Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: pyhä graali  (Luettu 7034 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« : 28.02.2007 14:31:19 »

tuosta rakkauden valon aiheesta tuli tässä mieleeni että mikä on teidän kantanne täällä asiaan...mikä on tämä pyhä graalin malja?

olen ainakinitse törmännyt kanteen teoriaan asiassa? tämä da vinci tyyppinen juttu että graalin malja olisikin jeesuksen sukulinja tai miten se nyt sitten hienosti ilmaistaan...

vai onko tämä malja sittenkin esine jos on niin millainen se teidän mielestänne oikein sitten olisi? minne se olisi ajan saatossa voinut kadota?
tallennettu

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5905


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 28.02.2007 15:02:04 »

tuosta rakkauden valon aiheesta tuli tässä mieleeni että mikä on teidän kantanne täällä asiaan...mikä on tämä pyhä graalin malja?

olen ainakinitse törmännyt kanteen teoriaan asiassa? tämä da vinci tyyppinen juttu että graalin malja olisikin jeesuksen sukulinja tai miten se nyt sitten hienosti ilmaistaan...

vai onko tämä malja sittenkin esine jos on niin millainen se teidän mielestänne oikein sitten olisi? minne se olisi ajan saatossa voinut kadota?

Tai jospa se onkin molempia?  :Smiley Tosin tuo esine, "ehtoollismalja" lienee ollut puinen ja tuskin säilynyt... Kyllä se nimittäin Magdalena taisi joitain esineitäkin Jeesuksen ja hänen yhteisestä kodista, tai elämästä mukanaan kiikuttaa...  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 28.02.2007 15:03:51 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 28.02.2007 15:05:37 »

niin kenpä tietäis sen kenpä kertoisi tuosta totuuden...

kiva olisi kuitenkin teidän mielipiteitänne kuulla.jotenkin tuntuu että nämä asiantuntija lausuntoja on ainakin niin monenlaisia...

kiitos sinulle rakkauden valo vastauksesta. smitten
tallennettu

astraali
Vieras
« Vastaus #3 : 01.03.2007 07:37:01 »

Se olisi vähän hassu ajatus, että materia olisi tässäkin tarinassa se tärkein...  Huh Jeesus puhui vertauksin ja olen hyvin tapivainen uskomaan graalin maljan olevan vähän enemmän kuin esine tms.
Jännittäviä nämä historian salaisuudet... varsinkin kuin me tiedämme vastaukset niihin kaikkiin... mutta emme vielä kykene ylettymään niihin. Wink
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #4 : 01.03.2007 09:10:32 »

Mina olen aina kasittanyt pyhalla graalilla VERTAUSKUVALLISTA HENGEN PERINTOA.
Onko maljamme tyhja, vai osaammeko itse sen tayttaa? Malja itse on vain symboli, henki tayttaa sen-jos meilla on aineksia siihen...
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 01.03.2007 09:40:03 »

itse kallistuisin kanssa tuon da vinci teorian puolelle. toisaalta vaan kyllä ihmetyttää että miksi kaksi niin erilaista kertomusta asiasta. voisiko olla tosiaan niin kuin tuo rakkauden valo sanoi että se voisi olla molempia??
tallennettu

Absintti
Vieras
« Vastaus #6 : 01.03.2007 10:28:34 »

Olen just vähän aikaa sit lukenut Kate Mossen Labyrintin ja siinä Graal ilmenee omanlaisenaan mysteeriona. Da Vinci -koodi oli mulle kirjana pettymys mutta se sohaisee tärkeää asiaa siinä miten kristinusko on syrjäyttänyt jumalattaren. En silti usko että Graal olisi "pyhä suku", enkä myöskään että olisi astia. Luulen että se on kuitenkin jonkinlainen ihme, pyhä energia, jonka voi kokea tarpeeksi pitkälle edennyt sielu, ehkä. Avalonin Usvat (Bradley, Marion tai Margaret) on myös upea kirja Graalin mytologiasta ja sen ympärille kietoutuneista hahmoista, ritareista ja Avalonin papittarista, suosittelen kaikille  Smiley
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1563



Profiili
« Vastaus #7 : 01.03.2007 10:34:50 »

Vertauskuvallisesti ihminenhän on astia. Tavallinen astia ei voi päättää, millä se täytetään. Mutta me, jotka olemme täytetty jumalaisella energialla - kannamme sisällämme tätä Graalin maljaa. Olemme siis 'astioina' päättäneet, millä täytymme, mutta 'unohtaneet' sen inkarnoiduttuamme tänne.

Graalin maljan etsiminen kuvastaa symbolisesti sitä matkaa, jonka käymme kasvaessamme ihmisinä kohti sitä oikeaa ja todellista olemuspuoltamme - matkallamme koemme ristiriitoja sekä harhan verhojen poistamista silmiltämme.

Da Vinci koodissa tarina on aivan oivallinen ja samalla se on yksi avain, joka avaa meidän koodejamme. Olemme alkaneet pohtia, mistä mahtaa olla kysymys - onko asiat aina niin kuin miltä ne näyttävät vai voiko rivienkin välissä olla elämää.

Elämä on kaikkinensa suuri seikkailu, jonka perimmäisenä tarkoituksena on löytää Itsensä ja sen löydettyään on avannut väylää myös muille etsijöille.  angel
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 05.03.2007 10:49:37 »

Olen just vähän aikaa sit lukenut Kate Mossen Labyrintin ja siinä Graal ilmenee omanlaisenaan mysteeriona. Da Vinci -koodi oli mulle kirjana pettymys mutta se sohaisee tärkeää asiaa siinä miten kristinusko on syrjäyttänyt jumalattaren. En silti usko että Graal olisi "pyhä suku", enkä myöskään että olisi astia. Luulen että se on kuitenkin jonkinlainen ihme, pyhä energia, jonka voi kokea tarpeeksi pitkälle edennyt sielu, ehkä. Avalonin Usvat (Bradley, Marion tai Margaret) on myös upea kirja Graalin mytologiasta ja sen ympärille kietoutuneista hahmoista, ritareista ja Avalonin papittarista, suosittelen kaikille  Smiley

voisitko absintti mielenkiinnosta selventää tuota sanomaasi msteeriota..onko siinä kenties jokin uusi näkökulmaan asiaan??miten mielestäsi kristinusko voi syrjäyttää jumalan tai jumalattaren sillä nämä kaksi puolta löytyvät meistä kaikista ihmisistä ja elämästä yleensäkkin tavalla tai toisella uskoimmepa sitten mihin hyvänsä -kristinuskoon tai johonkin muuhun uskon asiaan..
tallennettu

Sula
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 90



Profiili
« Vastaus #9 : 08.03.2007 17:04:13 »

Pyhä Graali on se jumalainen osa meissä kaikissa, korkeamman minän muodossa. Elämällä korkean minänsä johdatuksessa omassa sopimuksessaan saavuttaa tämän tavoitellun "maljan". Henkistyessään ja tunnistaessaan korkeamman minänsä alkaa valaistuminen, joka mahdollistaa oman sopimuksen noudattamisen pysymällä pitkän elämän ajan maan päällä. Valaistuessaan ihminen alkaa loistaa majakan tavoin ympärilleen ja vaikuttaa lukemattomien ihmisten elämään. Tämän vuoksi jumaluus haluaa majakan pysyvän maan päällä pidemmän aikaa.   angel  smitten

Kaikilla on siis mahdollisuus löytää oma maljansa, mutta kaikki eivät sitä luonnollisestikaan tee.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2007 17:07:14 kirjoittanut Sula » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: