Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsella vain voi silmät niin loistaa...  (Luettu 33307 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 06.04.2007 19:46:35 »

Ajattelin aloittaa tämän aiheen kunnianosoituksena kaikille maailman lapsille. Jeesuskin sanoi, että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta. Mitä se teidän mielestänne tarkoittaa?

Meillä on mielestäni niin paljon opittavaa lapsilta, heidän viattomuudestaan ja ennakkoluulottomasta suhtautumisesta elämään yms. Saa kirjoitella kommentteja, runoja ja ajatuksia lapsista. Missä heidän viisautensa sinun mielestäsi piilee, vai piileekö? Sana on vapaa.  smitten

Tässä vielä kuva elokuussa 2 vuotta täyttävän kuopukseni silmistä sekä Katri Helenan Lapsi ja lintu laulun hienot sanat. Vaikken kyllä todellakaan mikään Katri Helenan musiikin ystävä noin muuten olekaan.  2funny

(https://www.astro.fi/foorumi/index.php?action=dlattach;topic=6879.0;attach=5555;image)


Katri Helena - Lintu ja lapsi

kertosäe:
Lapsella vain voi silmät niin loistaa
Lintuja kun hän katsella saa
Haaveita vain se vapauden toistaa
Lintuset nuo ja kaunis maa

Kauniina niin nään aalloilla laivan
Tuuli kun vain on ystävä sen
Alta se pois käy huolten ja vaivan
Laulu sen on niin valkoinen

Valkoinen niin on syntymä laulun
Rakkaus vain kun äiti on sen
Valkoinen niin on kangaskin taulun
Maalata voit sä auringon

Aurinko saa taas elämän kukkaan
Kasvoista nään sen ystävien
Aurinko saa ei painua hukkaan
Kehto kun on se rakkauden

Laulaa niin saat
Lentää taivaat
Laulaa myös saan
Niin jään maahan

Ei mua voi nyt siivet pois kantaa
Lapsi mä oon ja pienin kai maan
Mulle sä voit näin toivoa antaa
Murheeseen mun nyt mustimpaan

Musta on yö nyt ihmisten mielen
Kurjuutta pois ei sodilla saa
Muistaa jos voit sä rakkauden kielen
Lintujen ois ja lasten maa

kertosäe

Laulaa niin saat
Lentää taivaat
Laulaa myös saan
Maahan jään vaan (2x)
« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 19:50:13 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 08.04.2007 20:41:01 »

Nämä lapset laulavat kuin enkelit.  angel

tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #2 : 08.04.2007 22:59:29 »


Minä taas pidän tuosta Katrin-Helenan tulkinnasta.Jotenkin se saa aina herkistymään. Cry

Johtunee siitä,että kuopukseni esitti sen ystävänsä kanssa Karuselli laulukilpailussa.Nyt on kuopus jo 22,ja kilpailukin taitaa kulkea tenavatähti nimellä.

Tämä äiti se kyynelehti siellä katsomon puolella.Voi noita aikoja,, smitten
Tuon laulun sanat kertovatkin sen,miten lapsi maailman näkee ja kokee.
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 09.04.2007 08:47:55 »

Tämä äiti se kyynelehti siellä katsomon puolella.Voi noita aikoja,, smitten
Tuon laulun sanat kertovatkin sen,miten lapsi maailman näkee ja kokee.

Voi että kuinka suloista.  smitten Kertovat todellakin paljon nuo sanat...
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #4 : 22.06.2008 12:00:54 »


Ajattelin aloittaa tämän aiheen kunnianosoituksena kaikille maailman lapsille. Jeesuskin sanoi, että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta. Mitä se teidän mielestänne tarkoittaa?

Meillä on mielestäni niin paljon opittavaa lapsilta, heidän viattomuudestaan ja ennakkoluulottomasta suhtautumisesta elämään yms. Saa kirjoitella kommentteja, runoja ja ajatuksia lapsista. Missä heidän viisautensa sinun mielestäsi piilee, vai piileekö? Sana on vapaa.  smitten

Tässä vielä kuva elokuussa 2 vuotta täyttävän kuopukseni silmistä sekä Katri Helenan Lapsi ja lintu laulun hienot sanat. Vaikken kyllä todellakaan mikään Katri Helenan musiikin ystävä noin muuten olekaan.  2funny




Katri Helena - Lintu ja lapsi

kertosäe:
Lapsella vain voi silmät niin loistaa
Lintuja kun hän katsella saa
Haaveita vain se vapauden toistaa
Lintuset nuo ja kaunis maa

Kauniina niin nään aalloilla laivan
Tuuli kun vain on ystävä sen
Alta se pois käy huolten ja vaivan
Laulu sen on niin valkoinen

Valkoinen niin on syntymä laulun
Rakkaus vain kun äiti on sen
Valkoinen niin on kangaskin taulun
Maalata voit sä auringon

Aurinko saa taas elämän kukkaan
Kasvoista nään sen ystävien
Aurinko saa ei painua hukkaan
Kehto kun on se rakkauden

Laulaa niin saat
Lentää taivaat
Laulaa myös saan
Niin jään maahan

Ei mua voi nyt siivet pois kantaa
Lapsi mä oon ja pienin kai maan
Mulle sä voit näin toivoa antaa
Murheeseen mun nyt mustimpaan

Musta on yö nyt ihmisten mielen
Kurjuutta pois ei sodilla saa
Muistaa jos voit sä rakkauden kielen
Lintujen ois ja lasten maa

kertosäe

Laulaa niin saat
Lentää taivaat
Laulaa myös saan
Maahan jään vaan (2x)

  angel kunnianosoituksena , siunauksena, enkelipölynä, suojaavina säteinä ,  Enkelin siipinä , lohduttavana sylinä, kyynelten kuivaajana, toivon liekkinä ja kipinänä kaikille maailman lapsille.  angel


ja kiitoksena Rakkauden Valolle  smitten ~Aaviisuinen ... laitetaan tämä energia kiertoon  angel angel angel
« Viimeksi muokattu: 22.06.2008 12:19:00 kirjoittanut Aaviisuinen » tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #5 : 22.06.2008 13:40:20 »


Tulipa ajankohtainen aihe esiin! Shocked Cheesy smitten
Olen viime päivät miettinyt sisäistä lastani ja yleensä lapsen maailmaa ja missä sen viisaus piilee.
Myös Jeesuksen sanomaa,heidän kaltaistensa on Taivasten valtakunta. angel

Vastauksia joita olen löytänyt ja joita nyt yritän opetella oman käyttööni kirjaan muutamia.
Ottaen oppia lapsista! smitten

Lapsi kertoo avoimesti tunteensa.Nyt puhutaan niistä lapsista,joita emme vielä ole ehtineet muokkaamaan,eli meidän pienemmistämme. smitten
"Minä rakastan sinua","Rakastatko sinä minua?"
Siinä jo kaksi vaikeaa asiaa,jotka lapselta tulee aidosti ja suoraan.Hän ei mieti mahdollista kieltävää vastausta ja siitä seuravaa häpeää.Lapsella ei ole sellaista egoa,joka estää häntä suojaamasta itseään tunteilta.
En nyt vielä kokenut rakkautta,mutta ilmaisin kyllä positiiviset ajatukset vieraasta henkilöstä piittamatta vastauksesta.
Ei turhaa mietiskelyä ja asioitten paisuttelua,vaan suora ilmaisu ja asian hyväksyminen vastauksesta huolimatta.
Lapsi ei myöskään kyseenalaista näkemäänsä.Jos hän näkee enkelin,hän NÄKEE ENKELIN! angel smitten
Aikuinen pähkäilee näinkö sittenkään,vai halluko se oli?
Lapsi myös kertoo siitä piittaamatta nauraako joku hänelle.Hän ei edes mieti mahdollista seurausta sanomastaan.
Lapset näkevät kauneuden,ilon,rakkauden,sadun ja kaiken tuon noilla salaperäisillä loistavilla silmillään. smitten

Siispä toivon myös,että kunnioitamme ja opettelemme lapsilta miten elämme.
Voi,se elämä se helpottuu ja yksinkertaistuu huomattavasti.JA RAKASTETAAN NOITA MEIDÄN PIENIÄ MAANPÄÄLLISIÄ ENKELEITÄMME!He ovat suuria mestareita. angel angel angel
tallennettu

*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 22.06.2008 22:17:42 »

no miulle tuli heti mieleen tuosta otsikostasi arja korisevan laulun alku suruttoman suven lapsen lailla paljain jaloin käydä tahtoisin lapsuuteni kultamailla ajatuksin raikkain avoimin...lapset osaavat mielestäni useaamin nähdä "sateessakin sen auringon"

tallennettu

*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 22.06.2008 22:30:12 »

tässäpä positiivareita selailin ja löysin seuraavaa joka kenties sopii aiheeseen... Smiley

Miksi Jumala loi lapset?

Milloin ikinä sinusta tuntuu, ettet saa otetta lapsiisi, voit lohduttautua sillä, että edes Jumalan kaikkivoipaisuus ei yltänyt hänen lapsiinsa. Luotuaan taivaan ja maan Jumala loi Aatamin ja Eevan.

Ja ensimmäiseksi hän sanoi "ÄLKÄÄ!"
"Älkää mitä?" kysyi Aatami.
"Älkää syökö kiellettyä hedelmää" Jumala sanoi
"Kiellettyä hedelmää? Onko meillä kielletty hedelmä? Hei Eeva... meillä on kielletty hedelmä!!!" "Eikä!"
"No on on!"
"Älkää syökö hedelmää!" sanoi Jumala.
"Miksi?"
"Koska olen isänne ja sanon niin!" vastasi Jumala ihmetellen, miksei ollut lopettanut luomistyötään norsujen luomisen jälkeen.

Muutaman minuutin kuluttua Jumala näki heidän syövän omenaa ja suuttui!
"Enkö kieltänyt teitä syömästä hedelmää?" hän kysyi.
"Hmmhp" vastasi Aatami.
"No miksi teitte niin?" kysyi Jumala
"En tiedä", sanoi Eeva.
"Hän aloitti!" sanoi Aatami.
"Enpäs!"
"Juupas!"
"Enpäs!"

Jumala sai tarpeekseen ja ilmoitti rangaistuksenaan, että Aatami ja Eeva tulisivat saamaan omia lapsia. Näin oli luotu jatkuvuus, joka ei ikinä muuttuisi.

MUTTA EI HÄTÄÄ, TARINA ON TAVALLAAN RAUHOITTAVA: Jos olet yrittänyt hellittämättä ja rakkaudella jakaa viisautta lapsillesi eivätkä he ole ottaneet sitä vastaan, älä ruoski siitä itseäsi. Jos Jumalalla oli vaikeuksia lasten kasvatuksessa, miksi luulet sen itseltäsi onnistuvan helposti.

AJATTELEMISEN AIHETTA:

1. Käytät lasten ensimmäiset kaksi vuotta opettaaksesi heidät kävelemään ja puhumaan. Sitten vietät seuraavat kuusitoista vuotta käskien heitä istumaan ja pitämään suunsa kiinni.
2. Lastenlapset ovat Jumalan palkkio sinulle siitä, ettet ole listinyt omia lapsiasi.
3. Teini-ikäisten äidit ymmärtävät hyvin, miksi jotkut eläinlajit syövät jälkeläisensä.
4. Lapset harvoin siteeraavat sinua väärin. Itse asiassa he yleensä toistavat sanasta sanaan, mitä sinun ei olisi pitänyt sanoa.
5. Tärkein syy lastenkutsujen pitämiselle on niiden tuottama havainto siitä, että on olemassa vieläkin kauheampia kakaroita kuin omasi.
6.Teemme kotimme lapsiturvallisiksi, mutta he pääsevät silti sisään.

PÄIVÄN NEUVO: Ole kiltti lapsillesi. He valitsevat jonain päivänä sinulle hoitokodin.

JA LOPUKSI: JOS SINULLA ON STRESSIÄ JA PÄÄNSÄRKYÄ, TEE KUTEN ENGLANNINKIELISEN ASPIRIINIPURKIN KYLJESSÄ LUKEE: "TAKE TWO ASPIRINS" JA "KEEP AWAY FROM CHILDREN!"
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 22.06.2008 23:25:03 »

Lapset... :Smiley

Tänään illalla, kahden päivän telttailu retken tontillemme villiintyneeseen puutarhaan,
puiden ja pensaiden sahaamisen ja siirtämisen ja puihin kiipeämisten jälkeen
ja yhden murtuneen käden (jonka pikku Leon sai viime viikolla lastentarhassa pudottuaan kiipeilytelineeltä),
sammakkojen ja perhosten pyydystämisen ja jännittävien teltta öiden jälkeen...

....aaaah.....! Cheesy
Olemme palanneet kotiin, suihkutimme ilta-villiintyneet lapset puhtaiksi, menimme itse suihkuun,
jolloin vanhempi poika Tim suihkutti pikku Leonin paljaaseen takapuoleen isin partavettä, Grin
jolloin Leon laittoi kirvelevään takapuoleensa saippuaa  2funny
ja poika piti nostaa uudestaan suihkuun huuhdellaksemme pyllyn puhtaaksi.  :Smiley

Ja koska olin unohtanut kaikkien kassien ja telttojen ja haavien ja sun muiden kantamisen jälkeen
poikien äidin ostamat suklaat jonnekin, piti minun ostaa pojille korvauksena
jäätelöt jäätelö baarista.  :Smiley

So... :Smiley Suihkun jälkeen puhtaina kaupungille ja läheiselle italialaiseen jäätelö baariin.

Pojat alkoivat olla väsyksissä viikonlopun jälkeen ja tietenkin tappelemaan hiukan,
ja... :Smiley jäätelöä joka paikassa.  crazy2

Pojat uudestaan suihkuun, hampaiden pesulle -tosin Leonin hampaat piti isin pestä,
koska poika oli niin väsynyt, ettei pysynyt enään jaloillaan. Cheesy

Ja.... aaahh....!  Cheesy  Vihdoinkin molemmat nukahtivat! Cheesy

Siivousta... (siis Vaaka siivoaa -minä surffaan netissä ja köllöttelen sängyllä  :Smiley)
poikien kampeet ovat ympäri huushollia.. buck2

Aamulla ajamme Timin kouluun ja Leonin lastentarhaan
-heidän äitinsä hakee heidät iltapäivällä.  Smiley

Lomakausi alkaa tämän kuukauden lopulla ja kestää 2 kk.
Pojat lähtevät heti äitinsä kanssa USA:han 2 viikoksi,
joten meillä on mahdollisuus pidempään lomaan kahdestaan Vaa'an kanssa. Smiley

Ihana viikonloppu lasten kanssa, mutta miten on niin väsynyt, että lasillinen viiniä
ja meinaa ihan nukahtaa ilman rakastelua...? idiot2
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 23.06.2008 12:33:16 »

Voi ihanaa kun tämä aihe oli nostettu uudelleen esiin. Kiitos Aaviisuinen.  smitten

Lapsi ei myöskään kyseenalaista näkemäänsä.Jos hän näkee enkelin,hän NÄKEE ENKELIN! angel smitten
Aikuinen pähkäilee näinkö sittenkään,vai halluko se oli?
Lapsi myös kertoo siitä piittaamatta nauraako joku hänelle.Hän ei edes mieti mahdollista seurausta sanomastaan.
Lapset näkevät kauneuden,ilon,rakkauden,sadun ja kaiken tuon noilla salaperäisillä loistavilla silmillään. smitten

Siispä toivon myös,että kunnioitamme ja opettelemme lapsilta miten elämme.
Voi,se elämä se helpottuu ja yksinkertaistuu huomattavasti.JA RAKASTETAAN NOITA MEIDÄN PIENIÄ MAANPÄÄLLISIÄ ENKELEITÄMME!He ovat suuria mestareita. angel angel angel

Niinpä Chandra.  smitten Hauskaa, että törmäsin sinuun täällä juuri kun olin ajatellut missä luuraat ja lähettänyt yv:n.  Cheesy smitten

Eikä ole sattumaa sekään, että juuri tämä aihe nostettiin esille kun sain äidiltäni hänen lapsena pyhäkoulusta saamansa "kiiltokuvat" Jeesuksesta. Osassa niistä hän on lasten kanssa.  Cheesy Äitini ei edes tiedä näistä minun Jeesusteluista ja muutenkaan henkisyydestäni juuri mitään eikä itse ole mitenkään "henkinen" kun jostain syystä vain yhtäkkiä halusi nuo kuvat minulle antaa.

Mutta siis lapsista... Eilen ykskaks vanhin tyttäreni 7v. alkoi puhumaan syntyjä syviä kanssani ja kertoi minulle, että usein kuulema tietää etukäteen mitä aion seuraavana päivänä sanoa tai tehdä.  Cheesy Siitä hänen puheistaan aasinsiltana puhuimme yleisestikin jotain henkisyydestä, siitä kuinka minäkin tiedän välillä ennalta asioita yms. Sanoin myös, että minulle hän voi aina kertoa kaiken, että minä kuuntelen ja ymmärrän, enkä naura, tuomitse tms. Siitä hän sitten vielä lisää avautui ja juttelimme myös hänen tuntemuksistaan siitä kun minulla ja hänen isälläänkin on nyt uudet kumppanit ja kuinka hänestä välillä tuntuu pahalta, kokee mustasukkaisuutta kun exäni uudella on kaksi lasta. Pikkuiseni sanoi sitten kuinka hänelle tuli helpottunut ja parempi olo kun sai purkaa nuo asiat sydämeltään. Sanoin, että siksi onkin hyvä ja tärkeää jutella vaikeistakin asioista ja hän voi aina minulle ja isälleenkin niistä kertoa. Että emme suutu tms. Kerroin sitten exällenikin ja saimme hänet vakuuttuneeksi, että isä rakastaa häntä edelleen yhtä paljon eivätkä nämä uudet lapset vie hänen paikkaansa isän sydämessä ikinä.  Cry smitten

Siis voi kertakaikkiaan kuinka tämä aihe ja kaikki taas kummasti liittyy kaikkeen. Olen nyt niin iloinen, kiitollinen ja liikuttunut samaan aikaan.  Cheesy Shocked angel smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #10 : 23.06.2008 14:28:15 »

Rakkauden Valo!  angel

Vaikka en niin näkyisikään,niin olet silti usein mielessä ja tiedät miksi.  smitten

Lapsista tuli vielä mieleen uskomaton kyky anteeksiantoon.  smitten
Vanhemmilleen he antavat anteeksi kaikki laiminlyönnit,pahantuulen puuskat ym.
Samoin ystävien kanssa nahistellaan,mutta hetken kuluttua taas sovitaan.  angel

Tuosta Coventinan tuomasta laulusta nousi haikea muisto.
Olin ajamassa mökille tyttäreni nuoremman tytön kanssa,joka tuolloin oli 3v.
Radiosta tuli juuri tuo laulu ja pikku enkelini lauloi sitä sydämensä pohjasta vielä hieman lapsen kielellään.

"Voit nähdä sateella auringon".
Minä nieleskelin itkua,jota hän ei huomannut,koska istui takapenkillä turvaistuimessaan.Vanhempansa keskustelivat juuri silloin erostaan ja jotenkin tuo positiivinen laulu ja tuleva muutos pienen tytön elämässä olivat kyllä niin herkistäviä asioita.

Vaan sopeutui hän siihenkin,vieläpä melko nopeasti.
Sellaisia ovat vain lapset!  angel smitten
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 23.06.2008 14:41:58 »

Rakkauden Valo!  angel

Vaikka en niin näkyisikään,niin olet silti usein mielessä ja tiedät miksi.  smitten

Lapsista tuli vielä mieleen uskomaton kyky anteeksiantoon.  smitten
Vanhemmilleen he antavat anteeksi kaikki laiminlyönnit,pahantuulen puuskat ym.
Samoin ystävien kanssa nahistellaan,mutta hetken kuluttua taas sovitaan.  angel

Tuosta Coventinan tuomasta laulusta nousi haikea muisto.
Olin ajamassa mökille tyttäreni nuoremman tytön kanssa,joka tuolloin oli 3v.
Radiosta tuli juuri tuo laulu ja pikku enkelini lauloi sitä sydämensä pohjasta vielä hieman lapsen kielellään.

"Voit nähdä sateella auringon".
Minä nieleskelin itkua,jota hän ei huomannut,koska istui takapenkillä turvaistuimessaan.Vanhempansa keskustelivat juuri silloin erostaan ja jotenkin tuo positiivinen laulu ja tuleva muutos pienen tytön elämässä olivat kyllä niin herkistäviä asioita.

Vaan sopeutui hän siihenkin,vieläpä melko nopeasti.
Sellaisia ovat vain lapset!  angel smitten

smitten smitten smitten smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #12 : 24.06.2008 10:10:47 »

Täys heitto ja heti aamu tuimaan  :Smiley
Silmien tuike, johon Katri Helenakin viittaa on ymmärtääkseni mahdollista nähdä myös aikuisen tai vanhuksen silmissä. Olen takuu varma, että kun meistä kuka tahansa oikeasti jotakin ihastelee ja hämmästelee samaan aikaan, silmät tuikkii  Wink
Lasten ehdoton avoimuus ja herkkyys ovat tulosta turvallisuudesta ja luottamuksesta, aikuinen murehtii ja miettii liian monimutkaisia... niiin kuin Chandra kirjoitti.
Aivan ässä tuo Sashan päivä  2funny pojat ovat poikia, aina ja aina vaan  Cheesy Sama sähinä on täällä myös, vaikka on yksi poika vaan ja tytöt yrittää olla tyttöjä  angel vaikka poikain menokin aina vetää mukaansa ja silloin ylensä tapahtuu pienessä ajassa ja paljon  Cheesy
Ja arvatkaapa vaan, miten nämä sadepäivät luistaa kun äiti yrittää vielä tehdä töitä koneella  Shocked Kohta on varmasti ihan pakko patistaa ne kuravehkeisiin ja pihalle vaan... hermo palaa, kun on varpaanjälkiä melkein katossa asti  2funny

Mutta kaikkien lasten silmät ei tuiki  Cry olettteko koskaan katsoneet silmiin ei edes kouluikäistä, joka on nähnyt ja kokenut enemmän kuin te, etkä edes sinä pystyisi ymmärtämään kokemuksiasi kolhuitta? Ne silmät ovat pohjattoman tyhjät  Sad Sieltä on se tuike kuollut  Cry Sitten lööpeistä saadaan lukea kuinka teinien ja nuorempienkin väkivaltainen käytös lisääntyy  Cry Aatella vaan, minkälaisia vanhempia he aikanaa ovat...
tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #13 : 24.06.2008 10:34:15 »


Mutta kaikkien lasten silmät ei tuiki  Cry olettteko koskaan katsoneet silmiin ei edes kouluikäistä, joka on nähnyt ja kokenut enemmän kuin te, etkä edes sinä pystyisi ymmärtämään kokemuksiasi kolhuitta? Ne silmät ovat pohjattoman tyhjät  Sad Sieltä on se tuike kuollut  Cry Sitten lööpeistä saadaan lukea kuinka teinien ja nuorempienkin väkivaltainen käytös lisääntyy  Cry Aatella vaan, minkälaisia vanhempia he aikanaa ovat...

Olenhan minä katsonut näitä tällaisia lapsia lapsia silmiin, sieltä todella syvältä löytyy katse "auta!"
Näistäkin lapsista tulee hyviä myötätuntoisia vanhempia,aina voi valita kuinka kokemaansa käyttää/ suhtautuu. Jos nämä lapset saavat tilaisuuden käsitellä kokemaansa, tuntea rakkautta eikä lapsuus jäisi esim. vanhempien suojelemiseksi, voi valinnan tehdä hyvinkin tietoisesti. Edes aikuisena se ei ole liian myöhäistä, antaa anteeksi itselleen, elämälle. (lapsillahan on taipumus syyttää itseään elämän kolhuista, kun taas me aikuiset kovin usein vieritämme syyn itsemme ulkopuolelle  Wink )
Nämä lapset ovat omakohtaisesti kokeneet kuinka EI tulisi lapsuuttaan elää, siksi heistä löytyy todella omistautuvia vanhempia. smitten

Vaan tuohon lasten ja nuorten pahoinvointiin tulisi puuttua ajoissa ja tosissaan. Kyllä ne lapsuuden kolhut jäävät käsittelemättä, jos kukaan ei tue, ei näytä kuinka rakastetaan/ välitetään. Aivan todella vahvat jaksavat yksin sieltä nousta.  Huh
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #14 : 24.06.2008 11:33:50 »


Tähän on pakko vastata!  Undecided

Ensinnäkin tuohon Jaspiksen kirjoitukseen aikuisten ja vanhusten silmien tuikinnasta. smitten
Luulen että syynä on se,että eivät ole sitä lapsenmieltään kadottaneet ja vanhukset taas palaavat,jo kaiken nähneenä,takaisin siihen luottamuksen tunteeseen ja nauttivat pienestä.

Sitten Neelan.Olen niin samaa mieltä kanssasi.Ja se,että en voi tehdä mitään,ei ole kyllä mikään syy.
Jokainen voi tehdä,jos haluaa auttaakseen näitä pieniä.
Murrosiässäkin vielä,vaikka se on vaikeampaa.Mutta hänelle voi olla tukena ja tarjota korviaan ja olkapäätään.
Myös sijaislapsen ottamista kotiinsa kannattaa miettiä,mutta vain JOS TODELLA SILTÄ TUNTUU ja jaksaa sitoutua monien vuosien välillä raskaisiinkin vaiheisiin.
Siinä saa kuitenkin tukea,kunhan lähtee ajoissa apua muilta etsimään,eikä luota omaan kaikkivoipaisuuteensa.

Henkilöt,esim lastensuojeluviranomaiset,tietävät kyllä,että ongelmia tulee.Lapsi käy läpi kokemuksiaan uudessa kodissa ja varmistuttuaan,että täällä on turvallista kokea omat tunteensa,eikä heitetä ulos,voi purkaus joskus olla rajukin.Mutta on viisautta silloin ohjata lapsi myös muitten auttajien puheille,luoda verkosto.
Ja se lopullinen juttu,kun tämä nuorukainen viimein haluaa omaa asuntoa ja parjää siinä on aivan ihana kokemus.  smitten

Yritetään pienilläkin keinoilla auttaa aina kun tällainen tyhjäsilmäinen pieni osuu eteen.Hymy ei ainakaan maksa mitään,eikä vie aikaa ja joskus siitä voi herätä keskustelukin.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: