Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Valtiot  (Luettu 10421 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« : 08.12.2005 13:29:41 »

Pientä leikkiä tähän väliin.

Miksi horoskooppimerkeiksi miellätte eri maita? Nyt en kysy lainkaan, millainen jonkun valtion kartta todellisuudessa näyttää perustamispäivän perusteella, vaan enemmänkin kulttuurin mukanaan tuomia tyypillisiä käytöspiirteitä.

Esim. itse asun nyt Ranskassa ja miellän tämän maan Häräksi, ehkä pikkuisen Vesimies-ripaustakin on mukana.

Ranskalaiset ovat rauhallisia ja leppoisia, pitävät hyvästä ruuasta ja juomasta ja arvostavat maatalouden, käsityön ja taiteen korkealle. Jos jostain menee herne nenään, niin se menee työhön liittyvistä asioista. Barrikadeilla ollaan herkästi, jos palkat tai työolosuhteet ei miellytä.

Vapaus, veljeys ja tasa-arvo sekä kiinnostus filosofiaan voisivat olla niitä Vesimies-piirteitä.

Entäs vaikkapa Suomi, Ruotsi, Venäjä, Espanja, Iso-Britannia, Thaimaa, Kiina, USA?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #1 : 08.12.2005 14:56:18 »

Saamari kun kaikkialle en ole ehtinyt. No, laitetaanpa nämä:

Suomi: Neitsyt
Ruotsi: Vaaka
Norja: Vesimies
Saksa: Härkä
Englanti: Kalat
Kiina: Kauris
Japani: Kaksonen
USA: Jousimies
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 08.12.2005 18:40:53 »

Suomi: Neitsyt
Ruotsi: Kaksonen
Norja: Vesimies
Tanska: Rapu
Englanti: Kauris
Espanja: Härkä
Egypti: Skorpioni
Pohjois-Amerikka: Vaaka
Kreikka: Jousimies
Venäjä: Leijona
Japani: Kalat
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #3 : 08.12.2005 19:01:13 »

Suomi : Härkä
Ruotsi : Leijona
Venäjä : Kauris
Espanja : Kaksonen
Kreikka : Skorpioni/Jousimies
Japani : Neitsyt
Kiina : Härkä
USA : Oinas
Islanti : Rapu
Viro : Kalat

 :Smiley (mutua)
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 08.12.2005 19:02:09 »

Suomi taisi olla jousimies ja nouseva kauris, jos oikein muistan. Suomalaiset ovat tottuneet tekemään kovasti töitä, olemme rehellisiä ja ehkä hiukan juroja ja melankolisiakin. Tottuneita pärjäämään omillaan. Mielestäni sopisi hyvin tuohon nousevaan kauriiseen. Ja jousimiesmäisesti olemme lannistumattomia ja jaksamme nousta kolhujenkin jälkeen vielä pystyyn ja yrittää  Smiley
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #5 : 21.03.2006 03:30:12 »

Nostin vanhan keskustelun kun Suomen kartta kiinnostaisi. Itse muistelen nähneeni sellaisen jossa aurinko on jousimiehessä, kuu neitsyessä ja askendentti härässä. Sopisi hyvin. "Virallista" tietoa? angel
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #6 : 21.03.2006 09:49:00 »

Itsellani herasi kysymys kun asun Israelissa joka on perustettu 14.05 klo 12.00,
eli harka ja itse olen syntynyt 14.05 klo 11.30 samoin harka ja mielestani tama maa sopii minulle kuin nyrkki silmaan.En tarkoita sotatilanteita vaan ihmisten vilsketta ja vilinaa, sosiaalista kanssakaymista ja tammoista.
Eli voiko todella olla mahdollista, etta joku maa sopii joillekin merkeille paremmin kuin joku toinen?
Diamond
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #7 : 21.03.2006 10:05:01 »

Eli voiko todella olla mahdollista, etta joku maa sopii joillekin merkeille paremmin kuin joku toinen?
Diamond

Aika mielenkiintoista.  Smiley
Olisikin hauskaa tietää, onko joku valtio perustettu 22.1. Huh
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #8 : 21.03.2006 22:01:44 »

Suomi:Jousimies
Ruotsi: Rapu
Norja:Skorpioni
Tanska: Vesimies
Englanti: Leijona
Ranska:Härkä
Saksa: Oinas
Venäjä:Skorpioni
USA: Kaksonen
Kiina:Neitsyt
Japani: Vaaka
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #9 : 22.03.2006 15:24:15 »

http://www.astro.com/nat/nates_e.htm

Espanja: 22 November 1975, 12.45 pm CET, Madrid

Tämä olisi lähimpänä omaa syntymäpäivääni...
En ole kertaakaan Espanjassa käynyt, mutta nyt pitää laittaa harkintaan  Smiley
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Ozzette
Vieras
« Vastaus #10 : 04.04.2006 20:36:39 »

Nostin vanhan keskustelun kun Suomen kartta kiinnostaisi. Itse muistelen nähneeni sellaisen jossa aurinko on jousimiehessä, kuu neitsyessä ja askendentti härässä. Sopisi hyvin. "Virallista" tietoa? angel
Noh, itse löysin kirjasta Juhani Nummela: Astrologian käsikirja otsikon Maat (maakunnat) astrologiassa. Hän luettelee siinä merkeittäin, mitkä ovat mitäkin maita... Suomi ja Espanja siinä esim. mainittu Jousimies-maiksi.
Alkuun hän kertoo:
Maiden luonne määritetään AC- tai Aurinkomerkin mukaan, joskus joidenkin historiallisten seikkojen mukaan, jos maan kartta on pitänyt rektifioida eli jäljittää.
Jokaisen merkin kohdalla maiden lisäksi maininta, mitä se edustaa. Esim. juuri Jousimies-maiden kohdalla on matkailu. Oinas-maiden kohdalla sodat yms.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2006 20:39:44 kirjoittanut Gigianne » tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #11 : 04.04.2006 21:02:07 »

Itsellani herasi kysymys kun asun Israelissa joka on perustettu 14.05 klo 12.00,
eli harka ja itse olen syntynyt 14.05 klo 11.30 samoin harka ja mielestani tama maa sopii minulle kuin nyrkki silmaan.En tarkoita sotatilanteita vaan ihmisten vilsketta ja vilinaa, sosiaalista kanssakaymista ja tammoista.
Eli voiko todella olla mahdollista, etta joku maa sopii joillekin merkeille paremmin kuin joku toinen?
Diamond
Tuohon mainitsemaani kirjaan viitaten nk. Härkä-maiden luonnehdinnaksi mainittu kodikkuus.
tallennettu
remppa11
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« Vastaus #12 : 07.04.2006 12:34:19 »

Suomi - on minusta härkä....pikkasen itsepäinen mutta jalat maassa kuitenkin.
Ruotsi- skorppari..itsekeskeinen ja mustasukkainen,haluaa olla minä itse
Norja- mulle vieras ja kaukainen kuten kalat en osaa selittää en vaan koskaan ole sinut kaljojen kesken
Usa- on leijona pörhistelee ja kaunistelee puhau osaa ja kääntää takin suit sait sukkelee jos namusen näkee Wink
Kiina ´- satua täynnä mielikuvia taikaa eli kaksonen aina on toinen jos kolmaskin puoli valppaana
filippiinit- vesimies tarmokkaita sukkelia iloisia ja vaikea ottaa oikeen loppupelissä tolkkua
Pariisi-rakkautta ja romanttiikkaa eli rapu kotija hellyys kukoistamaan....ainaskin niin kaunan kun se kiinnostaa
italia-sukkelaa vaihtuvuutta kiikun kaakun iloa ja tempperamenttia vaakapas se
venäjä-arvokas ja hienostunut vaikka olisi miten huonosti asiat,taisainen tyyliltään jouskari
japani-hillittyä ja ahkeruutta se tehdään mikä on tehtävä ja kunnolla eli neitsyt
saksa-uhoa ja pikku johtamis vimmaakin silmäpeliä oinas sopii sinne
venetsia-kaukainen ja vieras saan aikaan vain visioita vedestä ja veneistä...en tunne myös kaurista en pääse koskaan selvyyteen heistä vaikka olen kokeillut....olkoon siis kauris venetsia.

Hassua kokeilla moista jutskaa....saa oikesti koettaa muka fundeerata...toivottavasti en loukannut arvosteluilla kenenkään merkkiä,,,en todella edes tiedä kaikkia merkkejä henk.kot.saati maita..... smitten
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
Ozzette
Vieras
« Vastaus #13 : 08.04.2006 14:17:01 »

Mitäpä ajatuksia, mielipiteitä tämä herättää.
Eli tähän lainaan nyt kirjasta, Astrologian käsikirja, Juhani Nummela maat ja niihin liitetyt horoskooppimerkit. Kirja on vuodelta 1989 ja tämä vain yksi näkemys asiasta. Hän listaa näin:

Maat (maakunnat) astrologiassa
Oinas-maita: Japani, Saksa, Englanti, Korea, Venezuela (sodat)
Härkä-maita: Irlanti, Tanska, Argentiina, Hollanti, Puola (kodikkuus)
Kaksoset-maita: Belgia, USA, Australia, Wales, Nigeria (kaksikielisyys)
Rapu-maita: Skotlanti, Tunisia, Algeria, Intia, Baijeri (itseensä tuijottava)
Leijona-maita: Italia, Ranska, Kuuba, Peru, Sisilia, Sudan (muoti)
Neitsyt-maita: Kreikka, Kreeta, Sveitsi, Taiwan, Guyana (tarkkuus)
Vaaka-maita: Kanada, Egypti, Hawaiji, Libya, Itävalta (diplomatia)
Skorpioni-maita: Venäjä, Lappi, Malesia, Bulgaria, Norja (öljy)
Jousimies-maita: Suomi, Espanja, Marokko, Malta, Unkari, Sri Lanka (matkailu)
Kauris-maita: Albania, Kiina, Siperia, Bolivia, Afganistan, Katalonia (tiukkuus)
Vesimies-maita: Uusi-Seelanti, Ruotsi, Chile, Etiopia (äly)
Kalat-maita: Brasilia, Kolumbia, Zaire, Panama, Uruguay, Haiti, Portugali (moninaisuus)
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: