Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: pitkittynyt yskä  (Luettu 22116 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« : 11.12.2005 09:00:48 »

hei olisiko kellään hyviä vinkkejä pitkittyneeseen yskään.tytär on siitä kärsinyt ainakin kaksikuukautta.on käyty lääkärissä arveli,että on vaan niin sitkee virus.yskii niin kauan että meinaa oksentaa.yskä on kuivaa on tehty varmaan kaikki mahdollinen höyryssä oltu sipulirenkaat rinnanpäällä,tuntuu ettei mikään auta nyt on sitten antipiottilääkitys kolmepäivää löyti poskiontelotulehduksen eri lääkäri ei sitä huomannu väliä paripäivää. olen miettinyt,olisiko eläimistä johtuvaa on kissa ja koira varmaankin pitäisi hävittää ne jos yskä ala loppua ulkoilma on sellaista ettei silloin yskitä mutta ei sieläkään loputtomiin voi olla näin talvella.onneksi on joku  paikka missä helpottaa.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.12.2005 23:00:38 »

hei !
Kannattaisi tarkastaa oma sisäilma ja pois sulkea yksi kerrallaan yskän aiheuttajat. Eläimistä kissa ja hevonen ovat pahimmasta päästä allergian aiheuttajia, koska niiden aiheuttama pöly on niin hienojakoista. Kissa varsinkin on ongelmallinen silloin, jos se on sisäkissa. Koirat pääsee onneksi ulos tuulettumaan säännöllisesti, siksi ne eivät ole niin pahasti allergiasoivia. Ennenvanhaan ei pölyt ym. haitanneet, kun talot oli niin hataria, että luontainen veto puhdisti ilmaa, mutta toista se on nykyään, kun asutaan pullossa ja ilmastointikoneiden ohjeet kieltää avaamasta ikkunaa ettei ilmanvaihto mene sekaisin.
Kannattaisi tarkastaa sukutausta, jos suvussa on allergiaa esim eläimille,  pölylle, ruoka-aineille ym. Valitettavasti perimälle me emme voi mitään varsinkin, jos lapsi saa molemmilta suvuilta allergia geenit niin kyllä elämä on laitettava uuteen järjestykseen.

Vinkkinä voisi kokeilla jaksoa ilman maitotaloustuotteita, sillä monille lapsille runsas maidon juonti aiheutta nielu- ja poskiontelotulehduksia, koska maitosokeri ja -rasva kertyy liikaa nieluun pöpöpesäkkeeksi.

Vanhan kansan kostina voisi mainita kuusenkerkkätee, sillä pihka ja kuusenkerkät sisältää aineita, jotka irroittaa limaa ja rauhoittaa hengitysteitä.

 Smiley
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.12.2005 01:15:51 »

Tuli tässä mieleen pari vanhaa hyvää konstia yskän ja poskionteloiden hoitoon. Nenäkannulla huuhtelu putsaa ja desinfioi poskiontelot ja henki kulkee ja yskä lähtee samalla. Kannuun vettä ja merisuolaa niin pöpöt lähtee ja luontainen kosteus palautuu limakalvoille. Toinen hyvä konsti muistuu lapsiuudesta, jota käytän nykyäänkin: merisuola vettä suuhun ja kurlaa kurkkua vahvalla luoksella niin pöpöt kuolee kurkusta. Jos on illalla kurkku kipeä niin kyllä aamuisin on olo helpottunut.
Jos on lima irtoaminen sitkeässä kurkusta niin suosittelen iltateehen inkivääriä niin kyllä lähtee kurkku paranemaan tällä luonnon omalla elixiirillä.

Mikään näistä konsteista ei maistu hyvältä, mutta vanhan kansan mukaan mitä pahempi vaiva sen pahempaa ainetta siihen tarvitaan.

 Tongue   uglystupid2  smitten smitten smitten
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #3 : 12.12.2005 09:03:03 »

kiitos salomi hyvistä neuvoista onhan tuossa niitä aiheuttavia tekijöitä koira on ollut jo kauan mutta kissa tuli taloon kesällä miehen puolelta on astmaa, voi kun olisi arvannut tuonkin aikaisemminin... koira oli melkein koko kesän ulkona ei ollut oireita mutta nyt pitää olla sisällä kun on kylmenpää,siivoan kyllä aika paljón mutta eihän se auta kun ne tekijät on kumminkin kotona.tää yskä on kummallinen kun se helpottaa ulkona ei yskitä.kyllä oli taas yö vaikea kun yskästä ei meinaa tulla loppua.en tiedä aiheuttaako home samallaisia oireita voihan sitä homettakin olla kun ollut näin kosteaa pitkään.nenä huuhtelu olisi myös hyvä juttu mutta miten 7 vuotias suostuu siihen kun on niin hankalaa muutenkin sairastaa,pitää kokeilla kuitenkin.eläimistä varmaan pitää luopua myös tai saisko nuo johonkin hoitoon.
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #4 : 12.12.2005 09:41:37 »

mitä maitotuotteisiin tulee niin olen huomannut että se aiheuttaa myös yskää limaisutta.niitä hyvin vähän käytän, välillä tyttärelle tulee mahoton hinku juoda  maitoa,mutta onneksi harvoin,silloin alkaa yskiminen.kun olen käyttänyt tytärtä tään yskän takia lääkärissä ei kukaan lääkäri ole maininnut ruokavaliosta tai muustakaan vastaavasta se on vaan ollut viruksen aiheuttamaa eivätkä edes epäileet olisiko allergiaa tai jotain vastaavaa niitä ei kiinnosta tippaaakaan mistä se voisi johtua eikä ruokavalio ohjeita anneta.itse pitää olla hyvin valveutunut kaikesta jos haluaa parantua.itse olen hyvin pettynyt noihin terveyskeskuslääkäreihin voi olla vaan huonoa tuuria itseni kohdalla.ja jos kysyy lisävitamiineista niin vastaus on, kun ei ole tieteellistä näyttöä auttaako ne niin ei niitä määrätä,liekkö yksityislääkäreillä sama käytäntö en tiedä.kun käy lääkärissä niin jää aina niin epäilyttävä olo tietääkö ne lääkärit tarpeeksi hoidettavasta sairaudesta niihin ei oikein luota aina, toivoo ettei tarttis käydä siellä koskaan.etenkin lapsen kohdalla tämä harmillista.kun löytäisi sellaisen luotettavan lääkärin joka paneutuisi asiakkaan ongelmaan perusteellisesti mutta tuskin niitä terveyskeskuksista löytyy .ei aikaakaan ole heillä rajattomasti käytettävissäkään.
tallennettu
kuukoira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #5 : 12.12.2005 09:53:08 »

Mene tytön kanssa homeopaatille, ja miksei koko perhe. Esim. homepaattien sivuilta ( http://www.homeopaatit.org/) voit löytää luotettavan homeopaatin.
Meillä poikaa vaivasi krooninen yskä ja hengitystietulehdukset mistä seurasi toistuvat antibioottikuurit 1,5 vuotiaasta asti. Pojan ollessa 3 v lääkäri määräsi astmaatikoille ja kroonikoille tarkoitettua yskänlääkettä. Luettuani pullon kyljestä mahdolliset sivuvaikutus-uhkaukset jätin pullon avaamatta ja tilasin ajan homeopaatille.
Nyt ollaan oltu 5 vuotta ilman ensimmäistäkään antibioottikuuria ( huom. tarhalapsi) ja jo kaksi vuotta niin, että yskät ja vilustumiset paranee itsestään ilman homeopaattisia lääkkeitä.
Meillä on kissa, ollut koko ajan ja hetkeäkään en ole harkinnut kissasta luopumista. Lemmikin menetys on aina trauma lapselle, eikä tunnepuolen töniminen auta fyysistä paranemista. Sitäpaitsi kissat ovat hyviä sielunhoitajia.
Akuuttiin vaivaan edellä on jo lueteltukin monta hyvää kotikonstia. Itse olen käyttänyt teatree-öljyä ja valkosipulia tuoksulampussa sekä rauhoittanut yskää hieromalla rintakehän aluetta selästä kevyesti taputtelemalla ja lopuksi rauhallisesti sivelemällä; toisinaan olen jopa onnistunut löytämään kämmenen alta kohdan joka rauhoittaa yskän.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #6 : 12.12.2005 13:22:33 »

Hei.

Meillä on auttanut kun ollaan poistettu kaikki maitotuotteet, kaura ja käyty säännöllisesti
vyöhyketerapiassa.

2 lapsistamme on ollut keuhkot hyvin herkät ihan pienestä pitäen, joten kaikki "tuoksut" ja muu ärsyttävät hajusteet/kemikaalit pois.

Nyt kun kelit vaihtelee niin nopeasti, niin kova pakkanen on ollut meillä se hankala tekijä yskässä.

Meilläkin on ollut kissa monen monta vuotta, mutta suurin syy ei ole kissassa vaan muissa
ns "häiriötekijöissä" (ulkoiset ja sisäiset).

Monesti voi myöskin heijastaa omia sisäisiä tekijöitä, esim limahan ilmentää "suuttumusta ja kiukkua", keuhkot taas henkistä vapautta jne.

Meillä hävisi peinokaiselta ummetus kun aloin työstämään menneitä (vaikeaa vapautua niistä), niin hassunkuriselta kun se tuntuu.

Ripuli ilmeni heti, kun maailmanmeno alkoi olla liian vilkasta ja moni asia tuli pintaan ja ei kerennyt "sulattelemaan" kaikkia yhdellä kertaa.

Lapsi kulkee ns vanhempien (äidin) aurassa mukana aina tuonne kouluikään saakka (voi vaihdella), joten jos lapsi paljon sairastaa ja keinoja ei tahdo löytyä, voi kokeilla työstää omia sisäisiä "oppeja/sisäistä karmaa" joka lapsi tuo esille omassa sairaudessaan tai muulla käytöksellä.

Toki voi myöskin katsoa josko arjessa on paljon sellaisia asioita jolla lapsella on vaikeaa työstää tai esim omaa kasvua rajoittavaa jne.

Suosittelen kaikki Luule Viilman kirjoja  Smiley

Lisäys: yskään on homeopaattista yskänsiirappia -> R 08 Dr.Reckewe.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2005 14:22:25 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 12.12.2005 15:28:27 »

Hei ani, oireet toki voivat johtua myös eläimistä - aika useinhan näin varmaan onkin. Onhan kuitenkin allergiatestit keksitty ja ennen kokonaan eläimistä luopumista kannattaa tosiaan kokeilla, vaikuttaako asiaan jos saatte ne hetkeksi jonnekin hoitoon. Olisi kovin sääli eläinten kannalta (ja tietysti teidänkin kannaltanne), jos luovutte niistä ja syy ei olekaan niissä. Tässä olen siis kuukoiran kanssa samoilla linjoilla.

On tietysti totta, että kissa altistaa allergialle pahemmin kuin koira. Eläinallergeenit eivät myöskään täysin poistu siivoamalla, eivätkä kovin nopeasti eläimistä luopumisen jälkeenkään. Olen kuullut, että pahasti allergiset eivät voisi edes muuttaa asuntoon, jossa on joskus - vaikka kauankin sitten - oleskellut kissa. Tuttavani pystyi kauan pitämään kahta kissaa vaikka onkin allerginen, mutta lopulta niiden olemassaolo altisti häntä niin paljon muillekin allergioille (siitepöly- yms.), että hänen oli pakko niistä luopua. Voi siis olla, että eläimetkin "kuormittavat" liikaa, jos taustalla on ylipäänsä jotain allergiaa. Kannattaa kuitenkin tutkia tuo mahdollinen allergia-asia mahdollisimman hyvin.

Olen muuten ihan samaa mieltä tuosta, että hyvin harva lääkäri ehtii tai haluaa todella paneutua potilaaseen. Sitä parempi, mitä enemmän itse pystyy ottamaan asioista selvää. Toivottavasti syy ja apu löytyy! Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #8 : 12.12.2005 17:12:28 »

voi kiitos paljon ,kun olette antaneet tosi hyviä neuvoja. homeopaatille olen tilannut ajan ja hän lähettää postissa jo alkuun homeopaattisia lääkkeitä yskään ja poskiontelotulehdukseen akuuttiin tilanteeseen.tekee sitten perusteellisen haastattelun,kun käydään siellä.allergia testiin on varmaan myös mentävä,mutta tytär on niin neulakammoinen ettei kovin helposti haluaisi viedä,pienenä sai rokotuksista tarpeeksi ja lääkäreistä aina yrittää sinnitellä viimeiseen asti ettei tarvitsisi  viedä sinne.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #9 : 12.12.2005 20:44:49 »

Heippa

Toivottavasti saat avun homeopaatilta.

Minä olisin vielä lisännyt edellisiin että tosiaan kaikki maitotuotteet pois ja sinkkiä tablettien muodossa!
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 13.12.2005 00:45:20 »

Hei! ani

Jos yskän taustalla ei ole geeneistä ja syntymästä asti johuva tila, niin kannattaisi kartoittaa aika jolloin oireet alkoivat. Sairastelu kierteen alku kertoo hyvinkin helposti onko kyseessä esim. home, eläimen hankinta, henkinen trauma. Kokemuksesta muistan siskoni lapsuudesta jolle puhkesi astma 7 vuotiaana perhekriisin vuoksi, mutta sitä hoidettiin lääkkeillä ja lääkärit syytti eläimiä. Parikymppisenä, kun hän selvitti asiat vanhempien kanssa niin astma lähti kuin "kuppa töölöstä". Kyseessä oli siis henkinen "trauma" astma elikkä turhaan hän lääkkeitä veteli vuosia ja nykyään on ammatikseen tekimisissä eläinten parissa. Eli ei terveyskeskusta turhaan sanota arvauskeskukseksi, kun päivittäin arvataan ja keksitään potilaille sairaus, jolla pyöritetään lääketeollisuutta.
Joten suosittelen tekemään tiliä taaksepäin, jolloin selviää taudin alkulähde.

 smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 13.12.2005 00:51:39 »

Lisäyksenä tuli mieleen, että älä eliminoi eläimiä ensimmäiseksi ennenkuin todella olet varma sen sopimattomuudesta perheelle. Meilläkin on kotona muutama tuon kuvani näköistä karvakasaa, vaikka vaimo on ollut koiralle allerginen lääketieteen testien mukaan lapsesta asti. Vaimoa ei ahdista koiran pöly, miksiköhän - no epäilen sen johtuvan perheen ja koirien ruokavaliosta. Sillä oikeanlaisella luonnonmukaisella ravinnolla koirat eivät tuota hilsepölyä huoneilmaan ja perheen nauttimat kasvisruuat, maitohappobakteerit, merisuola ym. sekä maitotuotteiden minimaalinen käyttö pitää hengitystiet puhtaina.

 Wink Smiley Wink Smiley Wink
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #12 : 13.12.2005 17:47:41 »

mitä henkiseen traumaan tulee neljä vuotta sitten meitä kohtasi järkytys varmaan osaltaan saattaa sieltä juontaa ainakin osaksi.tytär on hyvin herkkä luonteeltaan,vaikka niitä tapahtumia on käsitelty aikanaan ja tapahtuma on saanut myönteisen lopputuloksen. mutta jotain voi olla vielä alitajunnassa jota pitäisi työstää ja vaikuttaahan myös minun henkinen kapasiteetti tapahtuneeseen asiaan koska itse en ole kokonaan pässytkään siitä eroon.ja tuskin pääsenkään ,mutta aika haalistaa muistot ja joittenkin asioitten kanssa vaan pitää tulla toimeen ja hyväksyä. sinkkiä en ole käyttänyt pillereitten muodossa,mutta mikä estää kokeilemasta.on niin paljon vaihtoehtoja mistä tuo yskä voisi johtua ,että on tosi vaikeeta ruveta kartoittamaan alkulähdettä.minä itse tulen hyvin ahdistuneeksi .kun ei tiedä mistä se voi johtua.ja kun on lapsi kyseessä niin vielä vaikeemmaksi se tekee sen.mutta pitää vaan ottaa yksi asia kerrallaan.ja mitä eläimiin tulee niin ei niitäkään voi tuosta vaan lopettaa.ne on tosi tärkeitä tyttärelle.mutta jos on pakko niin sitten.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 14.12.2005 00:39:01 »

Hei! ani
Henkisistä traumoista sen verran, että tärkeää olisi löytää tasapaino itsensä kanssa, koska lapset toimivat meidän peileinä. eli he vaistoavat, jos meillä ei ole kaikki kunnossa, vaikka yritämme näytellä heille kaikki ok-fiilistä. he reakoivat mobenlaisilla oireilla meihin aikuisiin, jotta saavat huomiolla ilmapiirin muuttumaan. Herkillä lapsilla intuitio on voimakkaampi reakoimaan kuin muilla.
Tärkeää on nyt sinun suhtautumisesi asiaan rauhallisesti ja jämäkästi lähteä paranntamaan tilannetta kroonisenkierteen katkaisuun.
Tärkeää olisi saada tyttäres mieli ja kunto sekä immuniteetitasapaino kohoamaan. Eli raitista ilmaa, iloa mieleen ja ravinnosta elinvoimaa.

Miksi siirtää käsittelemättömät asiat syrjään, sillä mielummin suosittelsin aloittamaan siivoamaan keho, mieli ja koti kunnolla niin on huomattavasti helpompi ja kevyempi olo.
Kokemuksesta sanon, että minun 10-vuotiaan lapseni ihottuma ja vatsa vaivat poistuvat, kun hänen kanssaan käytiin uudelleen läpi isoäidin kuolema ja perintöriita. Olin havainnut vaivojen alkaneen siihen aikaan, mutta harmi, että lapsi joutui kokemaan kuoleman ja siitä johtuneen riidan rumana. No asia on nyt korjattu ja vaivat poissa.
Tsemppiä ja voimia sinulle ja älä suotta tule ahdistuneeksi, sillä kyllä elämä kantaa. Ota yksi asia kerrallaan ja eläimiä ei kannata lopettaa hätäisesti, sillä niillä on tärkeä tehtävä olla meille ihmisille henkisenä tukena. Niiden aika lähteä on vasta, sitten kun on pakko ja tehtävä perheessä täytetty.

 Cool Cool    Wink Wink   angel angel
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #14 : 14.12.2005 13:00:48 »

olen minä niitä hankalia asioita työstänyt parivuotta ja käynyt jos jonkinlaisissa hoidoissa ja apua olen saanut,mutta aina välillä sieltä pukkaa jotain tulemaan ja sitten ollaan alkutekijöissä,mutta uskon että ajan kanssa siitä selviää jotenkin.kyllä semmoinen suursiivous on ollut kohdallani oikeastaan kaikki elämässäni on muuttunut kolmenvuoden aikana entiset ystävät on kaikonneet.osaksi omasta tahdostani.kun itse lähtee henkisesti kasvamaan niin ystävät eivät sitä kaikki kestä.mies nyt vielä on kuvioissa,mutta varmaan ajan ajan myötä hänkin jää pois koska hänen kasvunsa ei ole samaan suuntaan ja toista ei voi muttaa eikä pakoittaa omalle polulle.meidän energiat on erilaisia molemmille tämä aika on ollut kasvun paikka toinen on vaan jämähtänyt paikoilleen.mutta jokin merkitys tässä on ollut.en ole yhtään pahoillani jos niin käy.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: