Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuulijan vastuu kuulemastaan  (Luettu 18262 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« : 07.04.2007 16:10:53 »

Mietiskeltyäni ihmisten kanssakäynnin "sääntöjä" ja seurattuani täällä keskustelua, mitä rakkaudella saa, kysyisin teiltä tätä...

Onko kuulijalla minkälainen vastuu kuulemastaan ja varsinkin lisäselvitysten pyytämisen suhteen? Em. olet antanut kritiikkiä jostakin toiselle rakkaasta asiasta ja tuo toinen tietysti luokkaantunut/suuttunut. Menetkö leijonanluolaan selvittämään vai annatko toisen tulla selvitystä pyytämään? Varsinkin, jos tiedät olleesi oikeassa asian suhteen  Smiley

Rakkaalle sanonut kovat sanat uppoavat syvälle, mutta eikö totuuskin satuta? Pitäisikö siis olla vain hiljaa, ettei satuta?
Ikävä tilanne päällä ja oikeastaan ei tekisi mieli yhtään pöyhiä, kun jo nyt on sanomiseni ja motiivini ymmärretty väärin  Angry pöly laskeentuu, näkeekö paremmin vai ollaanko jo liian kaukana?
Ajatuksia...  angel
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #1 : 07.04.2007 18:26:45 »

Tahan voisi vastata kysymalla mita on rakkaus.
Mielestani rakkauteen kuuluu myos sanoa totuus, vaan miten asian esittaa oikein on jo eri asia. Tuntemalla toisen ja harkitsemalla paljon valiten oikeita sanoja on aika paljon jo politiikkaa joka kehittyy ajan kanssa(kukaan ei ole seppa syntyessaan).
Mutta vaikka olisi oikeassa ja toisen reaktio on rajahtava-ainahan voi pehmentaa sanoja vaikka jalkikateen.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 07.04.2007 23:17:59 »

Mietiskeltyäni ihmisten kanssakäynnin "sääntöjä" ja seurattuani täällä keskustelua, mitä rakkaudella saa, kysyisin teiltä tätä...

Onko kuulijalla minkälainen vastuu kuulemastaan ja varsinkin lisäselvitysten pyytämisen suhteen? Em. olet antanut kritiikkiä jostakin toiselle rakkaasta asiasta ja tuo toinen tietysti luokkaantunut/suuttunut. Menetkö leijonanluolaan selvittämään vai annatko toisen tulla selvitystä pyytämään? Varsinkin, jos tiedät olleesi oikeassa asian suhteen  Smiley

Rakkaalle sanonut kovat sanat uppoavat syvälle, mutta eikö totuuskin satuta? Pitäisikö siis olla vain hiljaa, ettei satuta?
Ikävä tilanne päällä ja oikeastaan ei tekisi mieli yhtään pöyhiä, kun jo nyt on sanomiseni ja motiivini ymmärretty väärin  Angry pöly laskeentuu, näkeekö paremmin vai ollaanko jo liian kaukana?
Ajatuksia...  angel

Nyt minua jäi häiritsemään, koska tuo keskustelu "mitä rakkaudella saa" on minun aloittamani... En ole itse huomannut siellä ainakaan mitään ihmeitä... Mikä sinua siellä häiritsee? Toivottavasti minä en ole ainakaan loukannut sinua tai kirjoittanut mitään typerää...  Embarrassed Eli siis lisäselvityksiä pyytäisin jos suinkin mahdollista.  smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #3 : 08.04.2007 11:26:46 »

Ei, ei missään tapauksessa siellä mikään häiritse... iik ja anteeksi kun tämän ketjun aloitus tekstistä sait sen vaikutelma!

Tuo ketju on saanut aikaan minussa suuria ajattelun ja pohdinnan työtä, se tavallaan on antanut tukea kun olen pohtinut paljon omaa asemaani eri tilanteista ja eri vuorovaikutus tapahtumissa, omassa lähisukupiirissäni. Tuosta ketjusta olen ammentanut rakkautta ja voimaa olla tietyistä minua ja omaa perhettäni koskettavista asioista varma ja järkkymätön, kiitos kaunis ja lämmin siis siitä  smitten
Tässä ketjussa tahdoin udella teidän (ihmisten joita arvostan kovasti  smitten) mielipiteitä, tällä hetkellä itselleni hankalassa asiassa...  Undecided
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 08.04.2007 13:22:58 »

Ei, ei missään tapauksessa siellä mikään häiritse... iik ja anteeksi kun tämän ketjun aloitus tekstistä sait sen vaikutelma!

Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Kiva kuitenkin ettei häiritse. Minulle voi aina sitten sanoa suoraan jos häiritsee. Anteeksi puolestani oma väärinymmärrykseni.  smitten

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #5 : 08.04.2007 20:24:24 »

En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta kenenkään ei koskaan tarvitse loukkaantua mistään, ei vaikka joku provosoisi. Kaikkeen voi suhtautua huvittuneena. Jos itse taas iskee arkaan paikkaan tai tietää jonkun asian  aiheuttavan reaktioita, kannattaa tiedostaa mitä tuleman pitää.  coolsmiley Ihmiset ovat kovin reaktiivisia otuksia. Kritiikin sijaan voisi keskustella maltillisesti, esittää erilaisia näkemyksiä, jos toinen on kykenevä älyllisesti pohdiskelemaan eikä ole kovin tunteenomainen ajattelussaan. Pyydä anteeksi&aloita alusta.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2007 20:27:29 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6 : 09.04.2007 19:57:00 »

Näin itse myös katson asiaa, jotta maltilla pääsee pidemmälle kuin millään muulla. Tuo toinen osapuoli vaan alkoi ottaan tunteita peliin, eli taisi osua oikeinkin arkaan paikkaan  Cry
Asiaani en aio pyydellä anteeksi, mutta ehkäpä ulosantia olisi voinut pehmentää  Wink

Eikös ole kumma, kun ihmiset reakoivat niin eritavalla eri asioihin? Sitä juuri tarkoitin kuulijan vastuulla... nyt meillä on ns.kuuloyhteys poikki, eli kaippa se minä sitten taas olen joka ottaa yhteyttä ja alkaa selvittämään, vaikka toisinkin päin voisi joskus mennä...

Ja mistä oikeasti ihan tasan tarkkaan voi tietää, miten toinen reagoi... tämäkin episodi sai mielestäni niin hullun suuret mittasuhteet, vaikka tiesin sohaisevani arkaan paikkaan (en arvannut olevan ihan elämää isompi asia  uglystupid2)
Tunneskaalani tilanteesta tähän päivään -ärtymys ja sanominen, hämmennys ja kuuntelu, huvittuminen ja asian antaminen vain olla , suuttumus ja yhteydenotto asianomaisen puolisoon (aloitin tämän ketjun puhelun jälkeen), kyllästyminen ja ajatus tunteesta; "antaa p... olla kun on mättäälle pudonnut"  Angry ei jaksa vääntää enempää  2funny

Onko  tuossa tunneskaalassa tuttua kuvioita teille? Vai olenko oikeasti se kylmä, ilkeä ja v...ainen ä-m-m-ä  angel
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #7 : 09.04.2007 20:03:41 »

Mistähän asiasta on kyse? Jos puhuu rakkaudellisesti voisi luulla saavansa sellaista palautetta. Minutkin on vaikea saada kuuntelemaan tai kääntämään pää, mutta palstalla on tällä hetkellä pari kolme tyyppiä joita kuuntelen - ne jotka ovat lähinnä Jumalaa (elikä melkeinpä kuuntelen enää niitä jotka saavat suoraa viestintää Jumalalta, ja minun tehtäväni on koettaa seuloa onko se niin ja mikä kolahtaa). Ja luulenpa että he kaikki tietävät kenestä puhun.  Wink smitten

Itsekin tykkään hämmentää joskus asioita, mutta enemmänkin olen oppinut varomaan ja opiskelen itse asiat selväksi mieluummin kuin alan tökkiä muiden uskomuksia (saatikka että saarnaisin, se on nyt hieman out..)=.  smitten
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Valkeinen
Vieras
« Vastaus #8 : 10.04.2007 13:19:40 »

Olen melko porsas kyllä itse mutta sanon kyllä ihan niinkuin asian ajattelen sillä en voi ikinä toisen puolesta kuvitella miten toinen asian ottaa suuntaan tai toiseen. Jos jätän jotakin sanomatta sillä voi ollakin merkitystä juuri hänelle. Jos taas mietin puhunko liikaa en senkään merkityksestä voi tietää. Mietin vain sen oman kohtani: mitä sanon ja miksi ja sitten sanon vain sen. Olen huomannut olevani varsinainen provosoija ja hyväksynyt sen roolini sillä esiin nousee yleensä semmoisia asioita sekä itselleni puheeni kautta että aina kenelle tahansa toisellekin omista lähtökohdistaan kuulla.

pÄLÄ PÄLÄ. Siispä jokainen kuulee sen mitä sillä hetkellä toisen puheesta peilaa omassa elämästään. Myrskyjäkin siitä seuraa. Se voi olla tärkeä myrsky vaikka sanoja joutuisikin syntipukiksi. Mahdollisuuden lahja joka sanassa.
tallennettu
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 10.04.2007 13:31:16 »

Olen huomannut olevani varsinainen provosoija ja hyväksynyt sen roolini sillä esiin nousee yleensä semmoisia asioita sekä itselleni puheeni kautta että aina kenelle tahansa toisellekin omista lähtökohdistaan kuulla.

pÄLÄ PÄLÄ. Siispä jokainen kuulee sen mitä sillä hetkellä toisen puheesta peilaa omassa elämästään. Myrskyjäkin siitä seuraa. Se voi olla tärkeä myrsky vaikka sanoja joutuisikin syntipukiksi. Mahdollisuuden lahja joka sanassa.

 Shocked Cheesy Allekirjoitan joka sanan; ihan kuin omat ajatukseni olisit pukenut muotoon! Tuppaa käydä usein niin, että myrskyjä tulee ihan huomaamattaan nostatettua ja sitten oma osani on jäädä vain seuraamaan tilanteen kehittymistä.

tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
Valkeinen
Vieras
« Vastaus #10 : 10.04.2007 14:41:29 »

Olen huomannut olevani varsinainen provosoija ja hyväksynyt sen roolini sillä esiin nousee yleensä semmoisia asioita sekä itselleni puheeni kautta että aina kenelle tahansa toisellekin omista lähtökohdistaan kuulla.

pÄLÄ PÄLÄ. Siispä jokainen kuulee sen mitä sillä hetkellä toisen puheesta peilaa omassa elämästään. Myrskyjäkin siitä seuraa. Se voi olla tärkeä myrsky vaikka sanoja joutuisikin syntipukiksi. Mahdollisuuden lahja joka sanassa.
Shocked Cheesy Allekirjoitan joka sanan; ihan kuin omat ajatukseni olisit pukenut muotoon! Tuppaa käydä usein niin, että myrskyjä tulee ihan huomaamattaan nostatettua ja sitten oma osani on jäädä vain seuraamaan tilanteen kehittymistä.
Tuosta muuten tulikin vielä semmoinen mieleeni että ympärilläni on itseeni verrattuna tosi asiallisia ja diplomaattisia ihmisiä, jotka eivät sano ääneen vaikka ajattelisivatkin toisin - varmaan välttääkseen sitä myrskyäkin. Ja kun heistä ei saa mitään irti (lue: en näe kuvaani heistä lampunkaan valossa) astuu ilmeisesti se provokaattori kuvioihin jotta ne todelliset ajatukset tulisi esiin. Ja siltikään, miten "negatiivisia" tahansa, ne ovat hyvin tärkeitä eikä niistä loukkaannu vaan päin vastoin. Olisi aivan ihana jos ihmiset vain sanoisivat mitä oikeasti ajattelevat ja jättäisivät sen vastuun kuulijalle mitään esioletuksin muuttelematta.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #11 : 10.04.2007 14:52:27 »

Onko  tuossa tunneskaalassa tuttua kuvioita teille? Vai olenko oikeasti se kylmä, ilkeä ja v...ainen ä-m-m-ä  angel

Vastaukset kysymyksiisi:
On.  angel
Olet.  angel
 2funny  2funny  2funny

Älä ota elämää liian vakavasti, eiköhän se riitä että toiset ottavat. Kuten Härät. crazy2
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #12 : 11.04.2007 09:28:54 »

Vastaukset kysymyksiisi:
On.  angel
Olet.  angel
 2funny  2funny  2funny

Älä ota elämää liian vakavasti, eiköhän se riitä että toiset ottavat. Kuten Härät. crazy2

Syyllisyys paperikoriin muun roskan sekaan ja nautti vielä tuosta olotilasta  2funny Et ole muuten ensimmäinen joka kehoittaa ottamaan hieman vähemmän vakavasti  angel yritys hyvä 10.  buck2 siis täällä päässä  angel

Ja kun heistä ei saa mitään irti (lue: en näe kuvaani heistä lampunkaan valossa) astuu ilmeisesti se provokaattori kuvioihin jotta ne todelliset ajatukset tulisi esiin.
Hieno huomio  angel Minkä ihmeen vuoksi jotkin ihmiset ovat niin sisäänpäin kääntyneitä, että eivät kuuntele tai kuulevat mitä haluavat  idiot2 onko se tapa hallita myös omia tunteita ja reaktioita? Ja kun joku rävähtää tai vain tökkää, heti sen ihmisen em. hermoissa on jotakin vikaa  tickedoff
« Viimeksi muokattu: 11.04.2007 13:43:44 kirjoittanut Jaspis » tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #13 : 11.04.2007 15:20:52 »

Niin - kyllähän se niin on että kullakin on oma uskomusten harso harhana välissä, ja sen kautta kun ne sanat suodattuu, niin eihän se viesti ole sitten sama kuin millaisena se puhujan suusta kirposi ilmoille.

Tätähän se on peilaaminen ja tässähän sitä on se opin paikka, oppia kuulemaan mitä toinen sanoo ja tarkoittaa - eikä kuunnella sitä mitä luulee kuulevansa.

Itsellänikin on ollut herne niin syvällä nenästä, että ei se sieltä ole toisen kaivamana lähtenyt. Itse kukin herneet nenäänsä tunkee ja itse ne on sieltä poiskin kaivettava. Muuten ne alkaa mädätä ja haista siellä  Wink Cheesy Grin

(kaivelee varovasti viimeistä herneenpuolikasta pois nenästään)

Toinen, mikä on hyvä muistaa, on se, että kukin aikuinen ihminen on itse ihan vastuussa siitä miten suhtautuu toisen sanomisiin. Joku saattaa samasta lauseesta riemastua ikihyviksi kun taas toinen on porot sieraimessa välittömästi ja mykkäkoulua loppu vuoden. (ja tästä ei sitten passa Härkämerkuriusta muistutella, että minähän sanoin...)  uglystupid2 2funny 2funny 2funny
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #14 : 11.04.2007 15:24:40 »

Ehdit sanoa peilin ennen minua.. ote kirpoaa.. 2funny
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: