Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: AP- Kartoista  (Luettu 9276 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« : 16.03.2007 19:08:23 »

Tuota, en tiedä kysynköhän nyt aivan tyhmiä, mutta pakko on, kun ihmetyttää ja kummastuttaa   idiot2 ja alan kirjoista en ole tästä aiheesta löytänyt.    coolsmiley

Siis, onkohan aivan tavallista, että kahdella ihmisellä joilla on aivan erilainen syntymäkartta,edes syntymävuosi ei ole sama, niin AP- kartoilla on aina sama  askendentti   :Smiley

Olen katsonut jopa yli kymmenen vuoden takaisia AP-karttoja, ja aina sama nousumerkki, jotka ovat vieläpä 5 asteen tarkkuudella samoja.

Toivottavasti joku osaisi valaista asiasta... Kiitokset jo etukäteen  smitten    smitten
« Viimeksi muokattu: 16.03.2007 19:18:31 kirjoittanut Eufrasyne » tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #1 : 17.03.2007 10:04:28 »

Linn, kiitokset siirrosta  Smiley

Huomasin itsekin jälkikäteen, että laitoin viestin väärään paikkaan  buck2

Mut, eikö kukaan ole tehnyt vastaavia havaintoja kahden AP-kartan välillä?   coolsmiley

Tai osaisiko joku neuvoa, mistä voisin asiaa penkoa enempi..  Smiley
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 17.03.2007 19:20:57 »

Samaa mieltä Nousukuun kanssa. Auringonpaluukartathan noudattavat ihan tiettyä rytmiä ja siksi ilmeisesti ne kaksi saman Ap-ascin omaavat vain sattuvat olemaan samassa syklissä mukana.

Ascin tavoin myös esim. Mc siirtyy vuosittain noin 90 astetta (=neliö) olettaen että henkilö asuu suunnilleen samoilla leveysasteilla vuodesta toiseen. Myös Aurinko kulkee neliörtymiä; se kulkee myötäpäivään ja hyppää vuosittain kahden eri merkin yli vuosittain. Kun MC on johtavissa merkeissä, Aurinko on tällöin yleensä kulmahuoneissa 1-4-7-10 palaten samaan huoneeseen joka neljäs vuosi jne.. Pääpiirteissään näin, joskin poikkeuksethan aina vahvistavat säännön. Smiley

Nousukuu, varmaan saman ap-ascin omaavilla henkilöillä on samoja(kin) teemoja elämässään. Toisaalta koko senhetkinen elämänhistoria + syntymäkarttahan ovat erilaiset ja samasta ap-ascista huolimatta vuodet eivät todellakaan ole kummallekin identtiset. Onhan meillä syntymäkartoillakin samoja Ascendentteja tuttaviemme kanssa, mutta silti elämämme on aivan erilainen vaikka Ascin suhteen meillä onkin joitain tiettyjä, samoja piirteitä.
tallennettu

Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #3 : 18.03.2007 01:54:04 »

Myös Aurinko kulkee neliörtymiä; se kulkee myötäpäivään ja hyppää vuosittain kahden eri merkin yli vuosittain.

Tarkoitit varmaan huoneita, sillä Auringon merkkihän ei koskaan muutu!  Wink
Tosin pientä liukumaa tapahtuu tässäkin. Itselläni Aurinko hyppäsi viimeksi 12. huoneesta 8. huoneeseen eli kolmen huoneen yli.

Kun MC on johtavissa merkeissä, Aurinko on tällöin yleensä kulmahuoneissa 1-4-7-10

Nyt en ymmärtänyt ajatuksenjuoksuasi!  Embarrassed Jos esimerkiksi MC on Oinaassa ja Aurinko Kaloissa, niin Aurinko ei mitenkään voi osua kulmahuoneeseen.

Veljelläni ja minulla on aina ollut sama sykli AP-karttojen suhteen. Eroa tapahtuu vain silloin, kun nopeasti nousevat merkit tulevat AC:lle. Viime vuonna itselläni oli nousussa Kalat ja hänellä nippa nappa Oinas (0 astetta). Tänä vuonna kuljemme taas samaa matkaa, eli molempien askendentit ovat Leijonassa 2 asteen päässä toisistaan.

Veljeni on minua 9 vuotta vanhempi, ja minun syntyessäni hänen AP-karttansa huonejako oli lähes sama (AC:lla eroa vain aste) kuin minun radix-karttani huonejako. Tämä selittääkin tuon samanlaisen syklin.

tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 18.03.2007 16:47:39 »


Tarkoitit varmaan huoneita, sillä Auringon merkkihän ei koskaan muutu!  ;)Tosin pientä liukumaa tapahtuu tässäkin. Itselläni Aurinko hyppäsi viimeksi 12. huoneesta 8. huoneeseen eli kolmen huoneen yli.

Oho, painovirhepaholainen! Siis tietenkin kyseessä on huone, ei merkki!  Smiley

Nyt en ymmärtänyt ajatuksenjuoksuasi!  Embarrassed Jos esimerkiksi MC on Oinaassa ja Aurinko Kaloissa, niin Aurinko ei mitenkään voi osua kulmahuoneeseen.

Ei hätää, ajatuksenjuoksuani ei yleensä ymmärrä moni muukaan.  Smiley
Luin jutun Ap-karttojen sykleistä vain muutama päivä sitten vanhasta Astro Logoksesta. Piti oikein käydä vielä uudelleen tarkistamassa, olinko ymmärtänyt lukemani jotenkin väärin. Kesäkuun 1998 numerossa sanotaan näin: "Kun MC:llä on johtavien merkkien jakso meneillään, silloin Aurinko loistaa kulmahuoneissa 1>10>7>4 ja joka neljäs vuosi palaa samaan huoneeseen. Kun MC hieman jätättää, niin vähitellen Aurinko siirtyy kulmahuoneista välihuoneisiin ja edelleen muuttuviin huoneisiin." Itse en ole tullut syklejä niin omalta kuin muidenkaan kartoilta seuranneeksi, joten en tiedä, onko kyseisessä tekstissä joku moka vai kärsinkö vain itse lukihäiriöstä.  Wink
tallennettu

Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #5 : 18.03.2007 17:38:27 »

Heissan  Smiley

Kiva, kun on tullut vastauksiakin   laugh

Nousukuu, Joo samoilla leveysasteilla ollaan.. Enkä kyllä olisi huomannut, että elämämme paljookaan samalla teemalla kulkisi   :Smiley

Lunea, olipas jotenkin hyvä kuulla, ettei se ihan tavatonta olekaan  coolsmiley

Ja kiitokset myös Maylle, Enköhän tästä saa taas jotain irti, ja eikun karttojen kimppuun   Tongue  Ja tottakai asiaan saa edelleenkin ottaa kantaa ja jos jotain muita havaintoja tuleepi, ni viestii vaan tulemaan  laugh    smitten
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #6 : 18.03.2007 18:29:07 »


Kesäkuun 1998 numerossa sanotaan näin: "Kun MC:llä on johtavien merkkien jakso meneillään, silloin Aurinko loistaa kulmahuoneissa 1>10>7>4 ja joka neljäs vuosi palaa samaan huoneeseen.

Olin sen verran utelias, että pengoin omat Astro Logokseni esiin. Muut vuoden 1998 numerot löytyivätkin, mutta juuri tuo kesäkuu oli tietenkin hävinnyt teille tietymättömille.  Sad
Silti olen edelleenkin sitä mieltä, ettei kyseinen väite pidä paikkaansa (paitsi siltä osin, että joka neljäs vuosi Aurinko palaa samaan huoneeseen).

Tässä todisteeksi oma johtavien MC-merkkieni jakso vuosilta 1992-2004:

1992  keskitaivas  rapuaurinko 4. huoneessa
1993  keskitaivas  vaakaaurinko 2. huoneessa
1994  keskitaivas  kaurisaurinko 11. huoneessa
1995  keskitaivas  oinasaurinko 7. huoneen kärjellä
1996  keskitaivas  rapuaurinko 4. huoneessa
1997  keskitaivas  vaakaaurinko 2. huoneessa
1998  keskitaivas  kaurisaurinko 11. huoneessa
1999  keskitaivas  oinasaurinko 7. huoneessa
2000  keskitaivas  rapuaurinko 4. huoneessa ( aspect_con 5. huoneen kärki)
2001  keskitaivas  vaakaaurinko 2. huoneessa
2002  keskitaivas  kaurisaurinko 12. huoneessa
2003  keskitaivas  oinasaurinko 7. huoneessa ( aspect_con 8. huoneen kärki)
2004  keskitaivas  rapuaurinko 5. huoneessa

Kulmahuoneisiin osuvia Aurinkojakin oli, mutta tuon säännön mukaan näin olisi pitänyt olla joka vuosi. Tein kartat Placiduksen huonejärjestelmää käyttäen, mutta sama tulos näyttää tulevan muillakin systeemeillä.
Jos Aurinkokin sattuu olemaan johtavassa merkissä, tulee osumia kulmahuoneisiin tietenkin enemmän. Muutoin en kyllä näe tuossa väitteessä oikein mitään itua. Jos näin olisi, niin silloin saman tilanteen pitäisi päteä myös syntymäkartoilla, eli Aurinko olisi kulmahuoneessa kaikilla niillä, joilla MC on johtavissa merkeissä.

Kukahan lienee kyseisen jutun kirjoittaja?

tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #7 : 18.03.2007 20:03:06 »

Minä löysin tuon lehden. Jutun on kirjoittanut Anja Korvenpää ja hän viittaa siinä Mary Shean kirjaan "Planets in Solar Returns".  Hän oli tulostanut omat ap-karttansa meridiaanihuonesysteemillä ja tutki siiten niitä.

Haa, taidanpa katsoa omatkin karttani. Tosin itse kun olen muuttanut monta kertaa, niin tuskimpa tulokset ovat kovin järjestelmällisiä...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #8 : 18.03.2007 20:22:39 »

Testasin samat vuodet myös Meridiaani-järjestelmällä, eikä sääntö päde edelleenkään. Aluksi Aurinko kiersi kulmahuoneita, mutta siirtyi jo muutaman vuoden jälkeen kiinteisiin (11.-8.-5.-2.) huoneisiin.

Jos Anja Korvenpään Aurinko on johtavassa merkissä ( oinasrapuvaakakauris ), niin hänen omalla kohdallaan AP-Aurinko saattaa tietenkin pysytellä kulmahuoneissa. Mutta sen perusteellahan ei voi mitään yleistystä tehdä.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #9 : 18.03.2007 22:05:22 »

Tässä minun asemani:

1988  keskitaivas  neitsytaurinko 2 h.
1989  keskitaivas  jousimiesaurinko 11 h.
1990  keskitaivas  kalataurinko 7 h.   
1991  keskitaivas  kaksosetaurinko 4 h.
1992  keskitaivas  neitsytaurinko 2 h.
1993  keskitaivas  jousimiesaurinko 1 h.
1994  keskitaivas  kalataurinko 6 h.
1995  keskitaivas  kaksosetaurinko 4 h.
1996  keskitaivas  leijonaaurinko 3 h.
1997  keskitaivas  jousimiesaurinko 12 h.
1998  keskitaivas  vesimiesaurinko 6 h.
1999  keskitaivas  kaksosetaurinko 4 h.
2000  keskitaivas  leijonaaurinko 3 h.
2001  keskitaivas  skorpioniaurinko 1 h.
2002  keskitaivas  vesimiesaurinko 7 h.
2003  keskitaivas  harkaaurinko 5 h.
2004  keskitaivas  leijonaaurinko 3 h.
2005  keskitaivas  skorpioniaurinko 1 h.
2006  keskitaivas  vesimiesaurinko 8 h.
2007  keskitaivas  harkaaurinko 5 h.
2008  keskitaivas  leijonaaurinko 3 h.
2009  keskitaivas  skorpioniaurinko 1 h.
2010  keskitaivas  kaurisaurinko 9 h.
2011  keskitaivas  oinasaurinko 5 h.
2012  keskitaivas  rapuaurinko 3 h.
2013  keskitaivas  vaakaaurinko 1 h.
2014  keskitaivas  kaurisaurinko 9 h.
2015  keskitaivas  oinasaurinko 5 h.

Piti katsoa pitkältä ajalta, jotta  keskitaivas saatiin johtavien merkkien jaksoon, aluksi kun se toisti muuttuvia merkkejä, sitten kiinteitä ja vasta 2010 siirtyy johtaviin (tai sitten olis pitänyt aloittaa aikaisemmilta vuosilta tuo katselmus).

 keskitaivas todellakin näyttää toistavan hyvin tuota kaavaa, mutta  aurinko ei minullakaan osu kulmahuoneisiin.  (Tosin tein tuon Placiduksella)

Anja Korvenpään  aurinko on  skorpioni.

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #10 : 19.03.2007 13:18:44 »

Minä löysin tuon lehden. Jutun on kirjoittanut Anja Korvenpää ja hän viittaa siinä Mary Shean kirjaan "Planets in Solar Returns".  Hän oli tulostanut omat ap-karttansa meridiaanihuonesysteemillä ja tutki siiten niitä.

Tästä tuli mieleen, että minulla on tuo Mary Shean kirja ja mielestäni hän myöskin käyttää Placidus-huoneita eikä meridiaaneja. Mutta voin olla väärässä, täytyisi tarkistaa. Samaten tietysti jos muuttaa paikkakuntaa, niin sekin vaikuttaa asiaan. Tämäkin on oiva esimerkki siitä, miten astrologiassa(kaan) ei aina voi täysin luottaa toisten sanomisiin, vaan kaikki kannattaa testata itse. Smiley (Kun vaan ehtisi noita testailuja joskus tehdä...)
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #11 : 19.03.2007 18:25:24 »

Helou  Smiley

Paljon olette kaikenlaisia tutkielmia ehtineet tekemään, noista MC-merkeistäkin.  coolsmiley

Itse ehdin sen verran tarkistamaan Lunean havainnon, minkä oli tehnyt vertailemalla veljensä karttaan syntymähetkellään ja tässä minun ja kaverini tapauksessa on samoin, hänellä on ollut ASC- skorpionissa 16 astetta, kun minulla se on 18 astetta.

Todellakin mielenkiintoinen sattuma..  :Smiley

Mutta, jännää että kaikki AP-kartat on samalla askendantilla.  Shocked

Tutkailenpa vielä, joskos löytyisi muita samankaltaisuuksia.   laugh
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 20.03.2007 09:54:31 »


Tämäkin on oiva esimerkki siitä, miten astrologiassa(kaan) ei aina voi täysin luottaa toisten sanomisiin, vaan kaikki kannattaa testata itse. Smiley (Kun vaan ehtisi noita testailuja joskus tehdä...)

Krooninen aikapula se tosiaan painaa niskaan aina vain pahemmin enkä ole edes ehtinyt tsekkaamaan omia ap-karttojani, josko ne sattuisivat toimimaan Korvenpään kirjoittaman mukaan. Todennäköisesti kuitenkaan eivät toimi, jos Lunealla ja Kaurisenergiallakaan Auringot eivät sijoittuneet Astro Logoksen jutun mukaisesti.

Juuh, oma apu selvästikin paras apu jopa astrologian opiskelun suhteen. Kääk. Meneillään iltalukemisina juuri Jane Ridder-Patrickin Medical Astrology. Siinä sitä onkin testaamista. Voi mennä useampi vuosi ennenkuin pystyy todistamaan itselleen että kirja oli oikeassa niiden sairauksien suhteen, joille kartassa on nyt alttius.  Grin  Wink
tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #13 : 20.03.2007 13:56:22 »

Juuh, oma apu selvästikin paras apu jopa astrologian opiskelun suhteen. Kääk. Meneillään iltalukemisina juuri Jane Ridder-Patrickin Medical Astrology. Siinä sitä onkin testaamista. Voi mennä useampi vuosi ennenkuin pystyy todistamaan itselleen että kirja oli oikeassa niiden sairauksien suhteen, joille kartassa on nyt alttius.  Grin  Wink

Hui, kuulostaa siltä kuin lääkärikirjaa lukisi. Grin Mutta juu, tsekkasin tosiaan tuon Mary Fortier Shean ja kyllä hän ainakin itse mainitsee heti kirjan alussa, että kaikki juttu on sitten trooppisesta, Placidus-järjestelmästä ja ei-prekessoidusta näkökulmasta. Nuo Korvenpään päätelmät lienevät siis ihan hänen omiaan.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: