Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auringon ja Marsin oppositio  (Luettu 5084 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« : 05.12.2005 12:40:23 »

No niin, merkurius on vihdoin lakannut pakittelun, joten viritetään keskustelut taas kunnolla käyntiin  :Smiley

Onkos kohtalotovereita tai teidän tutuilla tällaista aspektia syntymäkartalla? Tuo  aurinko aspect_opp mars aiheuttaa paljon harmia itselleni ja olisi mukava kuulla kommentia aiheesta.

Aurinkoni   oinas on 6.huoneessa ja mars  vaaka 12.huoneessa. Tuo vastakkainasettelu perusenergian ja toiminnan tasolla käy välillä voimille tickedoff
Mutta eikös nuo haastavat aspektit voi kääntää omaksi kasvukseen, kun asiaan joutuu kunnolla perehtymään?

Huomasin äskettäin hyvän sysäyksen, kun tr. Jupiter teki yhtymää (natal) Marsille. Siitä asti olen asiaa kunnolla pähkäillyt ja nyt laajennan funtsailuani  jupitermaisesti ja kyselen myös teiltä muilta?
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #1 : 05.12.2005 13:40:52 »

JUu, ilman muuta haastavat aspektit voi kääntää voitokseen. Yleensä haastavien aspektien mahdollisuuksien oivaltaminen ja niiden läksyn oppiminen on vähän niinkuin edellytyksenä sille, että saa positiiviset aspektit täydessä mitassa toimimaan. Kannattaa siis työstää haastavia alueitaan!!! laugh

Itselläni on kartta täynnä oppositioita ja aika moisessa ristipaineessa sitä välillä tuntuu olevan... huhhuh buck2

Mitenkäs tunnet tuon aspektin vaikutuksen ihan käytännössä? Onko marsillasi muita aspekteja/onko se lähellä  askendentti:a?
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #2 : 06.12.2005 00:42:08 »

Moi apache

Käytännössä tuo aspekti näkyy ainakin siinä, että on oltava kunnon motiivi tekemisissään. Jos ei ole oikeesti sydän mukana, niin miltei mahdotonta toimia kunnolla. Ja tyypillistä oinaan käyttövoimaa se taitaa muokata vaakamaiseen suuntaan. Joskus ystäväni ihmettelevätkin, oletko ihan varmasti oinas??
Kalaksi veikataan usein Shocked

Sekä mars että aurinko ovat myös neliössä jupiteriin. Neliöt ovat hyvin edustettuna kartallani muuteskin.

Eräs ystäväni sanoi osuvasti, että oppositio on oikeastaan suorin mahdollinen aspekti. Ei tule kulmien takaa eikä vierestä. Vaan armotta suoraan vastakkaisuudesta päin.

Sinulla siis rutkasti oppositioita?
Nooh, joku on tainnut joskus mainita, että kartta täynnä kolmioita voi aiheuttaa "hengen velttoutta", kun kaikki tipahtaa valmiina. Ja kuulemma luovuuteen tarvitaan pientä ristiriitaa. Ehkäpä haastavat kartat kannustavat juuri luovuuteen. Mutta matka sinne voi olla hiukka kuoppainen.. Minä olen tehnyt käsilläni kaikenlaista ja nykyisin "luon" mielessäni, abstraktimmin.

Miten sinä koet noita oppositioita arjessasi? Entäpä omaatko luovuutta?  Smiley
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #3 : 06.12.2005 08:25:02 »

Mielenkiintoista! Minusta tuo Marsin sijainti 12.huoneessa saattaisi olla jopa merkittävämpi juttu, kuin Vaa'an merkissä oleminen, varsinkin jos sinua luullaan usein Kalaksi. Marshan on kuitenkin aurinkomerkkisi hallitsija, joten sen sijainti vaikuttaa paljon myös aurinkosi ilmenemiseen. Voisi kuvitella, että puhtaimmillaan  aurinko kutosessa viittaisi työmyyrään, varsinaiseen "koneeseen", joka ei hommien suhteen nirsoile. Mars sitten taas lillumassa vetisessä 12.huoneessa.... No joo, en kyllä yhtään ihmettele, jos ei tule tekemiseen meininkiä ilman aitoa innostusta. Jotenkin voisi kuvitella myös, että tuolla Marsin sijainnilla toiminta ei hirveän vahvasti edes näy ulospäin, vaan toiminta on ennen kaikkea henkisellä tasolla tapahtuvaa?


Jep, oppositioita riittää, kun planeetat ovat tavallaan vastakkain, puolet 5. ja 6. huoneessa ja loput 11. ja 12.huoneessa.

Jotenkin tämä "jakautuneisuus" ilmenee ainakin siten, että koen persoonani tavallaan aika ristiriitaiseksi. Tai siis tuntuu, että olen täynnä vastakohtia. Toisaalta olen sitä ja tätä, mutta toisaalta jotain ihan muuta. Ei jännitys lopu kesken Wink Toisaalta pystyn näkemään asiat monelta kannalta ja olen aina kiinnostunut uusista näkökannoista. Objektiivisuus rules! laugh

Ihan viime aikoina olen pikku hiljaa herännyt tajuamaan (osin sepon tulkinnan avulla), että oppositiot ovat pistäneet minut lyömään päätäni seinään aika useasti. Tulkinnan mukaan oppositioiden tehtävä onkin osittain juuri oppia hyväksymään omat rajansa ja rajoituksensa. Olen huomannut itse ajautuvani tekemään todella haastavia, suorastaan vaikeita juttuja. Härkänä en ihan helpolla anna periksi ja siinä sitä sitten on oltu taistelemassa tuulimyllyjä vastaan Undecided. Tietenkin olen kiitollinen tästä osittain, sillä jotkut rakkaista harrastuksistani vaativat pitkäjänteistä työskentelyä ja täydellisyyteen on oikeastaan mahdotonta päästä. No, toisaalta tuokin tavallaan viittaa juuri siihen, että pitää hyväksyä rajansa. Välillä olen kuitenkin ottanut myös sellaisia haasteita vastaan, joista en nyt loppupeleissä ole niin nauttinutkaan ja joihin minulla ei oikeastaan ole ollut valmiuksia, ja silloinhan tuo seinän puskeminen sarvilla ei ole läheskään yhtä mielekästä. Vasta ihan viime aikoina olen kuitenkin alkanut tajuamaan ja hyväksymään omat ja ympäristön tuottamat rajoitukset ja luulenpa, että se tulee vielä helpottamaan elämääni.

Luovuus? Kyllä, sanoisin, että luovuutta löytyy. Siihen antavat edellytyksiä oppositioiden lisäksi myös monet muut karttani tekijät. Valitettavasti Saturnus 5.huoneessa kuitenkin hieman pidättelee...  :(Asetan itselleni hirmu korkeat standardit onnistumisen suhteen elämän luovilla aloilla, ja epäonnistumisen pelko vaikeuttaa asioita. Jos saturnukseni olisi jossain muualla, olisin ihan varmasti ammatiltani vapaa taiteilija tai muuta vastaavaa.

Toisaalta, toivoisin kyllä edelleenkin voittavani tuon Saturnukseni... knuppel2
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #4 : 07.12.2005 17:32:46 »

Olen huomannut itse ajautuvani tekemään todella haastavia, suorastaan vaikeita juttuja. Härkänä en ihan helpolla anna periksi ja siinä sitä sitten on oltu taistelemassa tuulimyllyjä vastaan Undecided.

Tuossa tuntuisi olevan villakoiran ydintä parhaimmillaan. Sitä ikäänkuin "ajaa" itsensä kerrostalonkokoisten projektien ääreen ja tuulimyllytkin välillä kolisee... Minusta muuten härkien periksiantamattomuus on tosi hieno juttu. Kunhan ei mene liiallisuuksiin ja nähdään metsät ja puut. Idealistit saavat helposti kunniaa ja kättentaputuksia, ihan liian helposti unohtuu tekijät. Siihen tarvitaan kurinalaista työtä ja puurtamistakin (no tämä taitaa nyt olla sitä  aurinko 6:ssa).   Wink

Toisaalta, toivoisin kyllä edelleenkin voittavani tuon Saturnukseni... knuppel2

Saturnuksen hiljaisen liekin opit, nehän ne vasta kärsivällisyyttä kysyykin! Varmasti voitat ne ominaisuudet puolellesi! Ja jospa se saturnus siellä vitosessa indikoi juuri sitä, että teet niitä haasteellisia juttuja...
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
sinima
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76



Profiili
« Vastaus #5 : 08.12.2005 18:51:08 »

Perääntyvä Mars on tällä hetkellä n. asteen päässä  aurinko aspect_con kuunsolmu kutoshuoneessani, melkein DC:llä. Oppositioparinahan on tietenkin tällä hetkellä  jupiter  aspect_con :askendentti:llani.

Antaa vain tulla lisää lunta tupaan; eihän sitä ole tullut tässä kuin vasta parisen vuotta... (Pluton kummitteluja; alkaa se ainakin olla jo ohi)
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: