätkö mielistelyä ja sitä että sua ei hyväksytä nahkoineen päivineen?
Mä olen aikas helpolla ystävystyvää sorttia ja kuitenkaan en kanssa aina ole varma miten muut mut kokee.Tiedän että tosi ystävät tuntee mun häsläämisen ja toveruuden olevan aitoa ja että olen ikuinen elohopea peter pan.Mutta miten luoda ystäviä.Mä kannatan tutustumaan ihmisiin avoimin mielin antaa heidän olla mitä on ja olla sitä itse mitä oikeesti olet.Torju ajatus että he ei pidä susta tai että onko heíllä mielistelyä tms.Anna heidän huomata että olet aito ja suhun kandee satsaa.Ole iloinen ja kiinnostunut heidänkin joka päivästä ja aloita pienillä joka päivän asioilla kuten säällä tapahtumilla ynms.Sitä myöten kun tuntee paremmin on helpompaa alkaa pohtia asioita joista ei aina niin vaan puhutakkaan.Iloinen ja avoin toiset huomioon ottava asenne siintä itse ainaskin pidän,tosin varmaan muitakin keinoja on olemassa.uskon että sä löydät kyllä kavereita ja siintä ystäviä rohkeasti vaan huommiseen iloinen ilme kasvoilla ja halu olla yhtä muiden kanssa  Wink
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 17.12.2005 17:18:15 »

Niin, ja sie Usvametsä olet noususkorppari...
Miulla on kuu skorpparissa ja tuo skorpparius kai tekee sen, ettei todellakaan helposti paljasta syvimpiä tuntojaan.
Edes itselleen, saati muille.....että varmasti senkin vuoksi ottaa aikaa ystävystyä.
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #10 : 17.12.2005 18:43:32 »

Paljon kiitoksia teille kaikille tästä myötätunnosta. Kuten jo siinä "päästöni" alussa totesin, se oli ennemminkin pahan olon purkausta minulta...
Olen kait joskus liiankin ystävällinen, iloinen ja harmiton. Sosiaalisia tilanteita en pelkää, olen niihin tottunut entisen työnikin takia.  Nykyään olen taas opiskelija ja uusia ihmisiä pyörii kyllä ympärilläni ihan riittämiin. Se vain, että ystävyyssuhteen luominen ei ole enää helppoa. Joko esteenä on ikä, sukupuoli tai perhe. Minulle nämä eivät ole esteitä, mutta näille toisille osapuolille ne ovat olleet. Jos esim. olen kysässyt, että lähtisikkö vaikka pitsalle/kahville/kaljalle  jonain iltana kaupungille, on tyypillinen vastaus, että en mä oikeen voi, kun lapset jää yksin kotiin, (vaikka isä olis kotona), tai koirat pitää viedä lenkille tai vaimo ei tykkää, jos mä seurustelen naiskaverin kaa tms. No, minä taas olen sitten niin yksoikonen, että varmaan en toista kertaa kysy. Kaisse vaan on niin, että minun olemus ei ole riittänyt herättämään sitä kiinnostusta ystävyysasteelle asti. Mutta elämä on, näin täytyy jatkaa  ja yrittää, kyllä se aurinko joskus risukasaankin paistaa  Cheesy
Kiitos vielä kaikille !

 Smiley vaaka
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #11 : 17.12.2005 19:53:36 »

Se vain, että ystävyyssuhteen luominen ei ole enää helppoa. Joko esteenä on ikä, sukupuoli tai perhe. Minulle nämä eivät ole esteitä, mutta näille toisille osapuolille ne ovat olleet. Jos esim. olen kysässyt, että lähtisikkö vaikka pitsalle/kahville/kaljalle  jonain iltana kaupungille, on tyypillinen vastaus, että en mä oikeen voi, kun lapset jää yksin kotiin, (vaikka isä olis kotona), tai koirat pitää viedä lenkille tai vaimo ei tykkää, jos mä seurustelen naiskaverin kaa tms. No, minä taas olen sitten niin yksoikonen, että varmaan en toista kertaa kysy. Kaisse vaan on niin, että minun olemus ei ole riittänyt herättämään sitä kiinnostusta ystävyysasteelle asti. Mutta elämä on, näin täytyy jatkaa  ja yrittää, kyllä se aurinko joskus risukasaankin paistaa  Cheesy
Kiitos vielä kaikille !

 Smiley vaaka

Ole Hyvä vainen Smiley

Tähän samaan olen myös minä törmännyt, valitettavasti, joten kokemusta minullakin takana.
Kyllä se tästä alkaa menemään, uskon ma.
Iloa Sinulle Paljon smitten smitten
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #12 : 18.12.2005 23:46:09 »

Tiedän kyllä mistä puhut, olen muuttanut useasti uusille paikkakunnille ja ystävystyn varsin hankalasti. Ongelma on siis enemmänkin kuin tuttu. Olen asunut nyt vuoden nykyisellä paikkakunnalla enkä täältä tunne kovin montaa henkilöä, ne vähätkin oli jo tuttuja ennen kuin muutin tänne. Meillä muuten on pitkälti samankaltaiset merkit, laitoin tuon huomiolle jo eräässä toisessa keskustelussa, kun samaa mieltä tunnumme monesta asiasta olevan. Smiley Aurinkomme ovat ilmeisesti yhtymässä keskenään, ja sekstiilissä toisen kuuhun. Kuut kolmiossa keskenään ja sekstiilissä toisen aurinkoon. Sen lisäksi AC:t ovat sekstiilissä keskenään.  Tongue
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #13 : 19.12.2005 11:19:26 »

Hei kaikki kanssasieluiset tämän asian suhteen!

Itse kuulun myös näihin, jotka kyllä tulevat toimeen kaikkien kanssa ja juttelen mielelläni (lähinnä vasta sitten, jos joku toinen aloittaa keskustelun), mutta ystävystyn todella huonosti. Minulla on paljon kavereita ja tuttuja, mutta hyviä ystäviä vain muutama. Vietän päivät yksin lukuunottamatta viikonloppuja, jolloin miehestä ja hänen kavereistaan ja sisaruksistaan on seuraa. Bestisystävät asuvat satojen kilometrien päässä.

Olen huomannut, että itselläni asiaan vaikuttaa se, millainen henkinen suhde minulla on ihmiseen. Jos välillämme on vahva side, ystävystyn helpolla ja pysymme pitkään ystävinä. Valitettavasti elämässäni ei ole enää ihmisiä, joiden kanssa olisi jotain selvitettävää tai suurempi sielunsopimus taivaltaa matkaa yhdessä toisiamme tukien. Näen ympärilläni paljon ihmisiä, mutta näen myös sen, että minun ei kuulu ystävystyä heidän kanssaan, meillä ei ole sielunsopimusta/-sielunyhteyttä esim. entisistä elämistä. Tällaisten ihmisten kanssa tulee juttuun ja voi olla hyvinkin hauskaa, mutta suhde jää enemmänkin kaveritasolle ja se kuihtuu nopeasti pois. En viitsi edes vaivautua luomaan siteitä sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa niitä ei enää ole / joiden kanssa siteet on saatu jo katkaistua, kun karma ja sopimukset on hoidettu  Wink

Noh, yritän siis selittää vain, että tiedän kenen kanssa minun tulee ystävystyä/kenen kanssa ystävystyn varmasti ja kenen kanssa en. Näitä "ei ystävyyssuhteen mahdollisuutta"-olevia ihmisiä on todella paljon, joten en viitsi edes kokeilla onneani heidän kanssaan. Olen itsekin muuttanut paljon ja aina sieltä löytyy joitain kavereita, joita moikkaa jos kadulla törmää, mutta joiden kanssa ei vietä aikaansa. Uuden ystävän saan ehkä 3-5 vuoden välein, jos niinkään usein.
tallennettu
enkelikihara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #14 : 19.12.2005 13:00:21 »

Moikkulis,

Minulla on samanlaisia onglemia jos niitä nyt ongelmiksi voi kutsua, olen muuttanut uudelle paikkakunnalle vuosi sitten ja en täältä ole niin vain löytänyt samanhenkisiä ystäviä, yritystä on ollut, samanlaisessa tilanteessa olevista mutta, se jokin puuttuu.
Eli onko sitten jo niin vanha? että ei osaa luoda enää niin syviä ystävyssuhteita vai eikö sitten kemiat ole kohdanneet.
Harmittaa välillä kun haluaisi kertoa jollekkin jotain tapahtunutta tai  muuten vaan purkaa elämänmenoa niin ei ole ketään...Tai käydä kahvilla.. Cry
Eikä se mieskään aina jaksa näitä akkojen kotkotuksia kuunnella ja voivotella.

Kirjevaihto on myös hyvä juttu, mutta ei niitäkään nyt puissa kasva joiden kanssa voi kirjoitella.

Ja oon huomannut että ne ystävät jotka jäivät muuton yhteydessä taakse, ovat hiljalleen jäämässä taakse, eli ns kylmenee välit, kun ei näe toista.
Outoa kyllä, jos välit ovat olleet hyvinkin lämpimät.
No kait se maailma jotain opettaa.

Toivossa on hyvä elää, jos jostain löydän hyvän ystävän.
tallennettu

_______________
enkelikihara
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: