Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jälleensyntyminen  (Luettu 12369 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Traveller
Vieras
« Vastaus #15 : 21.04.2007 22:49:28 »

Lainaus
Kirjoittanut: AthaMaarit
Se on ihan sinusta itsestäsi kiinni, uskotko vaiko et
Mie itse uskon, että Maapallo ja sen tarjoamat aktiviteetit ovat vain hyvin kalpea heijastus henkimaailman tarjonnasta - täällä sielun puuhailua rajoittaa ja jarruttaa vielä fyysinen kehokin (sekä eri kulttuurien/yhteiskuntien/ihmisten/aatteiden/uskontojen/ymv. säännöt, kirjoittamattomat lait ja olettamukset siitä kuinka pitäisi elää ja kokea elämä).

Vaikka itse uskot tuon kaiken, ei kai se tarkoita, että asia niin oikeasti olisi?
Mistä tiedät mitä henkimaailmassa oikeasti on?
Oikeasti...kuka meistä pystyy todella sanomaan mitä tuolla toisella puolen meitä odottaa?
Aina voi tietenkin sanoa, että näin ja näin sieltä on kanavoitu/kerrottu  :Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #16 : 21.04.2007 22:53:55 »

Ai nyt ymmärrän, siis rakas ylälinja..  2funny

"Arkkienkelin yläpuolella ovat esim. seraphi-enkelit, heidän yläpuolellaan Mestarit jne. Loputon ketju aina Alkulähteelle saakka."

Trav, jotkut kokevat matkaavansa siellä joka yö! Itse en ole vielä aivan varma missä öisin käyn, onko se nimenomaan astraalitaso, jossa kaikki paikat ja henkilöt. En muuten näe juuri lainkaan pahoja unia, ehkä tuossa puoli vuotta sitten vielä kun jotain työstöä oli. Nyt lie aika tyyntä.  Cool Cool
« Viimeksi muokattu: 21.04.2007 22:55:33 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #17 : 21.04.2007 22:56:44 »

Lainaus
Vaikka itse uskot tuon kaiken, ei kai se tarkoita, että asia niin oikeasti olisi?
Mistä tiedät mitä henkimaailmassa oikeasti on?
Oikeasti...kuka meistä pystyy todella sanomaan mitä tuolla toisella puolen meitä odottaa?
Aina voi tietenkin sanoa, että näin ja näin sieltä on kanavoitu/kerrottu 

Kuten sanoin Esmiraldallekin, se on itsestään kiinni, mihin uskoo coolsmiley

Samoin voi kysyä, mistä tietää, mitä henkimaailma ei ole? Tieteen teorioista ja selvityksistä? Uskonnoista? Kanavoinneista?

Tällaiset asiat, joita ei voi fyysisesti aistia ja mitata, tuoda pöydän ääreen tarkkailtaviksi (kuten menneet elämät, kuolleet) herättävät aina keskusteluja puolesta ja vastaan. Herkkäuskoisimmat uskovat ihan mitä tahansa, suurimmat skeptikot eivät usko mihinkään vaikka saisivat miten tieteelliset selitykset useasta lähteestä asioille! Grin

Tämä on ennen kaikkea fyysinen maailma, jossa ihmiset ovat Atlantiksen tuhon jälkeen keskittyneet vain fyysisiin, mitattaviin ja kropalla koettaviin asioihin. Silti, olivathan tunteetkin olemassa, vaikka aivojen sähköimpulsseja ei pystyttykään mittaamaan esim. 1600-luvulla.... :Smiley
tallennettu
Cheva
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 322


Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.


Profiili
« Vastaus #18 : 23.04.2007 21:29:14 »

Itse uskon juuri siihen, että henkimaailmassa voi vierailla ihan eripaikoissa. Planeetoilla, galakseilla, missä tahansa Cheesy
Itse oma sieluni on lähtöisin Orionin tuolta puolen Bellatrixilta. Siellä mie ainaki vierailen heti kun on mahdollista.

Ja jos siis meditaatiossa olen käynyt violetissa metsässä ja ratsastanut yksisarvisella, niin miksiköhän sellaista paikkaa ei oikeasti voisi olla olemassa? En usko, että ihmisen mielikuvitus pystyy luomaan ihan uusia maailmoja pelkästään Zimzalabim. Siellä on oltu ennenkin, ihan livenä  :Smiley Mutta jokainen nimenomaan uskoo omalla tavallaan.

Ja minulle riittää se, että minä uskon siihen. Minulle se on ihan oikeasti olemassa. Kaikille se ei ole samanlainen tai edes samaan suuntaan. Miksi siitä pitäisi rakentaa ongelmia? Ihan suotta.. Smiley Meillä on jokaisella ihan oma "tasomme" ja yksilöllisyttemme. Olemme ihan erilaisia ja tulemme eri paikoista (Ehkä olemme tosin törmänneet joskus aikaisemminkin)
Meidän kokemuksemme ja tuleva suuntamme rakentaa sitä mitä olemme nyt ja mihin me nyt uskomme. Jokainen valitsee sen itselleen sopivimman.
tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #19 : 07.02.2012 10:25:13 »

Buddhalaisten oppien mukaan ihminen voi syntiä eläimeksi, eläin ihmiseksi. Vain ihminen voi kokea valaistuksen.
Senkin vuoksi ollaan mieluumin kasvissyöjiä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Animals_in_Buddhism
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 07.02.2012 10:53:11 »

Buddhalaiset kutenkin myöntävät, että kylmässä ilmastossa lihan syöminen on tarpeen ja tämän vuoksi tiibetinbuddhalaiset - myös munkit ja nunnat - syövät kohtuullisesti liharuokia, eikä niiden katsota vaikuttavan karmaan, kun kerran ilmasto moista vaatii.

Dalai lamalta kysyttiin kerran, mitä hän tekee jos hyttynen istuu käsivarrelle. Hän vastasi: "Ensimmäisellä kerralla puhallan sen lempeästi pois, toisella kerralla hätistän sen lempeästi kädellä pois, kolmannella kerralla... hehhehhehh."   Grin  Dalai lama on loistava hengellinen johtaja siinä, että hänellä on reippaasti huumorintajua ja hän antaa sen näkyä.

Buddhalaisuudesta:
Buddha itse ennusti, että tulee dharman päättymisen kausi (dharma ending age), jollon dharma (=buddhalainen oppi) alkaa tuottaa kärsimystä sen sijaan että se poistaisi sitä. Hän kuitenkin kertoi samalla, että ei hätää, tulee uusi opettaja / uusia opettajia, jotka antavat uuden dharman joka sitten niissä oloissa toimii.

Pyörittyäni tuommoinen 7 vuotta sitten pitkään buddhalaisella keskustelupalstalla - kävin läpi aiemmin buddhalaisena viettämiäni inkarnaatioita juuri siihen aikaan ja mietin, josko se olisi minulle sopiva filosofia tässäkin inkarnaatiossa - ja luettuani dharman mukaisesti elävien ihmisten viestejä suuren määrän, tulin siihen tulokseen että se dharman päättymisen aika on jo täällä. Dharma näyttää sekä tuon palstan lukemisen, että monen muun kuulemani jutun perusteella, tuottavan nykyisin vähintään yhtä paljon kärsimystä kuin se poistaa.

Oma intuitioni sanoo, että se Buddhan lupaama 'uusi opettaja' ei ole kukaan yksi ihminen, vaan itse asiassa kaikki se tieto, jota tällä hetkellä kanavoidaan toisilta tasoilta lukuisien kanavien toimesta. Mutta korostan vielä, että tämä on vain oma intuitioni ja oma tieni. Ja varmasti osalla porukkaa dharma edelleen toimii, sillä nykyisin mikä tahansa aiemmin ollut voi toimia uusien juttujen lisäksi. Omalla kohdallani buddhalaisuuden aika on selkeästi ohitse, sen sain selville tuon 'projektini' aikana.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: