Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: karmasta  (Luettu 42432 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 21.10.2005 15:14:32 »

Onhan se tärkeää juuri tietää
mikä on suuntana elämässään.
Jokin mihin voi pyrkiä. Sillä muutenhan on hukassa.
Ellei tiedä minne on menossa.
Se on loputon eksyminen kun ei tiedä minne menee,
siihen saakka kunnes oivaltaa minne mennä.

Omalla kohdallani. Rajalliselta tietoisuuteni pohjaltani
rakentamani kohta perustuu, myötätuntoon sekä
siihen että olen muille hyödyksi.
Buddhalaisen käsityksen mukaan ihminen voi olla parhaiten
muille hyödyksi tulemalla Buddha/Kristus/Krsna (ihan miten vain
haluat kutsua sitä).
Puhtaaksi sekä rajattomaksi myötätunnon ja viisauden
ilmentymäksi. Siihen koitan pyrkiä.
En nyt kuitenkaan ajatella "ah, minusta tulee huomenna Buddha"
"ah, se tapahtuu vuoden päästä."
Puhumme pikemminkin tuhansien tai miljoonien, biljoonien vuosien
 harjoittelusta, ennenkuin tähän tulokseen pääsee.

Elämä on kuin laineet jotka tulevat kun kivi on heitetty järveen.
vähän aikaan ne näkyvät. ja sitten ne ovat jo kadonneet.
Liian lyhyt ja arvokas tuhlattavaksi pelkkien harhojen ja
heijastusten tutkimiseen, oikeiden kohteiden sijasta.

Jotta siihen tulokseen pääsee, pitää harjoittaa kuutta hyvin
vaikesti opittavaa asiaa, joita on vaikea tehdä hyvin. (Kuusi paramitaa)
´anteliaisuus, moraali, kärsivällisyys, ahkeruus, mietiskely ja viisaus´

http://www.rokpafinland.org/yleista.htm

Minun mielestä meidän tulisi olla aika onnellisia sen suhteen
että meillä Suomessa on näinkin hyvä sivu olemassa, josta
voimme ehkä oivaltaa jotain niistä kehitysmahdollisuuksista
joita meillä on tässä elämässä.
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 21.10.2005 15:49:37 »

Heips!

Jos tätä monimutkaista asiaa koettaisin ilmaista mahdollisimman yksinkertaisesti niin se olisi suunnilleen:

Karma on toisaalta syyn ja seurauksen laki.
Toisaalta se on tekemisissä oppimisen/muistamisen kanssa.

Michael kirjojen näkemys miellyttää tässäkin asiassa: Voimakkainta karmaa luodaan puuttumalla toisten ihmisten vapaaseen tahtoon heidän elämänvalinnoissaan tavalla tai toisella. Negatiivisella puolella äärimmäinen puuttuminen olisi vaikkapa murha - siihen loppuivat toiselta kaikki valinnat sen elämän suhteen... Positiivisella puolella karmaa voisi puolestaan tehdä esimerkiksi helpottamalla tai tukemalla toisen elämänvalintoja, vaikkapa nyt rahoittamalla esimerkiksi toiselle opiskelun tämän tahtomalle alalle.
Suhteessa toisiin karma maksetaan aina: Sen minkä teen muille, tekevät muut ennemmin tai myöhemmin minulle - sekä ne hyvät että pahat.

Sitten on se ihan henkilökohtainen karma, sen näen liittyvän elämänläksyihin: Karmani siinä asiassa sisältää asioita, joita tarvitsen oppiakseni/muistaakseni. Hyvä esimerkki tästä voivat olla juuri ne elämänolosuhteet: Slummissa ja palatsissa opitaan erilaisia oppitunteja.

Sitten on vielä "instant karma:" Jos tungen käteni nuotioon, saan palovamman.  Grin

t. Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #17 : 21.10.2005 17:33:45 »

En ole vielä koskaa ottanut selvää entisistä elämistäni, mutta kiinnostus kasvaa koko ajan. Pitäisi vain löytää jokin luotettava ennustaja tms.
Lilli kertoi eläneensä 1400-luvulla rikkaana perijättärenä, ja kuinka se on saattanut vaikuttaa häneen myöhemmin. Itse olen nyt tässä elämässä keskituloisesta perheestä, mutta olen omillani asunut 16-vuotiaasta saakka. Vaikka olen köyhä opiskelija ja saan välillä kotoa "avustusta" kun tarve on, niin raha tai maallinen mammona ei merkitse minulle juuri mitään. Koskaan pienempänäkään eivät vanhempani ostelleet minulle mitään kalliita vaatteita tms. mutta jostain syystä makuni on aivan äärettömän kallis! Mihin tahansa kauppaan menen ja hintoja katsomatta valitsen tuotteen, joka mielestäni sopii minulle ja josta tykkään, niin hinta on kalleimmasta päästä. Ärsyttää todella suuresti, koska monesti en osta mitään, koska en löydä esim. halpoja vaatteita, joista pitäisin.
Sen tiedän, että olen tässä elämässä elämässä muutoksen aikaa, niin ehkä se on sitten tippuminen korkealta alas, onneksi suhteellisen pehmeästi.

Itse olen karmasta tai elämän valitsemisesta ajatellut, että edelliset elämämme rajaavat valinnan mahdollisuuksia, on suoritettava tietyt tehtävät elämän aikana, mutta itse voi tavallaan kirjoittaa elämänsä muuten kuin haluaa. Ainakin toivon niin, ehkä siksi koska itse pidän tarinoiden kirjoittamisesta. Siksi näen myös, että esim. autokolariin joutuminen voi olla sielun valinta. Sitähän sanotaan, että "elämä on elokuvaa". Elokuvalla on aina käsikirjoittajansa, eivätkä kaikki elokuvat pääty onnellisesti.


______________________Feel the life in you and you want to live.
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #18 : 21.10.2005 17:53:28 »

Paris nyt on Paris  Grin :Smiley
En itse voi ottaa hänen sanomisiaan kovin vakavasti.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #19 : 21.10.2005 18:20:43 »

Tämähän menee koko ajan vain mielenkiintoisemmaksi ja mielenkiintoisemmaksi.

En tiedä edellisistä elämistäni, mutta itselläni on aivan samanlainen tausta kuin monikaksosella. Keskiluokkaisesta perheestä, ollut ikäni opiskelija, siitä huolimatta minulla on äärimmäisen kallis maku, jonka huomaa heti jos menen johonkin. Aina jollain ihmeellä onnistun ihastumaan niihin liikkeen kalleimpiin kenkiin jne...

Mutta siis se mitä Puma kirjoitti muistamisesta ja siitä miten elämä vilisee silmien edessä tavallaan koko ajan... Herätti ajatuksen, että niin onhan tässäkin elämässä jaksoja, joista emme kauheasti muista, mutta jotka voivat jossain vaiheessa tulla "vilisten" sieltä muistojen arkistoista esille. Vai onko tässäkin elämässä oikeasti toisia jaksoja, jolloin elämä menee tasaisesti eikä siitä muista jälkeenpäin kauheasti ja sitten on kehityksemme kannalta tärkeämpiä jaksoja, joista muistamme todella elävästi monia asioita.

Äärimmäisenä ja omana esimerkkinään kooma tai muut tällaiset rajatilat. Missä ihminen silloin on? Ja siis tähän aiheeseen liittyen mitä niistä siis voi muistaa vai muistaako niistä mitään?
tallennettu
wilma
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #20 : 21.10.2005 21:13:10 »

Itse oon miettiny tätä karma asiaa lähinnä lasten kohdalla sillai,että jos lapselle sattuu jotai tai synyy kehitysvammaisena, niin eihän se voi olla sen pienen ihmisen karmaa vaan vanhempien. Kuka siittä eniten kärsii, niin yleensä vanhemmat.. nämä lapset on yleensä mitä hetaisimpia päivänsäteitä  smitten ja varmasti opettavat vanhemmillensa kärsivällisyyttä ja etusian antamista toiselle.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 22.10.2005 10:40:40 »

Karmastaskin voisi olla ehkä hyvä muistaa
se, miten tuhoavia vaikutuksia luodaan miten ne tulevat
ja miten päästä pois niistä. Tuhoutuvasta, ilman päätä oleva ketjusta.

Tietämättömyys luo takertumista nautintoihin,
Takertuminen nautintoihin luo himoa,
Himoitseminen luo ahneutta,
Ahneus (väkivaltaa) luo kateutta
kateus luo vihaa
Viha luo ylpeyttä,
Ylpeys luo rajoittuneita näkemyksiä (kapeakatseisuutta/tyhmyyttä)
Kapeakatseisuus luo tietämättömyyttä.

Joten olisi tärkeää, kun huomaa ristiriitaisten tunteiden nousevan
itsessä, vastata niihin niin lujalla rakkaudella sekä lempeydellä ettei
niille jää muuta vaihtoehtoa kuin muuttua siksi. Välttyäkseen
näiden tuhoisilta mustilta karmisilta vaikutuksilta.

Tässäkin voi olla tosin joitakin virheitä johtuen heikoista
tiedoistani, mutta minusta
tuntuu silti että se pitää pääpiirteittäin paikkansa.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2005 10:43:07 kirjoittanut Puma » tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
kaapokisu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119



Profiili
« Vastaus #22 : 22.10.2005 15:17:07 »

Selvänäkijä sanoi kerran, että meikäläisellä olisi vielä monta karmaa jäljellä  buck2

Mitäköhän sitä on oiken tultu töpeksittyä  Wink Embarrassed
tallennettu

Aurinko vaaka
Nouseva skorpioni
Kuu vaaka
Keho
Vieras
« Vastaus #23 : 22.10.2005 16:20:19 »

Parasta tässä tämänhetkisessä elämässämme kuitenkin on se, että se karma on vanhaa ajatusmallia sekin ja siten muunnetaan joka kerta, kun sitä vielä ajatellaan siis - senkin energioita sille Rauhalle ja Rakkaudelle kuuluen energioiksi, joilla sitten tulevaisuus muovataan vain sellaisille kauneuden, ilon sekä onnellisuuden kokemuksille kuin kuuluisikin olla jo meille jokaiselle. Kiitän tästä mahdollisuudesta jo nyt teitä karmanne muuntaneita, etukäteen!  smitten

Karmalla tarkoitan tässäkin vain "väärän" ajatusmallimme tuomia saavutuksia tässäkin inkarnaatiossamme, jotka kuului tuoda nyt kokemuksena esiin vain sen verran kuin oli mahdollista, että ne voidaan nyt iäksi poistaa eli eivät ole enää mahdollisia elämässämme sitten, kun se yläsnousemus on tosiasia. Eikä siihen menee enää kauan vaan silloin vuonna 2012:han, se jokaiselle jo tehty on.  angel

Rauhallista viikonloppua jokaiselle!  smitten
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #24 : 22.10.2005 17:29:01 »

Karmalla tarkoitan tässäkin vain "väärän" ajatusmallimme tuomia saavutuksia tässäkin inkarnaatiossamme, jotka kuului tuoda nyt kokemuksena esiin vain sen verran kuin oli mahdollista, että ne voidaan nyt iäksi poistaa eli eivät ole enää mahdollisia elämässämme sitten, kun se yläsnousemus on tosiasia. Eikä siihen menee enää kauan vaan silloin vuonna 2012:han, se jokaiselle jo tehty on.  angel

Mitä tuona vuonna tulee tarkalleen tapahtumaan? Olen lukenut jos jonkinnäköistä aina maailmanlopusta "korkeammalle tasolle" siirtymiseen. Undecided
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #25 : 22.10.2005 17:44:17 »

2011 maapallon ohittaa aika iso asteroidi.
Todenäköisyyksiä on sen puoleen että se ehkä voi tipahtaa tänne.
Nasa jo harjoittelikin sellaiseen nopeasti liikkuvaan kohteeseen
ampumista tuolla komeetalla joka jonkin aikaa sitten sivuutti
telluksen.
Siinähän on suurvalloilla, miksei myös pienimmillä valtiolla saumat
hyökätä toisiin maihin kun sellanen asteroidin palikka läsähtää tänne.
sitä sitten odottelemaan Huh
« Viimeksi muokattu: 22.10.2005 17:50:06 kirjoittanut Puma » tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
toni
Vieras
« Vastaus #26 : 22.10.2005 18:43:55 »

Parasta tässä tämänhetkisessä elämässämme kuitenkin on se, että se karma on vanhaa ajatusmallia sekin ja siten muunnetaan joka kerta, kun sitä vielä ajatellaan siis - senkin energioita sille Rauhalle ja Rakkaudelle kuuluen energioiksi, joilla sitten tulevaisuus muovataan vain sellaisille kauneuden, ilon sekä onnellisuuden kokemuksille kuin kuuluisikin olla jo meille jokaiselle. Kiitän tästä mahdollisuudesta jo nyt teitä karmanne muuntaneita, etukäteen!  smitten

Karmalla tarkoitan tässäkin vain "väärän" ajatusmallimme tuomia saavutuksia tässäkin inkarnaatiossamme, jotka kuului tuoda nyt kokemuksena esiin vain sen verran kuin oli mahdollista, että ne voidaan nyt iäksi poistaa eli eivät ole enää mahdollisia elämässämme sitten, kun se yläsnousemus on tosiasia. Eikä siihen menee enää kauan vaan silloin vuonna 2012:han, se jokaiselle jo tehty on.  angel

Rauhallista viikonloppua jokaiselle!  smitten

Onko teillä mitään hajua, miksi maya-intiaanit lopettivat kalenterinsa laskemisen vuoteen 2012.
Henkilökohtaisesti olen melko varma että se liittyy taivaankappaleisiin. Jokainen kotimatemaatikko voi siis alkaa ennemminkin laskea erilaisia lentoratoja ties mistä mökkylöistä
tallennettu
elephanti
Vieras
« Vastaus #27 : 24.10.2005 10:31:53 »

vuosi 2012 on vain arvio uuden aikakauden vaihtumisesta,, yhtähyvin se voi vaihtua 2007 tai 2080, sitähän ei kukaan tiedä,, ellei tule tulevaisuudesta (:

.. karma taas on yksi maailmankaikkeuden muuttumattomista laeista,, karmasta ei oikeastaa voi edes kunnolla keskustella, ellei sitä ymmärrä, kun karman ymmärtää, vapautuu ihminen karmanpyörästä,, ihmisestä tulee ns. valaistunut.

karma tulee ymmärtää ensin itsessään, jokaisen minuudessa, sitten kaikkialla ympärillä..

ihminen ei valitse tulevia elämiään, paitsi omien tekojensa kautta,, ellei hän sitten ole valaistunut, eli ellei ymmärrys ole ääretön,, edelleenkään ääretön ymmrrys ei ole ääretöntä tietoa.. tieto on ihmiselämässä toisarvoista, ja todellinen tieto on sellaista jolla ihminen ei mitään tee.

ymmärrys taas tärkeintä.. ymmärrys ei ole sama asia kuin ymmärtäminen, tai  usko ymmärtämisestä, joka kaikilla ihmisillä on, ja kaikki ymmärtävät kaiken omalla persoonallisella tavallaan (myös tämän tekstin, joten siinä mielessä jossa 'minä' tämän tänne kirjoitan, ei tule kenenkään lukijan kohdalla ymmärretyksi kuten tarkoitettu)
,, kun taas ääretön ymmärrys on persoonatonta, universaalia

ymmärrys=rakkaus=maailmankaikkeus
pohdi, ymmärrä, tunne, muista
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #28 : 24.10.2005 11:14:52 »

Onko teillä mitään hajua, miksi maya-intiaanit lopettivat kalenterinsa laskemisen vuoteen 2012.
Henkilökohtaisesti olen melko varma että se liittyy taivaankappaleisiin. Jokainen kotimatemaatikko voi siis alkaa ennemminkin laskea erilaisia lentoratoja ties mistä mökkylöistä

"Hajua" jo on oikein olan takaa, sillä sillehän tässäkin jutustelussa juuri tehdään töitä eli sen uuden ihmisrodun tuomiseksi uudistetulle palneetallemme, jota se ylösnousemuskin takoittaa.  smitten
Eli koko ajan työskentelemme sen vanhan maailman "purkamiseksi" ja siten teemme edellytyksiä Pohjolan Valon alas astumiseksi, joka sen työnsä voi aloittaa niin, että kaikki Sielunsa ovat uudelle taajuudelle "viritetty" silloin vuonna 2012. Kuten sen mayatkin osasivat jo kertoa vain siksi, että olivat me.  angel
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #29 : 12.11.2005 20:33:36 »

Heipähei !

Ajelin tänään autollani, ja vastaan tuli poika pyörätuolissa. Se sai minut taas vajoamaan mietteisiini ja pohtimaan karmaa.

Minä en pysty ajattelemaan karmaa tuolla tavalla. Että poika olisi karmansa takia joutunut pyörätuoliin. Jos näin olisi, eläisimme hirvittävän ikeen alla.
Ja Jumalasta tulisi koston Jumala.
Kyllä nämä asiat ovat johdannaisia tämän elämän teoista.
angel angel angel

Karma on positiivinen asia. Nekatiivista karmaa ei ole. 
smitten smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 12.11.2005 20:37:29 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: