No niin, ekaa kertaa minäkin näin jonkun teistä unessa

Se oli jollain luonnonsuojelu alueella oleva hiekkaranta järven lahdessa. Syrjässä. Minulla oli asunto siellä rannalla. Alueella oli jonkun verran ihmisiä koolla; siellä täällä istuskelemassa ja kuljeskelemassa. Suomessa oli joku erikoinen tilanne päällä...voi olla että sotatilakin. Niiden ihmisten oleskelu siellä rannalla liittyi jotenkin siihen. Ja sitten tuli * Aminthir* ja hänen kanssaan joukkio ihmisiä. He olivat paossa jotain valtakunnan tahoa, joka halusi napata heidät jostain syystä. Joku vastarintaliike se kai sitten oli, jota *Aminthir* edusti.
Joukkio asettui rannalle, ja osa tuli illalla oleskelemaan terassilleni, joka antoi rannalle päin. Aminthirilla oli suuret siniset silmät, hän oli vaalea hipiäinen ja pyöreäkasvoinen. Hänellä oli vaaleat, puolipitkät ja loivasti kiharat hiukset...oikeastaan aika päinvastainen kuva siitä, millainen mielikuva minulla on

Muutenkin sellainen muumimamma oli olemukseltaan tämä uni *A*, vaikka johtohahmo siinä ryhmässään.
Se liittyi joko tähän joukkioon ja sen epätoivoiseen tilanteeseen tai sitten * Aminthirin* epätoivoiseen rakkaussuhteeseen...tai molempiin, mutta hän vuodatti viinilasin ääressä pitkän pätkän minulle murheitaan ja kyynelehti vuolaasti.